* برخی افراد نیز هستند که علاقه زیادی دارند مطالبی را که قرار است یاد بگیرند، بشنوند تا اینکه بخوانند. برای رضایت این کاربران نیز باید محتوای صوتی را در صفحات وب سایت خود استفاده نمایید.
* تهیه پادکست، کتاب صوتی، داستان صوتی، مقاله صوتی و غیره نمونه هایی از تولید محتوای صوتی می باشد.
* فردی که قرار است از این محتوای صوتی استفاده نمود نیازی نیست که وی تمام کارهای خود را کنار بگذارد تا بتواند از محتوای موجود استفاده نماید، بلکه وی میتواند هم زمان با انجام دیگر کارهاش، به این محتوا نیز گوش نماید. مثلاً فردی که مشغول ورزش کردن است همزمان می تواند از این محتوا نیز استفاده نماید.
* امروزه گوگل برای تولید محتوای صوتی از طرف کاربران، اهمیت ویژه ای قائل شده است. حال بسته به نوع کسب و کار هر کس تصمیم میگیرد از کدام نوع محتوای صوتی استفاده می نماید.
در بین انواع محتوای صوتی که بیان کردیم، به پادکست هم اشاره ای داشتیم. پادکست نوعی محتوای صوتی است که این دو نوع ساختار فنی یکسانی با هم دارند ولی تفاوت های زیادی بین این دو نوع فایل وجود دارد. برای اینکه با این دو نوع فایل آشنا شوید بهتر است ابتدا ویژگی های هر یک از آنها را یاد بگیرید.
* پادکست ها را هم می توان دانلود کرد و به صورت آفلاین به آنها گوش داد و هم میتوان آنلاین به آنها گوش داد.
* معمولا برای شنیدن پادکست ها در خانه به اسپیکر های هوشمندی مانندAmazon Alexa یا Google Home نیاز است.
* پادکست ها قابل اشتراک گذاری هستند.
* پادکستها معمولاً شامل محتوای صوتی یک تا پنج دقیقه ای می باشند.
* اکثرا پادکست ها به صورت رایگان و بدون پرداخت مبلغی در دسترس قرار میگیرند ولی برخی از آنها نیز پولی می باشند.
* فرمت خاصی برای پادکست وجود دارد و آن RSS می باشد و هر نوع فایل صوتی را نمی توان پادکست در نظر گرفت.
* پادکست های فراوانی در اینترنت وجود دارد که به راحتی و ساده می توان از آنها در تولید محتوا استفاده نمود.
* پادکست ها الزاما باید از چند قسمت از فایل صوتی تشکیل شود.
* پادکست ها به صورت سریالی تولید می شوند.
* اجرای فایل های صوتی خیلی راحت می باشد و می توان بدون هیچ کار خاصی فایل صوتی را پخش نمود.
* فرمت های فایل های صوتی تنوع زیادی دارد و میتوان با توجه به نیاز هر یک از آنها را تولید و به اشتراک گذاشت.
* الزامی نیست که فایل های صوتی از چند قسمت تشکیل شوند و فقط ۱ قسمت کافی است.
* پادکست قابلیت اشتراک گذاری دارد ولی فایل صوتی این چنین نیست.
* پادکست ها همان فایل های صوتی می باشند ولی در پلتفرم های مختلف. با این ویژگی می توان کلیه اپیزود های پادکست را روی اشتراک گذاری خودکار تنظیم نمود.
* پادکست از فناوری به نام RSS استفاده میکند. این فناوری میتواند باعث اتصال بین نرم افزار پادکست و یک وبسایت شود.
* پخش اپیزود های پادکست از فایل های صوتی خیلی آسان تر است.
* برای اینکه به انواع بخش های یک فایل صوتی دسترسی پیدا کرد باید در چندین سایت مختلف به گشت و گذار پرداخت تا همه آنها را بتوان دانلود نمود ولی همانطور که گفته شد پادکست ها می توانند روی دانلود خودکار تنظیم شوند و هر موقع که قسمت جدیدی از آنها در دسترس قرار گرفت، به کاربران اطلاع داده شود تا بتوانند فایل ها را به راحتی پخش نمایند.
* موضوعات تولید فایل های صوتی به صورت متفاوت و پراکنده است و می تواند از انواع موضوعات باشد ولی اکثر موضوعات هر پادکست همش به یک هدف منتهی میشوند و برای یک موضوع خاص تهیه می شوند.
* معمولا محتوای یک پادکست مربوط به صحبت های تولید کننده آن فایل در مورد موضوع و هدف وی برای تولید پادکست می باشد ولی فایل های صوتی این چنین نیست.
با اینکه تفاوت های زیادی بین این دو فایل وجود دارد ولی باز هم افرادی هستند که آنها را مشابه هم میدانند و بین آنها تفاوتی قائل نیستند.
کتاب های صوتی را میتوان همانند کتابهای چاپی شناخت با این تفاوت که دسترسی به کتابهای صوتی در هر جا و مکانی و فقط با داشتن یک گوشی و هندزفری امکان پذیر است، با جود کتابهای صوتی، نیازی به حمل کتابهای چاپی نیست.امروزه این کتابها در بین افراد بسیار محبوب می باشد. این نوع کتاب ها هم نوعی از محتوای صوتی به شمار می آید.
مقالات صوتی همان کتاب های صوتی هستند و دارای همان ویژگی ها میباشد با این تفاوت مهم که اکثرا مقالات خیلی کوتاه تر از کتاب های صوتی می باشند و افراد برای گوش کردن به این مقالات، زمان کمتری نسبت به کتابهای صوتی صرف می نمایند.
این محتوای صوتی نیز نوع دیگری از کتاب های صوتی می باشد. در این نوع محتوا نوع گفتار گوینده بسیار مهم است و باید گوینده، شنونده را طوری مجذوبو غرق داستان نماید که انگار شنونده در همان صحنه داستان قرار گرفته است.
* سئو با این روش نیز مانند سئو محتوای متنی میباشد.
* کاربران با استفاده از مرورگرها و با دستگاههای خاص خود به جای اینکه متنی را برای جستجو تایپ نمایند، آن را بیان می کند و موتورهای جستجو شروع به جستجو می نماید.
* در واقع این دستگاه ها باعث می شوند مرورگرها زبان انسان ها را درک نمایند.
* نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که، باید کاربران در جستجوی صوتی عبارت کلیدی را به جای کلمه کلیدی جستجو نمایند.
* اگر میخواهید محتوای تولیدشده شما با ارزش باشد، بهتر است از هر دو نوع محتوای متنی و صوتی به صورت ترکیبی استفاده نمایید.
* روش اول این است که افراد خود صدای خود را ضبط می کنند و به تولید محتوای صوتی می پردازند.
* روش دوم را که روش کامپیوتری می نامند، بدین صورت است که با استفاده از نوعی تکنولوژی به نام (NLP)، متن نوشتاری را به متن گفتاری تبدیل میکنند.
با رزومه بسیار بالا در سطح کشور
طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین