جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

نرخ تبدیل یا CR یا Conversion Rate در سئو کردن سایت

نرخ تبدیل یا CR یا Conversion Rate در سئو کردن سایت

 328    0

در این مقاله به نرخ تبدیل یا CR یا Conversion Rate و معرفی برخی از ابزارهای ارزیابی نرخ تبدیل می پردازیم.

 

نرخ تبدیل یا CR یا Conversion Rate

 


این نرخ تبدیل مربوط به فروش کسب و کارهای اینترنتی می باشد. امروزه کسب و کارهای اینترنتی بسیار رواج یافته است و باید به بهینه‌سازی این معیارها بسیار دقت کرد چرا که نرخ تبدیل برای کسب و کارهای اینترنتی بسیار اهمیت دارد.


با نرخ تبدیل کسب و کارهای اینترنتی، مشتریان هدف خود را شناسایی میکنند تا بتوانند خدمات خود را با کیفیت هر چه بیشتر به آنها ارائه می دهند.

 


تبدیل چیست؟

 


مثلا وقتی کاربری وارد سایت فروشگاهی شما می شود فقط به عنوان کاربر  به حساب می آید ولی وقتی این کاربر از سایت شما خرید می کند تبدیل به مشتری می شود و این فرایند یعنی تبدیل.


البته تبدیل همیشه به معنای خرید نمی باشد و مربوط به هدف نهایی کسب و کار ها می شوند و موفقیت کسب و کارها در اهداف خود را تبدیل می نامد.

 

 

نرخ تبدیل چیست؟

 


نسبت تعداد خریداران به تعداد بازدیدکنندگان را نرخ تبدیل مینامند.

 

نرخ تبدیل= تعداد خریداران /تعداد بازدید کنندگان


نرخ تبدیل سایت های مختلف با توجه به عملکرد شان متفاوت است به عنوان مثال تماس گرفتن، فروش کتاب، دانلود جزوه های آموزشی، فعال سازی حساب کاربری در وب سایت، دانلود نرم افزار ها، دانلود موسیقی، دانلود فیلم، پر کردن فرم های ثبت نامی و... که هریک می تواند از اهداف سایت های مختلف باشد و میزان دستیابی به این اهداف را نرخ تبدیل می گویند.

 

در سایت‌هایی که تعداد بازدیدکنندگان کمی دارند ،به احتمال زیاد نرخ تبدیل بالاتری خواهند داشت چرا که مثلاً اگر وبسایتی دو نفر بازدیدکننده داشته باشد و یک نفر از آنها تبدیل به مشتری شده باشند، نرخ تبدیلی که برای این سایت به دست می‌آید، ۵۰ درصد خواهد بود، پس این نرخ تبدیل قابل اعتماد نمی باشد.


هر چقدر وبسایت جامعه آماری کوچک تری داشته باشد باید بازه ی زمانی بلند مدتی را برای دستیابی به نرخ تبدیل این سایت‌ها در نظر گرفت تا درصد قابل اعتماد بودن عدد نشان داده شده توسط نرخ تبدیل بیشتر شود.

 

 

نرخ تبدیل

 


برخی ابزارهای ارزیابی نرخ تبدیل

 


۱)گوگل آنالیتیکس


۲)فیسبوک ادز


۳)توییتر ادز


۴) گوگل ادز


۵) سیمیلار وب (Similar Web)


۶) GT Metrix


۷) Optimizers

 

 ۸)هات جار(Hot jar)

 

 

چگونه می توان از ابزار گوگل آنالیتیکس به ارزیابی نرخ تبدیل پرداخت؟

 

 

۱)ابزار گوگل آنالیتیکس اجرا کنید.


۲) وارد بخش Admin شوید.


۳) در این بخش ستون Create View  را انتخاب کنید.


۴) در این مرحله Goals را انتخاب کنید.


۵) سپس New Goals  را برای این مرحله انتخاب کنید (حداکثر ۲۰ هدف جدید را برای این قسمت میتوانید تعریف کنید).


در این قسمت ۲ گزینه وجود دارد یکی Template و دومی Custom میباشد.


اگر گزینه Template را انتخاب کنید ابزار گوگل آنالیتیکس از طرف خود چندین هدف را به شما پیشنهاد خواهد داد، اگر این پیشنهادات با هدف کسب و کار شما هم راستا باشد و با آنها مطابقت داشته باشد، می‌توانید آنها را انتخاب کنید ولی اگر مطابقت نداشتند باید سراغ گزینه Custom بروید تا خود شما، اهداف خود را برای نرم افزار تعریف کنید.


وقتی که این مراحل گذراندید میتوانید نرخ تبدیل خود را محاسبه نمایید و همچنین به راحتی می توانید اطلاعات خود را ویرایش نمایید و یا تعداد هدف های خود را افزایش و کاهش دهید.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: