جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

Linkjuice چیست و چه کاربردی دارد؟

Linkjuice چیست و چه کاربردی دارد؟

 136    0

در این مقاله در مورد عصاره لینک یا Linkjuice و کاربرد آن و مدیریت انتقال Linkjuice ها به انواع سایت ها بحث شده است.

 

 

عصاره لینک یا Linkjuice چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

اگر شما هم به مباحث سئو علاقه مند می باشید و یا در این زمینه کسب درآمد می کنید، حتماً باید بدانید که یکی از مهمترین مباحثی که درسئو می تواند کمک حال شما باشد، مبحث Linkjuice میباشد. هر وب سایتی که طراحی و ایجاد می‌شود مدیران آن وب سایت ها برای اینکه بتوانند به هدف خود برسند، لازم است که در رتبه های اولیه صفحه نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرند و برای اینکه به این رتبه دست یابند لازم است که اصول سئو را رعایت نمایند تا بتوانند سایت خود را به رتبه های مورد نظر خود برسانند. یکی از مواردی که در سئو بسیار مطرح می باشد استفاده از Linkjuice می باشد. به احتمال زیاد با این مبحث آشنایی داشته باشید، ولی این مقاله نیز در معرفی هرچه بیشتر آن به شما موثر خواهد بود پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید. در ابتدای مقاله بهتر است بدانیم که این Linkjuice چیست و چرا اینقدر مهم و با ارزش می باشد.

 


لینک جویس را میتوان ارزش و اعتبار انتقالی یک صفحه یا وب سایت به صفحه و وب سایت دیگر بیان نمود که این انتقال ارزش از طریق هایپرلینک ها صورت می گیرد. اگر صفحه یا سایتی با قرار دادن لینکی در خود کاربران را به ورود به سایت و صفحه شما دعوت نماید در این صورت در واقع ارزش و اعتبار صفحه یا سایت خود را به صفحه و سایت شما منتقل نموده است.

 

در واقع در این صورت کاربر و موتورهای جستجو به این نتیجه می‌رسند که صفحه و وب سایتی که با لینک داده شده در خود، آنها را وارد صفحه یا سایت دیگری می کند، حتما صفحه مقصد را دارای ارزش می داند و کیفیت و ارزش آن صفحه را تایید می نماید. در نتیجه با این کار صفحه مبدا ارزش و اعتبار خود را به صفحه مقصد انتقال می دهد. هر چقدر ارزش و اعتبار صفحه مبدا بالا باشد، صفحه مقصد نیز ارزش و اعتبار بیشتری را به خود خواهد گرفت.

 

 

این لینک هایی که صفحات و وب سایت ها دریافت می کنند از دو طریق امکان پذیر می باشد :

 


*  یکی از این روش ها،  روش مستقیم می باشد :

 

که در این روش، مدیر وب سایت مورد نظر خودش اقدام به انتشار و به اشتراک گذاری محتواهایش می کند. مثال هایی که میتوان برای روش مستقیم بیان نمود عبارتند از: اشتراک اسناد، پست مهمان، بازاریابی شبکه های اجتماعی، انتشار در مطبوعات و غیره. 

 


* دیگر روش که می توان از طریق آن لینک هایی را برای صفحات وب سایت های خود دریافت نمود، روش غیر مستقیم می باشد :

 

در این روش مدیر وبسایت هیچ دخالتی در لینک دریافتی صفحه وب سایت خود ندارد و این ارزش و کیفیت محتواهای انتشار یافته در صفحه و وب سایت مربوطه می‌باشد که باعث میشود خواننده ها و کاربران صفحه و وب سایت مورد نظر از محتوای موجود در آن صفحات خوششان بیاید و به اختیار خود آن مقاله را در وبسایت خودشان منتشر کنند و منبع مقاله را به وب سایت و صفحه شما لینک دهند. 


فرقی نمیکند که صفحه وب سایت شما از کدام روش لینک دریافت نماید، بلاخره با هر دو روش اعتبار و ارزش صفحه ای که از آن لینک گرفته شده است، به صفحه شما انتقال خواهد یافت و به این اعتبار دریافتی Linkjuice گفته می شود.


بنابراین Linkjuice بسیار می‌تواند در افزایش رتبه سایت ها موثر باشد. البته هر Linkjuice نمی تواند رتبه وب سایت مورد نظر را افزایش دهد. این رتبه گیری بسته به آن دارد که اعتبار دریافتی آن از صفحه مبدا چقدر می باشد. چرا که اعتبار وب سایت ها بسیار بسیار کیفیت متفاوتی دارند.

 

بنابراین حتما سعی کنید از وب سایت ها و صفحاتی لینک دریافت نمایید که ارزش و اعتبار بالایی دارند تا بتوانید لینک جویس دریافتی با کیفیتی داشته باشید. در واقع Linkjuice ها از طریق بک لینک ها به سایت های دیگر منتقل می شوند و باعث می شوند که ارزش و اعتبار سایت مقصد بالاتر رود. نکته بسیار مهمی که در این مبحث وجود دارد این است که حتما به این مورد دقت نمایید که Linkjuice ضد ارزش را به سایت خود راه ندهید. در برخی مواقع موتورهای جستجو برخی از صفحات و سایت ها را اسپم و مزاحم و یا مشکوک شناسایی می‌کنند. اگر از همچنین صفحاتی برای سایت و صفحه خود لینک دریافت نمایید، علاوه بر اینکه رتبه سایت شما را کاهش می‌دهند، ممکن است سایت و صفحه شما نیز اسپم و مشکوک شناسایی شوند.

 

موتورهای جستجو به استفاده از لینک ها بسیار ارزش قائل می‌شوند Linkjuice ها نیز برای آنها مبحثی کاملا شناخته شده و قابل سنجش می باشد. این موتورهای جستجو برای محاسبه اعتبار انتقال یافته از طریق لینک ها (Linkjuice های دریافتی) فرمول های خاص و پیچیده‌ای دارند .

 

در واقع برای موتورهای جستجو این موضوع بسیار مهم و حیاتی می‌باشد، چرا که در سیستم رتبه بندی سایت ها بسیار تاثیر گذار می باشد. ارزش هر لینک دریافتی به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:


*اعتبار صفحه از آن لینک گرفته شده است.


* جایی که لینک را در آن مکان از صفحه قرار میگیرد.


* تعداد لینک های صفحه.


* نوع انکرتکست لینک

 

 

اگر دو صفحه متفاوت تعداد لینک های مساوی دریافت نمایند، ارزشی که به هر دو صفحه منتقل می‌شود یکسان خواهد بود؟

 

همانطور که بیان شد لینک های دریافتی دارای ارزش های انتقالی متفاوتی می باشند، بنابراین ممکن است دو صفحه تعداد لینک های دریافتی مساوی داشته باشند ولی ارزش یکسانی دریافت نکنند، ولی اگر فرض کنیم که ارزش همه آن لینک ها مساوی می باشد بنابراین هر دو سایت ارزش یکسانی دریافت خواهند کرد. در این صورت و با فرض یکسان بودن ارزش و اعتبار انتقالی از لینک ها هر سایتی که تعداد لینک کمتری داشته باشد، ارزش و اعتبار کمتری دریافت خواهد کرد.

 


در مواردی هم با اینکه تعداد لینک های دریافتی دو سایت یکسان می باشد و سایت هایی که به صفحه X لینک داده‌اند علاوه بر صفحه X به صفحات دیگری نیز لینک داده اند ولی سایت هایی که به صفحه Y لینک داده‌اند، به جز صفحه Y به صفحه های دیگری لینک نداده‌اند و منحصرا به این صفحه لینک دادند. بنابراین ارزش که به صفحه Y منتقل خواهد شد بیشتر از ارزش انتقالی به صفحه X خواهد بود. چرا که ارزش سایت هایی که به صفحات بیشتر لینک می‌دهند، ارزش انتقالی خود را بین صفحات مختلف تکثیر می کنند ولی وقتی فقط به یک صفحه لینک داده می شود، ارزش انتقالی خود را فقط به یک صفحه انتقال می دهند. بنابراین ارزش آن بیشتر از ارزش تقسیمی بین سایت های مختلف خواهد بود.

 

 

مدیریت انتقال Linkjuice ها به انواع سایت ها 

 

 

متخصصان سئو در گذشته بر این عقیده بودند که می توان از هدر رفتن Linkjuice ها جلوگیری نمود و نگذاشت که با هر لینکی به سایت های دیگر داده می‌شود ارزش صفحه را به همه آن سایت ها تقسیم نمود. برای مثال صفحه ای به ۳ صفحه دیگر لینک میدهد ولی یکی از آن لینک ها را nofollow انتخاب می‌کند. در این صورت ارزش و اعتبار خود را فقط بین دو لینک dofollow (لینک هایی که در رتبه سایت موثرند) تقسیم می نماید و به لینکی nofollow کرده است هیچ ارزشی تقسیم بندی نمی شود. ولی عملاً این کار امکان پذیر نمی باشد. چرا که با دادن لینک nofollow فقط از ورود اعتبار به داخل آن سایتی که nofollow شده است جلوگیری می شود، ولی همچنان ارزش و اعتبار صفحه مبدا به سه قسمت تقسیم می شود و دو سایت سهم خود را دریافت می کند ولی سومین سهم به سایت nofollow شده ورود نمی‌کند.

 

برخی مواقع پیش می‌آید که صفحه ای با اینکه به صفحه ای دیگر لينک می دهد ولی صفحه مقصد مورد تایید صفحه مبدا نبوده و فقط می‌خواهد که به کاربرانش نشان دهد که به این صفحه نیز می‌توانند مراجعه نمایند ولی به موتورهای جستجو اعلام می دارد که این صفحه مورد تایید آن نمی باشد و نمی خواهد که اعتبار خود را به صفحه مربوطه انتقال دهد. در این صورت بهترین روش استفاده از لینک nofollow می باشد. ولی همانطور که گفته شد با لینک نو فالو امکان جلوگیری از تقسیم بندی ارزش و اعتبار صفحه مبدا وجود ندارد.

 

با دریافت Linkjuice قوی تر و بهتر یک سایت، آن سایت برای موتورهای جستجو به عنوان یک سایت معتبر و بهتر نمایش داده می‌شود و بنابراین رتبه بالاتری را در صفحه نتایج گوگل به دست می آورد. روشی که جهت جلوگیری از هدر رفتن Linkjuice می توان به کار برد تا Linkjuice از سایدبار یا فوتر وبسایتتان به هدر نرود، این است که جلوی جریان لینک جویس به هر لینکی که دوست ندارید Linkjuice به آن تعلق یابد را بگیرید.

 

 

لینک سازی داخلی

 

یکی از روش هایی که میتوانید به صفحات خود Linkjuice درست بدهد، لینک سازی داخلی میباشد. در برخی مواقع دیده می‌شود که یکی از صفحات سایتتان ارزش و اعتبار بالایی دارد ولی دیگر صفحات سایتتان از اعتبار و ارزش آنچنانی برخوردار نمیباشد. برای اینکه بتوانید ارزش صفحه با ارزش خود را بین صفحات سایتتان تقسیم بندی و پخش نمایید، میتوانید از این لینک سازی داخلی استفاده نمایید و بدین ترتیب برای صفحات با ارزش متوسط یا پایین خود لینک جویس دریافت نمایید. برای اینکار باید با لینک سازی داخلی آشنایی کامل داشته باشید و از اصول و قوانین آن آگاه باشید وگرنه بدون اینکه بتوانید از تاثیرات مثبت بهره مند شوید توسط گوگل به عنوان سایتی اسپم شناخت خواهید شد. از مواردی که می تواند سایت را به سایتی اسپم تبدیل نماید، استفاده بیجا و بی مورد و بی رویه از لینک سازی داخلی میباشد.


لینک سازی داخلی اگر به صورت اصولی و مرتبط ایجاد شود، می تواند یکی از مهمترین منابع ایجاد Linkjuice به شمار آید.


از آنجایی که افزایش ارزش و اعتبار سایت می‌تواند رتبه سایت مورد نظر را افزایش دهد و در این زمینه تاثیر بسیار فوق‌العاده‌ای دارد، بنابراین سعی کنید که وب سایت تان را بهینه سازی نمایید تا بتوانید به سئوی وبسایتتان دست یابید. در نتیجه با افزایش دادن Linkjuice موجود خود و به دست آوردن Linkjuice بیشتر به بهینه‌سازی Linkjuice اقدام نمایید.


در لینک سازی داخلی دقت نمایید که به لینک دهی غیر مرتبط اقدام ننمایید و اگر لینک هایی را در داخل سایت خود پیدا کردید که به صفحات نامرتبط لینک داده شده‌اند، حتماً حتماً به حذف آنها اقدام نمایید، چراکه تاثیر فوق‌العاده منفی را در Linkjuice سایتتان خواهند داشت. برای یافتن لینک های صفحه، افزونه های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن افزونه ها یاری بگیرید.


سعی کنید که لینک‌های داخلی سایتتان را نوفالو نکنید و اجازه دهید این لینک های داخلی به صورت طبیعی به کار خودشان ادامه دهند، چرا که این مسئله باعث افزایش رتبه سایت شما خواهد شد.

 

 

بهترین روش برای دریافت Linkjuice بیشتر چیست؟

 

همانطور که بیان شد لینک سازی داخلی می‌تواند به شما در این زمینه بسیار کمک موثری نماید به طوری که شما می توانید صفحات با ارزش و اعتبار بالا را از طریق استفاده از ابزار های مخصوصی که در این زمینه طراحی و ایجاد گردیده اند پیدا کنید و این ارزش منابع ارزشمند را بعد از شناسایی به وسیله ایجاد لینک های داخلی به اشتراک بگذارید. برای اینکه بتوانید یک لینک سازی داخلی هدفمند و اصولی ایجاد نماید باید به جستجوی کلمات کلیدی بپردازید تا بتوانید صفحات ارزشمند را به صفحاتی لینک دهید که کلمات کلیدی مرتبط با آن صفحه را دارند و آن کلمات کلیدی، هدف صفحات مزبور می باشند.

برای این کار ابزار های بسیاری وجود دارد که می‌توان از آن ابزارها استفاده نمود و برای اطلاعات بیشتر در مورد این ابزارها می توانید به مقالاتی که در وبسایتمان با عنوان کلمات کلیدی وجود دارد مراجعه نمایید.


لازم به ذکر است که استفاده از یک کلمه‌ی کلیدی واحد جهت هایپرلینک ها باعث خواهد شد که لینک های مربوطه به عنوان لینک های اسپم شناسایی شوند بنابراین حتماً از کلمات کلیدی مترادف و هم معنی با کلمات کلیدی LSI خود استفاده نمایید تا از نظر موتورهای جستجو لینک اسپم شناخته نشوید و مشمول جریمه موتورهای جستجو نگردید.

 

 

چگونه می توانیم برای صفحات خود بک لینک های بیشتری بگیریم و رتبه صفحات خود را افزایش دهیم؟

 

 

با توجه به اینکه دریافت Linkjuice بیشتر باعث خواهد شد که رتبه سایت‌تان افزایش یابد بنابراین باید به فکر این باشید که بک لینک های بیشتری از سایت های مختلف برای صفحات وب سایت های خود دریافت نمایید. هر چقدر که بتوانید بک لینک بیشتری برای صفحه و وب سایت خود دریافت نمایید،

موتورهای جستجو صفحه وب سایت شما را ارزشمند خواهند شناخت. چراکه بک لینک های دریافتی از نظر موتورهای جستجو می‌توانند بسیار ارزشمند باشد. به عقیده موتورهای جستجو وقتی سایتی دارای محتوایی ارزشمند و با کیفیت باشد، سایت های دیگر کاربران خود را به آن سایت و به سمت محتوای ارزشمند و باکیفیت سایت مربوطه ارجاع می‌دهند وگرنه معمولا سایت‌ها کاربران خود را به سایت هایی که محتوای بی ارزشی دارند ارجاع نمی دهند و دلیل آن هم این است که  کاربرانشان از تایید کردن سایت هایی که دارای محتوایی بی کیفیت می باشند توسط سایت مبدا ناراضی می‌شوند و این مورد می تواند تاثیر منفی زیادی روی رتبه خود سایت مبدا داشته باشد. در نتیجه هر چقدر سایتی بک لینک بیشتری دریافت نماید، در واقع سایت های زیادی این سایت را مورد تایید قرار داده‌اند و Linkjuice بیشتری دریافت نموده است. بنابراین موتورهای جستجو رتبه چنین سایت هایی را افزایش می‌دهند. 

 

 

حال شاید به این مورد فکر کنید که مگر ما می توانیم کاری کنیم که سایت‌های دیگر به سایت ما لینک بدهند؟ مگر این کاری غیر قابل کنترل توسط سایت مقصد نمی باشد؟

 

 

باید گفته شود که بله راه هایی هست که شما مخاطبانی را به سمت سایت خود جذب نماید و باعث شوید که سایت هایی که به محتوای شما علاقه مند هستند و می خواهند که کاربران خود را با محتوای مشابهی با محتوای شما آشنا نمایند، به سایت شما لینک دهند. از آن جهت که راه های افزایش بک لینک های دریافتی، خود می تواند مبحث مستقل و گسترده ای باشد، بنابراین ترجیح می‌دهیم این بحث را در مقاله ای مستقل به شما عزیزان ارائه نماییم. بنابراین می‌توانید به مقاله‌ای که با عنوان راه های افزایش بک لینک های دریافتی وجود دارد، مراجعه نمایید.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: