جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

انواع انکرتکست ها

انواع انکرتکست ها

 128    0

در این مقاله در مورد انواع انکرتکست که در مقاله ی قبلی اشاره شده بود از جمله انکرتکست عمومی یا نامشخص Generic Anchors و انکرتکست نام تجاری یا برند...

 

 

قبل از مطالعه ی این بخش حتما بخش انکرتکست چیست و چه کاربردی دارد را مطالعه بفرمایید :

 

 

انکرتکست عمومی یا نامشخص Generic Anchors

 

 

انکرتکست

 

 

یکی از انواع انکرتکست ها که استفاده زیادی از آن در انواع سایت ها می شود واز انکرتکست های شناخته شده و معروف در بین کاربران می باشد، انکرتکست عمومی می باشد.


شاید انکرتکست با نام تخصصی Generic شناخته شده نباشد ولی اگر در مورد آن توضیح دهیم حتماً خواهید دید که در اکثر سایت ها با چنین انکرتکست هایی روبرو شده اید.


در این انکرتکست از کلمه های کلیدی هیچ استفاده ای نمی شود و در مورد صفحه ای که به آن لینک داده می‌شود، هیچ اطلاعات خاصی در این لینک دیده نمی‌شود و کاربران برای اینکه بتوانند بفهمند که این لینک به چه چیزی آنها را خواهد رساند، باید در اطراف آن لینک، کلمه ها و متن های اطراف را بخوانند.


در واقع این بک لینک ها شامل کلمات عمومی و شناخته شده ای مانند وبسایت، اطلاعات و غیره می باشند و همچنین ممکن است این انکرتکست ها شامل عباراتی مانند "برای نمایش بیشتر کلیک کنید"، " در اینجا کلیک نمایید"، " برای اطلاعات بیشتر این صفحه را ببینید" و یا عبارات مشابه این عبارات باشد. همانطور که میبینید اکثراً بسیاری از سایت ها از چنین انکرتکست هایی استفاده می‌کنند.


این انکرتکست ها هیچ ارتباطی با موضوع لینک ندارند و کاربرد را در این مورد هیچ راهنمایی نمی‌کنند و شامل متون و عبارات تکراری می باشند که برای کاربران آشنا هستند.


با اینکه عده‌ای فکر می‌کنند که این انکرتکست ها اسپم می باشند، ولی باید بگوییم که این انکرتکست ها به شدت قوی هستند. چرا که با استفاده از زبان عمومی و متن های ساده که اکثر افراد با آن آشنایی دارند، میتوانند توجه کاربران را به سمت خود جلب نمایند و آنها را به صفحه لینک داده شده است، دعوت کنند و کاربران را به آن صفحه انتقال دهند.


ولی حتما به این نکته توجه نمایید که در استفاده از این انکرتکست ها در سایت های خود زیاده روی نکنید چرا که ممکن است نتیجه عکسی را برای سایت شما به ارمغان آورند و به سئوی سایت تان آسیب برسانند و رتبه سایت شما را کاهش دهند.


از آنجایی که الگوریتم های گوگل همیشه در حال تکامل و تغییر می باشند، گوگل در مورد این انکرتکست ها هم تصمیم جدیدی گرفته است و الگوریتم های خود را در این مورد نیز تغییر داده است و دیگر مثل گذشته به این انکرتکست علاقه ندارد و اگر زیاده از این نوع انکرتکست ها در سایت تان استفاده کنید ممکن است گوگل را نسبت به سایت خود بدبین نمایید و به سئوی سایت خود ضربه بزنید.پس سعی کنید از این انکر تکست ها زیاد در سایتتان استفاده نکنید.

 


انواع انکرتکست های عمومی و یا نامشخص که اکثراً در سایت ها دیده می شوند عبارتند از:

 


* اینجا را کلیک کنید


* اطلاعات بیشتر

 

* ادامه مطالب 


* بیشتر بخوانید 


*اینجا 


* این وب سایت


* این لینک را چک کنید 


* در باره نویسنده


*  این وبلاگ 


* اینجا بیشتر بخوانید


* از اینجا دانلود کنید 


* این صفحه


* و غیره

 

 

انکرتکست نام تجاری یا برند شده Branded Anchors

 

 

انکر تکست برند شده

یکی از بهترین و کاربردی ترین نوع انکرتکست ها همین انکر تکست برند می باشد. همین طور می توان گفت که یکی از کم ضررترین نوع انترتکست ها برای سئوی سایت ها به شمار می آید. معمولاً موتورهای جستجو مشکلی با این انکرتکست ها ندارند و به هیچ عنوان این نوع انکرتکست ها را به عنوان اسپم نمی شناسند.


از نام این انکرتکست هم می‌توان دریافت که این انکرتکست ها حمل کننده نام شرکت، سازمان و یا برند سایت می باشند. در واقع در هر انکرتکستی نام تجاری یا برندی را ببینید، می توانید بفهمید که این انکرتکست از نوع برند شده می باشد.


این انکرتکست برخلاف انکرتکست عمومی می باشد. هر چقدر که انکرتکست عمومی هیچ معرفی در مورد صفحه وب سایتی که قرار است کاربران به آن ارجاع شوند، نمی‌کند، این انکرتکچست به طور واضح برند صفحه وب سایت را که این لینک کاربران را به آن صفحه ارجاع می‌دهد، معرفی می کند.
به همین خاطر هم هست که گوگل به این نوع انکرتکست علاقه دارد، چرا که می‌تواند ساختار وبسایت را به خوبی تشخیص دهند.

 

نکته‌ای که در این قسمت از مقاله بیان کردنش خالی از لطف نیست، این است که اگر نام تجاری و برندی که شما در انکرتکست خود از آن استفاده می کنید به شخصیت های عمومی مانند بازیگران، خبرنگاران و غیره وابسته باشد به احتمال زیاد گوگل پیوندهایی با نام این شخصیت‌ها را نیز به عنوان یک انکرتکست برند در نظر خواهد گرفت.


استفاده از این انکرتکست زمانب به مدیران سایت پیشنهاد می‌شود که این مدیر اولویت اولش معرفی سایت و یا شرکت باشد، چرا که مستقیماً در این نوع پیوند ها از نام برند استفاده می شود.


مواظب این مورد باشید که اگر نام برند یا نام شرکت سازمان شما با کلمات کلیدی هدفتان یکی باشد، احتمال این وجود خواهد داشت که با استفاده نابجا از این نوع انکرتکست ها، برای سئو سایتتان ضربه وارد شود.


همچنین در صورتی که استفاده از این نوع انکرتکست را بیش از حد کنید و حد تعادل را رعایت نکنید، ممکن است گوگل سایت شما را پنالتی کند و از صفحه نتایج خود کنار بگذارد و این مورد می تواند برای سایتتان گران تمام شود.

 

 

انکر تکست تصویر یا Image Anchors

 

 

انکرتکست تصویر

 

اگر با تگ ALT  برای تصاویر آشنا باشید، حتماً این انکرتکست هم برایتان خیلی زود قابل فهم خواهد شد. اگر به مقاله ای که در سایتمان وجود دارد و در مورد ALT می باشد،  رجوع کنید، خواهید دید که در آنجا هم به این نکته تاکید کرده ایم که نوشتن این تگ ALT برای تصاویر بسیار مهم می باشد و حتماً باید زمانی که تصویر در صفحه ای از سایت خود درج می کنید باید تگ ALT را نیز برای آن ایجاد نمایید.


همانطور که میدانید تگ ALT به این خاطر نوشته می شود که وقتی در دانلود تصاویر مشکلی پیش می آید و کاربران نمی‌توانند خود تصاویر را ببیند، این متن، جایگزین تصاویر می‌شود و کاربر این متن را میبیند. اگر در این متن توضیح مختصر و مفیدی برای کاربران داشته باشید، کاربر می‌تواند از موضوع تصویر مربوط آشنا شود و بداند که چرا این تصویر در صفحه گذاشته شده است همچنین می‌تواند برای موتورهای جستجو نیز مفید واقع شود اگر بخواهیم یکی از مهمترین هدف های این تگ ALT  را برایتان بیان کنیم این است که برای افراد نابینا و کم‌بینا نیز می‌تواند تصاویر قابل فهم شود، چرا که با ابزار مخصوص متن این تگ ALT برایشان خوانده می شود.


در واقع ALT تصاویر لینک دار موجود در سایت به عنوان انکرتکست آنها شناخته می شود.


این انکرتکست می‌تواند برای سئوی سایت ها بسیار مفید واقع شود و موتورهای جستجو بتوانند از تصاویر سایتتان نیز برای رتبه دهی به سایتتان استفاده نمایند.


دو نکته بسیار مهم در در مورد این انکرتکست ها وجود دارد که لازم است آنها را بدانید.


* حتماً متنی که برای ALT تصاویرتان انتخاب میکنید، مرتبط با تصاویرتان باشد و موضوع آن را بیان کند.


* این متن حتما کلمات کلیدی هدفتان را نیز شامل شود. درج این کلمات کلیدی در این متن بسیار مهم و ضروری می باشد تا بتوانید به هدف سئوی سایتتان نزدیکتر شوید.

 

 

انکرتکست نسبی یا تطبیق جزئی Partial match

 

 

یکی دیگر از انواع انکرتکست ها که معمولا برای ایجاد لینک های طبیعی و تنوع بخشیدن به لینک سازی استفاده می شود، انکرتکست Partial match می باشد. در این نوع انکرتکست ها کلماتی دیگر، کلمه کلیدی هدف را همراهی می‌کنند تا کلمه کلیدی در این متن تنها نماند.


در واقع در این انترتکست که معمولاً عباراتی طولانی را تشکیل می دهد، کلمه کلیدی فقط جزئی از این عبارت را تشکیل می دهد و در پس و پیش آن کلمه کلیدی از کلمات دیگری نیز استفاده می شود.


اگر بخواهیم برای این انکرتکست مثالی بزنیم تا بتوانیم آن را واضح‌تر برای شما بیان کنیم، می توانیم از مثال زیر استفاده کنیم. 


فرض کنید صفحه ای دارید که در مورد طراحی سایت می باشد و طراحی سایت به عنوان کلمه کلیدی هدف این صفحه شما می باشد، اگر بخواهید انکرتکست تطبیقی نسبی را برای آن صفحه ایجاد نمایید، می‌توانید از عبارت " طراحی سایت در سریعترین زمان " استفاده کنید.

 

 

انکرتکست هدف یا متن لینک اصلی یا انطباق دقیق Exact Match

 

 

این انکرتکست یکی از انکرتکست های مهم و پرکاربرد می باشد که سایت های بسیاری از مزایای آن بهره می برد چرا که به صورت مستقیم می تواند در رسیدن سایت به هدف سئو، تاثیر داشته باشد.


در این انکرتکست دقیقا کلمه کلیدی هدف صفحه در متن پیوند ایجاد شده، نوشته می شود و کاربر و موتورهای جستجو به راحتی می توانند از موضوع صفحه ای که قرار است با این پیوند به آن صفحه انتقال داده شوند، آگاه شوند.


این انکرتکست به نوعی شفاف سازی در مورد صفحه مقصد پیوندها می باشد و از آنجایی که موتور های جستجویی مثل گوگل از شفاف‌سازی و راهنمایی‌های واضح بسیار خوششان می آید، بنابراین به سایت هایی که به صورت مناسب و در حد تعادل از این انکرتکست استفاده می‌کنند، رتبه های بالاتر را اختصاص می دهند و آنها را سئو می‌کند.


همانطور که بیان شد، در این مورد نیز حتماً باید تعادل را رعایت نمایید، چرا که استفاده بیش از اندازه از این انکرتکست ها می تواند سایت را تا مرز پنالتی شدن توسط گوگل هم بکشاند.


در این نوع انکرتکست ها فقط از کلمه کلیدی استفاده می شود، مثلاً در مثال بالا برای این انکرتکست می توان " طراحی سایت " را به کار برد.

 

 

انکرتکست عریان یا بدون عنوان Naked Link Anchors

 

 

همانطور که از نام این انکرتکست می‌توان دریافت این انکرتکست هیچ پوشش برای خود ندارد و در واقع این انکرتکست مستقیما از URL صفحات مقصد استفاده می شود. این URL ها را مستقیما از مرورگر کپی کرده و در انکرتکست جایگزین می کنند تا با کلیک کردن کاربر روی آن، بتواند به صفحه مربوطه انتقال یابد.


از آنجایی که این انکرتکست هیچ پوششی برای خود ندارد، زیبا و جذاب جلوه نمی‌کند و از نظر بعضی افراد می‌توانند سایت‌ را کمی به هم ریخته و نازیبا نماید. ولی باید گفت که موتورهای جستجو به شدت به این نوع انکرتکست ها علاقه دارند چرا که استفاده از کلمات کلیدی اسپم شده را کاهش می دهند و نشان دهنده این مورد می باشند که سازنده این انکرتکست، هیچ هدفی برای لینک سازی در مورد یک کلمه کلیدی را نداشته است.

 


برخی از اهدافی که در استفاده از این نوع انکرتکست دنبال می‌شوند عبارتند از:

 

 

* رضایت موتورهای جستجو


* آدرس وبسایت در ذهن کاربر ماندگار می‌شود


* وب سایت به عنوان منبع برای کاربران معرفی میشود.


مهمولا از این نوع انکرتکست ها در انتهای مقالات استفاده می شود.

 

انتر تکست کلمه کلیدی و نام تجاری Brand + Keyword Anchors

 

این انکرتکست از نوع ترکیبی می باشد. همانطور که از نام این انکرتکست میتوان فهمید، متن به کار رفته در این انکرتکست، هم کلمه های کلیدی را شامل می شود و هم نام برند، نام شرکت و سازمان را.


می‌توان این انکرتکست را به عنوان یکی از بهترین انکرتکست معرفی نمود، چرا که گوگل به این نوع انکرتکست ها هم اهمیت ویژه ای می‌دهد به این دلیل که تقریباً در مورد اینکه لینک ایجاد شده، هرزنامه نمیباشد، اطمینان پیدا میکند.


اگر می خواهید که نام برند و شرکت خود را شناخته نمایید، می توانید از این انکرتکست در صفحات سایت خود استفاده نمایید. استفاده از این انکرتکست ها، می‌تواند خطر کاهش رتبه سایت شما را کاهش دهد. بنابراین این انکرتکست را می توانید یکی از بهترین و کم خطرترین انکرتکست ها بدانید و آن را به رسمیت بشناسید.

 

 

انکرتکست هم معنی یا LSI Anchors

 

انکرتکست هم معنی

 

این انکرتکست نیز یکی از انکرتکست هایی می باشد که معمولا از آن استفاده می‌شود و می‌تواند در سئوی سایت ها کمک رسان خوبی به حساب بیاید.


در این انکرتکست از معادل و هم معنی کلمات کلیدی هدف صفحات سایت استفاده می شود و از خود کلمات کلیدی به طور مستقیم استفاده نمی شود. اگر بتواند کلمه کلیدی هم معنی و مترادف را به صورت صحیح و اصولی انتخاب نمایید، می توانید در زمینه سئوی سایتتان بسیار موفق عمل نمایید.


واژه LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing میباشد و اگر بخواهیم آن را به صورت تحت الفظی معنی نماییم، می توانیم بگوییم فهرست سازی معنایی نهفته.


اگر از این انکرتکست استفاده کنید می توانید کاربرانی که به دنبال کلمات مترادف و مشتقات کلمات کلیدی هستند را نیز جاذب نمایید.


گوگل به ویژگی مجهز می باشد که با استفاده از آن می تواند کلمات و مشتقات و عبارات مرتبط با کلمه کلیدی که به جستجوی آن ها پرداخته می شود را برای کاربران پیشنهاد دهد.

 

 

انکرتکست طولانی یا Long Tail Anchors

 

 

یکی دیگر از انکرتکست هایی که می توان از آن در سایت ها استفاده نمود، انکرتکست طولانی می باشد. در این انکرتکست کلمه کلیدی به همراه کلمات مرتبط، مشابه، نام برند و غیره به کار میرود. این انکرتکست همانطور که از نامش پیداست کمی طولانی می باشد و می تواند انواع کلماتی که مدنظر مدیر سایت می باشد را پوشش دهد.


در برخی مواقع از جملات کامل یا عبارات طولانی برای این انکرتکست ها استفاده می شود. این انکرتکست نیز می‌تواند برای سئوی سایت مفید واقع شود اگرچه به خاطر طولانی بودن آن ممکن است زیاد خوشایند نباشد.

 


شاید این سوال برایتان پیش آید که تفاوت این انکرتکست با انکرتکست نسبی یا Partial چیست؟

 

 

می توان گفت این دو انکرتکست مشابه هم می باشند و فقط این تفاوت در آنها وجود دارد که انکرتکست Long Tail  کمی طولانی تر از انکرتکست Partial می‌باشد و کلمات بیشتری را در خود جای میدهد.

 

 

انکر تکست مرتبط یا Related Anchors

 

 

در این انکرتکست به جای استفاده از کلمات کلیدی از مفاهیمی استفاده می شود که مفهوم کلمه کلیدی و هدف آن را برای کاربران می فهماند و استفاده از این که می تواند در انکرتکست های استفاده شده رایج در سایت ها، تنوع ایجاد نماید و همچنین در جلوگیری از اسپم شدن موفق‌تر عمل می نماید.
ربات های موتور های جستجو نیز به این انکرتکست ها علاقه دارند چرا که به آنها کمک می‌کند تا فهم بیشتری از صفحات مقصد این پیوندها به دست آورند.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: