جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش سئو مارکتینگ و اصول سئومارکتینگ و مزایای استفاده از سئومارکتینگ

آموزش سئو مارکتینگ  و اصول سئومارکتینگ و مزایای استفاده از سئومارکتینگ

 140    0

در این مقاله در مورد سئومارکتینگ و اصول سئو کارکتینگ و مزایای سئومارکتینگ و ابزارهای مهم سئو مارکتینگ به صورت مفصل بحث و بررسی خواهیم کرد.

 

بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ

 

کلمه seo مخفف عبارت Search Engine Optimization می باشد در حالی که Semمخفف Search Engine Marketing می باشد. هدف این دو، افزایش رتبه سایت ها می باشد، ولی دو مبحث متفاوت از هم می باشند.

 


SEM

شامل روش های تبلیغاتی پولی می باشد.ولیSEO شامل روش های غیر پولی میباشد و تبلیغات را شامل نمی شودو فقط با روش‌های خاص خود باعث می شود وب سایت ها در صفحه SERP ، رتبه بالایی را به دست آورد.


وقتی سایتی را برای هدف خاصی طراحی و ایجاد می کنید و برای اینکه به هدف خود برسید، به یک سری اصول باید توجه شود و و رعایت آن اصول می باشد که سایت طراحی شده را نتیجه‌بخش می نماید.این اصول همان اصول سئوی سایت می باشد.اگر قرار است که در بین رقیبان خودتان، خودی نشان بدهید، حتماً باید کاری کنید که سایت شما در رتبه های برتر نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد.همه این مطالب مربوط به سئوی سایت می‌شود.

 

 

انواع سئوی سایت زیاد می باشد.برخی از آنها عبارتند از: سئوی تکنیکال، سئوی داخلی، سئوی خارجی،سئوی کلاه سیاه، سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه خاکستری و غیره.

 


برای اینکه فردی سئوکار حرفه ای شود، اول باید با مباحث سئو و انواع آن و راهکارهای نتیجه بخش آن آشنا شود.برای این کار علاوه بر داشتن دانش کافی در این مورد، به تجربه کاری، نیز نیاز می باشد.هر چقدر که در مبحث سئو جلوتر بروید با مباحث جدیدترین آشنا خواهید شد چرا که مباحث سئو بسیار گسترده می باشد.

 


در این قسمت می خواهیم با موضوع جدیدی به نام بازاریابی سئو و یا سئو مارکتینگ آشنا شویم.

 


سئو مارکتینگ به روش‌هایی گفته می‌شود که افراد با به کارگیری آن روش ها قرار است سایت خود را در فاصله زمانی کوتاه، به رتبه‌های بالا در صفحه SERP گوگل برسانند.


* نتیجه ای که سئو مارکتینگ قرار است به ما ارائه دهد بسیار باعث موفقیت  سایت شما و در نتیجه افزایش درآمد شما منجرخواهد شد.


* سئو مارکتینگ برای خود اصول و قواعد خاصی را دارد اگر این اصول و قواعد به درستی و در جای خود به کار گرفته شود، می‌تواند نتایج شگفت انگیزی را برای  سایت ها ارائه دهد.


* برای رتبه گیری در صفحه SERP، باید به الگوریتم گوگل احترام بگذارید.


* گوگل الگوریتم های زیادی دارد و سختگیرانه در تلاش است تا سایت های متخلف را شناسایی کند و سایتهای شایسته را به رتبه های برتر برساند.


* گوگل به سرعت الگوریتم های خود را به روز رسانی می کند تا بتواند با بروز بودن خود محبوبیت خود را در بین افراد پابرجا نگه دارد.

 

 

حال بهتر است با اصول سئو مارکتینگ آشنا شویم

 

 

وقتی از سئو مارکتینگ بحث میکنیم دو بحث به نام های بحث سئو و بحث دیجیتال مارکتینگ پیش می‌آید.

 


این دو بحث کاملا به هم وابسته هستند و در کنار یکدیگر کامل می‌شوند.قبلا با بحث سئو آشنا شدیم.می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به بخش مربوط به سئو مراجعه کنید.دیجیتال مارکتینگ یک بحث مفصل می باشد و سئو یکی از زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ میباشد.

 

 

مزایای سئو مارکتینگ

 

 

۱) با استفاده از سئو مارکتینگ می توان در صفحه اول جستجوی گوگل قرار گرفت. نتیجه آن کسب مشتریان زیاد و افزایش فروش و کسب درآمد بالا می باشد‌.


۲) با استفاده از سئو مارکتینگ میتوان کاربرانی را که به دنبال مطالب شما نیستند و در سایت های دیگر به دنبال مباحث دیگر نمی باشد، تشویق به ورود به سایت خودمان بکنیم و محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی نماییم.به احتمال زیاد چنین کاربرانی را می‌توان به مشتریان دائمی خود تبدیل نمود.


۳) با استفاده از سئو مارکتینگ می توانیم مشتریان قدیم خود را همچنان به عنوان مشتریان خود نگه داریم و آنها را از محصولات و خدمات وب سایت خود راضی نماییم.


۴) یکی دیگر از زیرمجموعه های سئو مارکتینگ، برندینگ سازی می باشد.میتوانیم با سئو مارکتینگ محصولات و خدمات خود را برند سازی نماییم.


۵) با سئو مارکتینگ می توانیم برای خود مشتریانی جذب کنیم که همیشه در کنار ما بمانند و به عنوان مشتریان ثابت ما باشند.


۶) با سئو مارکتینگ میتوانیم بازاریابی اینترنتی انجام دهیم.در واقع سئوکاران گاهی مواقع به عنوان بازاریاب، از نوع بازاریاب اینترنتی، شناخته می شوند.هدف از بازاریابی سئو، به دست آوردن بازار هدف می باشد.این روش یکی از بهترین روش ها برای درآمد زایی می باشد و نتیجه دهی سریع را می تواند به ما ارائه دهد.


این بازار هدف دو نوع است:


بازار هدف مستقیم و بازار هدف غیر مستقیم

 

 

در بازار هدف مستقیم:


 کاربران خود را به صورت مستقیم به سمت محصولات و خدمات خود می‌کشانیم و آنها را با محصولات و خدمات خود آشنا می نمایم.در این روش مستقیماً در سایت خود تبلیغاتی را قرار می‌دهیم و همچنین تکنیک های بازاریابی را برای محصولات و خدمات خود پیاده سازی می نمایم.

 

 

در بازار هدف غیرمستقیم:


 به جای اینکه در سایت خود تبلیغاتی را انجام دهیم، تبلیغات خود را در سایت های دیگر که دارای کاربران زیادی می باشند، قرار می دهیم تا با تبلیغ کردن محصولات و خدمات خود کاربران بیشتری را با محصولات و خدمات خود آشنا نماییم و با لینک دهی آنها را به سمت سایت خود را روانه نماییم.
این روش یکی از پربازده‌ترین روش های جذب مشتری میباشد.

 

 

برای اینکه در بازاریابی سئو بتوانیم به موفقیت برسیم باید نکات زیر را به دقت رعایت نماییم:

 

 

* باید در مورد بازار محصول یا خدمتی که میخواهیم عرضه نماییم، به صورت علمی تحقیقات خود را انجام دهیم تا بتوانیم با داشتن اطلاعات کافی به این راه قدم بگذاریم.


* باید در مورد کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند و در همان مسیری که ما قدم گذاشتیم، قدم گذاشته اند و به عنوان رقیب ما محسوب می‌شوند، تحقیق نماییم و با دست یافتن به اطلاعات در مورد رقیبان موفق، بتوانیم موشکافانه به جستجوی روش های موفقیت آنها بپردازیم، تا بتوانیم ماهم روش های آنها را در مورد وب سایت های خود در پیش بگیریم تا از آنها عقب نمانیم و همچنین می توانیم نقاط ضعف آنها را پیدا کنیم و وب سایت خود را در این زمینه ارتقا دهیم تا با نقاط ضعف آنها برای خود پله های ترقی بسازیم.


* باید بدانیم قرار است برای چه هدفی تلاش کنیم.اگر هدف خود را تعیین نکنیم، احتمال دارد به بیراهه برویم و با وجود تلاش های فراوان به نتیجه عالی دست نیابیم.


* برای اینکه بتوانیم در این راه موفق شویم باید بازاریابی سئوی خود را به نحو احسنت انجام دهیم. همانطور که قبلاً نیز گفته شد بازاریابی سئو برخلاف خود سئو، دارای هزینه هایی می باشد. پس باید برای این کار یک بودجه مشخص را تعیین کنیم و برای این کار خرج نماییم.


* ممکن است در بازاریابی سئو فقط یک هدف را دنبال نکنیم و چندین هدف داشته باشیم.پس بهتر است اهداف خود را اولویت بندی نماییم تا بتوانیم به بهترین نتایج دست یابیم.


* علاوه بر اینکه باید تمامی نکاتی که گفته شد را رعایت کنیم، نکته دیگری نیز وجود دارد که از مهمترین نکات بازاریابی محسوب می شود.این نکته این است که باید مسئولیت پذیری داشته باشیم.اگر در این راه مسئولیت پذیر نباشیم، نمی توانیم به هدف خود برسیم.

 

 

برای اینکه بتوانیم به سئو مارکتینگ بپردازیم باید چه چیزهایی را آموزش ببینیم؟

 

 

* یکی از مواردی که به ما در سئومارکتینگ، موفق کمک می‌کند، این است که بتوانیم یک شرح مختصر و کوتاه در مورد مطالب موجود در صفحه را برای نمایش در صفحه جستجوی گوگل داشته باشیم.این شرح مختصر برای اینکه کاربردی باشد و کاربران را به سمت صفحه سایت ما جذب نماید، بهتر است شامل کلمات کلیدی مطالب ما باشد.


* وردپرس در انجام این کار بسیار کمک کننده می باشد.استفاده از وردپرس باعث میشود کارهای سئو مارکتینگ را در زمان کوتاه تری انجام دهیم.چرا که خیلی از کارها در وردپرس آسان تر انجام می شود و نیازی نیست کارها را جداگانه انجام دهیم و می توانیم برخی از آنها را ادغام کرده و یکجا انجام دهیم.مثلا در وردپرس نیازی نیست مطالب جداگانه‌ای را برای هر یک از تگ های عنوان و توضیحات متا قرار دهیم.

 


* باید با برچسب های هدر آشنا شویم تا بتوانیم به هدف خود دست یابیم.برای هدر سه برچسب مهم وجود دارد که هر یک برای یک هدف خاص طراحی شده اند.


این سه برچسب عبارتند از:


 H1,H2,H3

 

 

تگ H۱

 

نام این تگ HTML Headings Tags است. به معنی تیتر.


* با اینکه ما اجازه استفاده از این تگ را برای چندین بار در یک صفحه از وب سایت داریم، ولی بهتر است در هر صفحه فقط یک بار از تگ h۱ استفاده نماییم.اگر در یک صفحه از h1، به تعداد زیاد استفاده شود، نه تنها کمکی به ما نخواهد کرد بلکه باعث تأثیر منفی خواهد شد.


* همانطور که می‌دانید هر مقاله ای که نوشته می شود، نیاز دارد برای آن تیتر انتخاب شود، تا کاربران با دیدن تیتر مقالات، بدانند که این مقاله در چه موردی می باشد و تصمیم به خواندن یا نخواندن آن مقاله بگیرند. تیتر مقاله اگر به درستی انتخاب شود، مشخص می‌کند که مقاله مربوطه، چقدر به مطالب مورد جستجوی ما نزدیک است.


* مقالات اینترنتی تقریبا مثل دیگر مقالات می باشند ولی در صفحات سایت ها منتشر می‌شوند.


* این مقالات نیز نیاز به تیتر دارند. این تیتر در قسمت H1  نوشته میشود.


* مشخص کردن این تیتر در قسمت H1 بسیار برای گوگل ارزشمند میباشد و میتواند به سئوی سایت کمک بسیاری نماید.

 

اهدافی که با نوشتن  تگ h۱ به دنبال آن می باشیم عبارتند از:

 

* به عنوان راهنما استفاده می شود.


* به محتواهایمان نظم می‌بخشد.


* موجب دسترسی سریع به محتوا می شود.

 

 

تگ H2 

 

این تگ، تیتر درون محتوایی می باشد.


* این تیتر هم می تواند برای موتورهای جستجو اهمیت داشته باشد اما نه به اندازه تگ H1.


* تگ H2 به عنوان راهنما برای موتورهای جستجو و کاربران استفاده می شود.


* استفاده از این تگ، باعث می شود موضوع و زمینه محتوای نوشته شده، مشخص شود.


* در این تگ نیز مانند تگ H1، بهتر است از کلمات کلیدی استفاده شود.

 

 

تگ H3

 

این تگ، به عنوان زیر تیتر H2 می باشد.


* البته تگ ها ۶ نوع می باشند. تگ های H1,H2,H3,H4,H5,H6 را شامل می‌شوند.از بین این تگ ها،تگ های H1تاH3 می باشند.

 

* اگر بخواهیم از نظر اهمیت برای موتورهای جستجو، این تگ ها را باهم مقایسه کنیم، می‌توانیم بگوییم، تگ H1، مهم ترین و با اهمیت ترین این تگ ها می باشد و تگ H6 کمترین اهمیت را به خود اختصاص داده است.


* یعنی مطالبی را که بسیار با ارزش هستند و باید به کاربران انتقال یابند، باید در تگ h۱ گذاشته شوند و هر چقدر ارزش و اهمیت مطلب کمتر می‌شود، می‌توان به ترتیب از نظر اهمیت از تگ های دیگر استفاده نمود.البته نیازی نیست از همه این ها در یک مقاله استفاده شود.

 

*  برای به دست آوردن یک سئو مارکتینگ موفق باید در بین مطالبی که در صفحات وب سایت وجود دارد اتصال برقرار کرد و کاربران را از یک صفحه وب سایت به دیگر صفحه ها انتقال داد، تا آن مطالب را نیز بخوانند.به این اتصال، اتصال داخلی می گویند.
دیگر اتصالی که می توانیم در صفحات وب سایت خود ایجاد کنید، اتصال خارجی می باشد.در این اتصال، صفحه وب سایت خود را با صفحه وب سایت های دیگر مرتبط می کنیم، تا در صورت نیاز مطالب مرتبط را نیز مطالعه نمایند.
قرار دادن این اتصالات در صفحات وب سایت ها بسیار برای دست یافتن به سئو مارکتینگ بسیارمهم میباشد.


* استفاده از تگ ALT و عنوان تصاویر نیز برای ما در این مسیر بسیار مهم می باشد.


* یکی دیگر از تگ ها که استفاده آن برای صفحات وب سایت ما بسیار مهم میباشد، تگ ALT میباشد.


* وقتی که میخواهیم مقالات خود را برای کاربران خود تاثیر گذار و جذاب نماییم، از تصاویر مرتبط استفاده می نمایم.


* استفاده از تصاویر مرتبط علاوه بر کاربران برای موتورهای جستجو نیز بسیار با ارزش می باشد و باعث میشود موتورهای جستجوگر برای ما رتبه های بالاتر را در نظر بگیرد.


*وقتی از تصویر استفاده میکنیم باید یک تگ ALT هم برای آن در نظر بگیریم، این تگ موضوع تصویر مربوطه را توصیف می‌کند.


* همانطور که می‌دانید، موتورهای جستجو از تصاویر هیچ درکی ندارند و برای آنها فقط متن ها هستند که قابل درک می باشد.


* استفاده از این تگ باعث میشود که موتورهای جستجو موضوع عکس ها را بفهمند و بر اساس آن به وب سایت ها رتبه دهند.


*وقتی که در بارگذاری عکس مشکلی ایجاد می‌شود و عکس ها برای کاربران قابل مشاهده نمی شوند، این متن ها به جای عکس مربوط به کاربران نمایش داده میشود.

 

 

بخش هایی که که برای تصاویر به کار میرود، شامل سه بخش می باشد :

 

 

بخش imgsrc :

مربوط به آدرس محل ذخیره تصویر می باشد.

 


بخش ALT:

همان تگ ALT می باشد. متن مربوط به این بخش، باید بین علامت نقل قول قرار داده شود.

 


بخش title:

این قسمت مربوط به عنوان تصویر می باشد.

 

 

ابزارهای مهم سئو مارکتینگ

 

 

ابزارهای زیادی وجود دارد که به بازاریابان سئو کمک می‌کند.ولی از بین این ابزارها ۳ ابزارهای مهم و معروفی که برای رسیدن به هدف سئو مارکتینگ، به ما کمک می کنند عبارتند از:

 


گوگل ترندز، گوگل آنالیتیکس و سایت الکسا

 

گوگل ترندز:


* این ابزار برای شناسایی موضوعاتی که بسیار مورد توجه کاربران می باشد به کمک بازاریابان اینترنتی می آیند.

 

* بازاریابان از این ابزار استفاده می کنند و موضوعات مهم و مورد علاقه کاربران را شناسایی میکنند و از این راه به درک بهتری برای راه اندازی یک سئو مارکتینگ دست می یابند.


* همچنین از این ابزار برای به دست آوردن میزان فعالیت و میزان علاقه کاربران نسبت به برند یا محصول یا خدمات ما، استفاده می شود.


* در واقع این ابزار می تواند بر عملکرد بازاریابی نظارت داشته باشد.


* همچنین این ابزار می تواند مناطقی را که کلمات کلیدی شما بیشتر در آن منطقه ها جستجو شده است و مورد علاقه کاربران آن مناطق می باشد، را به ما نشان دهد. این کاربرد گوگل ترندز، بسیار می تواند به بازاریابان در رسیدن به هدفشان، کمک نماید.


* همچنین با این ابزار می توان کلمات کلیدی که مفید می باشند را شناسایی نمود و از آنها در مقاله خود استفاده کرد و توانست به نتایج بهتر دست یافت.


* دیگر کاربردی که گوگل ترندز می تواند برای بازاریابان سئو داشته باشد، بررسی رقبا می باشد.

 

 

گوگل آنالیتیکس

 


* دیگر ابزاری است که بازاریابان سئو می توانند از آن در رسیدن به هدف خود استفاده نمایند.


* با استفاده از این ابزار می توان داده هایی را به دست آورد که شامل نحوه یافتن و تعامل کاربران وب سایت ها می باشد. برای مثال داده های مثل، تعداد نفرات بازدید کنندگان صفحات وب سایت، محل زندگی کاربران، تاثیر گذاری کلمات کلیدی و غیره

 

 

سایت الکسا


* این ابزار نیز از طریق آنالیز ترافیک سایت ها به بازاریابان سئو یاری رسان خواهد بود.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: