جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش تولید محتوا و انواع محتوا در تولید محتوای وب سایت ها بخش 3

آموزش تولید محتوا و انواع محتوا در تولید محتوای وب سایت ها بخش 3

 152    0

در این مقاله به محتوای عکس و محتوای فیلم و معرفی انواع سایت ها برای دانلود فیلم و عکس جذاب برای سئو کردن هرچه بهتر سایت می پردازیم.

 

قبل از مطالعه ی این قسمت حتما بخش قبلی بخش 2 ( محتوای صوتی ) را مطالعه بفرمایید :

 

 

محتوای عکس



* یکی دیگر از روش های تولید محتوا، محتوای عکسی می باشد. این محتوا می تواند برای کاربران جذابیت و تازگی داشته باشد.
* تولید محتوای عکسی را می‌توان یکی از زیرمجموعه‌های تولید محتوای تصویری دانست


* مطمئناً شما برای تولید محتوای متنی وقت زیادی را صرف می کنید پس بهتر است آن محتوا را با قراردادن عکس های مرتبط تزئین نمایید تا کاربران زیادی را جذب نمایید.


دو مقاله را در نظر بگیرید که دارای همان محتوای متنی آماده شده توسط شما باشد، حال خود را به عنوان یک کاربر در نظر بگیرید که قرار است مقاله یا متن شمارا مطالعه نماید، اگر یکی از این دو مقاله دارای تصاویر گیرا و جذاب و مرتبط با متن باشد و یکی دیگر فقط شامل متون باشد، برای شما کدام مقاله، قابل فهم تر و جذاب تر خواهد بود؟ محتوای کدام مقاله در ذهن شما ماندگارتر خواهد بود؟ به احتمال ۹۰ درصد جوابی که خواهید داد این است که آن مقاله بهتر است که دارای عکس های مرتبط با متن باشد.
 البته تصویری که برای مقاله های خود استفاده خواهید کرد باید دارای کیفیت بالایی باشند تا بتوانند مخاطبان شما را جذب نمایند مثلا استفاده از عکس هایی که سایز اورجینال آنها بزرگ میباشد ولی شما آنها را کوچک نمایی کرده اید، وضوح و کیفیت خود را از دست خواهند داد و مورد پسند کاربران نخواهد بود.

 

همانطور که در مقالات قبلی گفته شد عکس و تصویری برای کاربران بسیار جذاب تر خواهد بود که توسط خود فردی که تولید محتوا می کند تهیه شود مثلا به جای اینکه عکس هایی از سایت ها دانلود کنید بهتر است، خود تصاویر مربوط به متنتان را با دوربین شخصی خودتان تهیه نمایید. اما اکثرا این روش پرهزینه و حتی بعضی وقتها غیر ممکن می باشد پس حداقل وقتی قرار است از سایت ها برای صفحات وبسایتتان عکس دانلود کنید، سعی کنید از عکس های تکراری استفاده نکنید چرا که در این مواقع بودن یا نبودن عکس مربوطه کمک زیادی برای جذب مخاطب، به شما نخواهد کرد.

 

 

 

محتوای عکس

 

 

عکس ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد: عکس های ثابت و متحرک

 


اگر بخواهیم این دو دسته را از لحاظ زیبایی و جذابیت مقایسه کنیم، می‌توانیم بگوییم عکس های متحرک جذاب‌تر و زیباتر از عکس های ثابت و بدون تحرک می باشد و استفاده از آن ها می توانند کاربران بیشتر از عکس های ثابت مجذوب نماید. ولی مقایسه آن دو از لحاظ کاربردی بودن، چنین است که عکس های ثابت بسیار بسیار کاربردی تر و مناسب تر از عکس های متحرک برای وب سایت ها می باشد. عکس های متحرک وقتی برای سایت ها استفاده می شود سرعت لود صفحه را تا حد زیادی پایین می آورد چرا که حجم آنها بسیار بیشتر از حجم عکس های ثابت می باشد و همانطور که می‌دانید موتورهای جستجو به سایت‌هایی رتبه بالاتری خواهند داد که سرعت لود شان بالا باشد و اگر از عکس های متحرک برای وب سایت خود استفاده کنید سرعت لود وب سایت شما از نظر گوگل قابل قبول نخواهد بود و صفحه وب سایت شما ایندکس نخواهد شد.

 

 

چرا لازم است در کنار محتوای متنی و دیگر محتوا از عکس ها هم برای تولید محتوا استفاده شود؟

 

 

* وقتی شما از عکسی مرتبط با مطالب خود در صفحه وب سایت خود استفاده می کنید کاربران درک بهتری از مطالب را خواهند داشت و این می‌تواند پوئن مثبتی برای صفحه وب سایت شما محسوب شود.


* همانطور که گفته شد مقالات که دارای عکس های مرتبط هستند نسبت به دیگر مطلب بسیار جذاب تر می باشند و می توانند برای شما کاربران زیادی را جذب نمایند.


* وقتی عکس های شما برای کاربران جذاب باشد و طراحی جالبی داشته باشد می تواند وقت سپری شده کاربران در وب سایت شما را افزایش دهد و بدین صورت باعث افزایش رتبه سایت شما گردد به این مورد از موارد سئوی سایت Time spent گفته می شود.


* اگر در بین محتوایتان از عکس های جذاب استفاده نمایید کاربران از بودن در سایت شما لذت خواهند برد و خسته نخواهد شد پس سعی کنید محتوای خود را با عکس های جذاب و مرتبط تکمیل نمایید.


* اگر وب سایت شما فروشگاهی باشد، قرار دادن عکس های مرتبط می تواند به عنوان یک بازاریاب خوب برای شما عمل نماید و کاربران بتوانند با دیدن عکس محصولات شما تصمیم بهتری درباره خرید خود بگیرند معمولاً در وب سایت های فروشگاهی آن کالایی که دارای عکس مشخص و واضح نیستند مشتری آنچنانی ندارند.

 

 

چگونه می توان برای محتوای خود عکس عالی تهیه کرد :

 

 

با توجه به مطالب قبلی که بیان شد بهتر است از عکس‌های استفاده نمایید که خود آنها را تهیه کرده اید ولی چون این امکان برای همه افراد وجود ندارد به جای اینکه از عکس‌های تکراری موجود در سایت به طور مستقیم در صفحات وب سایت خود استفاده نمایید بهتر است از نرم افزار های مربوط به طراحی عکس کمک بگیرید و با ترکیب چندین عکس و یا طراحی های جذاب دیگر، عکس ها را از تکراری بودن آنها خارج نمایید و یک عکس منحصر به فرد تهیه نمایید. این یک راه حل مناسب برای جلوگیری از تکراری بودن محتوای عکسی و پایین رفتن رتبه سایت تان برای استفاده از عکس‌های تکراری، خواهد بود.یکی از معروف ترین این نرم افزارها فتوشاپ می باشد.

 

 

لیست کاملی از انواع سایت های رایگان و پولی دانلود عکس برای تولید محتوای عکسی

 

 

1. Picjumbo.com


2. Pexels.com


3. Unsplash.com


4. Flicker.com


5. Freephotosbank.com


6. Freemediagoo.com


7. Fancycrave


8. IsoRepublic


9. Freerange


10. Photostockeditor


11. Freenaturestock


12. Creativecommonssearch


13. Pisearch.com


14. Pixabay


15. Blagphoto.tv


16. Gratisography.com


17. Deviantart.com


18. Gettyimages


19. Stocksnap


20. Startupstockphotos


21. Burst


22. Travelcoffeebook


23. Stocktookapic


24. Unsplash


25. Freepik


26. Dribble


27. Libreshot


28. Negativespace


29. Canva


30. Lifeofpix


31. Jay Mantrri


32. IMcreator


33. Picography


34. Foodiesfeed

 

 

 

 

 

محتوای ویدیویی

 


* این نوع تولید محتوا یکی از پرطرفدار ترین محتوا به شمار می‌آید. اما همانطور که در تولید محتوای عکسی گفتیم در این تولید محتوا نیز نیاز است که ویدیوهای استفاده در وبسایت جذاب و مرتبط با پادشاه محتواها یعنی محتوای متنی باشد.


* این نوع تولید محتوا در سایت های فروشگاهی و همچنین در شبکه های اجتماعی طرفداران خاص خود را دارد و می توان به جرات بیان کرد که این نوع سایت ها و شبکه های اجتماعی بدون داشتن محتوای ویدیویی کاربرد زیادی نخواهند داشت.امروزه کاربران در دنیا بیشتر به طرف محتوای ویدیویی سوق پیدا می‌کنند و کم‌کم احتمال دارد محتوای ویدیویی از محتوای متنی پیشی بگیرند.

 


ما به طور کلی می توانیم محتوای ویدیویی را در سه دسته طبقه بندی نماییم:

 


* دسته اول مربوط به محتوایی است که برای سرگرمی کاربران تهیه می شود. در تولید این محتوا باید جنبه سرگرمی کاربران در نظر گرفته شود. برای جذب مخاطبان جدید از این شیوه می توان استفاده کرد اما در عین حال باید این محتوا آموزنده نیز باشد.


* دسته دیگر مربوط به محتوایی است که برای ایجاد حس تعامل و ایجاد واکنش در کاربران تهیه می شود. این محتوا می تواند با کاربران ارتباط برقرار کند و احساسات آنها را درگیر نماید.


* دسته سوم مربوط به محتوای است که برای آموزش به کاربران تهیه می شود. مثلا اگر وب سایت شما یک وب سایت فروشگاهی باشد شما می توانید با تهیه یک ویدیو درباره محصول خاصی، به مشتریانتان نحوه استفاده از این محصول را آموزش دهید.

 


از محتوای ویدیویی در چه مکان هایی می توان استفاده نمود؟

 

مکان هایی که میتوان از محتوای ویدیویی استفاده کرد بسیار متنوع می باشد.می توان از این محتوا در وبسایت ها، ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی استفاده نمود.

 

 

چگونه محتوای ویدیویی باعث می شود که یک صفحه وب سایت سئو شود؟

 


۱) اگر یک ویدیو خوب و جذاب و مرتبط با صفحه وب سایت خود تهیه و در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید این ویدیو می تواند توسط مخاطبان بین یکدیگر اشتراک گذاشته شود. البته این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که ویدیو تهیه شده شما حرفی برای گفتن بین میلیون ها ویدیوی موجود در شبکه های اجتماعی داشته باشد. اگر چنین اتفاقی بیفتد و شما بتوانید در صفحه وب سایت خود یک لینک ایجاد کنید و صفحه وب سایت را به شبکه اجتماعی تان پیوند دهید باعث خواهد شد تا تعداد زیادی پیوند برای وب سایت خود ایجاد نمایید و باعث سئوی سایتتان شوید.

 


۲) در ایجاد محتوای ویدیویی نیز ارزیابی حوصله کاربران بسیار مهم است.اکثر کاربران به احتمال زیاد حوصله دیدن ویدیو های بلند و زمان بر را نخواهند داشت معمولا ویدیو های کوتاه ولی کاربردی بسیار پر مخاطب تر از ویدیو های بلند خواهند بود.

 


۳) تعادل در حجم و کیفیت ویدیو های تهیه شده شما باید رعایت شود. اگر حجم ویدیو خیلی زیاد باشد سرعت لود صفحه سایت شما پایین خواهد بود و این مورد باعث کاهش سئوی شما خواهد شد، همچنین اگر حجم ویدیوتان را برای رفع این مشکل پایین بیاورید حتما کیفیت ویدیو شما پایین خواهد آمد و کاربران به این ویدیوها که کیفیت پایینی دارند علاقه زیادی ندارند و این مورد نیز باعث خواهد شد کاربران خیلی سریع از تماشای ویدیو صرف نظر نمایند و حتی شاید وب سایت شما را ترک کنند و این نیز باعث کاهش سئوی سایت خواهد شد پس باید در انتخاب حجم و کیفیت ویدیو حد تعادل را رعایت نمایید.

 


۴) استفاده از site map وبسایت باعث میشود که موتورهای جستجو ویدیوی شما را بهتر ببینند و این نیز عملاً باعث سئوی وب سایت شما خواهد شد.

 


۵) ویدیو ای که شما تهیه می کنید باید در همه دستگاه ها قابلیت نمایش داشته باشد تا بتواند برای کاربران جذاب واقع شود تا تعداد کاربران جذب شونده وبسایت شما افزایش یابد البته همانطور که می دانید که گوگل برای ریسپانسیو بودن محتوا که این مورد را شامل می‌شود، بسیار ارزش قائل است و رتبه سایت های ریسپانسیو شده افزایش میدهد.

 


۶) بهتر است برای ویدیوی تهیه شده یک خلاصه نویسی به صورت متن داشته باشید، حتماً متن توضیحی شما باید مرتبط با ویدیو شما باشد و گرنه احتمال جریمه شدن توسط گوگل وجود دارد، ولی اگر این کار را به درستی انجام دهید گوگل ویدیو وب سایت شما را بهتر خواهد شناخت و در نتیجه جستجوی کاربران، به آن ها نمایش خواهد داد. چرا که موتورهای جستجو متن را بهتر از ویدیو ها و عکس ها می توانند درک نمایند.

 


۷) می توانید مخاطبان محتوای ویدیویی خود را با زیرنویس کردن مطالب گفته شده در ویدیو افزایش دهید چرا که با این روش ناشنوایان عزیز نیز می تواند به جمع مخاطبان شما افزوده شود.

 


۸) ممکن است برای یک متن یا صفحه وب سایت چندین ویدیو را برای بارگذاری مناسب بدانید. اما این را بدانید که بهتر است فقط از یک ویدیو برای هر لینک استفاده کنید، چراکه گوگل فقط یک ویدیو را از هر لینک لیست می کند و برای سئوی سایت و همچنین نمایش به کاربران فقط از آن ویدیو استفاده می کند پس حتماً ویدیویی را برای هر یک از لینک ها انتخاب کنید که از هر نظر توانسته آید آن را به اصول سئو نزدیک تر نمایید.

 


انواع بارگذاری محتوای ویدیویی

 


اکثرا برای بارگذاری ویدیو ها دو روش مناسب میباشد :

 


۱) روش اول باید ویدیوی خود را در یک سایت معروف بارگذاری نمایید و از آن سایت یک کد آی فریم دریافت نمایید و از آن کد برای نمایش ویدیو در سایت خودتان استفاده نمایید.


۲) در روش دوم باید ویدیو خود را به طور مستقیم در وبسایت خود بارگذاری نمایید وکاربران به طور مستقیم این ویدیوها را از سایت شما دانلود و مشاهده نمایند.

 

 

 

 

 

مقایسه دو روش بارگذاری محتوای ویدیویی

 

 

* اگر بخواهیم این دو روش را از نظر گوگل و رتبه بندی آن مقایسه کنیم می توان گفت برای گوگل هر دو روش از یک درجه اعتبار مساوی برخوردار هستند.


* آن روشی را برای بارگذاری ویدیو باید انتخاب نمایید که شما را به اهدافتان نزدیک نماید.


* برای بارگذاری ویدیو های تبلیغاتی و یا معرفی بهتر است از روش اول استفاده نمایید معمولا کاربران علاقه زیادی به پلتفرم‌های مثل آپارات و یوتیوپ دارند و استفاده از این روش باعث خواهد شد ویدیو شما بیشتر دیده شود.


* یکی دیگر از نکات مثبت روش اول این است که وقتی کاربران ویدیو را تماشا می کنند پهنای باند مصرفی را از پلتفرم ها دریافت می کنند و این چنین پهنای باند هاست شما کاهش نمی یابد. ولی وقتی ویدیو در سایت خود شما بارگذاری شود، هر کاربر که ویدیو را تماشا می کند از پهنای باند هاست شما مصرف خواهد کرد.


* اگر هدف خاصی از انتشار ویدیو دارید و مثلا با انتشار ویدیویی میخواهید کاربران در دوره آموزشی ثبت نام نمایید بهتر است از خیر نگهداری پهنای باند هاست خودتان بگذرید و ویدیو را در سایت خود بارگذاری نمایید تا کاربران را با انتقال به سایت های دیگر برای مشاهده ویدیو از هدف خودتان دور ننمایید.


* همچنین اگر هدف شما جذب مخاطبان در داخل ایران می باشد توجه کنید که در ایران برخی از سایت ها فیلتر می باشند و بهتر است از سایت هایی که فیلتر هستند و برای استفاده از آنها باید از فیلترشکن استفاده شود برای بارگذاری ویدیوهایتان استفاده ننمایید چراکه برخی از کاربران به فیلتر شکن دسترسی ندارند و برای دریافت ویدیو دچار مشکل خواهند شد و بدین ترتیب برخی از کاربران خود را از دست خواهید داد ولی اگر وب سایت شما بین المللی است وضع فرق میکند و شما محدودیت فیلترینگ را ندارید و براحتی می توانید از همه سایت ها موردنظر خودتان برای بارگذاری ویدیوهایتان استفاده نمایید.

 

 

معرفی چند سایت برای دانلود ویدیو برای تولید محتوا ویدیویی

 

 

در بخش محتوای عکس انواع سایت ها را برای دانلود عکس معرفی کردیم اکثر آن سایت ها برای دانلود ویدیو نیز مناسب می باشند چند مورد از وب سایت های دانلود ویدیو عبارتند از:

 


1. Freezing.com


2. Pixabay.com


3. Pixels.com


4. Pinterest.com


5. Unsplash.com


6. Rawpixel.com

 

بعد از مطالعه ی این قسمت حتما بخش بعدی بخش 4 ( محتوای پوستر و کاتالوگ ) را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: