ناشران تبلیغاتی یا همان کسانی که قصد درآمد زایی از طریق انتشار تبلیغات در سایت خود را دارند، با چندین نوع تبلیغات در گوگل ادسنس روبرو می شوند، که هر کدام از انواع این تبلیغات، مکان مشخصی برای نمایش دارند و هم چنین مبلغی که برای نمایش هریک از انواع تبلیغات در سایت ها به ناشران پیشنهاد میشود، نیز متفاوت می باشد.
بنابراین هر ناشر به دلخواه و بسته به سلیقه خود می تواند هر یک از انواع محتوا را برای قرار دادن در سایت خود انتخاب نماید، حتی امکان انتخاب ترکیبی از بین انواع محتوا برای ناشران وجود دارد و رایج ترین انتخاباتی که از ناشران انجام می پذیرد، انتخاب نوع متنی و نوع ویدیوی و یا ترکیبی از این دو نوع میباشد.
هدفی که ناشران از انتخاب تبلیغات از نوع محتوا در پیش میگیرند، این است که بتوانند نرخ ورود به سایت خود را از طریق جذب آن دسته از کاربرانی که به دنبال موضوع یا محتوای خاصی می باشند، افزایش دهند و از آنجایی که هدف در این نوع تبلیغات افزایش بازدید کنندگان می باشد، بنابراین انتظار می رود که از بین انواع روش های درآمدزایی از گوگل ادسنس (CPM یا پرداخت به ازای هر بازدید کننده) و (CTR یا پرداخت به ازای هر کلیک)، انتخاب روش درآمد زایی CPM، انتخابی خوبی برای ناشران تبلیغاتی باشد ولی از آنجایی که گوگل ادسنس به جای پرداخت به ازای هر بازدید کننده،
پرداخت خود را به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید کننده، به حساب ناشران پرداخت میکنند، بنابراین CTR انتخاب بهتری از CPM خواهد بود. چرا که در این روش پرداخت به ازای هر کلیک انجام خواهد پذیرفت.
نحوه شناسایی تبلیغاتی که از نوع گوگل ادسنس می باشند، از سایر تبلیغات بدینگونه می باشد که یک فلش خاکستری رنگ در زیر تبلیغ گوگل ادسنسی قرار داده می شود. همانطور که می دانید انواع و اقسام روش ها برای درج تبلیغات در سایت ها وجود دارد و گوگل ادسنس برای ایجاد تمایز در بین تبلیغات خود با سایر تبلیغات از سال ۲۰۱۲از این نماد خاکستری استفاده نماید. این نوع تبلیغات طرفداران بسیار زیادی دارد به طوری که حدود ۶۸ درصد از کل تبلیغات را این نوع تبلیغات به خود اختصاص داده است.
دومین رتبه را از نظر پرطرفدار بودن در بین کاربران، این نوع تبلیغات جستجو محور به خود اختصاص داده است، چرا که این تبلیغات از نرخ کلیک بالایی برخوردار می باشد.
این نوع تبلیغات مربوط به تبلیغاتی میشود که گوگل به سایت ها اجازه انتشار آن تبلیغاتی که مرتبط به جستجوی کاربران از محتوای آن ها می باشد (جستجوهای مرتبط با کلمهی کلیدی محتوای وب سایت) را می دهد، ولی نکتهای که در این نوع تبلیغات باید به آن دقت نمایید این است که در این نوع تبلیغات ۱۰۰ درصد مبلغ تبلیغات به حساب ناشران تبلیغات واریز نمیشود و فقط حدود ۵۱ درصد از این مبلغ مختص ناشران می باشد، ولی باز هم این نوع تبلیغات طرفداران بسیاری دارد و ناشران زیادی تمایل دارند از این نوع تبلیغات استفاده نمایند، چرا که نرخ کلیک این نوع تبلیغات نسبت به سایر انواع تبلیغات بیشتر می باشد. این نوع تبلیغات مخصوصاً برای سایت های فروشگاهی مفیدتر و درآمدزاتر می باشد.
نوع دیگری از انواع تبلیغات گوگل ادسنس، تبلیغات مبتنی بر ویدیو می باشد. مطمئناً خود شما هم پی برده اید که این نوع تبلیغات مرتبط با انتشار تبلیغات ویدیویی در وب سایت ها می باشد. ناشران تبلیغات، بسته به محتوایی وب سایتشان می توانند از بین انواع تبلیغات ویدیویی گوگل ادسنس، تبلیغات مرتبط با محتوای وب سایت خود را انتخاب نمایند و آن تبلیغات در وب سایت خود جای دهند. این یک مزیت تبلیغات ویدیو محور می باشد. البته به این نکته توجه نمایید که هر وبسایتی نمیتواند از این نوع تبلیغات در سایت خود استفاده نماید و فقط آن دسته از وب سایت های که وب سایتشان در Player نمایش داده می شود، مناسب می باشد و آن دسته از وب سایت هایی که از YouTube Pleyer یا دیگر Player ها استفاده می کنند، مناسب نیست که از این نوع تبلیغات استفاده نمایند.
در بین این چهار نوع تبلیغاتی که برایتان معرفی شد، این نوع تبلیغات از هوشمند ترین نوع تبلیغات گوگل ادسنس به شمار میآید. به طوری که این نوع تبلیغات بیشترین تمرکز خود را بر روی تجربه کاربری و حقوق کاربران قرار داده است و در واقع این تبلیغات فقط برای آن دسته از کاربران نمایش داده می شود که گوگل ادسنس از تجربه کاربری خوب کاربر اطمینان داشته باشد.
این نوع تبلیغات برای همه ناشران جهت قرار دادن آن در وبسایت های خودشان پیشنهاد نمی شود و تا وقتی که گوگل ادسنس از بالا بودن تجربه کاربری آن وب سایت مطمئن نشود، این تبلیغات را برای صاحب آن وب سایت نمایش نمیدهد. فناوری که این نوع تبلیغات از آن استفاده میکند، فناوری بهینه سازی میباشد.
برای اینکه گوگل ادسنس تبلیغاتی را در اختیار ناشران تبلیغات، جهت درج آن تبلیغات در وب سایتشان ارائه کند، ناشر باید ویژگی هایی را برای گوگل مشخص نماید تا گوگل بتواند پیشنهادات خود را نسبت به ویژگی های مشخص شده از طرف کاربر به وی ارائه نماید.
همانطور که می دانید قبل از هرچیزی ابتدا باید در گوگل ادسنس ثبت نام کنید و با تایید گوگل ادسنس بتوانید از کاربران آن به حساب بیاید و از خدماتش بهرهمند شوید. بعد از اینکه ثبت نام شما توسط گوگل ادسنس تایید شد، شما برای خودتان در گوگل ادسنس داشبورد مخصوص به خود را خواهید داشت و هر کاری که نیاز داشته باشید انجام دهید، باید از داشبورد خودتان اقدام نمایید.
اندازه تبلیغات، نوع تبلیغات، سبک تبلیغات
سپس گوگل با توجه به انتخاب کاراکتر های تبلیغاتی مورد نظر شما، کد جاوا اسکریپتی برایتان ارسال می کند تا شما آن کد را در مکانی از وب سایتتان که میخواهید تبلیغات را در آن مکان برای کاربران قابل نمایش نمایید را درج کنید. حال تصمیم با گوگل می باشد که با توجه به فضای اختصاص داده شما به تبلیغات، چند تبلیغ را نمایش دهد.
نوع تبلیغاتی که برای ناشران پیشنهاد میشود تا در سایت خود قرار داده شود به عوامل متعددی بستگی دارد ولی تمام تلاش گوگل بر آن است که از انتشار تبلیغات نامرتبط با محتوای وبسایت ها جلوگیری نماید و آن تبلیغاتی را که مرتبط با محتوای وب سایت ها می باشد و می تواند تجربه کاربری سایت را بالا ببرد، را در وب سایت ها به نمایش می گذارد، ولی در اینجا صاحبان وبسایت ها هم حقوقی دارند و میتوانند از انتشار برخی تبلیغات در وب سایت خود جلوگیری نمایند و برای این کار میتوانند در حساب کاربری ادسنس خود به بخش Allow and Block Ads مراجعه نمایند و محدودیت های لازم را برای گوگل مشخص نمایند.
برای اینکه چه تعداد تبلیغات گوگل ادسنس را می توان در هر صفحه از وب سایت جای داد باید گفته شود که با شرط اینکه تجربه کاربری وب سایتتان کاهش نیابد، هیچ محدودیتی برای آن در نظر گرفته نشده است و هر ناشر تبلیغاتی، به دلخواه خود می تواند از تعداد نامحدودی تبلیغات بر روی صفحات وب سایت خود استفاده کند ولی با توجه به اینکه اگر تعداد تبلیغات از حد بگذرد، باعث خواهد شد که کاربران از وبسایت شما ناراضی باشند، چرا که شما را فردی خواهند خواند که به جای درج محتوای کاربردی و مفید، فقط به فکر درآمد زایی خود می باشید و از تبلیغات استفاده می کنید، بنابراین سعی کنید بیشتر از تعداد معقول(۲ تا ۳) تبلیغات، تبلیغات بیشتری در صفحات وب سایت خود قرار ندهید.
علیرغم اینکه امروز محدودیتی برای تعداد تبلیغاتی که می توانید در صفحه وب سایتتان بگذارید ندارید ولی درگذشته این محدودیت برای کاربران گوگل ادسنس وجود داشت و هر کاربر بیشتر از سه واحد تبلیغات را نمیتوانست برای صفحات خود انتخاب نماید.
برای مکان قرارگیری تبلیغات در وب سایت ها، گوگل ادسنس قوانینی را مشخص کرده است. اگرچه این قوانین ساده میباشد ولی حتماً باید به این قوانین توجه شود.
* یک مکان با قابلیت دید بالای کاربران وبسایت ها ، برای وبسایت ها در نظر گرفته شده است که کاربر بدون هیچ زحمتی و حتی بدون اینکه نیاز داشته باشد که اسکرول نماید، میتواند به این تبلیغات دسترسی داشته باشد و آن را ببیند. نام این مکان above the fold می باشد.(در محتوای اصلی ،قسمت فوقانی صفحه) در این قسمت می توان یک واحد تبلیغات را قرار داد.
* یکی دیگر از مکان هایی که میتوان یک واحد تبلیغات با سایز ۱۶۰ در ۶۰۰ را در آن جای داد، نوار جانبی وب سایت ها می باشد.
* مکان دیگری که برای قرار دادن یک واحد تبلیغاتی دیگر میتوان انتخاب نمود، انتهای صفحه یا مقاله میباشد.
باید در کنار انتخاب مکان قرارگیری محتوا با توجه به قوانین و پیشنهادات گوگل، حتماً به این مورد نیز توجه داشته باشید که تبلیغات قرار داده شده در وبسایت جلوی چشم کاربر باشد تا کاربر بتواند آن تبلیغات را به راحتی ببیند تا بدین وسیله هم ناشران تبلیغ و هم تبلیغ دهنده ها بتوانند به هدف خود یعنی درآمدزایی برسند.
با رزومه بسیار بالا در سطح کشور
طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین