جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش تولید محتوا و انواع محتوا در تولید محتوای وب سایت ها بخش 1

آموزش تولید محتوا و انواع محتوا در تولید محتوای وب سایت ها بخش 1

 145    0

در این مقاله در مورد تولید محتوا و اینکه در وب سایت ها از چند نوع محتوا استفاده می شود و نهایتا در مورد محتوای متنی بحث و بررسی خواهد شد.

 

تولید محتوا

 


وقتی از تولید محتوا صحبت می کنیم افراد مبتدی که هنوز آشنایی کامل با مباحث سئو ندارند، احتمالاً فکر کنند که فقط در مورد مطالب و متن های موجود در صفحات سایت صحبت می کنیم، اما باید بدانید که: اولاً تولید محتوا فقط شامل متن می باشد و دوما تولید محتوا فقط برای وب سایت ها نیاز نیست،

 

بلکه تولید محتوا برای انواع مکان های می تواند میسر واقع شود :

 


از جمله مکان هایی که از تولید محتوا برای سئوی آنها می توان استفاده کرد عبارتند از:

 


۱) برای تهیه یک کاتالوگ


۲) برای تهیه یک پوستر تبلیغاتی


۳) تیزر ویدیویی


۴) برای قرار دادن عکس برای اینستاگرام


۵) عبارت یا جمله ای برای قرار دادن توییتر


برای تهیه مقاله برای صفحات وب سایت ها

 

 

حال بیایید ببینیم اصلاً این تولید محتوا چیست و چه کاربردی در وبسایت ها دارد؟

 

 

# تولید محتوا یعنی اینکه در مورد محصول یا خدمتی، اطلاعاتی جمع آوری نماییم و در دسترس کاربران قرار دهیم و با این عمل باعث افزایش دانش و اطلاعات افراد شویم.


# تولید محتوا یکی از مواردی است که می‌تواند به سئوی وب سایت کمک شایانی نماید.حال فرقی نمی‌کند که این وب سایت در مورد چه سایتی باشد، فروشگاهی باشد یا خدماتی، اداری باشد یا شخصی، به هر حال برای اینکه بتوانیم بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید باید وبسایت خود را به محتوایی مجهز نمایید که کاربران از بودن در وبسایت شما احساس لذت نمایند و از دارا بودن وبسایتتان با اطلاعات کافی مطمئن شوند.


# اگر کاربری وارد وبسایت شما شود و درجه کیفیت محتوای شما را پایین ببیند به احتمال زیاد وب سایت شما را در عرض چند ثانیه ترک خواهد کرد و در چنین مواقعی نرخ پرش وبسایت شما بالا خواهد رفت و بدین صورت  رتبه وب سایت شما کاهش خواهد یافت ولی اگر محتوای شما با کیفیت باشد به احتمال زیاد کاربران تصمیم خواهند گرفت غیراز آن بخش از محتوایی که در وبسایت شما مطالعه کرده‌اند سراغ دیگر محتوای وب سایتتان نیز بروند و این مورد هم باعث افزایش نرخ کلیک خواهد شد و بر اساس رابطه مستقیم نرخ کلیک و سئو سایت، سئو سایت وب سایت تان افزایش خواهد یافت.

 

 

تولید محتوا را به چند بخش می توان دسته بندی کرد؟

 

 

با توجه به اینکه هر بخش از تولید محتوا، اهداف خاصی را دنبال می‌کنند، انواع دسته بندی های مهم تولید محتوا عبارتند از: 

 


محتوای عاطفی، محتوای دانستنی، محتوای آموزنده، محتوای سرگرم کننده.

 

 

محتوای عاطفی

 

 مربوط به احساسات افراد است و نویسندگان، کاربران را از نظر احساسات وی درگیر محتوا می نمایند.

 

محتوای دانستنی

 

 مربوط به محتوایی است که اطلاعات کاربران را افزایش می دهند

 

 

محتوای آموزنده 

 

مربوط به پاسخ پرسش های کاربران می باشد

 

 

محتوای سرگرم کننده

 

 مربوط به محتوایی است که کاربران را به هیجان و سرگرمی دعوت می نماید.

 

 

در وب‌سایت‌ها از چند نوع محتوا استفاده می شود؟

 

 

همانطور که گفته شد در وبسایت ها فقط از متون برای تولید محتوا استفاده نمی‌شود و انوع محتوا در تولید محتوای وب سایت ها وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

 


محتوای متنی


محتوای صوتی


محتوای عکسی


محتوای ویدیویی


محتوای اینفوگرافیک


محتوای پوستر و کاتالوگی

 

 

محتوای متنی

 

 

محتوای متنی

 

 

* توضیح محتوای متنی می توان گفت که یکی از آشنا ترین و مهمترین روشهای تولید محتوا همین محتوای متنی میباشد.


* در محتوای متنی می توان به کلید واژه هایی که بر اساس آن قرار است صفحات وب سایت شما توسط آنها جستجو شوند، پرداخت.


* اگر در این محتوا از کلیدواژه های استاندارد به درستی و با دقت استفاده شود می‌توان به سئوی وبسایت بسیار کمک کرد.


* محتوای متنی را می توان در تهیه مقالات برای وبسایت ها، ایمیل های ارسالی برای کاربران، تهیه خبرنامه ها، ارسال پیامک ها به کاربران، تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مختلف به کار برد.


* هر یک از این مکان ها اصول و قواعد خاص خود را برای تولید محتوا دارند و اگر قرار است برای این مکان ها تولید محتوا کنید باید با تولید محتوای باکیفیت و براساس اصول سئو آشنا باشید.

 


البته تولید محتوایی که برای هر یک از این مکان ها می توان انجام داد خود بر چند نوع دسته بندی دیگر تقسیم می شود که عبارتند از:

 


* برخی از محتوای متنی وجود دارند که برای عموم افراد تهیه می شوند و شامل اطلاعات عمومی می باشند.


* برخی دیگر شامل متن های تخصصی و مقالات تحقیقاتی میباشند که قشر خاصی از افراد که به این اطلاعات نیاز دارند از آنها استفاده می کنند.


* متن هایی وجود دارد که به صورت صمیمی و به زبان ساده و خودمانی در شبکه‌های اجتماعی تولید می‌شوند.


* برخی از متن ها هم برای تبلیغ یک محصول یا یک خدمت یا یک مکان تهیه می شوند.


* ترجمه متن هایی که به زبان های دیگر می باشند، نیز می تواند نوعی تولید محتوا به حساب بیاید.


* برخی از متون هم به صورت ارائه گزارشات خاصی به کاربران تهیه می شوند.


* محصول نویسی یکی دیگر از تولید محتوا می باشد.


این ۷ دسته تولید محتوا که بیان شد، از نظر نوع نگارش این متون به صورت زیر دسته بندی شده است :

 


* این نوع تولید محتوا (متنی) معمولاً به عنوان پیش نیاز برای بقیه انواع تولید محتوا به حساب می‌آید چرا که اکثر افراد فقط این نوع تولید محتوا را به عنوان تولید محتوا قبول دارند.


* این محتوا از قدیمی‌ترین نوع تولید محتوا به شمار می‌آید. 


* معمولاً در نظر برخی از افراد این نوع محتوا بسیار محکم تر و قابل استناد تر از دیگر انواع محتوا می باشد.


* بررسی این نوع محتوا بسیار سریع‌تر از دیگر انواع محتوا می باشد.


* دانلود کردن و دیدن یک ویدیو یا فایل صوتی بسیار زمان برتر از بررسی محتوای متنی میباشد.


* ایندکس کردن محتوای متنی بسیار راحت تر از دیگر انواع محتوا می باشد.


* با استفاده از این نوع محتوا بسیار راحت‌تر می‌توان با رقبای دیگر به رقابت بپردازد چرا که این نوع محتوا را به راحتی می توان جستجو و پیدا کرد.

 

 

برای تهیه یک محتوای متنی با کیفیت چه نکاتی را باید رعایت نمود؟

 

 

۱) امروزه موتور های جستجو و کاربران روی کپی بودن متون تهیه شده برای محتوا بسیار حساس هستند  و افرادی که متون خود را از روی متون صفحات افراد دیگر کپی می کنند از نظر موتورهای جستجو در درجه کیفیت پایینی قرار دارند و رتبه چنین سایت هایی بسیار پایین می باشد و حتی ممکن است از طرف گوگل پینالتی شوند. پس حتما به این نکته توجه کنید که متون محتوای خود را کپی نکنید.


۲) با تولید محتوای مرتبط و باکیفیت سعی کنید رضایت مخاطبان خود را به دست آورید اگر محتوایی که تهیه میکنید کاملا مرتبط با موضوع باشد می توانید کاربران را از ورود به سایت خود راضی نمایید و کاربران نیز می توانند هر آنچه را که آنها از یک صفحه وب سایت انتظار دارند به دست آورند و به طور واضح و شفاف به جواب سوالات خودشان دست یابند.


۳) طوری محتوای خود را تهیه نمایید که کاربران بتوانند با یک نظر کلی به متن تهیه شده توسط شما، مقصود و هدف متن را دریابند و بتواند با یک نگاه سریع و خواندن طوطی وار مطالب بفهمند که متن شما مورد نیاز آنها می باشد و یا آنها را به هدفشان نزدیک می کند یا نه.


۴) اگر می‌خواهید محتوایتان برای اکثر افراد و کاربران مفید واقع شود و کاربران بتوانند از محتوای شما بهترین بهره را ببرند سعی کنید اندازه جمله های محتوایتان را بر اساس حوصله کاربرانتان تنظیم نمایید.معمولا وقتی شروع به تولید محتوا می کنید، می دانید که قرار است چه نوع کاربرانی از صفحه وب سایت شما بازدید نمایند. پس بنابر رفتار آنها متون خود را تهیه نمایید و البته اقشار وسیعی از کاربران حوصله زیادی ندارند که صرف مطالعه نمایند و می خواهند در عرض چند ثانیه به هدف خود برسند.پس در اکثر مواقع بهتر است از جملات کوتاه و پر محتوا استفاده نمایید.


۵) وقتی در محتوای تولیدیتان غلط املایی و نگارشی زیادی وجود داشته باشد احتمالاً افراد فکر می کنند شما سواد کافی برای تولید محتوا ندارید. چرا که آنها فکر می‌کنند که فردی که در تهیه مطالب عادی و روزانه و رایج که دارای اشتباهات زیادی می باشد به احتمال زیاد در تهیه مطالب تخصصی تر نمی تواند در حدی باشد که مطالب تهیه شده توسط وی قابل اتکا باشد.پس حتما به نکات دستور زبان فارسی و املایی کلمات دقت نمایید تا در حد امکان دچار چنین اشتباهاتی نشوید.


۶) بهتر است هر چند وقت یکبار به سراغ مطالبی برویید که قبلاً آنها را تهیه کرده اید و بار دیگر آنها را بخوانید تا اگر نیاز باشد، تغییراتی را در آنها ایجاد کنید یا مطالب جدیدی را به آنها اضافه نمایید و یا بخشی از مطالب قدیمی را حذف نماییدو یا بخشی از مطالب قدیمی خود را عوض نمایید تا بتوانید هر چه بیشتر، کیفیت مطالب خود را بالا ببرید.

 

بعد از مطالعه ی این قسمت حتما بخش 2 شامل ( محتوای صوتی ) را بخوانید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: