جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه تاثیری در سئوی سایت خواهد داشت؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست  و  چه تاثیری در سئوی سایت خواهد داشت؟

 158    0

در این مقاله در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ و تاثیر آن در سئوی سایت بحث و بررسی خواهیم کرد.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

 

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از موضوعات نوین در دنیای اینترنت محسوب می شود.


آیا تا به حال شده است که شما قصد خرید یک محصول یا کالایی را نداشته باشید و آن کالا را یک نفر از خانواده یا دوستان شما که شما به سلیقه و خود آن فرد اعتماد دارید و به آن فرد  احترام می‌گذارید، آن کالا را خریده باشد و به شما در مورد فواید استفاده از آن کالا بگویید و با تایید آن کالا، شما را نیز ترغیب نماید تا آن کالا را حتی بدون اینکه نیازی به آن داشته باشید، خریداری کنید؟

 

در دنیای اینترنت افرادی هستند که به صورت اینفلوئنسر کار می‌کند و افراد را برای ترغیب و تشویق در مورد خرید یک محصول یا خدمت فعالیت می کنند. به این افراد، اینفلوئنسر گفته می‌شود و به شغل آنها اینفلوئنسر مارکتینگ می گویند.


این واژه و شغل سالهاست که پا به دنیای وب گذاشته است و در ایران نیز از آن استفاده می شود.


معمولا وقتی در مورد اینفلوئنسر صحبت به میان می‌آید، ذهن مردم به سمت شبکه‌های اجتماعی و آن هم بیشتر به سمت اینستاگرام میرود. به دلیل اینکه شبکه های اجتماعی و در بین آنها اینستاگرام از کاربران بیشتری برخوردار می باشند و افراد اینفلوئنسر بیشتر در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند.
اما باید بدانید که اینفلوئنسر مارکتینگ محدود به شبکه اجتماعی نمی شود، بلکه از هر طریقی مانند رسانه های اجتماعی و هر نوع تولید محتوا، می توان به این نوع فعالیت پرداخت.


در واقع اینفلوئنسر فعالیتی که انجام میدهد به صورت تبلیغ در مورد کالا یا محصولی می باشد و چون افرادی به این فرد اعتماد دارند و به عنوان جامعه حمایت کننده این فرد محسوب می شوند، تایید وی را در مورد آن کالا یا محصول قبول میکند و به دنبال خرید و استفاده از آن کالا یا محصول می روند.
برخی از افراد به قدری مشهور می باشند که می توانند برای اکثر افراد جامعه تاثیرگذار باشند و این افراد می‌توانند به تبلیغ هر نوع کالا یا محصول بپردازند، چرا که به دلیل شهرتی که دارند، حتی تبلیغ کالاهای نامرتبط نیز توسط این افراد تاثیرگذار خواهد بود.


ولی افرادی که یک جامعه خاصی او را می شناسند و به او اعتماد دارند.


معمولاً باید محصول یا خدمتی را به افراد جامعه خود تبلیغ نمایند، که در آن حوزه تخصص دارد وگرنه معمولاً در تبلیغ کالا و خدمات غیر مرتبط، ناموفق خواهند بود.


در گذشته افراد با تبلیغ ساده می توانستند، اینفلوئنسر مارکتینگ خود را انجام دهند ولی امروزه به دلیل کنجکاوی افراد و مطالعه بیشتر افراد در مورد انواع کالاها و خدماتی که قرار است از آنها استفاده کنند و به هزاران دلیل دیگر، کار اینفلوئنسر مارکتینگ پیچیده و سخت شده است.


اگر قرار باشد یک فردی در بین طرفداران خود تاثیر گذار باشد باید در مورد آن کالا یا خدمتی که قرار است به تبلیغ آن بپردازد، تولید محتوا نماید و اطلاعات کافی و تاثیر گذار برای افراد جامعه خود ارائه دهد.


در این مسیر باید اطلاعات دقیق و کامل و به دور از بزرگنمایی و با اطلاعات دروغین به افراد جامعه خود عرضه نماید و گرنه، نه تنها باعث ترغیب در خرید با استفاده از کالا یا خدمت مورد تبلیغ خود نخواهند داشت، بلکه اعتماد به دست آمده افراد جامعه خود را نیز از دست خواهد داد.

 


اگر بخواهیم اینفلوئنسر را از نظر تعداد افرادی که از آنها حمایت می‌کنند و به آن علاقه دارند را گروه بندی کنیم، می توانیم در چهار گروه دسته بندی نماییم که به ترتیب تعداد افراد حمایت کننده از بالا به پایین عبارتند از:


* مگا


* ماکرو


* مایکرو


* نانو

 

 

 

اینفلوئنسر مارکتینگ

 

حال می خواهیم بدانیم که اینفلوئنسر مارکتینگ چه تاثیری در سئوی سایت خواهد داشت؟

 

همانطور که میدانید بازاریابی یکی از راه های افزایش کاربران و نرخ افزایش ترافیک سایت را منجر خواهد شد.


کاربران وقتی از طریق اینفلوئنسرها، محصولات و خدمات شما را می شناسند، ترغیب به خرید آنها می شوند و چون از طریق اینفلوئنسر، نام برند شما برای آنها معرفی شده است و محصول و خدمت شما از طرف فرد مورد علاقه آنها مورد تایید قرار گرفته است، بنابراین افراد به جای اینکه محصول و خدمت شما را بدون نام برند در اینترنت جستجو نمایند و با انواع محصولات و خدمات مشابه روبرو شوند، یا محصول یا خدمت شما را با برند مخصوص خود شما در اینترنت جستجو میکنند و مستقیما وارد سایت شما می شوند و یا از طریق لینک دهی در فضاهایی که اینفلوئنسر در مورد کالا و خدمات شما به تبلیغ پرداخته است، مستقیما وارد سایت شما می شوند.


این موارد تاثیر بسیاری در سئوی سایت خواهد داشت و همچنین احتمال از دست رفتن کاربرانتان را در مواقع جستجوهای بدون نام برند شما،  که با انواع دیگر محصولات و خدمات مشابه به محصول و خدمت شما رو به رو می‌شوند را کاهش خواهید داد.
همانطور که بیان شد، اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند کاربران زیادی را به سمت سایت شما جذب نماید و وقتی آنها به سایت شما مراجعه می‌کنند، اگر سایت و محصول و خدمات شما برای آن کاربران، موثر واقع شود، به احتمال زیاد آنها هم لینک سایت شما را در شبکه های اجتماعی یا در سایت های دیگر به اشتراک می گذارند و با این روش هم باعث لینک سازی طبیعی می شوند.

 


اما آیا همه افراد وقتی وارد سایت شما می شوند، لینک دهی خارجی را برای سایت شما انجام می دهند؟می‌توانید خودتان را در نظر بگیرید. معمولا وقتی وارد سایت میشوید، مطالب آن را می خوانید و بعد از استفاده از مطالب آن، آن سایت را ترک می کنید و یا به لینک دهی آن در سایت ها یا شبکه های اجتماعی دیگر می پردازید؟


در‌ پاسخ به این سوال اکثر افراد خواهند گفت که ما بعد از خواندن مطالب آن سایت را ترک خواهیم کرد. ولی تقریبا یک درصد از افراد هستند که شامل کسانی هستند که به تولید محتوا می‌پردازند و یا وبلاگ نویس هستند یا خبرنگارند و یا تولید کننده پادکست می باشد ویا نظیر چنین شغل هایی را دارند. این افراد معمولا وقتی سایتی را مفید تشخیص میدهند، برای آن لینک دهی خارجی انجام می دهند و از این طریق افزایش ترافیک سایت و نرخ تبدیل آن خواهید شد.


حال اگر از طریق اینفلوئنسرها تعداد کاربران بازدید کننده از سایت شما افزایش یابد، طبیعتاً  این ۱ درصد افرادی که به لینک دهی خارجی اقدام خواهند کرد نیز افزایش خواهد یافت.

 

برخی مواقع ادعا بر این است که اینفلوئنسر مارکتینگ به جای تاثیر مثبت بر سایت، باعث آسیب به آن خواهد شد. به نظر شما این حرف درست است یا نه؟

 

همانطور که می دانید گوگل برای سایت هایی که لینک های بیشتری را از دیگر سایت ها برای خود دریافت کند، امتیاز بیشتری را به انها خواهد داد. چرا که گوگل علاقه شدیدی به این لینک دهی دارد و از نظر گوگل زمانی یک سایت از سایت های متنوع دیگر لینک های بیشتری را دریافت می‌کند که این سایت از نظر کاربران یک سایت مفید و عالی به نظر بیاید و از آنجایی که گوگل در جهت رضایت کاربران فعالیت می‌کند در نتیجه به نظر آنها احترام قائل است و بیان می‌کند که وقتی کاربران از آن سایت راضی هستند، پس باید به امتیاز بیشتری به آن سایت خواهد داد و رتبه آن سایت را در صفحه نتایج بالا برد تا کاربران بیشتری از آن سایت بهره ببرند.


البته گوگل برای همه لینکهای ارزش مساوی قائل نیست و این لینک ها را از طریق فاکتور پیج رنک (Page Rank) ارزشیابی می کند و به اندازه ارزش آن لینک به سایت مربوط امتیاز ارائه می دهد.

 

 

حال بعد از توضیحات بالا می‌توانیم به سراغ معرفی لینک فالو بپردازیم.

 

این لینک دهی در واقع یک لینک مورد قبول از طرف گوگل می باشد و می تواند تاثیر مستقیمی برای سئوی سایت شما داشته باشد.


در این لینک دهی، سایت دیگری از سایت خود به سایت شما لینک دهی انجام می دهد و در واقع اعتبار خود را به سایت شما منتقل می‌کند و سایت شما را مورد تایید خود قرار می‌دهد.


در این نوع لینک دهی، اگر سایتی معتبر به این کار بپردازد و به سایت شما لینک دهد، شما می توانید از اعتبار آن سایت در سایت خود استفاده نمایید. در واقع آن سایت به کاربران خود و همچنین موتورهای جستجو اعلام می دارد که من این سایتی را که به آن لینک داده ام، آن را تایید می کنم و می توانید به من اعتماد کنید و از آن سایت استفاده نمایید.


موتورهای جستجوگر وقتی می‌بینند که تعداد زیادی از کاربران آن سایت از طریق همین لینک دهی به سایت شما مراجعه می کنند، نسبت به افزایش تعداد این کاربران امتیاز سایت شما را نیز بالاتر می برند.


البته شما نیز می توانید این لینک دهی را برای بقیه سایت ها نیز انجام دهید و کاربران خود را به دیگر صفحات معتبر هدایت کنید و این صفحات را مورد تایید خود قرار دهید.


استفاده از این لینک دهی از سایت خود به سایت‌های دیگر اگر به طور اصولی انجام شود، می‌توانند تأثیر مثبتی بر امتیازگیری از گوگل برای افزایش رتبه خود در صفحه نتایج گوگل بگذارد.

 

 

موارد استفاده لینک های فالو

 

 

* اگر در صفحات سایت خود کاربران خود را برای استفاده از سایت های معتبر دیگری که مطالب آنها با مطالب صفحه سایت شما ارتباط دارد، راهنمایی کنید می توانید امتیاز خود را بالا ببرید.


* هیچ وقت به سایت هایی که در مورد درستی مطالب آن اعتماد ندارید، لینک فالو ایجاد ندهید چرا که می‌تواند تأثیر بسیار منفی در سایت شما بگذارد و برعکس لینک دادن به سایت هایی که مطالبشان دقیق و واقعی می باشند، تاثیر مثبت فراوانی می تواند برای سایت شما داشته باشند.


* روش دیگری که می‌توان از لینک فالو استفاده نمود، لینک سازی داخلی میباشد. در واقع کاربران خود را از یک صفحه سایت خود به صفحه دیگر در سایت خود راهنمایی می نمایید.


با این کار می توانید دوئل تایم (Dwell time)کاربران خود را افزایش دهید. از آنجایی که افزایش دوئل تایم (همان زمان ماندن کاربران در سایت) با افزایش امتیاز سایت برای رتبه گیری رابطه مستقیم دارد. پس این لینک دهی هم می تواند به سئوی سایت شما کمک رسان خوبی باشد.

 

معمولاً گوگل لینک هایی را که از طریق اینفلوئنسر به سایت ها داده می‌شود را غیر طبیعی می داند و به نظر گوگل این کار از طریق درستی انجام نشده است و سایت ها با استفاده از پول دادن به اینفلوئنسرها، برای خود لینک هایی را دریافت کرده اند، در حالی که از نظر گوگل باید لینک های داده شده به سایت ها از راه طبیعی و غیر پولی ایجاد شود.

 

 

برای این نظر گوگل دو دیدگاه متفاوت وجود دارد:

 

دیدگاه اول:


 از افرادی بیان می شود که به الگوریتم های گوگل احترام می‌گذارند و هر آنچه را که گوگل می گوید را تایید می کنند، به نظر این افراد هم لینک دهی از طریق اینفلوئنسرها کار درستی نمی باشد و باید آن سایت ها جریمه شود.

 

 

دیدگاه دوم:


 مربوط به افرادی است که می‌گویند وقتی از این طریق می‌توان کاربران زیادی را به سمت سایت خود کشاند و همچنین محصولات و خدمات سایت ها را از طریق پرداخت حق اینفلوئنسر برای شناساندن این محصولات و خدمات، به افراد و بازدیدکنندگان بیشتری معرفی نمود، چرا باید از این کار صرف نظر کرد؟


در حالی که حتی این روش اینفلوئنسر در دوران های بسیار قدیم (البته به سبک آن دوران) هم وجود داشت، پس چرا باید گوگل با آن مخالفت کند؟

 

چندین دستورالعمل وجود دارد که استفاده سایت ها از اینفلوئنسرها برای دریافت لینک را، برای گوگل قابل قبول می کند.


* محصول و خدمت خود را برای بازدیدکنندگان خود از طریق آزمایش و استفاده توسط آنها به طور کامل بشناسانید‌.


شما می توانید با ایجاد پستی در سایت خود آنها را از دریافت رایگان محصولات خود بهره مند سازید تا آنها بتوانند بعد از بررسی محصول و خدمات شما، در مورد آن نظر دهند و محصولات و خدمات شما را به دیگر افراد معرفی نمایند و با لینک دهی برای سایت شما انجام دهند.


* هدف اصلی خود را از ایجاد اینفلوئنسر مارکتینگ جذب کاربران قرار دهید و لینک دهی و بررسی‌ها هدف فرعی شما باشد.


* از لینک‌های nofollow استفاده کنید.در واقع از اینفلوئنسر هایی که قرار است محصولات و خدمات شما را معرفی نمایند، خواهش کنید از لینک‌های نوفالو برای لینک دهی به سایت شما استفاده نمایند.

 

 

 

لینک فالو

 

 

شاید در اینجا بپرسید که لینک نوفالو چیست؟

 

در مقابل لینک فالو لینک نوفالو را نیز داریم لینک دهی از نظر سئو ارزش خیلی کمی دارد. در واقع گوگل اهمیت زیادی برای این لینک دهی نمیدهد ولی بعضی وقتا چاره ای جز استفاده از این لینک دهی نخواهیم داشت.


در لینک های نوفالو، سایت دیگری که به سایت شما لینک میدهد در این مواقع سایت دیگر اعتبار خود را به سایت شما منتقل نمیکند و برعکس.


در این لینک‌ها سایت لینک داده به موتورهای جستجوگر بیان می‌کند که نیازی نیست که این لینک ها را دنبال کند.


در این لینک‌ها، کاربران از طریق کلیک کردن روی آنها می‌توانند به سایت های مقصد بروند و از محتوای آن استفاده نمایید ولی به موتورهای جستجو این اجازه داده نمی‌شود که اینها را دنبال کنند.
این لینک دهی برای کاهش و جلوگیری از اسپم مهم میباشد.

 

 

حال با معرفی لینک نوفالو سوال برخی افراد این است که چرا لازم است برخی مواقع از این نوع لینک دهی استفاده کرد؟

 

* برخی مواقع نیاز دارید که کاربران خود را به صفحاتی ارجا دهید که در مورد اعتبار و درستی مطالب آن سایت، اطلاع کافی ندارید و یا اینکه مطالب آن سایت با مطالب سایت شما نا مرتبط باشد.در این مواقع از لینک دهی استفاده می کنید که گوگل را از این موضوع بی اطلاعی خودتان در مورد اعتبار و درستی مطالب آن سایت مطلع کنید.


* در مواقعی که از این راه کسب درآمد می کنید. در واقع از سایتهای پول میگیرید که از سایت خود به سایت آنها لینک دهی انجام دهید. این یک روش خلاف مقررات گوگل می باشد و اگر گوگل به این موضوع پی ببرد، شما را جریمه خواهد کرد ولی ریسک لینک نوفالو از لینک فالو کمتر میباشد.
* در مورد لینک های وابسته به سایت هم باید از این روش لینک دهی استفاده کرد.


* زمانی که در بخش دیدگاه ها یا به طریق دیگری کاربران شما لینک هایی را در سایت شما قرار می‌دهند، باید آن لینک ها را لینک های نو فالو کنید.


* هر لینکی که مربوط به تبلیغات باشد نیز باید به صورت لینک های نوفالو صورت بگیرد.


* وقتی که سایتی در زمینه خبررسانی فعالیت می‌کند، باید لینک های خود را به صورت پیش فرض بر روی لینک نوفالو قرار دهد. مگر در موارد خاص.


* در مورد لینک های فوتر سایت نیز باید از لینک های نوفالو استفاده نمود.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: