جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش انواع فریمورک (Framework) های پایتون بخش 3

آموزش انواع فریمورک (Framework) های پایتون بخش 3

 143    0

در این مقاله به معرفی فریمورک های pylons و Zope 2 و Tornado و Web.py از فریمورک های زبان پایتون خواهیم پرداخت.

 

قبل از مطالعه ی این بخش حتما بخش 2 انواع فریمورک ها را مزالعه بفرمایید :

 

فریمورک pylons

 

یکی دیگر از فریمورک های اپن سورس، فریمورک pylon می باشد. با این فریمورک می توان برنامه های بزرگ و مدرن و توسعه یافته را ایجاد و مدیریت کرد.


 برای طراحی این فریمورک از ویژگی های زبان های برنامه نویسی مانند پایتون، perl، Ruby بهره گرفته شده است و منطبق با آنها می باشد. رهبران پروژه برای این که پاسخگوی مشکلاتی که در حیطه توسعه وجود داشت، شوند، به فکر طراحی پروژه  pylons  افتادند و توانستند یک پروژه ای که قدرت توسعه مجموعه ای از فناوری های مرتبط را داشته باشند، طراحی کنند. این پروژه توانست به این وظیفه خود به نفع احسن عمل کند و تنها بر یک چهارچوب وب واحد تمرکز نداشته باشد.


 pylons دارای انواع بسته های آزمایش شده و قابل استناد مانندpyramid و انواع اجزای سطح بالا و یا برنامه ها می باشد که برای رسیدن برنامه نویسان به هدف خودشان می‌توانند از این pylons و انواع بسته های آن کمک بگیرند و هماهنگی انواع بسته ها و برنامه های این فریمورک را خودشان درک نمایند.


‏این فریمورک بسیار منعطف می باشد که بیشتر برنامه نویسان به خاطر همین ویژگی انعطاف‌پذیری از این بسته استفاده می نمایند.


با قابلیت دیباگر آنلاین به راحتی می توان به رفع عیب ها و اشکالات به وجود آمده اقدامی نمود، چرا که این قابلیت، درک این مشکلات را برای برنامه انسان آسان میکند.


یادگیری و استفاده از این فریمورک بسیار آسان و راحت می باشد علی الخصوص اگر با فریمورک Django آشنایی داشته باشید.

 

 

فریمورک Zope 2

 

 

مهمترین موارد استفاده از این فریمورک، کامپوننت هایی با قابلیت استفاده مجدد میباشد. این فریمورک یک فریمورک با اصل و نسبی می باشد و از ابتدایی ترین فرآورده های پایتون به حساب می‌آید.


 دیگر قابلیت‌های افراد شئ گرا بودن آن می باشد. شی گرا بودن به روشی از برنامه نویسی گفته می‌شود که کلاس های دسته بندی شده از کدها ایجاد و سپس نمونه های کوچکتر از کلاس‌ها را تهیه می‌کنند تا بتوانند به اطلاعات کلاس دسترسی پیدا نمایند. وقتی از این شیوه برای برنامه نویسی استفاده می شود می توان از ویژگی های دنیای واقعی استفاده کرد.


 دیگر قابلیت این فریمورک یادگیری و استفاده آسان از آن می باشد.

 

 

 

انواع فریمورک های پایتون

 

 

فریمورک Tornado

 

 

این فریمورک یک فریمورک، نام آشنا می باشد. قابلیت مدیریت هزاران اتصال را به طور همزمان دارا می باشد، البته به شرط پیکربندی درست.


در واقع از این ابزار تعداد زیادی کاربر به طور همزمان می توانند استفاده نمایند. اپن سورس بودن قابلیت دیگر این فریمورک می باشد.


همچنین قابلیت اجرای طرح‌های صحت سنجی را دارا می باشد و امکان این را دارد که اشخاص را احراز هویت نماید.


خدماتی که توسط این فریمورک ارائه می‌شود بسیار با کیفیت می باشد و می توان با این فریمورک در لحظه کار کرد و برنامه های تولید شده با این فریمورک بسیار با کیفیت می باشد. پشتیبانی قوی از محلی سازی و احراز هویت کاربر و همچنین قالب های وب را دارا می باشد. از این فریمورک می توان برای توسعه وب انواع اپلیکیشن هایی که با آنها کاربران می‌توانند به طور طولانی ارتباط زنده برقرار کنند، استفاده کرد.


توسعه این فریمورک مبتنی بر استاندارد WSGI نمی باشد و اجرای این فریمورک در هر پراسس با یک ترد انجام می شود.


 سیستم عامل ویندوز از این پلتفرم به طور رسمی پشتیبانی نمیکند ولی با امکان اجرای Tornado روی این سیستم عامل وجود دارد. ولی اگر بخواهید بهترین پلتفرمی که برای این فریمورک مناسب می باشد، را بشناسید، باید گفت، فرم ورک unix-like می باشد و همچنین پلتفرم هایی مثل Linux و BSD نیز برای دیگر اهداف می‌توانند برای این فریمورک مناسب باشند.


 دیگر ویژگی که این فریمورک دارد و آن را بسیار محبوب کرده است non-bloking HTTP client می باشد.

 

 

فریمورک Web.py 

 

 

این فریمورک بسیار ساده و آسان می باشد و به راحتی میتوان آن را یاد گرفت ولی در حین سادگی، بسیار قدرتمند می باشد.


 Web.byنیز مینیمال می باشد و همچنین اپن سورس بودن نیز از دیگر قابلیت این فریمورک می باشد. قابل کار کردن با اکثر کتابخانه ها دیگر ویژگی این فریمورک می باشد.


برای اجرای این فریمورک نیازی به MVC نمی باشد و همچنین برای ساختن برنامه ها با استفاده از این فریمورک به ایجاد javascript,css,html,php نیازی نیست.


برای استفاده از Web.by نیازی به هیچ معماری نرم‌افزاری خاصی نمی باشد.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: