جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

کلمات کلیدی بخش پنج

کلمات کلیدی بخش پنج

 145    0

در این مقاله بعد از کلمات کلیدی بخش چهار به ابزارهای کلیدی مهم از جمله ابزار Freekeyword Tools و ابزار keyword Tool.io و ابزار Google Trands و...

 

قبل از مطالعه ی این مقاله حتما کلمات کلیدی بخش چهار را مطالعه بفرمایید :

 

کلمات کلیدی خرید shoping keywords

 

 

همانطور که از نام این کلمات کلیدی میتوان دریافت، این کلمات کلیدی برای زمانی می باشد که کاربران میخواهند خریدی را داشته باشند و به وسیله این کلمات کلیدی به جستجو می‌پردازند.

 

 

حال بستگی دارد کاربری که قصد خرید دارد در مورد چه چیزی جستجو نماید و چه هدفی از جستجوی خود داشته باشد و بر این اساس نیز به ۳ دسته دسته بندی می شوند :

 

۱) برخی از کاربران به دنبال اطلاعاتی در مورد چیزی که می خواهند بخرند هستند. در واقع وقتی که افراد می‌خواهند اول اطلاعات خود را تکمیل نمایند و بعد اقدام به خرید کنند، از این نوع کلمات کلیدی استفاده می کنند. در این نوع کلمات یا بهتر بگوییم عبارات کلیدی مورد جستجو معمولاً علامت سوال در عبارتی که در باکس جستجو نوشته می شود وجود دارد و در واقع در این نوع کلمات کلیدی فقط قصد کاربر دریافت اطلاعات می باشد و با این نوع کلمات کاربر به افزایش دانش خود می پردازد. به این نوع کلمات، کلمات کلیدی Information kerwords گفته می شود.

 

۲) در مرحله بعدی کاربر می داند که به دنبال چه چیزی باید بگردد و برند مشخصی در نظر می‌گیرد و به جستجوی وسایل مورد نیاز خود با برند مشخصی اقدام می‌کند و به دنبال بررسی آن برند خاص میباشد، و با بررسی و مقایسه برند مدنظر خود برای وسیله ای که در نظر دارد با انواع برند ها، میفهمد که کدام برند از بقیه برندها، با کیفیت تر و بهتر می باشد. به این نوع کلمات کلیدی Navigational keywords گفته می شود.

 

۳) در مرحله آخر کاربر به مرحله خرید خود می‌رسد. در این مرحله فرد هم می داند که چه چیزی باید بخرد و هم می‌داند که کدام برند برای وی مناسب می باشد و در نتیجه تصمیم به خرید خود می گیرد. به این نوع اطلاعات Transactional keywords گفته می شود.

 

 

در ادامه مقاله میخواهیم سراغ یافتن کلمات کلیدی مورد استفاده در مقالات و محتواها برویم. همانطور که قبلاً نیز بیان شد برای یافتن کلمات کلیدی یک مقاله یا محتوا می توان از انواع ابزارها استفاده کرد که برخی از آنها پولی و بیشترشان رایگان میباشد. از آنجایی که به کاربردن کلمات کلیدی صحیح و بجا در مقالات و محتوا ها می تواند تاثیر بسیار زیادی در سئوی صفحات و سایت ها را داشته باشد، بنابراین بهتر است از این ابزارها جهت یافتن مناسبترین کلمه‌ی کلیدی استفاده نمایید. حتی استفاده از این ابزارها برای افراد حرفه‌ای نیز توصیه می‌شود، چرا که به وسیله این ابزارها می توان در شناسایی فرصتهای عمیق‌تری کلمات کلیدی موفق تر عمل نمود.

 

 

 

keyword tools

 

 

برخی از معروف ترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی عبارتند از:

 

 

۱) ابزار Freekeyword Tools

free keyword research

این ابزار، ابزاری رایگان می باشد و پیشنهادات گوگل برای کلمه کلیدی که توسط کاربران مورد جستجو قرار می‌گیرد را به کاربران نمایش می دهد. البته در کنار پیشنهادات گوگل ۱۰۰ کلمه کلیدی مرتبط با کلمه‌ی کلیدی اصلی وارد شده توسط کاربر را برای وی نمایش می دهد.

 

 

۲) ابزار keyword Tool.io

keywordtool.io

ابزاری که به وسیله آن می توانید صدها کلمه کلیدی را برای خود داشته باشید. یکی از ویژگی‌های که این ابزار دارد این است که زبان فارسی در بین فهرست زبانهای این ابزار وجود دارد و کاربران ایرانی به راحتی می توانند از آن استفاده نمایند. ویژگی مهم دیگری که این ابزار دارد و در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد این است که علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی توسط گوگل، می تواند کلمات پیشنهادی توسط بینگ و یوتیوب و غیره را نیز به کاربران ارائه دهد. این ابزار هم دارای نسخه رایگان می باشد و هم دارای نسخه پولی. که در نسخه رایگان امکان دسترسی به ۷۵۰ کلمه کلیدی را دارید و در نسخه پولی به کلمات بیشتری نسبت به نسخه‌های رایگان دست می یابید. با استفاده از این ابزار امکان دسترسی به کلمات کلیدی طولانی را دارید و می‌توانید با استفاده از آن کلمات کلیدی به سئوی صفحه و سایت‌تان دست یابید و همچنین میتوانید از آن ها در دیگر فعالیت هایی مانند تبلیغات به ازای هر کلیک و فعالیت هایی در حوزه مارکتینگ استفاده نمایید.

 

 

۳) ابزار KWfinder

 

ابزار رایگان دیگری می باشد که به شما در یافتن کلمات کلیدی کمک می کند. ولی متاسفانه این ابزار مانند اکثر ابزار های دیگر، از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند و کمی کار را برای کاربران ایرانی سخت نموده است. ولی کاربران ایرانی می‌توانند بدون انتخاب زبان و در حالت پیش فرض از این ابزار استفاده نمایند. این ابزار دارای یک ویژگی مهم کاربردی می باشد که می تواند به شما در انتخاب بهترین کلمه کلیدی برای محتوا و صفحه خود کمک نماید که آن ویژگی با نام Keyword SEO Difficulty می باشد. با این ویژگی کاربران می‌توانند نسبت رقابتی بودن کلمه کلیدی مورد انتخاب خود را بررسی نمایند. زمانیکه شما کلمه مد نظر خود را وارد میکنید، عددی به شما نمایان می‌شود که هر چقد این عدد به ۱۰۰ نزدیکتر باشد یعنی رقابت بر سر آن کلمه کلیدی زیادتر می باشد. اگر می خواهید کلمه کلیدی را داشته باشید که بتوانید با آن به رتبه بالای دست یابید، سعی کنید کلمه ای را انتخاب نمایید که عدد پیشنهادی برای آن پایین ۴۵ باشد.

 

 

۴) ابزار SPYfu

ppyfu

این ابزار نیز از ابزارهایی می باشد که اگرچه رایگان است ولی زبان فارسی را پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین کاربران ایرانی استفاده چندانی نمی توانند از این ابزار داشته باشند.

 

این ابزار شیوه خاص خود را برای تحقیق کلمات کلیدی دارد که عبارتند از:

 

۱) می توان آدرس وب سایت مورد نظر (وبسایت خود یا وبسایت رقبا) را وارد نمود و این ابزار بررسی های خود را در مورد آن آدرس به عمل آورد و کلمات کلیدی اصلی وب سایت مورد نظر که آن وبسایت از طریق تبلیغات پولی و جستجوی طبیعی که به وسیله آن ها در صفحه نتایج ظاهر می شود را نشان میدهد.


۲) می‌توان کلمه‌ی کلیدی مورد نظر خود را وارد نمود تا وب سایت هایی را که از آن کلمه به عنوان کلمه کلیدی خود استفاده می‌کنند را نمایش دهد.

 

 

۵) ابزار Google Trands 

google trands
یکی دیگر از ابزارهایی که میتوان با آن به تفکیک کلمات کلیدی پرداخت، گوگل ترندز می باشد. این ابزار بسیار قدرتمند می باشد و می تواند امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار دهد. با استفاده از این ابزار می توانید بدانید که کلمه کلیدی خاصی در مناطق مختلف از چه میزان محبوبیتی برخوردار می باشد و دیگر ویژگی خاص این ابزار قدرتمند این است که می‌تواند میزان جستجوی کلمات کلیدی در گوگل را در دوره‌های مختلف مقایسه نماید، که این ویژگی می تواند کاربرد بسیار زیاد ارزشمندی را برای کاربران فراهم نماید. چرا که با این مقایسه دیگر سراغ کلمات کلیدی نمی روند که امروزه جستجوی زیادی برای آن وجود ندارد و تقریبا منسوخ شده می باشد. همانطور که میدانید برخی از کلمات کلیدی موجود می باشند که اگرچه در گذشته از محبوبیت بالایی برخوردار بودند و جستجوی زیادی برای آنها انجام می شد ولی امروزه دیگر چنین نیست و جستجوی زیادی برای آنها انجام نمی پذیرد. با این ابزار به راحتی می‌توانید چنین کلمات کلیدی را شناسایی کنید.

 

 

۶) ابزار Google keyword planner 


این ابزارهای یکی از ابزارهایی می باشد که توسط خود گوگل به کاربران ارائه شده است. اگر چه هدفی که از طراحی این ابزار وجود داشت، ارائه پیشنهاد کلمات کلیدی مناسب به کاربران کمپین های پولی پلتفرم Adwords بود، ولی از آن می توان برای یافتن کلمات کلیدی طبیعی نیز استفاده نمود. این ابزار بسیار قدرتمند می باشد و علاوه بر ارائه کلمات کلیدی می تواند تعداد جستجوهایی که ماهانه به صورت محلی یا جهانی انجام پذیرفته است را نیز نمایش دهد و همچنین می تواند رقابت موجود برای کلمه ای خاص را با این ابزار به دست آورد. دقت این ابزار در ارائه آمار کمی پایین می باشد و بنابراین بهتر است در کنار این ابزار از ابزارهای دیگری نیز کمک بگیرید.

 

 

۷) ابزار Bing webmaster Tools

 

bing webmaster tools

مایکروسافت یکی از شرکت های قدرتمندی می باشد که در حال رقابت با گوگل می باشد. این شرکت موتور جستجوی بینگ را برای کاربران فراهم نموده است و این موتور جستجو نیز دارای ابزاری به نام Bing webmaster Tools می باشد که با استفاده از آن می تواند کلمات کلیدی پیشنهادی خود را در اختیار کاربران قرار دهد. این ابزار نیز از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند ولی از آنجایی که هر کلمه ای که وارد میکنید، کلمات کلیدی را که به کاربران پیشنهاد می‌کند متناسب با زبان کلمه کلیدی وارد شده می باشد در نتیجه کاربران ایرانی نیز به راحتی می توانند از این ابزار قدرتمند استفاده نمایند. این ابزار علاوه بر پیشنهاد کلمات کلیدی می تواند اطلاعاتی در مورد تعداد و روند جستجوی کلمه کلیدی پیشنهادی نیز ارائه دهد. علاوه بر ویژگی‌های بیان شده این ابزار این امکان را نیز دارد که سایت شما را مورد بررسی قرار دهد و اطلاعاتی مانند تعداد دفعاتی که سایتتان برای کلمه کلیدی متفاوت در صفحه نتایج برای کاربران نمایش داده شده است و رتبه سایتتان و همچنین اینکه سایتتان چند درصد کلیک داشته است را به شما ارائه می دهد.

 

 

۸) ابزار Google search console

 

 

google search console

این ابزار نیز مانند ابزار keyword گوگل می باشد ولی مخصوص موتور جستجوی بینگ است ولی از آنجایی که گوگل خود از موتور جستجوی بینگ قدرتمند می باشد، ابزارش نیز از ابزار بینگ قوی تر است و می تواند کلمات کلیدی و انواع اطلاعات بهتر و قوی تری را از ابزار بینگ در اختیار کاربران قرار دهد. با استفاده از این ابزار می توانید کلمات کلیدی کلیک خور ۹۰ روز اخیر را پیدا کنید. در واقع با این ابزار می توانید کلمات کلیدی به روز را برای خود بیابید و همچنین با استفاده از این ابزار می توانید انواع فیلترها را برای جستجوی خود اعمال نمایید تا به کلمه کلیدی مورد نظر خود دست یابید. همچنین با این ابزار می توانید کشوری را که مد نظر دارید را انتخاب نمایید و کلمه‌ی کلیدی که در آن کشور مورد جستجو قرار می‌گیرد را به دست آورید. این ابزار حتی می‌تواند با ارائه نموداری، شما را در بررسی کلمه کلیدی مورد نظر خود یاری نماید و با این نمودار به مقایسه و جستجوی دقیقتر کلمات کلیدی بپردازید.

 

 

۹) ابزار Answer the public

answer the public

در واقع این ابزار به تولید سوال در مورد کلمه کلیدی مد نظر شما می پردازد. این ابزار در راستای کلمه کلیدی که شما وارد می‌کنید سوالاتی را ایجاد می‌کند که احتمال دارد کاربران این سوالات برایشان پیش آید. این ابزار با کمک ابزار Google suggest فهرستی از سوالاتی را که به احتمال زیاد سوال کاربران باشد را ایجاد و به شما نمایش می دهد. این ابزار از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند و معمولاً ایجاد این سوالات برای کاربران وبسایت های ایرانی کاربردی نخواهد داشت ولی این ابزار دارای پیشنهادات کلمات کلیدی مرتبط با کلمه‌ی کلیدی اصلی شما می باشد، که کاربران ایرانی فقط از این بخش این ابزار می توانند استفاده نمایند.

 

 

۱۰) ابزار SEMRush

semrush

این ابزار برای کاربران کشور ایران ارائه خدمات نمی دهد بنابراین اگر بخواهید از این ابزار استفاده نمایید باید کشورهای فارسی زبان دیگری را انتخاب نمایید و معمولا برای کاربران ایرانی فقط برای یافتن کلمات کلیدی کلی‌تر کاربرد دارد چرا که خود کشور ایران را ساپورت نمیکند. این ابزار پولی می باشد ولی افراد می توانند به صورت روزانه تا ۱۰ جستجو از این ابزار به صورت رایگان استفاده نمایند. این ابزار می تواند اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد کلمات کلیدی مرتبط و روند جستجو و بالاترین رتبه های موجود برای کلمه کلیدی مورد نظر و غیره را در اختیار کاربران قرار دهد.


ابزار SEMRUSH علاوه بر اینکه یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی می باشد، در حوزه های سئو، تبلیغات به ازای هر کلیک، بازاریابی محتوا، مدیریت کمپین و تحلیل رقبا نیز کاربرد دارد.


این ابزار که روش کار منحصر به فرد خود را دارا می باشد  مانند دیگر ابزارهای که اکثرا لیستی از کلمات کلیدی را برای کاربران به نمایش می‌گذارند، این ابزار کلمات کلیدی را به کاربران پیشنهاد می دهد که در حال حاضر به روز میباشد و رقیبان توانسته اند به وسیله آن کلمه کلیدی، رتبه های بالایی را در صفحه نتایج بدست آورند.


همانطور که می‌دانید، اگر در انتخاب کلمات کلیدی بتوانید به صورت آگاهانه عمل نمایید و آن کلماتی را که به عنوان کلمات کلیدی خود انتخاب نمایید که ارزشمند و ارگانیک باشند، می توانید به رتبه‌های بالایی در صفحه نتایج دست یابید. یکی از روش هایی که به این مهم می توانید دست یابید، تجزیه و تحلیل رتبه بندی کلمات کلیدی ارگانیک رقبا و همچنین جستجو در مورد ارزش کلمات کلیدی مورد نظر خود می باشد. این ابزار دارای پایگاه داده ای بسیار بزرگ از کلمات کلیدی می باشد (بیش از ۲ میلیارد کلمه‌ی کلیدی) و سرعت عمل این ابزار نیز بالا می باشد و کاربران به راحتی می تواند تعداد بسیار زیادی از کلمات کلیدی مدنظر خود را تجزیه و تحلیل نمایند و با سرعت به جواب خود دست یابند.

در نتیجه با استفاده از این ابزار به راحتی می توانید به رتبه های بالایی در صفحه نتایج جستجو برسید. حتی این ابزار می‌تواند در محتوا نویسی نیز به یاری شما بیاید به طوریکه با استفاده از این ابزار این امکان برای شما فراهم می‌شود که رقیبان خود را به طرز موشکافانه ای تجزیه و تحلیل نمایید و از ضعف های موجود در استراتژی رقیبانتان، شما استفاده مثبت نمایید و با به کاربردن استراتژی های بهتر و کامل‌تر و بدون ضعف‌های موجود در استراتژی رقبا به رتبه های بالاتری دست یابید.

 

بعد از مطالعه ی این مقاله حتما کلمات کلیدی بخش شش را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: