جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

کلمات کلیدی بخش یک

کلمات کلیدی بخش یک

 133    0

در این مقاله راجع به کلمات کلیدی و رابطه کلمات کلیدی و سئو و رقابتی که بین انواع وب سایت ها برای آن کلمه کلیدی وجود دارد و قیمت (هزینه هر کلیک) یا...

 

قبل از مطالعه ی این مقاله حتما کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر را مطالعه بفرمایید :

 

کلمات کلیدی چیست؟

 

هرکس که با طراحی و سئوی سایت آشنایی داشته باشد، مطمئناً با کلمات کلیدی و نحوه بهینه سازی آن و هر آنچه که در مورد این کلمات کلیدی باید بداند را می‌داند و یا حداقل آشنایی اولیه با آن دارد. در این مقاله ما قصد این را داریم که یک محتوای اختصاصی برای این کلمات با ارزش تهیه کنیم تا شما با این کلمات بیشتر آشنا شوید و همچنین هر کس آشنایی قبلی با آن ها ندارد، نیز با این کلمات کلیدی آشنا شود و از آن کلمات در محتوای وب سایت خود استفاده نماید و از مزایایی که این کلمات می توانند برای سئوی سایت ها داشته باشد، استفاده نماید. البته در مورد کلمات کلیدی قبلاً هم در بین مقالات صحبت‌هایی کردیم.


وقتی فردی برای وب سایت خود تولید محتوا می نماید، باید این تولید محتوا به طریقی از محتوای مشابه آن تمایز پیدا کند. برای رسیدن به این هدف، استفاده از کلمات کلیدی توصیه می‌شود. در واقع وقتی کاربران به دنبال چیزی می باشند، کلمات مرتبط و متناسب با آن را پیدا می کنند و از طریق آن کلمات به جستجوی محتوای مربوطه می‌پردازند. در واقع کاربران با همین کلمات کلیدی می باشد که جستجوی خود را در موتورهای جستجو آغاز می‌نمایند. افراد تولید محتوا کار نیز وقتی برای وبسایتی تولید محتوا می نمایند، باید واژه هایی را در متن خود بگنجانند که می‌خواهند وب سایت موردنظر با این کلمات کلیدی شناخته شوند و وقتی کاربران آن کلمات را جستجو می کنند به محتوای وب سایت مورد نظر دست یابند.

 

 

* باید در انتخاب کلمات کلیدی دقت لازم را داشته باشید :

 

چرا که اگر از کلمات کلیدی نامناسب و نا مرتبط برای محتوای خود استفاده کنید وقتی کاربر با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر به محتوای شما می رسد و محتوای نامرتبط را پیش‌روی خود می‌بیند، مطمئنا از وب سایت شما ناراضی خواهد بود و خیلی سریع وب سایت شما را ترک خواهد کرد که باعث می‌شود نرخ پرش سایت‌تان بالا رود و این نیز یعنی کاهش رتبه وب سایت مربوطه در صفحه نتایج جستجوی گوگل.


در واقع این کلمات کلیدی هستند که می‌گویند محتوای مربوطه دارای چه مضمونی میباشد و موتورهای جستجو نیز با استفاده از همین کلمات کلیدی تصمیم می‌گیرد که صفحه مربوطه را در چه جایگاهی از صفحه نتایج جستجو قرار دهند (در بین چه صفحاتی با چه کلمات کلیدی، به این صفحه جایگاهی را اختصاص دهند) و برای آن صفحه رتبه ای را در بین صفحاتی که در مورد همین کلمات کلیدی میباشد اختصاص دهند.

 

 

* برای هر محتوایی ممکن است یکی یا چندین کلمه کلیدی وجود داشته باشد :

 

با پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با محتوای خودتان و استفاده بهینه از آن کلمات کلیدی در متن مورد نظر، می توانید به هدف سئوی سایت خود دست یابید.

 

 

* تعداد کلمات کلیدی که در محتوا به کار می‌رود بسیار حائز اهمیت می باشد :

 

چراکه اگر تعداد آن کلمات در محتوای مربوطه خیلی کم باشد، احتمال سئو کردن سایت کاهش می‌یابد و اگر زیاده از حد، از این کلمات کلیدی در محتوا استفاده شود، گوگل این محتوا و صفحه مربوطه را جزو صفحات اسپم می شناسد و چنین صفحاتی را جریمه می‌کند.

 

 

* کلمات کلیدی باعث میشود که موتورهای جستجو کاربران بدانند که محتوای شما به صورت کلی بر روی چه موضوعی بنا شده است و می خواهد چه چیزی را به کاربران منتقل نماید :

 

 اگر صاحبان وب سایت و یا هر کسی که به تولید محتوای وب سایت مورد نظر می‌پردازد، سعی کند کلمات کلیدی که بیشترین ارتباط را محتوای موردنظر دارند و می توانند مضمون واقعی محتوا را به کاربران برسانند، استفاده نمایند، بهتر و بیشتر می توانند به سئو و رتبه گیری صفحه مورد نظر کمک کنند. چرا که کاربران با جستجوی آن کلمه های کلیدی مرتبط، دقیقا به آن چیزی که می‌خواهند می‌رسند و اگر محتوای تولید شده برای آن کلمات کلیدی هم مفید و کاربردی باشد و ارزش صرف زمان توسط کاربران برای مطالعه، را داشته باشد، مطمئناً کاربران وقت بیشتری را در آن صفحه خواهند گذراند. هر چقدر زمان ماندن کاربران در صفحه مربوطه بیشتر باشد، باعث خواهد شد که رتبه سایت بیشتر بالارود، چراکه این دو موضوع کاملاً با هم ارتباط مستقیم دارند. یعنی هر چه زمان ماندگاری افراد در صفحه افزایش یابد، رتبه بالاتری به سایت مربوطه تعلق خواهد گرفت و به سئوی سایت کمک خواهد شد‌ چرا که در این صورت موتورهاز جستجو به این نتیجه خواهند رسید که محتوای صفحه مربوطه به قدری با کیفیت و ارزشمند بوده است که توانسته است کاربران را در آن صفحه نگه دارد و کاربران ترجیح دادند کا وقت خود را جهت مطالعه محتوای مربوطه در این صفحه بگذراند.

 

 

چگونه می توان کلمات کلیدی مناسبی را برای محتوای خود انتخاب نمود که بتوان ترافیک بالایی برای صفحه مورد نظر به دست آورد؟

 

کلمات کلیدی ای می توانند بیشترین بازخود را برای وبسایت صفحه مورد نظر شما فراهم نمایند که کاربران بیشتری به دنبال آن کلمات کلیدی باشند. معمولا مباحث روز می تواند بهترین کلمات کلیدی برای محتوای شما محسوب شود. اگر محتواییتان مربوط به مسائلی باشد که مردم جامعه بیشتر به دنبال آن هستند و یکی از داغ ترین مباحث جامعه می باشند، می توانید کلمات کلیدی را ازبین مباحثی که حول موضوع محتوای شما می باشند و در بین مردم بیشتر رد و بدل می‌شوند را برای محتوای خودتان انتخاب نمایید. برای اینکار ابتدا باید بدانید کاربرانتان از چه قشری می باشند و درخواست آنها از شما چیست (درواقع با آنالیز کاربرانتان بپردازید) و سپس طبق درخواست کاربرانتان برای محتوای خود، کلمهات کلیدی انتخاب نمایید. همانطور که می‌دانید گوگل به کاربران خودش بسیار اهمیت می دهد و همیشه برای رضایت آنها تلاش می‌کند، بنابراین خواسته کاربران، خواسته گوگل نیز می باشد و اگر شما برای جلب رضایت کاربرانتان به صورت هدفمند عمل نمایید، می توانید توجه گوگل را نیز به سمت خود جذب نماید. در نتیجه رتبه خوبی را از این موتور جستجو برای صفحه وب سایت خود به دست آورید. در واقع با این کار می توانید بفهمید که کاربرانی که در جستجوی محتوای شبیه محتوای شما می باشند، چه کلماتی را در باکس جستجو موتورهای جستجو می نویسند و جستجو می کنند تا به محتوای مرتبط دست یابند‌. در این صورت شما می توانید با استفاده از کلمات جستجوی آنها و انتخاب آن کلمات به عنوان کلمات کلیدی خود، ترافیک زیادی را برای سایت خود فراهم نماید.

 

 

رابطه کیفیت کلمات کلیدی و سئو

 

برای یک محتوا می توان، ده ها کلمه‌ی کلیدی را لیست نمود ولی آیا با همه این کلمات کلیدی می توان به رتبه گیری در صفحه نتایج موتورهای جستجو دست یافت؟ مطمئناً هر فردی می داند که پاسخ این سوال منفی می باشد. درست است که برای یک محتوا میتوان تعداد زیادی کلمه‌ی کلیدی پیدا کرد ولی همه آنها ارزش صرف وقت و هزینه را ندارند و باید از بین آنها، کلمات کلیدی را انتخاب نمود که از نظر کیفیت ارزش بالایی دارند و قابل توجه کاربران می باشد. برای اینکه بتوان به چنین کلمات با کیفیت و با ارزشی دست یافت باید چند ویژگی را در مورد آن کلمات مورد بررسی قرار داد که این ویژگی ها عبارتند از:

 

* تعداد جستجوی که کاربران برای آن کلمه کلیدی دارند.


* رقابتی که بین انواع وب سایت ها برای آن کلمه کلیدی وجود دارد.


* قیمت (هزینه هر کلیک) برای آن کلمه کلیدی


* تعداد کلماتی که برای کلمه کلیدی خود انتخاب می کنید.


* هدف جستجویی که کاربران از آن کلمه کلیدی دنبال می کنند.

 

* تعداد جستجوی که کاربران برای آن کلمه کلیدی دارند.

 

تعداد جستجویی که کاربران در اینترنت برای کلمات کلیدی دارند، یکی از مهمترین فاکتورهایی می باشد که می تواند ما را برای انتخاب یک کلمه کلیدی مفید و کاربردی و نتیجه ده برساند. فرض کنید کلمه کلیدی را انتخاب نموده اید که افراد زیادی به دنبال آن کلمه کلیدی می باشند، در نتیجه اگر بتوانید برای آن کلمه کلیدی، محتوای ارزشمند و با کیفیت تهیه کنید، خواهید توانست رتبه خود را برای آن کلمه کلیدی افزایش دهید و ترافیک بالایی را برای صفحه مورد نظر فراهم نمایید. اما آیا می دانید که کلمات کلیدی پردرخواست و با حجم جستجوی بالا، اگرچه می‌توانند برایتان ترافیک بالایی را فراهم کنند، ولی کاملاً رقابتی می باشد و به جز شما وب سایت های بسیاری نیز هستند که به دنبال کسب ترافیک از همین کلمه‌ی کلیدی می باشند؟ بنابراین اگر چنین کلمه‌ی کلیدی را برای خود انتخاب نمایید، باید تلاش خود را چندین برابر کنید تا به رتبه های بالایی در صفحه نتایج جستجو برسید وگرنه شاید وب‌سایت‌های زیادی وجود داشته باشند که برای آن کلمه کلیدی از وبسایت شما بسیار قدرتمندتر می باشند که در این صورت به شما اجازه رتبه گیری در صفحه نتایج گوگل را نخواهند داد و کل وقت و هزینه ای که در این مسیر صرف کرده اید به هدر خواهد رفت.


در این بین کلمات کلیدی هم هستند که از حجم سرچ پایینی برخوردار می باشند و رقابت زیادی هم برای آنها وجود ندارد. به هیچ وجه این کلمات کلیدی را نادیده نگیرید، چرا که می‌توانند بسیار برایتان ارزشمند و پرکاربرد باشند. می توانید از این کلمات کلیدی با رقابت خیلی کم هم استفاده بهینه را نمایید. اگر تلاش کنید و برای این کلمات کلیدی، محتوای باکیفیت تهیه نمایید و اعمالی را انجام دهید که بتوانید کاربران خاص خود را به سمت صفحه سایت خود جذب نمایید، میتوانید از این کلمات بیشترین بهره را برده باشید. برای مطالعه بیشتر درباره این کلمات کلیدی می توانید به مقاله کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر مراجعه نمایید.

 

 

* رقابتی که بین انواع وب سایت ها برای آن کلمه کلیدی وجود دارد :

 

رقابت عاملی می باشد که هم می‌تواند جنبه های مثبتی داشته باشد و هم جنبه های منفی.


جنبه های مثبت رقابت این است که وقتی میبینید کلمه کلیدی بسیار رقابتی می باشد، می توانید به این نتیجه برسید که می توانید روی این کلمه کلیدی سرمایه گذاری نمایید و هزینه کنید. ولی اگر می دانید که قدرت این را دارید که در بین انواع وب سایت های قدرتمند به رقابت بپردازید باید چنین کلمات کلیدی پر رقابت را برای صفحه خود برگزینید و جنبه های منفی آن نیز این است که برای چنین کلمات کلیدی تلاش و زحمت بسیار زیادی نیاز است و باید مدام و بی وقفه جهت رتبه گرفتن برای این چنین کلمات کلیدی تلاش کنید و تمامی راه‌های اصولی سئو را برای این کلمه کلیدی به کار ببرید تا بتوانید رتبه قابل قبولی را برای کلمه کلیدی مربوطه دریافت نمایید و به احتمال زیاد هزینه‌های بالایی را نیز نیاز خواهد داشت.

 

بنابراین اگر وبسایتی تازه کار می باشید و در گام های اول ورودتان به فضای مجازی هستید، بهتر است از کلمات کلیدی که رقابت زیادی برای آنها وجود ندارد استفاده نمایید تا بتوانید رتبه ای را در صفحه گوگل دریافت کنید.

 

 

* قیمت (هزینه هر کلیک) یا (CPC) برای آن کلمه کلیدی :

 

اگر شما از آن دسته وب سایت هایی می باشد که در زمینه تبلیغات فعالیت دارید، باید به این فاکتور مهم که هزینه هر کلیک می باشد نیز توجه ویژه ای نمایید. چرا که هزینه کلیک همه کلمات کلید یکی نیستند و بسیار متغیر میباشند.


برخی از تبلیغات وجود دارد که کلیکی می باشند. در واقع هر کاربری که روی تبلیغ مورد نظر کلیک می‌کند، درآمدها عاید وب سایت مورد نظر می شود که این درآمد بر اساس کلمات کلیدی متفاوت، متغیر می باشد.


درآمدی که عاید وب‌سایت‌های تبلیغ کننده میشود، از طرف کسی پرداخت میشود که تبلیغ خدمات و کالاهای خود را به آن ها سپرده است. بنابراین وقتی به چنین کاری اقدام می نماید باید کلمه کلیدی را انتخاب نمایید که بتوانید درآمد قابل قبولی را برای خود کسب نماید.

 

 

* تعداد کلماتی که برای کلمه کلیدی خود انتخاب می کنید :

 

کلمات کلیدی که برای محتوای خود برمی گزینید، می تواند به صورت یک عبارت بلند باشد و یا در حد یک یا دو کلمه. هر کدام از این موارد می‌تواند مزایایی را برای شما داشته باشد.


اگر تعداد کلمات کلیدی انتخاب شده شما زیاد باشد، معمولا چنین کلماتی شما را به کاربران هدفتان می‌رسانند. ( در واقع افرادی که دقیقا به دنبال کلمه کلیدی انتخاب شده شما می باشند و اگر سایتتان، سایت فروشگاهی باشد، معمولا می‌توان این کاربران را در دسته مشتریان وبسایت به حساب آورد،  چرا که دقیقا به دنبال چیزی بوده اند که کلمه‌ی کلیدی شما، آنها را به وب سایت شما منتقل نموده است. بنابراین به احتمال زیاد از فروشگاه شما خرید نمایند). ولی برای چنین کلمات کلیدی، معمولاً ترافیک زیادی وجود ندارد و کاربران زیادی به دنبال این کلمات نیستند.


ولی اگر تعداد کلمات شما کوتاه باشد، معمولاً ترافیک بالایی را برای آن کلمات کلیدی به دست خواهید آورد چرا که اکثر کاربران به صورت کلی به جستجوی خود در اینترنت می پردازند و بنابراین چنین کلماتی می توانند ترافیک بالایی برای وب سایت شما فراهم نمایند. ولی همه کاربرانی که وارد سایت شما می‌شوند، کاربران هدف نمی باشند. اگر وب سایتتان فروشگاهی باشد، همه کاربران قصد خرید از فروشگاه شما را ندارند و جهت آگاهی و یا سرگرمی و یا هر علت دیگری وارد وبسایت شما شده اند.


حال بسته به شرایط و نیاز و ترجیح شما است که انتخاب می کنید از کدام نوع کلمه کلیدی استفاده نمایید تا بتواند شما را به هدفتان نزدیک تر نماید.

 

 

* هدف جستجویی که کاربران از آن کلمه کلیدی دنبال می کنند :

 

هدفی که هر کلمه کلیدی در خود دارد، بر این اساس است که کاربران از جستجوی آن کلمه کلیدی چه هدفی را می‌خواهند دنبال کنند‌. کاربران در جستجو های خود انواع اهداف را دارند که بر این اساس نیز انواع اهداف کلمات کلیدی مشخص می‌شود.

 


که این اهداف جستجوها عبارتند از:

 

* هدف تبادلاتی


* هدف ناوبری


* هدف اطلاعاتی


* هدف تجاری

 

 

هدف تبادلاتی

 

در این هدف کاربران جستجو هایی را دارند که معمولاً به دنبال عمل مشخصی می باشند. برای مثال می‌توان به خرید کاربران اشاره نمود. کلمات کلیدی که کاربران را به این اهداف می رسانند در دسته اهداف تبادلاتی قرار می گیرند. در واقع کلمات کلیدی که تجارت واهدافی مشابه را، هدف خود قرار داده اند در این دسته جای می گیرند. این هدف بالاترین درصد جستجوهای کاربران را در فضای مجازی تشکیل می دهد.

 

 

هدف ناوبری

 

در این هدف کاربران به دنبال یک آدرس مشخص می باشند و در واقع از طریق این نوع جستجو، کاربران قصد این را دارند که وارد سایتی مشخص شوند.

 

 

هدف اطلاعاتی

 

از نام این هدف پیدا که کاربران در این جستجو ها می خواهند اطلاعات و دانشی را کسب نمایند. کلماتی مانند چگونه، چرا و غیره اگر در بین کلمات کلیدی قرار بگیرند، معمولاً جزو کلمات کلیدی قرار می گیرند که در این دسته جای می‌گیرند.

 

 

هدف تجاری

 

این دسته که جزو دسته های فرعی جستجو قرار می‌گیرند، در واقع جستجوی کاربرانی را تشکیل می‌دهند که از این جستجو ها می خواهند به نقد و بررسی و مقایسه محصولات بپردازند. این جستجو ها قبل از جستجوهای تبادلاتی قرار دارند و با نتیجه گرفتن از این بخش، سراغ خرید و بخش تبادلاتی می روند.

 

بعد از مطالعه ی این مقاله حتما کلمات کلیدی بخش دو را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: