جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش تولید محتوا و انواع محتوا در تولید محتوای وب سایت ها بخش 4

آموزش تولید محتوا و انواع محتوا در تولید محتوای وب سایت ها بخش 4

 151    0

در این بخش به محتوای اینفوگرافیک و انواع آن شامل محتوای اینفوگرافیک ایستا و پویا و تعاملی و فیزیکی و تولید محتوای پوستر و کاتالوگی خواهیم پرداخت.

 

قبل از مطالعه ی این بخش حتما بخش قبلی بخش 3 ( محتوای عکس و محتوای فیلم ) را مطالعه بفرمایید :

 

محتوای اینفوگرافیک

 


وقتی در صفحه سایت ها دنبال جستجوی هدف خود می باشید به احتمال زیاد صفحاتی شما را جذب خود خواهد کرد که دارای اینفوگرافیکی جذابی می باشد وبرای هدف خاصی طراحی شده اند.چنین صفحات که با اینفوگرافیک ها تکمیل شده اند میتوانند کاربران زیادی را برای سایت شما جذب نمایند و می توانید  روی این صفحات حساب باز کنید و از آن صفحات انتظار افزایش فروش محصولات خود را داشته باشید. چرا که واقعاً تولید محتوای اینفوگرافیک در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار می باشد. در واقع اینفوگرافیک ها برای هدف خاصی و به صورت معنادار و به صورت ترکیب اطلاعات، آمارها، داده‌ها، تصاویر، جدول ها، نمودارها و هر آنچه که نیاز است تهیه می شوند. با این اینفوگرافیک ها می توان کاربر را برای درک بهتر هرآنچه که ایجادکننده اینفوگرافیک  تلاش در بیان آن را دارد، یاری نمود.

 

 

چرا از اینفوگرافیک ها استفاده می شود؟

 

 

# با استفاده از اینفوگرافیک میتوان خیلی راحت تر و سریعتر اطلاعات را به کاربران انتقال داد و برای انتقال برخی از داده های که فضای زیادی در صفحه سایت نیاز است تا بتوان اطلاعات را برای کاربران به نمایش گذاشت، اینفوگرافیک راه حل مناسبی است تا بتوان در یک فضای کوچک همه آن اطلاعات را در قالب تصاویر ترکیبی با محتوای متنی و غیره به کاربران انتقال داد. در برخی مواقع نیز نیاز است برای نشان دادن آمار و اطلاعات موضوع خاصی از جداول و چارت های متنوع استفاده شود، در این مورد نیز اینفوگرافیک میتواند یاری رسان باشد.


# از انواع آیکون ها، نماد ها، نقشه ها و دیگر موارد می توان در ایجاد یک اینفوگرافیک استفاده نمود.

 

#به نظر شما جالب نیست به جای اینکه تک تک این موارد (مثل: جدول، نمودار، متن، تصویر و غیره) را در چندین صفحه به صورت مجزا استفاده کرد تا به یک هدف خاص رسید، همه آنها را به صورت ترکیبی و با طراحی جالب با استفاده از گرافیک عالی در یک صفحه و به صورت یکجا به تصویر کشید؟؟؟ البته باید گفت این تولید محتوا یک کار اختصاصی میباشد و هر کسی نباید اقدام به تولید محتوای اینفوگرافیک نماید مخصوصاً کار گرافیک این نوع تولید محتوا، دانش خاص خود را دارد و برای ایجاد به یک نفر متخصص نیاز است.


# اگر بدون داشتن اطلاعات و دانش کافی اقدام به ایجاد اینفوگرافیک نمایید به احتمال زیاد به جای اینکه جذب مخاطب نمایید، آنها را از دست بدهید.

 

 

انواع دسته بندی که میتوان برای اینفوگرافیک در نظر گرفت عبارتند از:  ایستا، پویا، تعاملی و فیزیکی

 


* در بین این چهار دسته، دسته اول یعنی اینفوگرافیک ایستا، از بقیه کاربردی‌تر می باشد.


دراین نوع اینفوگرافیک از هیچ گونه انیمیشن یا حالت پویایی استفاده نمی شود و فقط به صورت تصاویر و اطلاعات ثابت طراحی شده‌اند.

 

 

* در دسته دوم که به اینفوگرافیک پویا تعلق دارد از انیمیشن و حالت پویا و متحرک سازی بهره گرفته می‌شود. معمولا این نوع اینفوگرافیک را میتوان در ویدیو ها و انیمیشن های کوتاه در مدت زمان نیم تا دو دقیقه ای دید.تهیه این نوع اینفوگرافیک سخت تر و زمان برتر از نوع ایستا می باشد. بنابراین بیشتر از نوع اول استفاده می شود تا این نوع.برای قسمت هایی که نیاز است کاربران بیشتر به  آن قسمت دقت و توجه نمایند و یا درک آن قسمت برای کاربران سختتر می باشد بهتر است از اینفوگرافیک پویا استفاده کرد چونکه اینفوگرافیک پویا از نوع ایستا جذابتر و گیرا تر می باشد و واضح تر می تواند موضوعی را به کاربران انتقال دهد.

 معمولاً ترکیب این دو نوع اینفوگرافیک می تواند هم برای کاربر جذاب تر باشد و هم ایجادکننده اینفوگرافیک بتواند به هدف خود برسد.

 


* دسته سوم مربوط به اینفوگرافیک تعاملی می باشد. این نوع اینفوگرافیک نیاز به برنامه نویسی دارد و به خاطر اینکه تخصصی تر است نسبت به دو مورد اول کمتر استفاده می شود. معمولاً در این نوع تولید محتوا تصاویری طراحی می‌شود که با دخالت کاربر، تصاویر از حالت ثابت بودن خارج می شود و تغییراتی در آن رخ می دهد. مثلاً یک اینفوگرافیک طراحی می‌شود که دارای تصاویر می باشد و نقاطی در آن مشخص شده است که کاربر با کلیک در آن نقاط یا هر اقدامی که توسط ایجاد کننده گرافیک مشخص شده باشد، تصویر تغییر حالت میدهد و اطلاعات لازم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این نوع اینفوگرافیک به صورت تعاملی و به صورت کنش و واکنش بین کاربر و محیط طراحی می شود.

 


* دسته چهارم که به اینفوگرافیک فیزیکی معروف است، شامل ارائه اطلاعات به صورت یک ماکت یا به صورت حجمی یا یک نمونه سه بعدی می باشد.

 

انواع دسته ای که برای اینفوگرافیک در نظر گرفته شد، بر اساس شیوه پیاده سازی آنها بود.

 

بحث اینفوگرافیک سطح گسترده‌ای دارد و فقط شامل وب سایت ها، شبکه های اجتماعی نمی‌شود و ودر جامعه و زندگی روزمره خود با  انواع اینفوگرافیک هایی روبرو می شویم که در بین مردم رواج دارد که ما فقط به معرفی و بیان نام برخی از آنها بسنده می کنیم.

 

اینفوگرافیک چندرسانه‌ای، نصبی، تاتو، بازی اینفوگرافیکی، اینفوگرافیک پوشیدنی، جغرافیایی، مقایسه، سلسله مراتبی، تایم لاین ها، چارت ها، انواع بصری سازی داده ها و غیره

 

 

 

محتوای کاتالوگ

 

 

 

تولید محتوای پوستر و کاتالوگی

 

 

# این نوع تولید محتوا اکثراً برای کسب و کارهای کوچک کاربرد دارد. هزینه تهیه این نوع تولید محتوا بسیار کمتر از بقیه موارد می باشد. بنابراین آن افراد و کسب و کارهایی که یا بودجه کافی برای تولید انواع دیگر محتوا ندارند و یا اصلاً نیازی برای هزینه اضافی تر را نمی بینند به همین تولید محتوا بسنده می نمایند.


# در این تولید محتوا با طراحی پوستر و کاتالوگ، محصول یا خدماتی به افراد معرفی می شود. ولی چون این مورد از تولید محتوا خارج از بحث ما که در مورد تولید محتوا برای صفحه سایت ها می باشد، خارج می باشد از توضیح بیشتر در مورد آن صرف نظر می کنیم.

 

 


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: