جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

ریدایرکت و انواع آن بخش دو

ریدایرکت و انواع آن بخش دو

 160    0

در این مقاله در مورد ریدایرکت 302 توضیحاتی آورده شده است و تفاوت بین ریدایرکت 302 و ریدایرکت 301 بررسی شده است.

 

قبل از مطالعه ی این مقاله حتما ریدایرکت و انواع آن بخش یک را مطالعه بفرمایید :

 

ریدایرکت ۳۰۲

 

 

 

ریدایرکت 302

یکی دیگر از ریدایرکت های سمت سرور، ریدایرکت ۳۰۲ می باشد. استفاده از ریدایرکت ۳۰۲ به اندازه ریدایرکت ۳۰۱ پرکاربرد نمی باشد و عمده استفاده مدیران و سئوکاران از ریدایرکت ۳۰۱ می باشد مگر در شرایط خاص. همانطور که در مقاله قبلی نیز بیان شد، اصلا مناسب نیست که برای ریدایرکت های موقت از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده شود. چرا که در دایرکت ۳۰۱ موتورهای جستجو به این نتیجه می‌رسند که وبسایت دیگر قرار نیست به مسیر قبلی خودش بازگردد. بنابراین باید از ریدایرکت مناسب تغییر مسیر موقت برای زمانی که قصد این را دارید در مدت زمان کوتاهی به مسیر قبلی خود برگردید، استفاده نمایید. ریدایرکت ۳۰۲ مناسب چنین تغییر مسیر موقتی می باشد. با این ریدایرکت به موتورهای جستجو و همچنین کاربران اعلام می دارید که برای مدت کوتاهی به دلایلی به صفحه ای جدید نقل مکان نموده اید ولی به زودی دوباره به صفحه با آدرس قدیمی خود باز خواهید گشت.

 

زمانی که ما از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده می‌کنیم در واقع نمی خواهیم که اعتبار و رتبه مسیر قبلی ما به مسیر جدید انتقال یابد و فقط برای اینکه کاربران با صفحه خطا روبرو نشوند، از این ریدایرکت استفاده می‌کنیم. یعنی زمانی که از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده میکنیم، به موتورهای جستجو اعلام می‌داریم که ما به دلایلی فعلاً میخواهیم صفحه با مسیر قبلی ما ایندکس نشود ولی رتبه و اعتبار آن پابرجا بماند و به جای اینکه کاربران را به صفحه خطا ۴۰۴ روبرو ننمایند، صفحه با مسیر جدیدی را که ما برایشان مشخص میکنیم و محتوای تقریباً مشابه به صفحه قبلی را دارا می باشند را برای کاربران به نمایش گذارند. ولی با این ریدایرکت صفحه با آدرس قبلی ما به طور کلی از موتورهای جستجو حذف نمی شود و موتورهای جستجو آن را پیش خود نگه می دارند و تمام رتبه و اعتبار آن را نیز برایشان محفوظ نگه می دارند ولی باید این را بدانید که باید خیلی زود صفحه قبلی خود را آماده نمایید و به موتورهای جستجو اعلام نمایید که آماده اید که صفحه خود را با آدرس قبلی دوباره برای کاربران قابل نمایش نمایید و آنها می توانند دوباره صفحه قبلی شما را با اعتبار و رتبه قبلی خود به نمایش بگذارند و در این زمان باید اقدام به حذف ریدایرکت ۳۰۲ کنید ولی اگر در مدت زمان طولانی نتوانید اقدام به حذف ریدایرکت ۳۰۲ و قابل نمایش نمودن صفحه قبلی خود نمایید، موتورهای جستجو با ریدایرکت ۳۰۲ موجود در صفحه نیزز مانند ریدایرکت ۳۰۱ عمل خواهند کرد و نتیجه خواهند گرفت که شما قصد بازگشت به صفحه با ادرس قبلی خود را ندارید، بنابراین رتبه و اعتبار صفحه قبل را به آدرس جدید منتقل خواهند کرد و صفحه با آدرس قبلی را حذف خواهند کرد که در این صورت ممکن است شما با مشکلات بزرگی روبرو شوید. پس در ریدایرکت ۳۰۲ هر چه سریعتر باید مشکلات صفحه خود را رفع نمایید و تغییر مسیر ایجاد کرده خود را حذف کنید و دوباره سر خانه اول خود برگردید.

 

 

به چه علت هایی از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده می شود؟

 

* مواجه شدن با مشکلات فنی

 

عمده ترین دلیل که افراد به خاطر آن از دایرکت ۳۰۲ استفاده می‌کنند مشکلات فنی صفحاتی از وب سایت می باشد. برخی مواقع صفحه وب سایتی با مشکلات فنی روبرو می شود که اگر به آن مشکلات توجه نشود باعث خواهد شد که صفحه کاربران خود را از دست بدهد و اعتبار و رتبه اش نیز کاهش یابد و در بلندمدت نیز باعث خواهد شد که موتورهای جستجو به حذف صفحه وب سایت اقدام نمایند. بنابراین حتماً باید به فکر رفع این مشکلات از صفحه وب سایت ها باشید. اگر برای رفع آن مشکلات برای مدتی صفحه مورد نظر را از دسترس کاربران خارج نمایید باعث خواهید شد که کاربران با صفحه خطای ۴۰۴ روبه‌رو شوند و روبرو شدن با صفحه خطا نیز مساوی نارضایتی کاربران و در نتیجه از دست دادن آنها و کاهش رتبه آن صفحات. بنابراین باید از یک راه حل مناسب استفاده شود که هم بتوان به رفع مشکل صفحه پرداخت و هم اینکه با نارضایتی کاربران مواجه نشد. بهترین راه حل استفاده از ریدایرکت ۳۰۲ می باشد که به جای روبرو شدن کاربران با صفحه خطا، آنها را به صورت موقت به صفحه‌ی مرتبط با صفحه از دسترس خارج شده، انتقال می دهیم.

 

 

* در مواقعی که نیاز میباشد جهت بررسی عملکرد و طراحی صفحه در وب سایت از تست A-B استفاده شود.


در این زمان ها هم می توان از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده نمود و کاربران را به صورت موقت به یک صفحه دیگر انتقال داد. تست A-B توسط سئو کاران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین ریدایرکت ۳۰۲ نیز یکی از ریدایرکت های مورد علاقه سئوکاران می باشد ولی نه به اندازه ریدایرکت ۳۰۱.

 

 

* استفاده از ریدایرکت ۳۰۲ حتی می‌تواند در زمان آزمایش و تجزیه و تحلیل صفحه ای از سایت نیز کاربرد داشته باشد.


در مواقعی صفحه ای را که جدیداً طراحی و ایجاد کرده اید و نمی خواهید قبل از اینکه بازخورد کاربران را از روبرو شدن با صفحه مورد نظر خود را تجزیه و تحلیل نمایید، صفحه را به صورت دائمی و رسمی در موتورهای جستجو برای کاربران قابل نمایش نمایید، در این صورت با استفاده از ریدایرکت ۳۰۲ کاربران را به صورت موقت به این صفحه انتقال می دهید، بدون اینکه موتورهای جستجو به این صفحه رتبه دهند و رتبه و اعتبار صفحه و سایتتان را تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

*** دو نقطه در این مقاله درباره ریدایرکت ۳۰۲ قابل ذکر می باشد :

 


نکته اول:

تاثیری که ریدایرکت ۳۰۱ در سئوی سایت ها دارد، بسیار قوی تر و بیشتر از تاثیر ریدایرکت ۳۰۲ برای سئوی سایت ها می باشد.

 

نکته دوم:

استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ به صورت نامناسب و غیر اصولی و در زمان‌های نامناسب می‌تواند صفحه وب سایت مورد نظر را با مشکلات بزرگی مواجه کند. بنابراین باید قبل از استفاده از ریدایرکت ها، مطالعه مناسب مربوط به ریدایرکت ها را داشته باشید و آموزش‌های کامل را ببینید. صد البته که مناسب ترین راه این است که از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

 

 

تفاوت ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲

 

 

 

تفاوت ریدایرکت 301 و 302

 

 

همانطور که بیان شد مهمترین تفاوت این دو نوع ریدایرکت در این است که یکی موقتی و دیگری دائمی می باشد. در واقع ریدایرکت ۳۰۱ کاربران و موتورهای جستجو را به صفحه‌ای با آدرس جدید انتقال می دهد و تمام رتبه و اعتبار صفحه قبلی را به صفحه جدید منتقل می‌ کند و صفحه قبلی کلا از دید کاربران پنهان می‌ماند و موتورهای جستجو نیز آن صفحه را نادیده می‌گیرند و کاربر را مستقیما به صفحه با آدرس جدید انتقال می دهند و بعد از گذشت مدت زمانی کلاً به حذف صفحه قبلی اقدام می نمایند. ولی در ریدایرکت ۳۰۲ انتقال کاربران و موتورهای جستجو به صفحه با ادرس جدید به صورت موقتی می باشد و زمانی که برای صفحه ای از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده می شود به موتورهای جستجو اعلام می‌شود که به زودی به صفحه قبلی باز خواهیم گشت و نیازی نیست که رتبه و اعتبار صفحه قبلی را به صفحه جدید انتقال دهند.

 

 

آیا میشود این دور ریدایرکت را به جای یکدیگر به کار برد؟

 

مطمئنا با توضیحاتی که داده شد فهمید که استفاده از این دو نوع ریدایرکت به جایی هم می تواند صفحه و وب سایت را با مشکلات عمده ای روبرو نماید. اگر به اشتباه به جای استفاده از ریدایرکت ۳۰۲ از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده نمایید، باعث خواهد شد که صفحه قدیمی که شما نمی خواستید رتبه و اعتبار این صفحه را از دست بدهید، اعتبار و رتبه خود را به صفحه جدید انتقال داده است و حتی اگر برای مدت طولانی متوجه نشوید ممکن است، صفحه قبلی به طور کلی از موتورهای جستجو حذف شود و این مورد می تواند تمام زحمات و تلاش‌های قبلی شما را نابود نماید و استفاده از ریدایرکت ۳۰۲ به جای ریدایرکت ۳۰۱ نیز می‌تواند باعث شود که، رتبه و اعتبار صفحه قبلی شما به صفحه جدید انتقال نیابد، در حالی که شما چنین خواسته‌ای را از موتورهای جستجو داشتید. در واقع در چنین مواقعی شما نمی توانید رتبه خود را که مدت ها برای آن تلاش نموده اید را به صفحه جدید انتقال دهید و برگشت از هر کدام از این ریدایرکت می تواند طولانی مدت و زمان‌بر باشد تا شما دوباره سر نقطه قبل از استفاده از ریدایرکت برگردید، مخصوصا اگر وب سایت شما یک وبسایت تازه ایجاد شده باشد، ممکن است موتورهای جستجو  نیز دیر به دیر به آن سر بزنند و از حذف ریدایرکت شما نیز دیرتر باخبر شوند.

 

 

استفاده از کدام یک از ریدایرکت های ۳۰۱ و ۳۰۲ مناسب می‌باشد و می‌تواند در سئو وب سایت ها تاثیر گذار باشد؟

 

همانطور که بیان شد این دو ریدایرکت، کاملاً بحث جداگانه‌ای دارند و کاربردهای این ریدایرکت ها هم کاملاً متفاوت می‌باشد. بنابراین هر کدام از این ریدایرکت می تواند در جای خود مناسب باشد و تاثیر خود را بر روی وبسایت ها بگذارد، ولی استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ به صورت اصولی و مناسب تاثیر بسیار بیشتری روی سئوی وبسایت ها دارد و استفاده از این نوع ریدایرکت نیز در بیشتر وب‌سایت‌ها رایج میباشد و میتوان گفت در بین ریدایرکت ها، ریدایرکت ۳۰۱ بهترین آنها به شمار می‌آید. چرا که به طور کامل می تواند به کاربران و موتورهای جستجو بفهماند که آدرس صفحه به صورت دائمی تغییر کرده است و از این پس باید به این صفحه جدید مراجعه نمایند و از آن جهت که رتبه صفحه قبلی نیز به صفحه جدید انتقال خواهد یافت، بنابراین هیچ مشکلی برای رتبه صفحه نیز به وجود نخواهد آمد. ولی زمانی که به طور موقتی می خواهید کاربران را به صفحه دیگر منتقل نمایید به هیچ عنوان نباید از ریدایرکت پرکاربرد ۳۰۱ استفاده نمایید، چرا که این ریدایرکت زمانی می‌تواند بهترین ریدایرکت باشد که در جای مناسب خود استفاده شود.

 

بعد از مطالعه ی این مقاله حتما ریدایرکت و انواع آن بخش سه را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: