جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

عنوان:پلاگین ها(plagins) یا افزونه های وردپرس بخش ۴

عنوان:پلاگین ها(plagins) یا افزونه های وردپرس بخش ۴

 170    0

در این مقاله افزونه های Akismet و W3 Total cache و WP Mail SMTP و UPdraftplus و Raffle press از سری افزونه های وردپرس مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

 

قبل از مطالعه ی این بخش حتما آموزش پلاگین ها یا افزونه های وردپرس بخش 3 را مطالعه بفرمایید :

 

افزونه Akismet

 

 

یکی دیگر از افزونه های رایگان در وردپرس می باشد که کاربرد فراوانی دارد.


این افزونه سایت شما را از نظرات اسپم و تبلیغاتی در امان نگه می دارد. در واقع ضد هرزنامه میباشد. Akismet به طور پیش فرض در سایت وردپرسی شما وجود خواهد داشت ولی نیاز به فعال شدن دارد.

 


برای در امان ماندن از شر ربات هایی که تبلیغات انجام می دهند و یا لینک های را که در سایت شما بدون این که شما آن را تایید کنید، قرار می دهند، تا به سئوی سایت خود دست یابند، سه راه حل مهم وجود دارد:

 


* اولین راه حل این است که خودتان دست به کار شوید و از پنل مدیریتی، اجازه ورود چنین ربات هایی را که در سایت خودتان و در قسمت نظرات ندهید. با این روش فقط کاربران می‌توانند در سایت شما نظر دهند که ثبت نام کرده اند و مشخصات خود را در فرم ثبت نام پر کرده اند.با این وجود می توانید امنیت سایتتان را از شر ربات ها و هرزنامه ها در امان نگه دارید.


* راه حل دومی که وجود دارد، فعال کردن افزونه Akismet می باشد.با این روش نظراتی که در سایت شما قرار داده می‌شود، ابتدا توسط این افزونه بررسی می‌شود و با بررسی این افزونه از جهت اسپم بودن یا نبودن آن نظرات، افزونه تصمیم می‌گیرد که آن نظرات را در سایت قرار دهد یا نه. اما آیا میدانید چگونه؟

 

افزونه Akismet توانایی این را دارد که نظرات مشابه از نظر متن و نام فرستنده را شناسایی کند و اگر تعداد زیادی نظر در قسمت نظر دهی از یک اسم مشابه و یا با متن های مشابه و یا تکراری در سایت قرار گیرد، این افزونه آن را به عنوان اسپم شناسایی میکند و دیگر به آن اجازه ورود به سایت و ارسال نظر دهی را نمی دهد و آن را به سمت پوشه اسپم هدایت می کند.این کار توسط این افزونه به طور خودکار انجام می‌شود و دیگر نیازی نیست مدام شما سایت خود را از نظر وجود نظرات اسپم بررسی نمایید.


* سومین روش استفاده از کد کپچا می باشد.


این روش نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد چرا که ربات ها نمی توانند این کد کپچا را شناسایی کرده و به آن پاسخ لازم را بدهند. بنابراین این روش هم می‌تواند روش مطلوبی به شمار آید. ولی دو روش اول مفید تر میباشد و برای استفاده بیشتر توصیه می شوند.این افزونه محصول خود تیم توسعه دهنده وردپرس می باشد که در سال ۲۰۰۵ عرضه شد و با عملکرد خود توانست بین کاربران محبوبیت فراوانی را به دست آورد.

 

 

مزایای استفاده از افزونه Akismet

 

 

۱) می توان به سرعت کامنت های اسپم را شناسایی و حذف نماید و مدیران را در پاسخگویی به نظرات مفید کاربران واقعی یاری نماید. چراکه اگر تعداد نظرات از طریق نظرات اسپم زیاد شود، مطمئناً مدیر نخواهد توانست به نظرات کاربران اصلی دسترسی راحت و سریعی داشته باشد و در نتیجه با عدم پاسخ دهی روبرو خواهد شد.


۲) این افزونه مدام در حال بروزرسانی می باشد و هم های توسعه و به روزرسانی پروژه وردپرس، خود را توسعه می دهد.


۳) قدرتمندی این افزونه در انجام وظیفه خود به قدری زیاد است که می تواند اکثر هرزنامه ها را تشخیص دهد و آن ها را حذف نماید.برای اینکار مدام تاکتیک های جدیدی را به تاکتیک های قبلی خود برای شناسایی هرزنامه ها اضافه می کند.


۴) این افزونه دارای قسمتی به نام تاریخچه می باشد که در این قسمت از هرزنامه های تشخیص داده شده و حذف شده خود را در این مکان نگهداری می‌کند تا مدیران در صورت نیاز آنها را بررسی نمایند.


۵) این افزونه می تواند با انواع افزونه های دیگر نیز ارتباط برقرار کند. از جمله آنها عبارتند از: جت پک، گرویتی قرمزو غیره

 

 

افزونه W3 Total cache

 

 

این افزونه یک افزونه افزایش سرعت می باشد. همانطور که می دانید هر سایتی که سرعت بالاتری داشته باشد، می‌تواند هم نظر موتور جستجوی گوگل را جذب نماید و هم کاربران بیشتری را مجذوب خود کند. بنابراین می‌تواند رتبه بالاتری در صفحه نتایج جستجوی گوگل دریافت نماید و همچنین تجربه کاربری بهتری را به ارمغان آورد.


هر موقع کاربران زیادی از وب سایت شما بازدید می کنند، احتمال اینکه درصد بیشتری از این کاربران، به مشتریان شما تبدیل شوند، زیاد می باشد.بنابراین این افزونه بسیار می تواند کمک کننده باشد.


نحوه کار این افزونه چنین است که فایل هایی را که قرار است به کاربران ارائه دهد را به صورت کش شده و فشرده سازی شده در اختیار آنها قرار می دهد.


هر چقدر فایل فشرده سازی شوند، حجم بار داده ها کمتر می شوند. بنابراین سرعت بارگذاری سایت بالا میرود.


با کش کردن فایل ها علاوه بر اینکه سرعت سایت بالا میرود در حجم استفاده از منابع سرور هم صرفه جویی خواهد شد. هر چقدر حجم مصرفی توسط یک کاربر کمتر باشد، کاربران بیشتری می توانند از سایت شما دیدن نمایند.


این افزونه قابلیت تنظیمات پیشرفته توسط مدیران وب سایت ها را دارا می باشد.


مورد دیگری که این افزونه می‌تواند در مورد سئوی سایت ارائه دهد  این است که هر چقدر سرعت سایت بالا باشد، کاربران از بودن و کار کردن در سایت شما لذت خواهند برد و در نتیجه احتمال ترک سایت شما قبل از مطالعه و دیدن محتوای سایت کاهش خواهد یافت و این یعنی پایین آمدن نرخ پرش و همانطور که می دانید با پایین آمدن این نرخ، سئوی سایت بالا می‌رود. در نتیجه باعث افزایش امتیاز سایت برای رتبه گیری در صفحه SERP خواهد شد.

 

 

مزایای استفاده از افزونه W3 Total cache

 

 

۱) می‌تواند سرعت سایت را تا حد خیلی زیادی افزایش دهد.


۲) این افزونه قابلیت استفاده از Lazy Loading را دارا می باشد.


یعنی اول صفحه سایت بارگذاری می‌شود و سپس تصاویر و در واقع تا وقتی که کاربران به تصاویر مورد نظر در صفحه سایت رسیده نباشند یعنی اسکرول نکرده باشند، تصویر برای آنها بارگذاری نخواهد شد. این ویژگی نیز باعث افزایش سرعت سایت شما خواهد شد.این افزونه می تواند نسخه ۱۶ شده سایت شما را ذخیره نمایید تا وقتی کاربران می خواهند از صفحات سایت شما دیدن نمایند به جای نسخه اصلی نسخه هک شده را به کاربران نمایش دهد تا سرعت سایت را افزایش دهد.


۳) سازگاری با بیشتر شرکت‌های ارائه دهنده میزبانی.


۴) این افزونه می تواند از وب سرورها پشتیبانی نماید.


۵) کاربرد دیگری که ویژگی Lazy Loading دارد این است که تا زمانی که کاربران به نقشه سایت نیاز ندارند، آن را بارگذاری نمی کند و بدین صورت سرعت سایت بالا می رود.


۶) این افزونه علاوه بر افزایش سرعت سایت ها در دسکتاپ می توانند در موبایل ها هم سرعت سایت را افزایش دهد.


۷) با قابلیت WP Rest API  که دارد، می‌تواند سرعت سایت را افزایش دهد.


۸) این افزونه می تواند سایت شما را از طریق شبکه تحلیل محتوا، به کاربران نمایش دهد. در واقع با استفاده از این شبکه، می تواند سریع ترین وب سرورها را برای انتشار سایت شما انتخاب نمایند و بدین صورت کاربران خیلی سریع تر می توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند.


۹) امکان این را دارد که سرعت سایت را از طریق فشرده کردن فایل های استاتیک افزایش دهد.


۱۰) فایل های css باعث می‌شوند بارگذاری صفحه سایت کند شود.


این افزونه با قابلیتی که دارد می‌تواند CSS های  موجود در سایت را به دو دسته  الف) مورد نیاز در بارگذاری اولیه سایت  ب) غیر ضروری در برگزاری اولیه سایت تقسیم بندی می کند و دسته دوم را برای افزایش سرعت سایت در بارگذاری اولیه سایت حذف می کند تا سرعت سایت را افزایش دهد. برای اینکه بتوانید از این اصول و امکانات آن بهره ببرید، نباید هیچ افزونه کش دیگری در سایت شما فعال باشد، چرا که اجرای همزمان چند افزونه‌ کش در سایت ها، باعث ایجاد اختلال و مشکل خواهد شد.

 

 

افزونه WP Mail SMTP

 

 

این افزونه راه حلی برای مشکل ارسال ایمیل در سایت های وردپرسی می باشد.


معمولا وقتی از وردپرس برای سایت های خود استفاده می کنید  با مشکل ارسال ایمیل مواجه خواهید شد. این مشکل عوامل زیادی می‌تواند داشته باشد که از بین آن‌ها می‌توان به مشکل، پیکربندی نادرست سرور میزبان وردپرس یا سایت شما اشاره کرد.


دیگر موردی که می‌تواند باعث این مشکل شود، استفاده ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل از ابزارهای ضد هرزنامه میباشد، که معمولاً ایمیل های ارسال شده شما از طریق سایت وردپرس را به عنوان هرزنامه شناسایی میکند و مانع رسیدن ایمیل های شما به کاربران می شود.برای اینکه وردپرس این مشکل را حل کند از افزونه دیگری به نام  WP Mail SMTP استفاده می‌کند.


این افزونه از سرویس SMTP استفاده می کند که باعث حل مشکل هرزنامه شناخته شدن ایمیل ها می شود و ایمیل های شما را به عنوان ایمیل های معتبر به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ایمیل می‌شناساند این افزونه دارای نسخه رایگان و پرمیوم می باشد.با این افزونه می توانید ایمیل های ارسالی را مدیریت نمایید و همچنین این افزونه از انواع سرور ها مانند گوگل، مایکروسافت، آمازون پشتیبانی می‌کند.

دیگر قابلیت این افزونه این است که به طور دلخواه و با توجه به نیاز می توان سرویسSMTP را فعال یا غیر فعال نمود.


همچنین این افزونه می تواند از ارسال ایمیل ها به صورت کامل گزارش تهیه و به مدیر سایت ارائه دهد تا در صورت نیاز بررسی شود.


با اینکه نصب و راه اندازی این افزونه رایگان می باشد ولی برای داشتن امکانات بهتر و پیشرفته تر و همچنین استفاده از سرویس های دیگر ارسال ایمیل مانند Amazon باید هزینه نسخه پرمیوم را پرداخت کرد و آن را خریداری نمود.


در نسخه پرمیوم این افزونه میتوان ایمیل مدیر را تغییر داد و یا امکان این وجود دارد که کاربران ایمیل یا گذرواژه خود را تحویل دهند.

 

 

افزونه UPdraftplus

 

 

همیشه توصیه می شود که یک فایل پشتیبان از سایت خود داشته باشید تا اگر موقعی سایت شما توسط هکرها هک شد و باعث ورود فایل های مخرب در سایت شما شدند، بتوانید از نسخه پشتیبان خود استفاده نمایید.البته به غیر از این مورد نسخه پشتیبان می تواند در موارد زیادی به کمک شما بیاید.


برای اینکه از سایت های وردپرس خود بتوانید نسخه پشتیبان تهیه نمایید باید از این افزونه استفاده نمایید. البته افزونه های رایگان زیادی برای این کار وجود دارد ولی افزونه UPdraftplus  یکی از بهترین آنها می باشد که می تواند در سریع ترین زمان ممکن و به آسانی از سایت شما فایل پشتیبان تهیه نمایید.


اگر از این افزونه برای تهیه نسخه پشتیبان استفاده نمایید، می توانید آن را برای امنیت بیشتر به وب سایت های دیگر مثل گوگل، درایو، آمازون و غیره توسط FTPو ابزارهای دیگر انتقال دهید.


این افزونه رابط کاربری بسیار مناسب و راحتی را دارد که می توان به راحتی و بدون مشکلی از آن استفاده نمود.


اگر برای پشتیبان گیری بخواهید از این افزونه استفاده نکنید، باید آن را به صورت دستی و از هاست انجام دهید که این کار زمان بسیار طولانی را از شما خواهد گرفت.


ولی وقتی از این افزونه استفاده میکنید هم، زمان پشتیبان گیری شما بسیار کاهش خواهد یافت و هم به طور منظم و دقیق و در زمان های تعیین شده توسط شما به طور خودکار به پشتیبان گیری خواهید پرداخت و دیگر نیازی نیست مدیر سایت نگران فراموشی پشتیبان گیری از سایت خود باشد.


این نسخه می‌تواند با همه نسخه های php وب سرور خود را سازگار نماید.


هر موقع که به این نسخه‌های پشتیبان گرفته شده نیاز داشتید، می توانید با کمک همین افزونه و با سرعت خیلی بالا آنها را بازگردانی نمایید.


قابلیت دیگری که این افزونه دارد این است که می‌توان، توسط پیشخوان یک سایت وردپرس، پشتیبان گیری چندین سایت را مدیریت نمود.


اگر در هنگام پشتیبان گیری از سایت به هر دلیلی مشکلی به وجود آمد و افزونه نتوانست به صورت صحیح و کامل پشتیبان بگیرد، می‌تواند دوباره مراحل پشتیبان گیری را از سر بگیرد و نسخه پشتیبان جدیدی را تهیه نمایید.

 

 

افزونه Raffle press

 

 

این افزونه می تواند به عنوان ارائه دهنده بازی و مسابقه برای وردپرس در بازار کاربرد داشته باشد.


در واقع با این افزونه می توانید مسابقاتی را در سایت خود، ایجاد نمایید.


 با استفاده از این افزونه می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید، در شبکه های اجتماعی به صورت مناسب تعامل داشته باشید و همچنین تعداد کاربران در لیست ایمیلتان را افزایش دهید.

 

 

قابلیت های افزونه Raffle press

 

 

* این افزونه از قابلیت دراگ اند آپ می توانید قالب های آماده ایجاد نمایید.

* همچنین می‌توان این افزونه را با انواع خدمات دیگر بازاریابی ایمیلی ترکیب نمود.


* برای اینکه بتوان کاربران بیشتری را جذب نمود، این افزونه می تواند با انواع شبکه های اجتماعی ادغام شود.


* برای ایجاد رابط کاربری مناسب می توانید با تنظیماتی صفحه نمایش پاسخگو مسابقات را برای کاربران خود که در هر صفحه ای از سایت شما می باشد را قابل خواندن نمایید.


* می توانید از اشتراک گذاری ویروسی برای افزایش تعداد کاربران خود استفاده نمایید.


* می توانید با این افزونه به گوگل آنالیتکس متصل شوید تا میزان تاثیر گذاری راه اندازی مسابقات خود را برای جذب کاربران، اندازه گیری نمایید.با فعال کردن ویژگی Recaptcha در این افزونه می توانید از ورود هرزنامه ها به سایت خود جلوگیری نمایید.با فعال کردن این گزینه کاربران برای ورود به سایت باید از یک حساب کاربری یا یک آدرس ایمیل استفاده نمایند و از این طریق هرزنامه ها شناخته می شوند و از ورود آن ها جلوگیری می شود.


* با ایجاد یک مسابقه درست و به جا می توانید در بین رقیبان خود، رتبه بالاتری بگیرید، چرا که می توانید کاربران بیشتری را برای خود جذب نمایید.


* این افزونه دارای نسخه رایگان و پرمیوم میباشد و نسخه رایگان می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد ولی اگر نیاز به ویژگی های قدرتمند دیگری برای رشد خود داشته باشید باید از نسخه پولی آن که به نام RafflePressPro می باشد، استفاده نمایید.

 

بعد از مطالعه ی این بخش حتما آموزش پلاگین ها یا افزونه های وردپرس بخش 5 را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: