جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

کلمات کلیدی بخش چهار

کلمات کلیدی بخش چهار

 157    0

در این مقاله در ادامه ی کلمات کلیدی بخش 3 انواع کلمات کلیدی در محتوا و دسته بندی دیگری از جمله کلمات کلیدی اصلی یا Main keyword و کلمات کلیدی مرتبط...

 

قبل از مطالعه ی این مقاله حتما کلمات کلیدی بخش سه را مطالعه بفرمایید :

 

۳) انواع کلمات کلیدی در محتوا

 

 

دسته بندی دیگری که برای کلمات کلیدی در نظر گرفته می شود عبارتند از: کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی مرتبط

 

 

کلمات کلیدی اصلی یا Main keyword

 

این نوع کلمات کلیدی دقیقا همان چیزی می باشد که شما به دنبال سئوی سایت تان با استفاده از همین کلمه کلیدی می باشید. در واقع این کلمه‌ی کلیدی، اصلی ترین کلمه ای می باشد که شما در تلاش می باشید تا برای آن کلمه، رتبه‌ای در صفحه نتایج دریافت نمایید. هر صفحه برای خود کلمه کلیدی مختص به خود را دارد. اگر بتوانید از این کلمه کلیدی به صورت بهینه استفاده نمایید و تمامی موارد را که باید برای رتبه گیری با استفاده از کلمه کلیدی اصلی رعایت شود را رعایت نمایید، می توانید به رتبه های خوبی در صفحه نتایج برسید.

 

 

کلمات کلیدی مرتبط با کلمات کلیدی LSI


این کلمات نیز می‌توانند نقش بسزایی را در سئوی صفحات داشته باشند. در واقع این کلمات، کلمات کلیدی اصلی ما نمی باشند بلکه ارتباط بسیار نزدیکی به کلمه کلیدی اصلی دارند. برای هر کلمه کلیدی اصلی می توان چندین کلمه کلیدی مرتبط را تعیین نمود. با استفاده از این کلمات مرتبط، می توان کاربرانی را که به دنبال محتوایی با مضمون محتوای ما می باشند، ولی به جای جستجوی کلمه کلیدی اصلی محتوا ما، از کلمات کلیدی مرتبط استفاده می کنند نیز به سمت صفحه مورد نظر کشانده شوند.


استفاده از این نوع کلمات کلیدی می تواند درک گوگل را برای مطالب و محتوای صفحه مورد نظر افزایش دهد. ولی باید به این نکته توجه نمایید که کلمات کلیدی LSI، همان کلمات کلیدی مترادف نمی باشند و کلمات کلیدی را شامل می‌شوند که به کلمات کلیدی اصلی نزدیک می باشد. برای مثال اگر شما کلمه‌ی کلیدی آشپزی را برای صفحه خود به عنوان کلمه کلیدی اصلی انتخاب نمایید و برای این کلمه اصلی بخواهید کلمات کلیدی مرتبط داشته باشید، می توانید از کلماتی مانند آشپزی حرفه ای، آشپزی در ۱۰ دقیقه، وسایل آشپزی و غیره استفاده نمایید.

 

 

شاید برایتان این سوال پیش آید که چرا نیاز است که از کلمات کلیدی مرتبط استفاده شود؟

 

* اگر نگرانی این می باشید که به خاطر استفاده زیاد از کلمه کلیدی اصلی جریمه شوید و توسط گوگل صفحه شما صفحه اسپم شناخته شود، بهتر است به جای تکرار کلمه کلیدی اصلی برای گرفتن رتبه در برخی مواقع نیز در محتوایتان به جای استفاده از کلمات کلیدی اصلی از کلمات کلیدی مرتبط استفاده نمایید تا بتوانید به راحتی در مورد مطلبی که می خواهید به کاربران تان برسانید  بدون اینکه خطر جریمه گوگل شما را تهدید نماید، بنویسید و حرف بزنید.

 

* ممکن است در مورد یک کلمه کلیدی اصلی، محتوای کوتاهی بتوانید تولید کنید. چرا که معمولاً می بینید که در مورد یک کلمه کلیدی محتوای تکراری وجود دارد و از آنجایی که شما اگر به صورت تکراری از مطالب موجود استفاده نمایید، هم شامل جریمه گوگل می شوید و هم اینکه کاربرانتان از محتوای شما خوششان نمی آید بنابراین می توانید با کلمات کلیدی مرتبط به تولید محتوا های متنوع و غیر تکراری بپردازید و از جنبه های مختلف به یک موضوع نگاه کنید و اجازه دهید کاربرانتان نیز مطالب متنوع و جذابی را در اختیار داشته باشند و برای بررسی موضوعات نزدیک به کلمه کلیدی اصلی نیازی به مراجعه به وبسایت دیگر نداشته باشند.

 

* می توانید محتوای خود را برای کاربران خود جذاب و بسیار پربار نمایید. همانطور که بیان شد، با نوشتن مطالب مختلف برای کلمات کلیدی مرتبط متفاوت، می توانید محتوایی را تولید نماید غنی می باشد و به خاطر کامل بودن محتوا و عدم نیاز کاربران برای رجوع به صفحات دیگر جهت آشنایی با محتوا و مطالب نزدیک به محتوای کلمه کلیدی اصلی، می توانید کاربران را در زمان بیشتری در صفحه مورد نظر خود نگه دارید و از این جهت نیز می توانید رتبه سایت خود را افزایش دهید و اگر این محتوا ارزشمند و با کیفیت باشد، نرخ پرش صفحه نیز کاهش پیدا می‌کند و این دلیلی دیگر برای افزایش رتبه سایت می باشد.

 

* با استفاده از کلمات کلیدی LSI میتوانید رتبه های بالاتری را در صفحه نتایج جستجو به دست آورید. از آنجایی که محتوای مربوطه کامل و غنی و با ارزش می باشند و می توانند رضایت کاربران را فراهم نمایند. بنابراین معمولاً گوگل نیز برای این صفحه ها که محتوای کاملی دارند و از انواع کلمات LSI استفاده نموده اند و به بیشتر نیاز کاربران پاسخ می دهند، رتبه های بالاتری را نسبت به دیگر صفحات که محتوای خود را فقط بر پایه کلمات کلیدی اصلی بنا نموده اند، ارائه می دهد.


اگر می خواهید از استفاده کلمات کلیدی بیشترین و بهترین نتیجه را دریافت نمایید، باید این کلمات کلیدی را در انواع بخش های صفحه و محتوا استفاده نمایید. برای مثال می‌توانید از این کلمات در تگ عنوان، تگ های هدینگ، ALT تصاویر و پاراگراف‌ها و غیره استفاده نمایید.

 


برای یافتن کلمات کلیدی LAI می توانید از انواع روش ها استفاده کنید:


اگرچه می‌تواند به صورت تجربی نیز به کلمات LSI کلمات کلیدی اصلی خود دست یابید، می توانید از انواع روش های دیگر نیز جهت یافتن کلمات LSI بیشتر و بهتر استفاده نمایید که عبارتند از:

 

* زمانی که کلمه کلیدی اصلی خود را در موتورهای جستجو گوگل جستجو می نمایید، گوگل خود در صفحه SERP پیشنهاداتی را به شما ارائه می دهد که می توانید این پیشنهادات به عنوان کلمات کلیدی LSI خود استفاده نمایید. گوگل وقتی می بیند که کاربران زیادی به جستجوی  کلمه کلیدی خاصی می پردازند، در لیست پیشنهادات خود قرار می دهد تا آنها را به عنوان کلمات LSI به کاربرانش معرفی نماید تا با دیدن مقالات و صفحه های پیشنهاداتی بتوانند به هدف خود دست یابند. گوگل این کلمات را با عنوان جستجو های مشابه یا، کاربران این کلمات را نیز جستجو نموده اند، برای کاربران نمایش میدهد.

 

* همچنین میتوانید از بخش جستجوی تصاویر موتور جستجوی گوگل نیز استفاده نمایید. در این قسمت نیز شما با نوشتن کلمه کلیدی اصلی خود، کلمات کلیدی غیر مرتبطی را نیز خواهید دید که پیشنهادهای گوگل می باشد. از این کلمات پیشنهادی نیز می توانید جهت یافتن کلمات کلیدی LSI خود استفاده نمایید.


* یکی دیگر از روش هایی که می توان کلمات کلیدی LSI را برای صفحه و کلمه کلیدی اصلی پیدا کرد، برنامه Google keyword planner می باشد. با استفاده از این ابزار می توانید با کلیک کردن روی Discover new keyword  و با وارد کردن کلمه کلیدی است خود، کلمات LSI را پیدا کنید. با این ابزار به راحتی می توانید تعداد بسیار زیادی از انواع و اقسام کلمات LSI را برای کلمه کلیدی اصلی خود پیدا کنید. این ابزار یکی از ابزارهای رایگان می باشد که در اختیار کاربران قرار داده شده است و کاربران زیادی به دلیل ویژگی ها و جذابیت این ابزار، از این ابزار استفاده می نمایند.

 

* دیگر ابزاری که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و بسیار پر کاربرد می باشد و میتوان با استفاده از آن کلمات LSI را پیدا کرد، ابزار Keyword tool میباشد. استفاده از این ابزار بسیار راحت و ساده میباشد و بدون هیچ کار خاصی فقط کافی است کلمه کلیدی اصلی خود را وارد نمایید تا کلمات LSI را پیدا کنید. این ابزار نیز به دلیل استفاده آسان و کاربردی بودنش بسیار مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد.

 

 

۴) انواع کلمات کلیدی در گوگل ادوردز Keyword Match Types

 

برخی از کلمات کلیدی وجود دارند که معمولاً در کمپین های تبلیغاتی به عنوان کلمات کلیدی استفاده می شوند که عبارتند از:


* کلمات کلیدی Broad Match


* کلمات کلیدی Modified Broad


کلمات کلیدی Phrase Match


کلمات کلیدی Exact Match


کلمات کلیدی Negative Match

 

 

* کلمات کلیدی Broad Math یا تطابق گسترده

 

 

این کلمات کلیدی جهت افزایش حجم ترافیک ورودی به وبسایت موثر می باشد. با استفاده از این کلمات کلیدی می توان مخاطبان بسیاری را به سمت تبلیغ خود روانه نمود. به کلمات کلیدی Broad Match گفته می شود که کلمات کلیدی را بدون اضافه کردن هیچ علامت خاص و ویژه‌ای مانند [ ] یا + در تبلیغات خود مورد استفاده قرار دهید. در این صورت تبلیغات شما با جستجو های بسیاری قابل نمایش خواهند شد. بنابراین می‌تواند حجم ترافیک ورودی تبلیغ مورد نظر را بسیار افزایش دهد. ولی این کلمات دارای معایب بسیاری نیز می باشد که نمونه از معایب آن، ترافیک ورودی سایت به دلیل اینکه جستجو ها بدون جداسازی به سمت تبلیغ روانه می‌شوند، افزایش پیدا می‌کند که در واقع کاربران وارد شده به صفحه شما ممکن است به دنبال تبلیغ شما باشند و یا چنین هدفی را نداشته باشند.


در واقع کاربران وارد شده به صفحه تبلیغ شما از فیلتر رد نشده اند و بنابراین ممکن است هدف کاربران وارد شده به سایت شما نا مرتبط با تبلیغ شما باشد ولی استفاده از این کلمات کلیدی توسط گوگل تاکید شده است. بنابراین بهره‌بردن از این کلمات کلیدی را فراموش نکنید.

 

 

* کلمات کلیدی Modified Broad Match یا تطابق گسترده اصلاح شده

 

همانطور که می بینید این کلمات کلیدی اصلاح شده می باشند و با استفاده از این نوع کلمات کلیدی می توانید کلمات کلیدی کنترل شده ای برای تبلیغ خود انتخاب نمایید و ترافیکی که برای کمپین تبلیغ خود به دست می آورید، مرتبط تر از کلمات کلیدی Broad Match باشد ولی این کلمات کمی از کلمات کلیدی دقیق‌ ضعیف تر می باشد، ولی می توان با قرار دادن علامت (+) در ابتدای کلمات، برای گوگل جهت نمایش تبلیغ در نتیجه جستجوی کاربران محدودیت ایجاد نمود و کمی از ترافیک ورودی سایت را کنترل نمود تا ترافیک ورودی ارتباط بیشتری با تبلیغ کمپین شما داشته باشد. با گذاشتن این علامت (+) پیش از کلمات، به گوگل بیان می کنید که حتما کلمه دارای علامت + در عبارت جستجوی کاربران وجود داشته باشد. بنابراین استفاده از این کلمات کلیدی کاربردی میباشد و میتواند ترافیک ورودی مرتبط تری برای کمپین تبلیغاتی خود پیدا کنید.

 

 

* کلمات کلیدی phrase Matchیا تطابق عبارتی

 

این نوع کلمات کلیدی تقریبا  بهینه سازی شده اند، چرا که کنترل بیشتری روی این کلمات کلیدی وجود دارد. در واقع وقتی این کلمات کلیدی برای تبلیغات برگزیده می شوند، به گوگل بیان می‌گردد که فقط برای کاربرانی کمپین شما نشان داده شود که عبارت کلیدی مورد جستجوی خود را دقیقا با کلمه کلیدی که شما برای تبلیغات خود تعیین نموده اید، جستجو نمایند. برای اینکه گوگل بداند که شما قصد داشتن چنین کلمات کلیدی را برای تبلیغات خود دارید، باید کلمه کلیدی خود را داخل نشانه نقل قول ("x")قرار دهید. این نوع کلمات از کلمات قبلی که معرفی شد، هدف گذاری دقیق تری دارند.

 

 

* کلمات کلیدی Extra Match یا تطابق دقیق

 

این نوع کلمات کلیدی جزء آن دسته از کلمات می‌باشد که می‌تواند نرخ تبدیل کمپین تبلیغاتی شما را بالا ببرند ولی نمیتواند ترافیک ورودی کمپین شما را زیاد افزایش دهند و در مقابل دیگر کلمات کلیدی، از ترافیک خیلی کمتری برخوردار می‌باشند و تعداد بازدیدکنندگان کمپین شما نیز کاهش می‌یابد. حال هر دو تاثیر این کلمات را بررسی کنیم.

 

 

* افزایش نرخ تبدیل

 

به دلیل اینکه کاربرانی که از جستجوی چنین کلمات کلیدی وارد کمپین شما می‌شوند و با تبلیغ شما روبرو می شوند، به احتمال زیاد هدف خاصی از جستجوی خود داشته اند و چون به تبلیغ کاملاً مرتبط با جستجوی خود رسیده اند، به احتمال بسیار زیاد به کاربران هدف شما تبدیل خوااند شد‌

 

 

* کاهش ترافیک ورودی سایت

 

از آنجایی که محدودیت بسیاری برای نمایش تبلیغ مورد نظر، در مقابل جستجوی کاربران وجود دارد، بنابراین به طیف گسترده‌ای از کاربران تبلیغ شما نشان داده نمی شود بنابراین افراد زیادی وارد ساعت شما نخواهند شد. قبلا گوگل تبلیغی را که از این نوع کلمات کلیدی استفاده می کردند را برای کاربرانی نمایش میداد که جستجوی خود را عینا و کاملاً مطابق با کلمه‌ی کلیدی شما جستجو می کردند. در واقع در عبارت مورد جستجوی کاربران باید دقیقا کلمه کلیدی شما وجود داشت تا تبلیغ شما برایشان نمایش داده می شد‌ ولی با ایجاد تغییراتی در گوگل دیگر بدین شکل نمیباشد و به کاربرانی که کلمات مترادف، جمع و اشکال گوناگون کلمه کلیدی شما را جستجو می کنند، تبلیغ شما نمایش داده میشود.


این کلمات به جز کلمه کلیدی اصلی شما، کلمات مترادف یا جمع یا هر شکل دیگری از کلمات کلیدی تبلیغ شما را شامل میشوند. این کلمات از انعطاف بسیار کمتری نسبت به کلمات کلیدی Phrase Match برخوردار می باشند.

 

 

* کلمه کلیدی Nagative Match یا تطابق منفی

 

یکی دیگر از کلمات کلیدی که می تواند برای سئوی سایت شما کمک کننده باشد کلمات تطابق منفی می باشد ولی استفاده بیش از اندازه از چنین کلماتی به خاطر کاهش ترافیک ورودی توصیه نمی شود. به وسیله این کلمات کلیدی امکان این را دارید که برخی از کلمات برای تبلیغ مورد نظرتان حذف نمایید تا هنگام جستجوی آن عبارت، تبلیغ شما برای کاربران قابل نمایش نشود. در واقع با استفاده از این کلمات کلیدی می توانید از ورود کاربران نامرتبط به کمپین تبلیغاتی خود جلوگیری نمایید. این تطابق می‌تواند با هر کدام از تطابق های بالا به صورت همزمان استفاده شود.

 

بعد از مطالعه ی این مقاله حتما کلمات کلیدی بخش پنج را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: