جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

گوگل ادسنس یا Google Adsense بخش یک

گوگل ادسنس یا Google Adsense بخش یک

 152    0

در این مقاله در مورد گوگل ادسنس یا Google Adsense و نحوه کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس و پرداخت به ازای بازدیدکنندگان یا CPM و مراحل رسیدن به...

 

 

گوگل ادسنس یا Google Adsenseچیست و چه کاربردی دارد؟

 

گوگل ادسنس

 

امروز می خواهیم درباره یکی از سرویس های رایگان گوگل به نام گوگل ادسنس بیشتر بدانیم.


با استفاده از این سرویس رایگان افراد زیادی به کسب درآمد های کلان می پردازند‌.


گوگل ادسنس یک سرویس تبلیغاتی رایگان می باشد که هم کسانی که میخواهند شغل، وبسایت و یا هر چیز دیگری را تبلیغ نمایند، از این سرویس استفاده می نمایند و هم کسانی که می خواهند از طریق قرار دادن تبلیغات در سایت خود به کسب درآمد اقدام نمایند.

 


در این بین سرویس گوگل ادسنس به عنوان واسطه عمل میکند و میتواند این دو طرف را بدون تماس با یکدیگر مرتبط نماید. حال شاید سوال شما این باشد که چگونه این کار عملی می‌شود که بدون اینکه دو طرف یکدیگر را بشناسند و بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند؟

 

 

این ارتباط بدین گونه می باشد که طرف تبلیغ دهنده با ورود به سرویس گوگل ادسنس، خود را به عنوان طرف تبلیغ دهنده در این سرویس ثبت نام میکند و تبلیغ خود را با کلمه‌ی کلیدی آن، به این سرویس معرفی می نماید و سرویس Google Adsense نیز با توجه به کلمه کلیدی وارد شده، سایت های مرتبط با این کلمه کلیدی را که آنها هم به عنوان طرف تبلیغ گیرنده در این سرویس ثبت نام کرده اند، را پیدا می کند و آن وب‌سایت‌ها را به طرف تبلیغ دهنده به صورت فهرست وار، نمایش می دهد.

 

حال نوبت طرف تبلیغ دهنده است که باید وب سایتی را که میخواهد تبلیغ خود در آن قرار گیرد را انتخاب کند ولی با توجه به اینکه وب‌سایت‌های تبلیغ گیرنده ظرفیت محدودی برای ارائه تبلیغات در وبسایت خود دارند، بنابراین اگر تعداد درخواست کننده برای نمایش تبلیغات در یک وبسایت به تعداد زیادی باشد، برای انتخاب اینکه وبسایت مربوطه کدام تبلیغات را قبول می‌کند که در صفحات خود قرار دهد، حالت مزایده ای پیش می آید و هر تبلیغ دهنده که پول بیشتری به وب سایت مورد نظر پرداخت کند، تبلیغ آن تبلیغ دهنده در وبسایت مربوطه قرار خواهد گرفت.

 

 

حال شاید باز برایتان سوال پیش آید که در ابتدای مقاله بیان شد که این دو طرف با هم هیچ تماسی نخواهد داشت، پس چگونه همه این کارها انجام خواهد گرفت؟

 

 

همه این کارها توسط سرویس گوگل ادسنس هوشمند انجام می پذیرد. این سرویس به قدری هوشمند می باشد که اجازه ورود تبلیغات در وب سایت های نامرتبط را به تبلیغ دهنده، از طریق این سرویس نمی دهد.همانطور که می دانید روش تبلیغات بنری هم برای ارائه تبلیغات در وب سایت ها وجود دارد.

 

حال می خواهیم برخی از مهمترین تفاوت هایی که بین این دو تبلیغات (تبلیغات از طریق گوگل ادسنس و تبلیغات بنری) وجود دارد را برایتان بیان کنیم.

 

* مهمترین تفاوتی که بین این دو تبلیغات وجود دارد این است که در تبلیغات بنری معمولا افراد تبلیغ دهنده به تعداد بازدیدکنندگان وب سایت ها دقت می کنند و از این طریق وب سایتی را با ترافیک بالا برای قرار دادن تبلیغات خود انتخاب می‌کنند. در حالی که معمولاً چنین انتخابی، انتخاب بجا و صحیح نخواهد بود. چرا که کاربران وبسایت های نامرتبط معمولا به دنبال محتوا و تبلیغات مرتبط با همان محتوا وب سایتی هستند که وارد آن شده اند، هستند و اگر تبلیغات نامرتبط در یک وب سایت قرار بگیرد، بازدهی زیادی برای تبلیغ دهنده نخواهد داشت. درست است که در این روش پولی جهت تبلیغات به گوگل پرداخت نمی شود، ولی در عوض بازدهی زیادی هم نخواهد داشت. برای مثال اگر شما صاحب یک وب سایت فروش آنلاین پوشاک باشید و تبلیغات خود را در یک سایت نامربوط که بازدید کننده زیادی هم دارد، مانند وب سایتی که در زمینه فروش ابزار آلات صنعتی فعالیت می‌کند قرار دهید، واقعا به نظرتان چند درصد از افرادی که می‌خواهند ابزارآلات صنعتی بخرند، حاضرند از وب سایت فروش آنلاین پوشاک شما هم دیدن کنند. ولی اگر همین تبلیغات را در یک وبسایت مرتبط مانند مدل و لباس قرار دهید مطمئناً بازدهی بسیار بالاتری را دریافت خواهید کرد و درآمدتان نیز افزایش خواهد یافت.

 

* همانطور که بیان شد در تبلیغات سرویس گوگل ادسنس باید به گوگل پول پرداخت شود ولی در تبلیغات بنری اینطور نیست. در عوض در سرویس گوگل ادسنس، این گوگل می باشد که وظیفه دسته بندی و مدیریت تبلیغات موجود در ادسنس را به عهده دارد و به تبلیغات موجود نظم و ترتیب می بخشد.


* در تبلیغات بنری امکان شناسایی وب سایت های مرتبط با تبلیغات مورد هدف بسیار سخت میباشد و محدود است. شاید فرد تبلیغ کننده فقط چند وبسایت مرتبط با تبلیغات خود را پیدا کند و با وب سایت ها به گفتگو بپردازید که تبلیغ وی را در وبسایت خودشان به کاربران ارائه دهند، که از بین این وبسایت‌ها هم شاید وب سایتی از قرار دادن تبلیغات وی در وبسایت خود سرباز زند، بنابراین محدودیت زیادی برای قرار دادن تبلیغات در وب سایت های مرتبط وجود خواهد داشت ولی در تبلیغات سرویس گوگل ادسنس این چنین نیست.

 

 

نحوه کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس چگونه میباشد؟

 

 

 

کسب در آمد از گوگل ادسنس

 

 

همانطور که بیان شد این سرویس یک سرویس رایگان از گوگل می باشد. گوگل دارای سرویس های تبلیغاتی دیگری مثل گوگل ادوردز نیز می باشد ولی گوگل ادسنس خود یک سرویس بسیار هوشمند می باشد که وب سایت هایی که میخواهند از طریق ارائه تبلیغات در وب سایت های خود(ناشران تبلیغاتی) در Display Network اجازه می‌دهد تا تبلیغات مرتبط با وب سایت خود را بر روی وب سایت خود قرار دهند و از این طریق بتوانند درآمد مضاعف بر درآمد وبسایت خود کسب نمایند. حال این تبلیغات ممکن است از هر نوعی باشد. انواع تبلیغاتی که در این سرویس می تواند قرار داد، متنوع می‌باشد و مهمترین آنها تبلیغات متنی/ بنری، تصویری، ویدیوی و چند رسانه‌ای میباشد.

 

 

نحوه کسب درآمد از طریق سرویس رایگان گوگل ادسنس به دو روش می باشد :

 

 

روش اول پرداخت به ازای بازدیدکنندگان یا CPM

 

روش دوم میانگین تعداد کلیک یا CTR

 

 

لازم به ذکر است که در بین این دو روش روش اول بیشتر مورد پسند تبلیغ کننده ها و روش دوم بیشتر مورد پسند تبلیغ دهنده ها می باشد.

 

 

 

پرداخت به ازای بازدید کنندگان یا CPM

 

 

پرداخت به ازای بازدیدکنندگان

همانطور که از نام این روش می‌توان دریافت، فرد تبلیغ دهنده باید به ازای هر فردی که وارد این وب سایت می شود به وب سایت مربوطه پول پرداخت کند. حال فرقی نمیکند که فرد بازدیدکننده به تبلیغ موجود در آن صفحه توجهی کرده است یانه؟ بنابراین احتمال دارد که فرد بازدیدکننده اصلا ربطی به هدف تبلیغ دهنده نداشته باشد و هیچ علاقه‌ای به تبلیغ وی در آن صفحه ندارد، ولی تبلیغ کننده باید بابت آن فرد بازدید کننده از وب سایت نیز مبلغی را به وبسایت مربوط پرداخت نماید. به خاطر همین هم هست که افراد تبلیغ دهنده علاقه چندانی به چنین روش کسب درآمدی ندارند. ولی از آنجایی که این روش نرخ پایین‌تری نسبت به روش میانگین تعداد کلیک دارد و احتمال این هم وجود دارد که بلاخره از بین بازدیدکنندگان وب سایتی که مرتبط با تبلیغات وی می باشند، کسانی به این تبلیغات نیز علاقه داشته باشند، بنابراین این روش تبلیغات را برای خود برمی گزیند و اینکه چرا تبلیغ کننده ها به این روش علاقه زیادی دارد نیز، مشخص است، چرا که تبلیغ کننده ها می توانند با بالا بردن کیفیت محتوای وب سایت خود، ترافیک بالایی را برای خود جذب نماید و همچنین درآمد تبلیغاتی خود را از طریق افزایش همین بازدیدکنندگان افزایش دهند.

 

 

روش میانگین تعداد کلیک یا CTR

 

 

میانگین تعداد کلیک

 

 

 

در این روش نیز به ازای هر کلیکی که روی تبلیغات موجود در وب سایت ها، توسط کاربران انجام می شود، تبلیغ دهنده باید به وبسایت تبلیغ کننده مبلغی را بپردازد. بنابراین این روش برای فرد تبلیغ دهنده به صرفه تر می باشد، چرا که فقط برای کاربرانی از وبسایت تبلیغ کننده پول می پردازد که کاربران هدف فرد تبلیغ دهنده می باشد و این کاربران علاقه دارند که این تبلیغات را ببینند، بنابراین به احتمال زیاد منجر به افزایش کسب درآمد تبلیغ دهنده از طریق این کاربران خواهد شد. همانطور که در روش CPM نیز بیان شد، این روش دارای نرخ بالاتری می باشد و تبلیغ دهنده برای هر فرد باید مبلغ بیشتری را نسبت به روش CPM به وبسایت تبلیغ کننده بپردازد ولی چون این روش برای افراد تبلیغ دهنده نتیجه محور می باشد، بنابراین اکثرا تبلیغ دهنده ها این روش را برای تبلیغات خود انتخاب میکنند.

 

 

مراحل رسیدن به درآمد از طریق سرویس گوگل ادسنس

 

گوگل ادسنس علاوه بر اینکه باعث کسب درآمد می شود، می تواند بازدید از سایت را افزایش دهد و بدین ترتیب به سئوی سایت نیز یاری نماید. بنابراین افراد زیادی علاقه دارند که از این سرویس استفاده نمایند ولی نمی دانند که از کجا باید شروع کند. بنابراین در این قسمت می خواهیم مراحل اولیه تا رسیدن به کسب درآمد را برایتان به صورت خلاصه بیان کنیم.

 

* در این راستا ابتدا باید برای خود وب‌سایتی راه اندازی کنید و سعی کنید وب‌سایتتان در مورد موضوعات روز و پربحث و مورد علاقه بسیاری از کاربران جامعه باشد تا بتوانید کاربران زیادی را به سمت سایت خود جذب نماید. البته حتما قرار نیست که وبسایت شخصی داشته باشید، می توانید از این سرویس در وب سایتی که شما اداره آن را برعهده دارید نیز استفاده نمایید.


* دومین گامی که باید در این مسیر بردارید، این است که برای وب سایت خود تولید محتوا نمایید. همانطور که می دانید کاربران نیازی نمی بیند که به وبسایت های خام مراجعه نمایند. بنابراین محتوای مناسب با وب سایت خود را تهیه نمایید. حال این محتوا می تواند محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و غیره باشد و یا حتی ترکیبی از این محتوا باشد که معمولاً محتوا های ترکیبی کاربران بیشتری را به خود جذب خواهند کرد.


برای تولید محتوای وب سایتتان سعی کنید از افراد متخصص در این زمینه استفاده نمایید تا بازده لازم را از این محتوا به دست آورید.


* بعد از اینکه وبسایتتان با محتوای با کیفیت آماده شد، می توانید یک حساب گوگل ادسنس برای خود ایجاد نمایید و کدهای مخصوص این سرویس را در صفحات وب سایت مربوطه قرار دهید.


* در این مرحله تنها کاری که تا رسیدن به کسب درآمد از طریق سرویس گوگل ادسنس مانده است، این است که لینک حساب گوگل ادسنس ایجاد شده را در سایت مربوطه قرار دهید تا این سرویس، تبلیغات مرتبط با وب سایت شما را برایتان نمایش دهد..

 

 

درآمد حاصل از تبلیغات دریافتی از گوگل ادسنس قابل توجه می باشد یا نه؟

 

 

معمولا افرادی که می‌خواهند از این سرویس جهت کسب درآمد استفاده کنند، این سوال برایشان پیش می‌آید که آیا درآمد کسب شده از این طریق ارزش آن را دارد که از این سرویس استفاده نمایند.


اینکه به طور دقیق مبلغی را به عنوان درآمد حاصله از تبلیغات سرویس گوگل ادسنس تعیین نمود، امکان پذیر نیست، ولی می‌توان گفت که اگر برخی از شرایط را داشته باشید،برای مثال ترافیک سایتتان بالا باشد، معمولا درآمد خوبی را می توانید از این طریق به دست آورید.

 

 

برخی از این شرایط که می تواند در درآمد حاصله از این سرویس تأثیرگذار باشند عبارتند از:

 

* به چه میزان سایت‌تان ترافیک دارد

 

* چند نفر کاربر هستند که در کسب و کار مرتبط با وب سایت شما مشغول می باشد و می خواهند از این طریق تبلیغ خود را ارائه دهند.


* ترافیکی که وب سایتتان دارد از چه نوعی میباشد.


* مطالبی که در سایت قرار میدهید از چه نوعی میباشد.

 

البته ناگفته نماند که این سرویس از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند و کسانی که در این زمینه می‌خواهند فعالیت داشته باشند، باید وب سایت های غیر زبان فارسی را راه اندازی نمایند.

 

بعد از مطالعه ی این مقاله حتما گوگل ادسنس یا Google Adsense بخش دو را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: