جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

کلمات کلیدی بخش دو

کلمات کلیدی بخش دو

 130    0

در این مقاله در ادامه ی کلمات کلیدی بخش یک برخی از بخش های صفحه که استفاده از کلمات کلیدی در آن بخش ها توصیه می شود از جمله ‏url صفحه مورد نظر و تگ...

 

قبل از مطالعه ی این مقاله حتما کلمات کلیدی بخش یک را مطالعه بفرمایید :

 

چرا استفاده از کلمات کلیدی مهم می باشد و اگر از این کلمات استفاده نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

 

با استفاده از این کلمات کلیدی می باشد که میان کاربر و تولید کننده محتوا می توان ارتباط برقرار نمود. فرض کنید که کلمات کلیدی در محتوا مشخص نبودند و از چنین کلماتی در محتواها استفاده نمی شد، در این صورت کاربران با استفاده از چه چیزی می توانستند به محتوای موردنظر خود از بین محتوای های مختلف که در فضای مجازی وجود دارد، دست یابند؟


در واقع اگر این کلمات نبودند کاربران نمی توانستند از بین میلیون ها میلیون محتوایی که هر کدام از این محتوا مربوط به موضوع خاصی می باشد، به موضوع و محتوای مورد نظر خود برسند. موتورهای جستجو نیز با استفاده از این کلمات کلیدی می باشد که با محتوای ما ارتباط برقرار می کنند و می فهمند که مضمون محتوای صفحه ای که در حال بررسی آن می باشند، چه می باشد. بنابراین کلمات کلیدی باعث می‌شوند که هم کاربران و هم موتورهای جستجو با محتوای صفحه مربوطه ارتباط برقرار نمایند و از مضمون آن محتوا با خبر شوند.


با استفاده از کلمات کلیدی می توانید به بازاریابی خدمات و کالاهای خود نیز بپردازید، اگر بر روی تبلیغات از طریق این کلمات کلیدی هزینه نمایید، میتوانید به نتیجه مطلوبی برسید.

 

 

برای استفاده از کلمات کلیدی کدام مکان ها مناسب میباشد؟

 

با استفاده از کلمات کلیدی در جای جای محتوا و صفحه مدنظر باعث می شوید که ربات ها و کاربران از وجود محتوایی با مضمون مورد نظر خودشان با کلمات کلیدی که شما انتخاب نموده اید، مطمئن شوند. ولی باید به این نکته توجه نمایید که از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط برای محتوای های خود استفاده نمایید، چرا که شاید با استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط بتوانید نرخ کلیک خود را افزایش دهید ولی مطمئنا نرخ پرش خود را نیز افزایش خواهید داد و به احتمال زیاد حتی توسط گوگل به خاطر استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط جریمه نیز شوید. بنابراین برای هر محتوا صفحه باید کلمه کلیدی مرتبط و متناسب با همان صفحه محتوا را استفاده نمایید.

 


اگر می خواهید صفحه و محتوای خود را هر چه بیشتر و بهتر برای موتورهای جستجو بشناسانید، بهتر است از کلمات کلیدی که برای محتوای خود استفاده نموده اید، علاوه بر استفاده در داخل خود محتوا، در دیگر بخش های صفحه نیز استفاده نمایید تا مطمئن شوید که موتورهای جستجو حتماً محتوا و صفحه مورد نظر شما را شناسایی و بررسی خواهند کرد.

 

 

برخی از این بخش های صفحه که استفاده از کلمات کلیدی در آن بخش ها توصیه می شود عبارتند از:

 

‏url(۱ صفحه مورد نظر 


۲) تگ h۱ 


۳) متا تگ توضیحات (Description)


۴) تگ alt تصاویر


۵) تگ عنوان 


۶) تگ ‏h۲ و h۳ 


۷)استفاده از کلیدی در مقدمه محتوا 


۸) استفاده از کلمات کلیدی در انتهای محتوا مثلاً در بخش نتیجه گیری.

 

 

* ‏url صفحه مورد نظر


این قسمت نقش بسیار مهمی در سئوی سایت ها دارد. بنابراین میتوانید از کلمات کلیدی مهم خود نیز به صورت بهینه در این قسمت استفاده نمایید تا بتوانید به سئوی صفحه مورد نظر دست یابید. ولی باید به این نکته توجه نمایید که استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی در url صفحات علاوه بر اینکه نمی تواند تاثیر مثبتی بر روی رتبه صفحات داشته باشد، بلکه حتی شاید باعث کاهش رتبه صفحات مورد نظر نیز گردد.

 

 

* تگ h۱

 

یکی دیگر از مکان هایی که موتورهای جستجو توجه ویژه‌ای به آن مکان ها می کنند، تگ h۱ میباشد. البته تگ عنوان مهم تر از این تگ می باشد و حتی در برخی مواقع و در برخی سیستم های مدیریت محتوا می بینیم که به صورت خودکار تگ عنوان در تگ h۱ جای گذاری می گردد و این دو تگ کاملا شبیه هم می شوند. افرادی که سعی می‌کنند به طریق سئوی وب سایت خود کمک نمایند، باید بدانند که تگ h۱ که یکی از تگ های هدینگ می باشد، می تواند در این زمینه کمک شایانی نماید و افراد می توانند جهت رسیدن به نتایج بهتر از کلمات کلیدی خود در ابتدای عبارات و کلمات که در این تگ قرار داده می شود، استفاده نمایند تا بتوانند به رتبه‌های بالایی در کلمه کلیدی مربوطه دست یابند. به طور کلی باید به این نکته توجه نمایید که بهتر است تگ h۱ و تگ عنوان شما تقریبا شبیه هم باشند، ولی حتماً از لزومی به این نیست که کاملاً عین هم باشند.

 

 

تگ عنوان یا Title

 

تگ عنوان یا همان Title مهمتر از تگ h۱ می باشد و نقش موثرتری از آن، در سئوی صفحات دارد. چرا که وقتی موتورهای جستجو می خواهند به بررسی صفحه مورد نظر بپردازند، قبل از هر چیز این بخش را مورد بررسی قرار می دهند و همچنین کاربران می‌توانند این تگ را در زبانه مرورگر شان و همچنین در صفحه نتایج موتورهای جستجو ببیند و روی آن کلیک نمایند. بنابراین به نظرتان استفاده از کلمات کلیدی در این بخش از صفحه، نمی تواند تاثیر مثبتی روی سئوی صفحات داشته باشد؟ بنابراین حتماً از کلمات کلیدی خودتان در این بخش استفاده نمایید و برای نتیجه گرفتن بیشتر و بهتر، سعی کنید کلمه کلیدی خود را در ابتدایی کلمات و عبارات به کار رفته در این بخش استفاده نمایید. هر چقدر بتوانید این تگ را بیشتر جذاب تر نمایید، بهتر می توانید کاربرانتان را به سمت خود جذب نماید. فقط بیشتر از یکبار استفاده از این کلمات، در این بخش مناسب نمی باشد.

 

 

تگ h۲و h۳و...

 

همانطور که می‌دانید تگ h۱ یکی از تگ های ضروری و مورد نیاز هر صفحه می باشد و فقط یک بار می‌توانیم از این تگددر صفحه مان داشته باشیم، ولی تگ هایی مانند ‏h۲ و h۳ و غیره، نیز داریم که استفاده تعداد زیادی از این نوع تگها در صفحات ممانعتی ندارد و هر چند تا از این تگ ها نیاز داشتیم، می توانیم در صفحاتمان ایجاد نماییم.  معمولاً تگ h۲ حتماً در صفحات وجود دارد، حال تعداد استفاده از آن، بستگی به خود شما دارد. ولی استفاده از تگ h۳ در صفحات ضرورتی ندارد و می‌توانیم از این نوع تگ در صفحاتمان نداشته باشیم و بقیه تگ مانند h۴ نیز مانند h۳ضرورتی برای وجودشان در صفحات ندارد. بهتر است از کلمات کلیدی، در این تگ ها مخصوصاً تگ h۲ نیز استفاده شود. بنابراین استفاده حداقل یک بار کلمه کلیدی در این تگ ها، می تواند به سئوی سایتتان کمک نماید. برخی از صفحات وجود دارند که به صورت پیش فرض تگ h۲ در آن صفحات وجود ندارد، مانند صفحه دسته بندی. بنابراین در این صفحات دنبال تگ h۲ نباشید.

 

 

متا تگ توضیحات یا دیسکریپشن Description

 

یکی دیگر از بخش هایی که استفاده از کلمه کلیدی در آن به شدت تاکید شده است، متا تگ توضیحات می باشد. از آنجا که این متا تگ ها در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند، بنابراین وقتی از کلمات کلیدی خود در این بخش استفاده میکنید، کاربران آن صفحه و محتوای موجود در آن صفحه را مناسب جستجوی خود می‌یابند، بنابراین روی آن کلیک کرده و وارد سایت شما می شوند. بنابراین نرخ کلیک و بازدید کنندگان از سایتتان افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه می توانید به سئوی سایتتان نزدیکتر شوید. گوگل بیان میکند که استفاده از کلمات کلیدی در این بخش در فاکتورهای که برای رتبه بندی اعلام نموده است موجود نمی باشد، ما هم نظر گوگل را تایید میکنین ولی وقتی از طریق افزایش نرخ کلیک و بازدید کنندگان میتوانیم صفحه خود را در معرض دید کاربران قرار دهیم، پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که می توانیم به سئوی سایتمان نیز کمک نماییم. بنابراین استفاده از کلمات کلیدی در این بخش می‌تواند به صورت غیر مستقیم در رتبه بندی صفحات کمک کننده باشد و برای نتیجه گیری بهتر، بهتر است دوبار، از کلمات کلیدی خود در این بخش استفاده نماییم و همچنین اگر بیش از یک کلمه کلیدی در صفحه محتوای خود داریم، بهتر است از هر دو کلمه کلیدی خود در این بخش استفاده نماییم تا کاربرانی که در جستجوی هر یک از آن دو کلمه کلیدی می باشند، به سمت صفحه ما روانه شوند.

 

 

تگ Alt تصاویر

 

همانطور که می‌دانید تگ تصاویر تگی می باشد که در آن درباره تصویر مربوطه توضیحاتی داده می‌شود. این تگ کاربردهای فراوانی دارد و استفاده موتورهای جستجو از آن، برای شناسایی و فهمیدن اینکه تصویر مربوطه در چه موردی می باشد و همچنین استفاده نابینایان و کم بینایان عزیز برای شنیدن توضیحی که در این تگ برای تصویر مربوطه گذاشته شده است، (به وسیله ابزار مربوطه) دو مورد از نمونه هایی کاربرد تگ Alt تصاویر می باشد.بنابراین بهتر است از کلمه‌ی کلیدی صفحه خود در این تگ نیز استفاده نمایید، تا موتورهای جستجو درک درست تری از تصویر مربوطه داشته باشند و بتوانند در رتبه بندی سایتتان، از تصاویر موجود در صفحه تان نیز استفاده کنند.


استفاده از تصاویر در محتواها می تواند به جذابیت متن و محتوای صفحه بیفزاید و کاربران و موتورهای جستجو درک بهتری از پیامی که صفحه موردنظر قصد انتقال آن را به کاربران دارد، داشته باشند. بنابراین تگ Alt  تصاویر نیز می تواند بسیار مورد استفاده قرار بگیرد و در سئوی سایت‌ها تاثیر مثبت فراوانی بگذارد.

 

 

استفاده از کلمه کلیدی مرتبط با محتوا در مقدمه و ابتدای محتوا

 

در مورد این بخش می خواهم با یک مثال توضیح خود را بیان نمایم. فرض کنید در جلسه قرار است شما سخنرانان جلسه باشید و حاضران زیادی هم در جلسه وجود دارند و حضور یا عدم حضور حاضرین در جلسه اختیاری می باشد. شما شروع به صحبت کردن می کنید و از هر طرفی سخن می‌گویید، بدون اینکه به موضوع اصلی که قرار است در سخنان خود بیان نمایید، اشاره‌ای داشته باشید و حاضران بفهمند که شما در مورد چه موضوعی می خواهید صحبت کنید و هدفتان چیست.به نظر شما بیشتر حاضران در جلسه حوصله شان سر رفته و از اتاق جلسه خارج نمی‌شوند؟

 


بنابراین در مقدمه صحبت تان بهتر است اول به کاربران بیان نمایید که قرار است در مورد چه موضوعی سخن بگوید و هدف صحبت‌های شما چیست؟

 

در مقالات نیز همین ماجرا صادق می باشد. اگر شما در ابتدای محتوای خود در مورد چیزی که قرار است به کاربرانتان انتفال دهید، بحثی نکنید، احتمال این وجود دارد که کاربران ادامه محتوای شما را مطالعه نکنند و از سایت شما خارج شوند. بنابراین استفاده از کلمات کلیدی در مقدمه محتوا و یا ۱۰۰ کلمه اول محتوا می تواند، برای صفحه تان بسیار مهم تلقی گردد و باعث شود که کاربران به مطالعه ادامه محتوایتان رغبت نشان دهند. با این کار مدت زمان ماندگاری آنها در صفحه سایتتان افزایش پیدا می‌کند و با افزایش این نرخ می توانید به سئوی سایت کمک نمایید. ولی باید دقت نمایید که از کلمات کلیدی به صورت خیلی طبیعی استفاده نمایید. همچنین استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی باعث می شود که به سئوی سایت لطمه وارد شود.

 

 

استفاده از کلمات کلیدی در انتهای محتوا

 

این قسمت که معمولا بخش نتیجه گیری می باشد، باعث میشود که در یک نگاه کلی به بحثی که در محتوا به آن پرداخته اید، اشاره ای داشته باشید. بنابراین این قسمت می‌تواند قسمت مهمی از نظر سئو به حساب بیاید. کاربران می‌توانند با مراجعه به این قسمت از صفحه، از کلیت محتوا خبردار شوند و بدانند که در محتوا و مقاله ای که در صفحه مربوطه وجود دارد، در مورد چه موضوعی بحث شده است. نباید در این قسمت له نکات جدید اشاره نمود.


بنابراین استفاده از کلمات کلیدی در این بخش می‌تواند موثر واقع شود و بتواند به سئوی سایت و صفحه مورد نظر کمک نماید.

 

همانطور که بیان شد استفاده از کلمات کلیدی در بین محتوا نیز بسیار ضروری می باشد. بنابراین بهتر است که از کلمه کلمات کلیدی خود در جای جای محتوا استفاده نمایید تا موتورهای جستجو با شناسایی این کلمات کلیدی بتواند ب از موضوع صفحه و محتوای مربوطه آگاه شوند و بدانند که صفحه مورد نظر در چه موردی می باشد. همانطور که بیان شد استفاده زیادی ازحد کلمات کلیدی علاوه بر اینکه نمی تواند به سئوی سایت ها کمک می نماید بلکه باعث کاهش رتبه سایت نیز می شود. چرا که گوگل چنین صفحاتی را جزو صفحات اسپم می‌شناسند و جریمه کردن چنین صفحاتی می پردازد. در حالی که چنین استراتژی قبلا باعث افزایش رتبه های سایت ها میشد و مدیران وب سایت هایی که قصد این را داشتند که به سئوی سایتشان دست یابند فقط کافی بود که بی دلیل و گاه و بیگاه به استفاده از کلمات کلیدی بپردازند و در جاهای مختلف صفحه شان از این کلمات کلیدی استفاده نمایند‌. حتی در برخی مواقع در جاهایی از این کلمات کلیدی استفاده می کردند که اصلا ربطی به آن کلمه نداشت‌. بعدها گوگل دید که برخی از سایت‌ها با همین استفاده های نابجا باعث می شود که محتوای بی کیفیت و بی‌ربط به کاربران تحویل داده شود، بنابراین در بین الگوریتم های خود الگوریتم‌های را به شناسایی صفحاتی که از این کلمات کلیدی به صورت  بیش از حد استفاده می کنند، اختصاص داد، تا به جلوی چنین اقداماتی گرفته شود و از کلمات کلیدی به صورت بهینه شده و مناسب استفاده شود.

 

بعد از مطالعه ی این مقاله حتما کلمات کلیدی بخش سه را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: