جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش پلاگین ها (plagins) یا افزونه های وردپرس بخش ۵

آموزش پلاگین ها (plagins) یا افزونه های وردپرس بخش ۵

 140    0

در این بخش به افزونه Woo Comerce و افزونه Regenerate Thamb nails و افزونه Optimize Database از سری افزونه های وردپرس خواهیم پرداخت.

 

قبل از مطالعه ی این بخش حتما آموزش پلاگین ها یا افزونه های وردپرس بخش 4 را مطالعه بفرمایید :

 

افزونه Woo Comerce

 

 

این افزونه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی کاربرد دارد.

 

به دلیل پیشرفت جامعه و گسترش دانش افراد و همچنین مشغله‌های کاری، مردم زیادی به استفاده از فروشگاه های اینترنتی روی آورده اند.


اکثر مردم ترجیح می دهند به جای رفتن به مراکز خرید و خرید اقلام مورد نیاز خود، از مکانی که در آن قرار دارند و بدون صرف وقت اضافی برای رفت و آمد، از فضای مجازی و از فروشگاه های اینترنتی خرید نمایند.


خرید از فروشگاه های اینترنتی معایب و مزایای خود را دارد که بحث در این مورد، ما را از بحث اصلی به دور خواهد کرد.اگر علاقه مند به مطالعه در مورد مبحث فروشگاه اینترنتی باشید، می‌توانید به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.  فروشگاه اینترنتی


برای فروشگاه اینترنتی باید سایتی راه اندازی شود تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به مردم عرضه نماید.


این افزونه نیز برای همین منظور به کار میرود و به دلیل قدرتمندی در انجام وظایف خود توانسته است محبوبیت زیادی در بین افراد به دست آورد.


این افزونه دارای انواع افزونه های جانبی دیگر نیز می باشد که به وسیله کمک آنها، نباید دیگر نگران راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود در سایت های وردپرسی و داینامیک خود باشید.


برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود می توانید از این افزونه ها و امکانات آنها استفاده نمایید و به راحتی و بدون نیاز داشتن به افراد متخصص در این زمینه، به هدف خود دست یابید.


هر آنچه را که نیاز دارید در فروشگاه خود برای کاربرانتان به نمایش بگذارید، بدون هیچ محدودیتی می توانید انجام دهید.


از متن و عکس گرفته تا اطلاعات و بخش دریافت نظرات و پیشنهادات و انتقادات کاربرانتان.


با استفاده از این افزونه مدیریت سایت وردپرسی خود را به دست خواهید گرفت.


با این افزونه امکان تغییر و ویرایش در فروشگاه خود را نیز خواهید داشت.


این افزونه یک افزونه منبع باز و رایگان می باشد و همچنین با زبان php توسعه یافته است.این افزونه توسط خود وردپرس طراحی نشده است و وردپرس به دلیل محبوبیت زیاد این افزونه، آن را خریداری نموده است.


توسعه دهنده این افزونه فردی به نام Woo Themesمی باشد.


این افزونه در بین کاربران ایرانی نیز محبوبیت بسیاری دارد، چرا که به زبان فارسی نیز ترجمه شده است.


رابط کاربری افزونه WooComerce بسیار کاربرپسند می باشد و استفاده از آن بسیار آسان است. 

 

 

چرا WooComerce توانسته است بین کاربران محبوبیت فراوانی را به دست آورد؟ 

 

 

*هر سایت فروشگاهی وردپرس که با این افزونه تهیه شده باشد، به آسانی و بدون هیچ نقصی می‌توان آن را مدیریت نمود.


* این افزونه می تواند از همه افزونه های دیگر وردپرس و سئو پشتیبانی نماید.


* مدیر سایت می‌تواند برای مدیریت بهتر خود از انواع گزارش های دقیق و هوشمندی که توسط این افزونه تهیه می‌شود استفاده نماید.


* این افزونه در سایت فروشگاه اینترنتی شما بخشی را به عنوان درج نظرات و دیدگاه‌های مشتریان در نظر گرفته است و به کاربران اجازه ثبت نظراتشان را برای مدیریت هرچه بیشتر و دقیقتر مدیر سایت، میدهد.


* همانطور که بیان شد به دلیل داشتن نسخه ترجمه شده به فارسی، این افزونه توانسته است در بین کاربران ایرانی نیز محبوبیت فراوانی را به دست آورد.


* در فروشگاه های خود می توانید هر آنچه را که فروخته اید و ویژگیهای اجناس فروخته شده و قیمت آن، تعداد آن و تمامی جزئیات اجناس فروش رفته خود را ببینید.


* با این افزونه می توانید اجناس فروخته شده خود را به صورت، تحویل در درب منزل به کاربران ارسال نمایید. چرا که این افزونه می تواند با سیستم پست ایران در ارتباط باشد و به آن متصل شود.


* در این افزونه می توانید تعیین کنید که میخواهید فقط در یک کشور خاص فعالیت خود را انجام دهید و یا محدودیتی برای آن قائل نشوید.


* این افزونه می تواند با تمامی درگاه های پرداخت آنلاین در ارتباط باشد تا کاربرانتان بتوانند برای پرداخت وجه خرید دچار مشکل نشوند.


* با این افزونه می توانید در برخی مواقع طرح های تشویقی را برای جذب مشتریان و فروش بیشتر راه اندازی نمایید. مثل ارائه تخفیف های خاص برای اجناس


* در این افزونه امکان قرار دادن هر نوع محتوایی اعم از متن و عکس وجود دارد و می توانید کالاهای خود را با ارائه تصاویر مربوطه به کاربرانتان به نمایش بگذارید.


* با این افزونه دیگر مشکل انبارگردانی را نیز خواهید داشت. چرا که می توانید از سیستم انبارگردانی آن استفاده نمایید.


* برای اینکه از یکنواختی ها رهایی یابید، می توانید از انواع قالب های مختلف برای انواع قسمت های مختلف فروشگاه اینترنتی خود استفاده نمایید.


* می‌توانید بدون هیچ محدودیتی برای کالاها و خدمات خود دسته بندی های متفاوتی را ارائه دهید تا فروشگاهتان به صورت مرتب و منظم باشد و افراد در یافتن کالاها و خدمات مورد نیاز خود دچار سردرگمی نشوند.


* با استفاده از این افزونه، این امکان وجود دارد که اپلیکیشن فروشگاه خود را نیز راه اندازی نمایید.


* میتوانید برای اطلاع رسانی به کاربران و خریداران خود از سامانه پیامکی کمک بگیرید.


* با این افزونه علاوه بر کالاهای فیزیکی می توانید کالاهای مثل محتوای آموزشی، کارتون و ... را که با دانلود کردن خریداران به آنها تحویل داده می‌شود را نیز به فروش برسانید.


* در لحظه و پس از خرید کاربران می توان برای آنها فاکتور خریدشان را صادر کرد.


* با استفاده از این افزونه می توان انواع محصولات مشابه را از نظر کارایی و غیره با هم مقایسه کرد تا کاربران در خرید خود تصمیم گیری بهتر و دقیقتری را داشته باشند.


با توجه به اینکه این افزونه متن باز میباشد، میتوان با تغییرات خاص در کدنویسی آن، تغییراتی را در این محصول ایجاد نمایید.


این افزونه با اینکه خود رایگان میباشد ولی برخی از افزونه های جانبی آن پولی است و اگر بخواهید از امکانات آنها استفاده نمایید باید هزینه آن را پرداخت نمایید. البته هزینه های جانبی رایگان بسیاری نیز دارد که می توانید بدون پرداخت هزینه ای از آنها استفاده نمایید.


نصب و استفاده از این افزونه‌ها بسیار راحت می باشد و در حد چند کلیک کردن ساده می‌توان آن را نصب نمود‌.


موتورهای جستجوگر این افزونه را دوست دارند و معمولاً سایت هایی که از این از افزونه استفاده می نمایند، می توانند رتبه بالاتری را در صفحه SERP به دست آوردند.


این افزونه دارای قالب های زیادی می باشد که از بین آنها می توان به قالب های فارسی آن نیز اشاره نمود که می‌توانید با توجه به نیاز خود، از آنها استفاده کنید.


این افزونه علاوه بر دارا بودن به امکان گزارش دهی به صورت جزئیات فروش به مدیریت، امکان گزارش دهی نموداری را نیز دارا می باشد.

 

 

افزونه Regenerate Thamb nails

 

 

همانطور که میدانید برای اینکه سایت از حالت که کننده و خشکی خارج شود باید از تصاویر مناسب در بین محتوا استفاده شود و برای اینکه این تصاویر بتوانند کاربران را از ظاهر صفحه وب سایت راضی نگه دارند، باید علاوه بر مرتب و مناسب بودن، به ابعاد و اندازه این تصاویر نیز دقت کافی شود. برای این منظور، می‌توان از افزونه Regenerate Thamb nails استفاده نمود. این افزونه می‌تواند تصاویر شاخص را بازسازی نماید.


اول از همه بهتر است بدانید تصاویر شاخص، کدام تصاویر می باشند.تصاویر شاخص همان تصاویر کوچکی هستند که در کنار متن ها، برگه ها ، وبلاگ ها وغیره به کار گرفته می شوند.به این تصاویر، تصاویر بند انگشتی نیز گفته می شود.


* می توان ابعاد این تصاویر را مدیریت کرد و در اندازه های دلخواه آنها را در سایت خود استفاده نمود و سرعت سایت را افزایش داد.


* می توان با قرار دادن تصاویر شاخص با ابعاد مورد نیاز خود بهینه سازی و سئو سایت کمک کرد.


* همچنین می توان به هر یک از این تصاویر، دستورات css مورد نیاز خود را اختصاص داد.

* به دلیل امکان تغییر اندازه این تصاویر می توان آنها را در هر قسمت از سایت، با توجه به نیاز قرارداد.


* می توان با بکارگیری این تصاویر، صفحه های زیبایی برای سایت خود تهیه نمود.

 

 

حال بهتر است بدانید این افزونه چگونه به ما، در بازسازی این تصاویر یاری‌رسان خواهد بود؟ 

 

 

این افزونه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید مشکل عدم متناسب بودن تصاویر در قالب‌های وردپرسی را حل نمایید. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که عکس های جدیدی را که قرار است در سایت خود قرار دهید و یا فایل عکس های موجود در سایت، را بازسازی نموده و به تولید دوباره آنها بپردازید.با این افزونه امکان حذف تصاویر اضافی نیز وجود دارد.


این افزونه در مخزن وردپرس وجود دارد و به راحتی می‌توان آن را نصب و راه اندازی کرد.


این افزونه به راحتی و بدون داشتن دانش و تجربه خاصی می توان به کار گرفته شود.


همچنین با انواع قالب های وردپرسی سازگار می‌باشد و فرقی نمی کند که شما با کدام قالب در حال کار کردن هستید، در موقع نیاز می توانید از این افزونه ها بهره ببرید.


این افزونه را می توان در نسخه فارسی وردپرس نیز به کار برد و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد. همچنین این افزونه می تواند از چندین زبان مختلف پشتیبانی نماید.

 


ورد پرس برای ابعاد و اندازه تصاویر چند نوع پیش فرض برای اندازه های تصاویر بند انگشتی، میانی، بزرگ و کامل دارد که این اندازه ها عبارتند از:


* ۱۵۰ در ۱۵۰ پیکسل

* ۳۰۰ در ۳۰۰ پیکسل


* ۱۰۲۴ در ۱۰۲۴ پیکسل


* فول سایز اصلی تصویر


اگر شما این اندازه ها را نپسندید، می توانید خود دست به کار شده و در آن ها تغییراتی را اعمال نمایید. در واقع هر وقت شما تصویری را در سایت وردپرسی خود بارگذاری می کنید، این تصاویر به صورت خودکار با اندازه های پیش فرض در فیلتر Upload ذخیره می شوند و در صورت نیاز شما اجازه دارید در اندازه های آن تصاویر با توجه به نیاز خود تغییراتی را اعمال نمایید.

 

 

حالا نوبت این رسیده است که کاربرد افزونه Regenerate Thamb nails را بدانید.

 

 

وقتی که وردپرس با اندازه های پیش فرض خود تصاویر را ذخیره میکند و یا شما آنها را تغییر می دهید، در هنگام انتقال به قالب های دیگر، ظاهر سایت شما به هم خواهد ریخت، چراکه وردپرس در انواع قالب های خود معمولاً اندازه های پیشفرض متفاوتی برای ذخیره و به کارگیری این تصاویر دارا می باشد و وقتی شما قالبتان را تغییر میدهید محتوای شما با همان اندازه های پیشفرض یا انتخابی خود شما از قالب های قدیمی وارد قالب جدید می‌شوند.


و وقتی تصاویر و محتوای جدیدی را در این قالب جدید می گذارید، این تصاویر هم با اندازه های پیش فرض قالب جدید ذخیره می‌شوند.


بنابراین ظاهر سایت شما، زیبایی و جلوه خود را از دست خواهد داد.


پس نیاز است که تصاویر قدیمی را بازسازی نمایید. این کار را می توان به صورت دستی هم انجام داد، ولی بسیار وقت گیر و حوصله بر می باشد.


بنابراین بهتر است برای این کار از افزونه Regenerate Thamb nails استفاده نمایید.


این افزونه به راحتی و با انجام چندین تنظیمات،به راحتی می‌تواند به بازسازی تصاویر شاخص بپردازد و تصاویر را بازتولید نماید.

 

 

افزونه Optimize Database

 

 

این افزونه برای بهینه سازی سایت ها کارایی دارد.در واقع با این افزونه می‌توان به فضای دیتابیس سایت نظم و ترتیب بخشید. همانطور که می‌دانید سرعت سایت یکی از عوامل بسیار مهم در بهینه سازی و سئو سایت می باشد. پس باید تمام تلاشتان را برای افزایش سرعت سایت انجام دهید.

 


عوامل زیادی در سایت های وردپرسی وجود دارند که می‌توانند سرعت سایت را کاهش دهند بنابراین اگر با وردپرس کار می کنید باید دقت زیادی در این مورد داشته باشید. برخی از این عوامل عبارتند از:

 


* با نصب انواع افزونه ها روی وردپرس، فشار پردازشی قابل توجهی روی هسته وردپرس وارد می‌شود که این مورد باعث کاهش سرعت سایت میشود.


* با گذشت زمان که داده ها و اطلاعات بیشتری را وارد سایت وردپرسی می کنید و با بزرگ شدن پایگاه داده ها برای یافتن اطلاعات و داده ها به جستجو های طولانی نیاز خواهید داشت. که در این مورد نیز می تواند باعث کاهش سرعت سایت شود.


* هر افزونه ای که به وردپرس اضافه می‌شود، اسکریپت هایی را به صفحه اضافه می‌کند که این مورد نیز با سنگین شدن صفحات دیگر عامل کاهش سرعت ساعت خواهد بود.البته عوامل زیادی وجود دارد که ما فقط مثال هایی را برایتان آورده ایم.

 


برای اینکه سرعت سایت تان افزایش یابد باید به این موارد دقت نمایید و با رعایت آنها از کاهش سرعت جلوگیری کنید.برای مثال باید:

 


* از تصاویر بهینه در محتوای خود استفاده کنید.


* از تعداد مناسب تصاویر استفاده نمایید چرا که با استفاده بیش از اندازه از تصاویر هم سایتتان را نازیبا خواهید کرد و هم سرعت سایتتان را پایین خواهید آورد.


* سعی کنید از تصاویر استاتیک در محتوای خود استفاده نمایید. چراکه تصاویر پویا علیرغم زیبایی و جذابیت بالای خود، سرعت سایت را کاهش می دهند.


* از بین افزونه هایی که برای کارهای مشابه ایجاد شده اند، فقط یکی را برای انجام کار خود انتخاب کنید.


* تا حد امکان از مصرف بیش از اندازه افزونه ها خودداری کنید.هر چقدر این افزونه ها در سایت شما کمتر باشد، سرعت سایت بیشتری را خواهید داشت البته در مورد نیاز چاره‌ای جز نصب آنها را ندارید.


* از افزونه Optimize Database کمک بگیرید.


* یکی از روش های بهینه سازی سایت استفاده از همین افزونه می باشد.


* با این افزونه می توانید دیتابیس های اضافی را حذف کنید. البته افزونه Optimize Database میتواند خود به طور خودکار به این کار بپردازد، که شما می‌توانید با اعمال تنظیماتی آن را مدیریت نمایید.چرا که ممکن است از نظر این افزونه صفحه یا مطلبی از سایت غیر لازم و بی استفاده باشد، ولی شما نخواهد آن را حذف نماید در این صورت باید خود برای مدیریت آن، تنظیماتی را اعمال نمایید. در واقع مدیریت آن به دست خود شما خواهد بود. 

 


قابلیت های افزونه Optimize Database عبارتند از: 

 


* می‌تواند به طور خودکار تگ های بلا استفاده را شناسایی کند و آنها را پاکسازی نمایید.


* شما می‌توانید تنظیماتی را که روی آنها اعمال نماید و تا در وقت مقرر به کار پاکسازی و نظم بخشیدن به پایگاه داده شما بپردازد.


* می تواند جداول پایگاه داده هایی را که بلا استفاده هستند و یا کاربردی نیستند، را حذف نماید.


* می توان با استفاده از این افزونه در پیشخوان وردپرس گزینه بهینه سازی پایگاه داده را درج نمود تا در موقع نیاز از همان قسمت و بدون دردسر به این کار پرداخت.


* می‌تواند نظرات اسپم شده را به کل، از پایگاه داده حذف نماید تا حجم پایگاه داده کاهش یابد.


* همچنین امکان حذف هرزنامه ها را نیز دارد.


* این افزونه در بین کاربران، بسیار کاربردی و محبوب می باشد. به طوری که با هزاران نصب فعال در سایت های وردپرسی، یکی از وردپرس های مهم و ضروری به حساب می‌آید.


* این افزونه به صورت رایگان در اختیار استفاده کنندگان قرار می گیرد.

 

بعد از مطالعه ی این بخش حتما آموزش پلاگین ها یا افزونه های وردپرس بخش 6 را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: