یکی از موارد بسیار مهمی که برای استفاده از کلمات کلیدی باید با آن آشنا شویم، انواع کلمات کلیدی می باشد. برای استفاده درست از کلمات کلیدی باید بدانید که هر کدام از کلمات کلیدی در چه دسته ای قرار می گیرند و جایگاهشان کجاست و بدانید که کدام نوع از کلمات کلیدی می تواند به شما در رسیدن به سئوی سایتتان کمک رسان باشد. بنابراین بهتر است در این مقاله همراه ما باشید.
معمولاً وقتی از انواع کلمات کلیدی بحث می شود، افراد به انواع کلمات کلیدی بر اساس طولشان اشاره میکنند. ولی باید بدانید که دسته بندی کلمات کلیدی بحث مفصل تری می باشد و بهتر است که با همه آنها آشنایی داشته باشید.
این کلمات کلیدی به عنوان کلمات کلیدی عمومی محسوب میشود که وقتی افراد در مورد یک صنعت یا برند قصد تحقیق کلی دارند و نمی خواهند به جزئیات وارد شود، از این نوع کلمات کلیدی استفاده می کنند. در واقع این کلمات وقتی از طرف کاربران در باکس جستجو موتور جستجو نوشته می شود، نتیجه ای که موتورهای جستجو به وی نشان میدهند، شامل اطلاعات عمومی می باشد که کاربران در مورد یک برند یا محصول خاص به جستجو پرداختند. برای مثال لباس شنا.
در این نوع کلمات کلیدی معمولاً مشخصاتی از مشتریان و کاربران وجود دارد. در واقع همان طور که از نام این کلمات کلیدی می توان دریافت در این عبارات کلیدی افراد در مورد مشخصات خود نیز کلماتی را می نویسند. معمولا کاربران وقتی که با استفاده از کلمات کلیدی به جستجو می پردازند، پعمولا به دنبال چیزی برای خود می باشند و اطلاعاتی را میخواهند که به درد خودشان بخورد (البته همیشه به این صورت نمی باشد). مثلا وقتی آقایی پشت رایانه می باشد و قصد خرید لباس شنا برای خود را دارد، وقتی میخواهد اطلاعاتی را در آن مورد پیدا کند، کلمه که در موتور جستجو خواهد نوشت لباس شنای مخصوص آقایان خواهد بود. در این صورت شما می توانید بفهمید که مخاطبتان آقا می باشد.
این کلمات یا عبارات کلیدی در مورد برندهای خاصی می باشند. در واقع وقتی فردی به یک برند آشنایی دارد و میخواهد در مورد آن برند اطلاعاتی را به دست آورد، از این عبارات استفاده می کند. مثلا وقتی فردی به دنبال خرید یک لباس شنا با برندی خاص میباشد، به جای اینکه به صورت عمومی در مورد لباسهای شنا تحقیق نماید، در عبارات کلیدی خود که در موتور جستجو می نویسد، نام آن برند خاص را نیز می آورد تا بتواند اطلاعاتی را در مورد لباس شنا با برند خاص مورد نظر خود پیدا کند.
این کلمات شامل نام برندها می باشد. معمولا این کلمات کلیدی کوتاه می باشند و فقط شامل نام برند و یا حداکثر نام محصول مورد نظر و برند خاصی می باشد.
اکثراً از این کلمات کلیدی صاحبان وب سایت ها استفاده می کنند. معمولاً هر وب سایتی در مورد یک خدمت یا محصول خاصی ایجاد میشود و برای اینکه صاحبان وب سایت ها بتوانند بدانند که رقبای خودشان از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند به تحقیق می پردازند و به کلماتی می رسند که به این کلمات، کلمات رقابتی گفته میشود. اکثراً از این کلمات کلیدی صاحبان برندها بیشتر استفاده می کنند.
برخی مواقع افراد نیاز دارند که وب سایت خود را فقط برای محل خاصی سئو نمایند و فقط میخواهند کاربران همان منطقه آنها را بشناسند و اصلا برایشان اهمیت و سودی ندارد که فردی از یک محل و منطقه دیگری آنها را بشناسد. بنابراین باید در صفحه خود از کلمات کلیدی که به محل آنها نیز اشارهای داشته باشد استفاده نمایند. فرض کنید فردی در تهران ساکن است و به طراحی سایت برای دیگران می پردازد. برای سایت خود از کلمات کلیدی طراحی سایت در تهران استفاده می نماید، چرا که فقط می خواهد سایت خود را برای کسانی که در تهران هستند و میخواهند سایتی برای خود داشته باشند، سئو نمایند، تا آن افراد به وی مراجعه نمایند و از وی بخواهد که برایشان سایتی طراحی نماید. معمولا از این نوع عبارات و کلمات کلیدی محلی در سئوی محلی استفاده می شود.
این نوع کلمات یکی از انواع کلمات کلیدی می باشد که معمولاً ارزش سرمایهگذاری را ندارد مخصوصا برای سایت ای تازا کار، چرا که این کلمات به شدت رقابتی می باشد و معمولاً افراد زیادی به دنبال کسب رتبه برای این کلمات کلیدی هستند ولی به دلیل اینکه این کلمات، کلمات کلی میباشد و افراد هم که چنین کلماتی را جستجو می نمایند در ذهنشان به دنبال یک کلیت می باشند، بنابراین اکثر این افراد را نمی توان جزو کاربران هدف قرار داد. این کاربران اکثراً به طور مشخصی نمی دانند که به دنبال چه چیزی می گردند و اکثراً به دنبال اطلاعات عمومی در مورد چیزی می باشند. مثلاً فرض کنید فردی به جای اینکه با جزئیات به دنبال دوربین خاصی باشد، می نویسد دوربین و موتورهای جستجو هر آنچه که در مورد انواع دوربین ها می باشد را برای وی قابل نمایش می کند و وی به هر سایتی که وارد میشود، به زودی آن را ترک می کند و چرا که به دنبال هدف خاصی نمی باشد. بنابراین در این نوع کلمات کلیدی به دلیل هدفمند نبودن کاربران در جستجو های شان اکثراً نرخ پرش سایت افزایش پیدا میکند و زمان ماندگاری افراد در سایت ها کم می باشد. بنابراین معمولا این کلمات ارزش رقابت و صرف هزینه را ندارند و به جای آن می توان کلمات کلیدی نتیجه بخش را برای خود انتخاب نمود.
می توان گفت یکی از بهترین انواع کلمات کلیدی، کلمات کلیدی دو یا سه کلمه ای می باشد. این کلمات کمی طولانی تر و با جزئیات بیشتری نسبت به کلمات تک کلمه ای می باشد و معمولاً کاربرانی که با چنین کلمات کلیدی به دنبال مطالب و محتوا در موتورهای جستجو می باشند، میدانند که به دنبال چه هستند و در راستای اهداف خود پیش میروند. معمولا سرمایهگذاری و سئو کردن با چنین کلماتی به صرفه میباشد و میتواند شما را به هدفتان نزدیک تر نماید و درصد بالایی از کاربرانی که با استفاده از چنین کلماتی وارد سایت شما می شوند، می تواند به کاربران هدف شما تبدیل شوند. رقابتی که برای این کلمات کلیدی وجود دارد بسیار کمتر از کلمات کلیدی کوتاه می باشد و بنابراین رقابت برای چنین کلمه کلیدی راحت تر از کلمات کلیدی کوتاه و تک کلمه ای می باشد.
این کلمات کلیدی با اینکه می توانند تاثیر زیادی روی سئوی سایتها داشته باشند، ولی معمولاً بی توجهی تولیدکنندگان محتوا روبهرو میشوند و از آنجایی که چنین عبارات کلیدی از حجم جستجوی بالایی برخوردار نمی باشند، بنابراین تولید کننده محتوا نیز میگوید که چرا باید از کلمات کلیدی استفاده نمایند که حجم جستجوی زیادی برای آنها وجود ندارد و کاربران زیادی به دنبال چنین کلماتی نمی باشند. همچنین مدیران وب سایت ها نیز از سرمایهگذاری برای این کلمات کلیدی واهمه دارند و از اینکه سرمایهگذاری شان به نتیجه نرسد، می ترسند. بنابراین برای چنین کلمات کلیدی وقت و هزینه صرف نمی کنند.
چنین کلمات کلیدی معمولا بیشتر از دو یا سه کلمه می باشد و به جزئیات بیشتری اشاره دارد بنابراین چنین عباراتی دقیقتر و واضح تر می باشد و کاربرانی که با چنین عباراتی به جستجوی خود میپردازند، اکثراً دارای هدف می باشند و واقعا میخواهند چیزی را بخرند و یا به چیز خاصی برسند. بنابراین نباید به چنین کلمات و عبارات کلیدی بی توجهی نمود و می توان با سرمایه گذاری و صرف وقت برای چنین کلماتی به نتیجه دلخواه رسید. با اینکه چنین کلماتی میتواند حجم ترافیک بالایی را برای وب سایت ها فراهم نماید ولی با همان کاربران محدود نیز می توان به نتیجه رسید، چراکه اکثر این کاربران کاربران هدف می باشند. مثلا در فروشگاه های آنلاین میتوان کابران که با چنین کلماتی به جستجو میپردازند و وارد سایت شما می شوند را به عنوان مشتری به حساب آورد.
از آنجا که این کلمات از حجم جستجوی پایینی برخوردار می باشند، بنابراین رقابت زیادی نیز برای چنین کلماتی وجود ندارد و وب سایت ها می توانند با صرف هزینه و زمان کمتری نسبت به دیگر کلمات کلیدی به نتیجه برسند و صفحه و وب سایت خود را سئو نمایند و کاربرانی که با چه کلماتی وارد سایت می شوند اگر محتوای سایت با ارزش باشد، در سایت باقی می ماند و خیلی سریع سایت را ترک نمی کنند، چرا که به محتوای دلخواه و مورد نیاز خود رسیده اند و قصد مطالعه آن را دارند.
بنابراین با استفاده از این نوع کلمات کلیدی نرخ پرش سایت کاهش پیدا میکند و زمان ماندگاری کاربران در سایت افزایش پیدا میکند. بنابراین اگر وب سایتی به دنبال جذب ترافیک بالا نمی باشد و فقط به دنبال کاربران هدف برای خود است، می تواند با استفاده از چنین کلماتی به نتیجه دلخواه خود دست یابد.
با رزومه بسیار بالا در سطح کشور
طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین