جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

انکرتکست چیست و چه کاربردی دارد؟

انکرتکست چیست و چه کاربردی دارد؟

 180    0

در این مقاله در مورد انکرتکست و کاربرد آن و معرفی انواع انکرتکست ها Anchor Text بحث و بررسی شده است .

 

 

انکرتکست چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

هر فردی که در کار سئو و طراحی سایت باشد، حتماً با کلمه انکرتکست که آشنایی دارد و می‌داند که این انکرتکست ها به چه منظور ایجاد و استفاده می‌شوند. ولی هستند کسانی که تازه در این مسیر گام گذاشتند و با برخی از اصطلاحات آشنایی ندارند. در این مقاله قصد داریم انکرتکست ها را بیشتر معرفی نماییم، امیدواریم که این مقاله بتواند برای کاربران عزیز مفید واقع شود.

 

انکر تکست یا همان Anchor Text به متن ها و عبارات و کلمات و کاراکتر های موجود در محتوای سایت ها گفته می شود که به صورت رنگ آبی مشخص شده اند و با کلیک کردن روی آن کلمات و کاراکترها، کاربر به یک صفحه دیگر که در این کلمه و کاراکتر به آن لینک داده شده است، انتقال می یابد.
با استفاده از این انکرتکست ها موتورهای جستجو می توانند به رتبه بندی سایت ها اقدام نمایند‌.


هر موقع که فردی که به تولید محتوا اقدام می نماید و یا افراد سئوکار به سئوی صفحات سایت ها اقدام می نمایند، برای اینکه محتوایشان برای کاربران و موتورهای جستجو قابل درک تر شود، هر قسمتی از متن و محتوا را که نیاز به توضیح و مطلب اضافی داشته باشد، کاربران را از طریق لینک دادن به صفحات که مختص توضیح و مطالب مرتبط با این متن می باشد، انتقال میدهند و کاربران می‌توانند با مطالعه مطالب آن صفحات، مطالب و محتوای سایت را بیشتر و بهتر درک نمایند.


اگر یک صفحه در مورد کلمه یا مطلب خاصی توضیحات کامل و مفیدی داشته باشد، ممکن است سایت های بسیاری برای کلمات و عبارات مشابه موجود در بین محتوای خود به آن صفحه لینک بدهند که در این صورت این صفحه به عنوان یک صفحه معتبر برای آن کلمات کلیدی، برای موتورهای جستجو شناخته می‌شود و رتبه آن صفحه در صفحه نتایج جستجو موتورهای جستجو بالاتر خواهد رفت.


بنابراین انکرتکست ها، لینک های دوسر برد میباشند چراکه هم برای سایت هایی که به ایجاد انکرتکست ها اقدام نموده اند، با قابل درک کردن محتوا و مطالبشان برای کاربران، کمک می نماید و هم برای صفحات مقصد( لینک داده شده به آن صفحات) چراکه می تواند به بالا بردن اعتبارشان پیش موتورهای جستجو منجر شود.


همچنین برای صفحاتی که به ایجاد انکرتکست اقدام نموده اند، فواید دیگری نیز دارد. برای مثال می‌تواند به موتورهای جستجوی که در حال بررسی این صفحات هستند، کمک نماید تا موضوع صفحه مورد نظر را بهتر درک نمایند و بنابراین رتبه بالاتری به چنین صفحات اختصاص می یابد.


برای اینکه بتوانید رتبه های بالاتری را در صفحه نتایج جستجو موتورهای جستجو به دست آورید، باید محتوای سایتتان با متن لینک‌هایتان مرتبط باشد تا کاربران با ورود به صفحه لینک داده شده با مطالب و محتوای مرتبط روبه‌رو شوند وگرنه نه تنها که این لینک ها باعث افزایش رتبه سایتتان نخواهد شد بلکه کاهش رتبه و یا حتی جریمه شدن سایتتان را به دنبال خواهد داشت. چرا که کاربر با روبرو شدن با مطالب و محتوای غیر مرتبط، خیلی سریع تصمیم به ترک سایت را خواهد گرفت که این تاثیر بسیار منفی در روی سئوی سایت خواهد داشت.


همچنین بهترین راه حل برای افزایش رتبه سایت ها این است که از انواع و اقسام انکرتکست ها در محتوا و سایت خودتان استفاده نمایید. این روش باعث میشود که ساختار لینک هایی که در سایتتان قرارداده اید، طبیعی باشند و همانطور که می دانید موتورهای جستجو به لینک های طبیعی اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، بنابراین به سایت شما هم اهمیت بالاتری را خواهند داد و در نتیجه سایتتان رتبه بیشتری را به دست خواهد آورد.


انکرتکست هایی که در صفحات سایت ها داده می شوند، یک نوع نیستند و انواع و اقسام انکرتکست ها موجود می باشد که بسته به نیاز، می توان یکی از آنها را برای به کار بردن در صفحات سایتتان، انتخاب و ایجاد نمایید.


ولی قبل از هر اقدامی بهتر است که با انواع این انکرتکست آشنا شوید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین آنها را برای ایجاد و به کار بردن در بین محتوای خود انتخاب نمایید.

 

 

انواع انکرتکست

 

 

انواع انکرتکست ها Anchor Text

 

 

* انکر تکست عمومی یا Generic Anchors


انکر تکست نام تجاری یا Branded Anchors


انتر تکست تصویری یا Image Anchors


انتر تکست Partial Match


انکر تکست Exact Match 


انکر تکست عریان یا Naked Link Anchors


انکر تکست کلمه کلیدی و نام تجاری یا Brand+Keyword Anchors


انکرتکست هم معنی یا LSI Anchors


انکر تکست طولانی یا Long Tail Anchors

 

بعد از مطالعه ی این بخش حتما انواع انکر تکست ها را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: