جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر

کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر

 171    0

در این مقاله در مورد کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر یا Keywords with zero search volume و کاربرد کلمات کلیدی در سئوی سایت ها و بسیاری از کلمات کلیدی...

 

 

کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر یا Keywords with zero search volume

 

در این مقاله می‌خواهیم بدانیم که استفاده و بهینه سازی کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر، می تواند برای کسی به صرفه باشد یا نه؟


قبل از آشنایی با کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر بهتر است ابتدا یادآوری در مورد این که کلمات کلیدی چیست و چه کاربردی دارند، داشته باشیم. البته در این مقاله در حد یادآوری در مورد این موضوع صحبت می‌شود ولی اگر به دنبال آشنایی کامل با کلمات کلیدی می باشید، می توانید به مقاله ای که مختص کلمات کلیدی می باشد، کلمات کلیدی بخش یک مراجعه داشته باشید.

 

 

کلمات کلیدی چیست و می توانند چه کاربردی در سئوی سایت ها داشته باشند؟

 

کلمات کلیدی همان کلماتی می باشند که شما محتوای مقاله یا مطلبتان را بر روی آن ها بنا نموده اید و کاربران با جستجوی این کلمات کلیدی می تواند به محتوای شما دست یابند. این کلمات کلیدی ( Keywords) می توانند بر سئوی سایت ها بسیار تاثیر گذار باشند. چرا که با این کلمات کلیدی شما می توانید نرخ کلیک سایت تان را بالا ببرید و رتبه سایتتان را برای آن کلمه کلیدی افزایش دهید.

 

در واقع می‌توان این کلمات کلیدی را پل ارتباطی بین کاربر و تولید کننده محتوا دانست.

 

 

کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر

 

همانطور که بیان شد کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که کاربران با جستجوی آنها می‌توانند به محتوای شما دست یابند. حال به نظر شما کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر چه کمکی می توانند در سئو سایت ها داشته باشند؟ دقیقا این کلمات کلیدی چه کاربردی دارند؟  و اصلا چرا باید روی این کلمات کلیدی تمرکز نمود؟  و آیا گذاشتن وقت و هزینه جهت بهینه‌سازی این کلمات کلیدی که جستجوی نزدیک به صفر دارند، مقرون به صرفه می‌باشد؟  و سوالاتی از این قبیل که سراغ سئوکاران و مدیران وب سایت ها می آیند و آن ها را درگیر خود می نمایند.


زمانی که میخواهیم در مورد کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهای مخصوصی که برای این موارد وجود دارند، تحقیق کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که برخی از کلمات کلیدی هستند که توسط این ابزارها کاملاً بی اهمیت شمرده می شوند و وجود این کلمات کلیدی برای آنها اصلا مهم نمی باشد، در حالی که این کلمات کلیدی برای وبسایت ما بسیار اهمیت دارد و می دانیم که این کلمات کلیدی می توانند ما را به مشتریان و کاربران هدف برسانند و از آنجا که جستجوی زیادی در مورد این کلمات کلیدی در موتورهای جستجو وجود ندارد، در این مواقع بهتر است ما چه عکس‌العملی را از خودمان نشان دهید؟

 

از آنجایی که این کلمات کلیدی جستجوی خاصی ندارند و توسط مردم به این کلمات کلیدی اهمیت زیادی داده نمی‌شود، بنابراین بیشتر افراد، این تصمیم را میگیرند که زمانی که این کلمات کلیدی جستجوی نمی‌شوند، پس ما هم بهتر است، بهینه سازی آن را کنار بگذاریم و وقت و هزینه خود را صرف بهینه سازی این کلمات کلیدی نکنیم. ولی این افراد کاملا در اشتباه می باشند.


برای مثال فرض کنید فردی می‌خواهد کالایی را خریداری نماید. به نظر شما آن فرد وقتی وارد مغازه هایی که چنین کالاهایی را می فروشند می شود و کالای مورد نظر خود را از آن ها درخواست میکند، کالای مدنظر خود را با تمامی جزئیاتی که دارد برای فروشنده معرفی می‌نماید و از فروشنده می‌خواهد که اطلاعاتی را در مورد آن کالا به وی بدهد و در صورت مورد پسند بودن، نسبت به خرید آن کالا بپردازد؟ و یا فقط اسم کالا را به فروشنده می‌گوید و منتظر میماند تا فروشنده انواع و اقسام کالایی هایی را که با آن برند و اسمی که وی به فروشنده گفته است، روی میز جلوی او بچیند و در مورد همه آن کالاها اطلاعاتی را به وی بدهد و سپس، این فرد یکی از آن کالاها را انتخاب نمایند و بخرد؟

 

دقیقا در فضای مجازی هم اگر کاربر یا مشتری می خواهد که واقعاً به یک کالا یا واژه خاصی برسد، به احتمال بسیار بالا وی از مشتریان و کاربران هدف وب سایت مورد نظر می باشد، که کلمات کلیدی خود را با جزئیات بیشتر انتخاب نموده است و به دنبال آن کلمه کلیدی خاص میباشد.
از آنجایی که همه وبسایت ها روی این کلمات کلیدی تمرکز نمی‌کند، بنابراین رقابت زیادی هم برای این کلمات کلیدی وجود ندارد و اگر مدیر وب سایتی می داند که این کلمات کلیدی که جستجوی زیادی برای آنها وجود ندارد ولی می‌تواند وی را به هدفش برساند، حتماً باید روی آن کلمه کلیدی بیشتر تمرکز نماید و برای خود امتیاز ویژه‌ای به دست آورد. چرا که برای این کلمات کلیدی رقابت زیادی وجود ندارد و به تنهایی و یا با رقابت خیلی کم می تواند در این عرصه فعالیت نماید و مشتریان خاص خود را به سمت جستجوی این کلمات کلیدی تشویق نماید و به وسیله همین کلمات کلیدی با جستجوی صفر، به رتبه گرفتن در صفحه نتایج جستجو (SERP) برسد.


اگر برای این کلمات کلیدی با هر جستجوی صفر، برنامه ریزی و استراتژی مناسبی داشته باشید، می توانید در سئو و بازاریابی محتوای خود امتیاز ویژه دست یابید و از رقیبانتان بسیار جلوتر و موفق تر عمل نمایید.

 

 

به چه صورتی می توانیم کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر را پیدا کنیم و از آن ها در وبسایتمان به صورت هدفمند استفاده نماییم؟

 

استفاده از کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر اگر به صورت هدفمند و با برنامه و استراتژی مناسب باشد می‌تواند ما را به هدف‌مان که سئوی سایت و رسیدن به رتبه های بالا را در صفحه نتایج جستجو موتورهای جستجو و همچنین در مورد سایت های فروشگاهی، فروش بیشتر میباشد، برساند. برای اینکه چنین کلمات را پیدا کنیم و از آنها استفاده نماییم، انواع روش ها و ابزار ها وجود دارد که در ادامه می خواهیم با آنها آشنایی پیدا کنیم.

 

* همانطور که بیان شد ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بسیاری وجود دارند که سئوکاران و مدیران وب سایت ها به راحتی و بدون دردسر می توانند از آن ابزارها استفاده کنند. که برخی از پرکاربرد ترین و معروف ترین آنها عبارتند از:


Google Keyword planner, SEMRush, Moz, Ashrefs , Keyword Explorer, Google Search,  Google Trend, Alexa Pro, KW Finnder

 

 

* کلمات کلیدی که با جزئیات بیشتری هستند و باعث می شوند اطلاعات بیشتری را به کاربران منتقل نمایند، از جمله کلماتی هستند که می توانند به عنوان کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر برای وبسایت ها کاربرد داشته باشند. به این نوع کلمات کلیدی Long-tail یا کلمات کلیدی دم دراز گفته می شود. همانطور که در مثال این مقاله برایتان بیان شد، فردی که به دنبال جزئیات بیشتری می باشد، معمولا جزو کاربران هدف یک وب سایت قرار می‌گیرد. چرا که وی دقیقا می خواهد به چیزی که می خواهد برسد و الکی وقت خود را برای دیدن و مطالعه در مورد کلمات کلیدی که به صورت کلی می‌باشد و ممکن است هر نوع اطلاعاتی را حول آن کلمه های کلیدی برای وی نمایش دهند، صرف نمایند.


اگرچه این کلمات کلیدی Long-tail سرچ بالایی ندارند ولی به احتمال زیاد با همان چند سرچی که دقیقا در مورد همین کلمه‌ی کلیدی میباشد، وب سایت به هدف خود برسد.


* سعی کنید کلماتی را به عنوان کلمات کلیدی با حجم سرچ پایین انتخاب نمایید که بتوانید برای شما ترافیک جذب نمایند و برای این کار نیز ابزارهای زیادی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها Google search console می‌باشد. با استفاده از این ابزار می توان کوئری ها یا عباراتی را جستجو نمایید که با اینکه در گوگل جستجوی زیادی در مورد آنها نمی‌شود ولی از نرخ کلیک (CTR) بالایی برخوردار می باشند.


* همیشه تحقیق و تجزیه و تحلیل رفتار رقیبان، می تواند افراد را به موفقیت بالایی برساند. وقتی که شما به آنالیز رقیبانتان اقدام میکنید، میتوانید بفهمید که رقیبانتان در چه زمینه ای، که می تواند برای موفقیت موثر باشد، ضعف دارند. تا شما با تلاش و کوشش و قوی نمودن خود در قسمت‌های ضعف آنها، خودتان را از آنها متمایز نمایید و موفقیتتان را بیشتر کنید.


* سعی کنید محتوایی را که در مورد این کلمات کلیدی با سرچ حجم پایین تولید می‌کنید، بسیار ارزشمند باشند تا بتوانید وب سایتتان را به هدف خود که سئو آن می باشد، برسانید. همانطور که میدانید تولید محتوا یکی از مهمترین و شاید بتوان گفت اولین شرط رسیدن به سئو می باشد. اگر بتوانید با محتوایی که دارید، مخاطبان خودتان را از خود راضی نگه دارید و هر آنچه را که کاربرانتان قصد رسیدن به آن را دارند، برایشان مهیا نمایید، مطمئنا می توانید به موفقیت چشمگیری برسید. حتما نیاز کاربرانتان را رفع نمایید، (حال با تولید محتوای کامل و بدون نقص و یا پاسخ به سوالات آنها و یا هر روش دیگری) تا کاربرانتان جهت رسیدن به هدف خودشان به سراغ وبسایت دیگری که رقیب شما می باشد، نروند. حتما از این کلمات کلیدی با حجم شرچ پایین در تمامی بخش های سایتتان استفاده نمایید و از این کلمات در قسمت‌های مهم سایتتان، مانند متا‌تگ‌هایی مثل تگ عنوان، توضیحات و ALT تصاویر و غیره، بهره ببرید. البته به این نکته نیز توجه کنید که اگر حد استفاده از این کلمات کلیدی بگذرید، احتمال این وجود دارد که شامل جریمه گوگل شوید. پس حتما به صورت بهینه از این کلمات کلیدی با حجم پایین استفاده نمایید.

 

 

مزایایی که استفاده از این کلمات کلیدی می تواند برای وب سایت ها ایجاد نمایند :

 

 

* رقابت کمتر، رتبه بالا

 

همانطور که بیان گردید اکثر افراد وقتی می‌بینند که ابزارهای تحقیق، کلمات کلیدی با حجم پایین را نادیده می گیرند و اهمیتی به آن ها نمی‌دهند، آنها هم به این نتیجه می‌رسند که استفاده از این کلمات کلیدی که افراد زیادی به دنبال آن نیستند و اهمیت زیادی به آن نمی‌دهند، می‌توانند تلف کردن وقت و هزینه باشد. بنابراین برای این کلمات کلیدی رقابت قابل توجهی وجود ندارد و کسی که بتواند از این کلمات کلیدی به صورت برنامه‌ریزی شده و با استراتژی سئو، به صورت بهینه استفاده نماید، می‌تواند ترافیک بالایی را برای وب سایت خود جذب نماید. هرچقدر رقابت در مورد کلمات کلیدی خاصی بالا باشد، به همان اندازه نیز به دست آوردن رتبه برای آن کلمه کلیدی نیز سخت تر خواهد بود. پس چه بهتر که کلمه کلیدی داشته باشد که رقابت آنچنانی برای آن وجود ندارد و شما می توانید سریعتر به هدفهای مورد نظر خود برسید.

 

 

* با استفاده از این کلمات کلیدی می توانید مخاطبان مناسب و کاربران هدف را به سمت وب سایت خود جذب نماید.


با توجه به مطالب بیان شده، به این نتیجه رسیدیم که کلمات کلیدی با حجم شرچ پایین، معمولا طولانی می باشند، چرا که جزئیات بیشتری را شامل می‌شوند. در واقع این کلمات کلیدی تمرکز بسیاری بر این دارند که به سوال مخاطبان نزدیک‌تر باشد. بنابراین همه کاربران به سمت سایت شما روانه نخواهند شد و فقط کاربرانی به سمت وب سایت شما خواهند آمد که معمولا کاربران هدف شما می باشند. بنابراین شما باید کاری کنید که بتوانید کاربران هدف خود را از وبسایت خود، دست خالی برنگردانید و از اینکه چنین کاربرانی به سایت شما وارد شده اند، پشیمان نشود. همانطور که بیان گردید یکی از این روش‌ها که می‌تواند شما را در این مسیر یاری نماید، تولید محتوای عالی و کاربردی می باشد.

 

 

* با استفاده از این کلمات کلیدی با حجم پایین می توانید برای وب سایت خودتان ایجاد ترافیک نمایید.


البته اگر این کلمات با برنامه‌ریزی و هدفمند استفاده شوند، به این نتیجه خواهید رسید. از آنجایی که برای چنین کلماتی رقابت چشمگیری وجود ندارد، بنابراین در زمان بسیار کمتر و با تلف کردن هزینه و انرژی کمتری نسبت به زمان و هزینه و انرژی که جهت کلمات کلیدی پررقابت و پر جستجو صرف می شود، به موفقیت و نتیجه رسید. بنابراین می توان با استفاده بهینه و درست از این کلمات کلیدی، به کسب رتبه و جذب ترافیک بالا برای وبسایت ها منجر شد. پس همیشه الزامی وجود ندارد که به دنبال یک قانونی که همیشه برای همه ثابت شده میباشد، بروید. در برخی مواقع با تک‌روی (البته به صورت درست و اصولی) می توان به نتایج بهتر و موفق‌تری دست یافت.

 

 

حال می خواهیم بررسی کنیم که این کلمات کلیدی با حجم سرچ پایین چه تاثیری میتواند بر روی سئوی سایت ها داشته باشند؟

 

همانطور که بیان کردیم استفاده صحیح از این کلمات کلیدی می تواند وب سایت ها را به سئوی سایت برساند. ولی برای اینکه بدانیم که کدام کلمات کلیدی با حجم سرچ پایین در این راستا موفقتر بوده و کدام کلمات کلیدی نه؟ باید مدام به بررسی آنها بپردازیم تا وقت و انرژی خود را تلف نکنیم. برای این منظور انواع ابزارها و روش ها وجود دارد که برخی از مهمترین آنها عبارتند است:

 

* می‌توانید از ابزارهای مانند Google Analytics استفاده نمایید و بدانید وبسایتتان قبل و بعد از استفاده از آن کلمه کلیدی چه تغییراتی در زمینه های مختلف و همچنین ترافیک ورودی سایتتان داشته است. با بررسی تغییرات پیش آمده می توانید تصمیمات بهتری را برای وب سایتتان بگیرید و وقت و انرژی خود را برای موارد تاثیر گذار مثبت، بیشتر صرف نمایید و ضعف های خود را در مورد کلمات کلیدی با تاثیرات کمتر رفع نمایید.


* از ابزار های دیگری که می توانند رتبه کلمات کلیدی را بررسی نمایند، استفاده کنید تا به بررسی رتبه کلمات کلیدی با حجم سرچ پایین استفاده شده خودتان نیز دست یابید. این کار باید به صورت مداوم و در زمان‌های مشخص انجام شود و در این بررسی هیچ وقت کوتاهی نکنید. ابزارهای مانند SEMRush و MOZ نمونه هایی از ابزارهای بررسی رتبه کل کلمات میباشد.


* حتماً به بررسی نرخ تبدیل ( Conversion Rate) وبسایتتان نیز بپردازید تا بدانید چه تعداد از کاربرانتان را توانسته اید به کاربران هدف خود تبدیل نمایید و چه اندازه استفاده از کلمات کلیدی با حجم پایین توانسته است شما را در این مسیر یاری نماید.


* نرخ مشارکت (Emgagement)، دیگر موردی می باشد که بررسی آن می تواند شما را به هدفتان بیشتر نزدیک نماید. این نرخ مشارکت همان میزان ارتباط و تعامل کاربر با محتوای وب سایت شما می باشد. با این نرخ می‌توانید میزان تاثیرگذاری محتوایتان را بر روی کاربران بررسی نمایید.

 

بعد از مطالعه ی این مقاله حتما کلمات کلیدی بخش یک را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: