جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

افزونه های Prestashop (پرستاشاپ ) بخش دو

افزونه های Prestashop (پرستاشاپ ) بخش دو

 163    0

در این بخش افزونه های Sitemap Generator for SEO و Bull Mass editing Products و Migration Pro و Product Availability Indicator Module و...

 

قبل از مطالعه ی این بخش حتماافزونه های پرستاشاپ بخش یک را مطالعه بفرمایید :

 

افزونه Product Availability Indicator Module

 

 

این افزونه به عنوان افزونه درج کامنت می باشد.


آن را میتوان در دسته افزونه‌هایی قرار داد که برای ایجاد ارتباط بین مشتریان و مدیریت سایت، ایجاد شده‌اند.


این افزونه به مشتریان اجازه می‌دهد که در سایت شما و در صفحه محصولات، نظرات، پیشنهادات، انتقادات و غیره را برای شما به صورت پیام ارسال نمایند.


با این افزونه به مشتریان اجازه میدهید هم خودشان کامنت بگذارند و هم به کامنت دیگران نظر دهند و یا پاسخ آنها را بدهند و حتی می‌توانند به آنها رای دهند. امکان این وجود دارد که به پیامها به صورت لایک و دیس لایک هم رای دهند.


با این قابلیت برای شما این امکان به وجود می‌آید که بدانید چند نفر از مشتریان شما با نظر مشتری که نظر داده است هم راستا میباشد و چند نفر با آن مخالف هستند.


فرض کنید مشتری در مورد مسئله ای از شما انتقاد کرده است و یا یک محصول از محصولات شما را به شدت ضعیف دانسته است و در مورد آن انتقاداتی را بیان نموده است با این قابلیت می توانید نظرات دیگر مشتریانتان را با نظر این مشتریتان مقایسه کنید تا بفهمید که واقعاً در مورد این مشکل و نظر منفی وی در مورد محصول مورد نظرش، به طور واقعی نظردهی کرده است و یا نه؟ و اگر نظر وی درست باشد چاره‌ای برای رفع این مشکل بیابید.


حتی شما خود نیز امکان پاسخگویی به سوالات مشتریان تان را خواهید داشت و می توانید مشتریان خود را در مورد هر آنچه برایشان جای سوال است راهنمایی کنید.


این افزونه قابلیت هایی که دارد به شدت می تواند مشتریانتان را از شما راضی نگه دارد.البته به شرط اینکه به نظرات آن‌ها احترام بگذارید و با حذف مواردی که مورد نارضایتی آنها می‌شود و یا افزایش کیفیت محصولاتی که مشتریان از آن ناراضی می‌باشند و چنین مواردی، می‌توانید باعث رضایت هر چه بیشتر مشتریانتان شوید و در نتیجه فروش خود را نیز افزایش دهید.


پس می‌توان گفت این افزونه می‌تواند در افزایش فروش شما نیز تاثیر مثبتی داشته باشد.


با این افزونه می توانید اطلاعاتی را که مورد نیاز مشتریانتان می باشد را در پاسخ به کامنت شان ارسال نمایید.


با توجه به اینکه این افزونه یک افزونه درج کامنت می باشد، پس به احتمال زیاد نظرات اسپم زیادی نیز قصد ورود به سایت شما را خواهند داشت. ولی نگران این موضوع نباشید، چون که برای این مشکل نیز چاره‌ای اندیشیده شده است و قابلیت تشخیص این نظرات در این افزونه اضافه شده است و به طور خودکار می تواند به تشخیص این نظرات اقدام نماید و به اقدام دستی شما هیچ نیازی نمی باشد.


برخی مواقع مخصوصاً وقتی که مشتری نظرات منفی در مورد سایت و یا محصولات شما، به شما ارسال می نماید، می‌خواهد که به صورت نام غیر واقعی این نظر را ارسال نماید. برای راحتی مشتریان این قابلیت نیز در این افزونه وجود دارد.


نظراتی که مشتریان ارسال می کنند، هم توسط خودشان و هم توسط مدیر، امکان حذف و ویرایش محتوای آن وجود دارد.


ممکن است مدیر وقتی که نظری را می‌خواند، مواردی در محتوای این نظرات باشد که مناسب سایت خود نبیند. مثلاً استفاده از الفاظ نادرست.


در این مواقع می تواند آن نظرات را یا ویرایش کند یا کلا به حذف آن اقدام نمایید.


وهمچنین زمانی که مشکلی در محتوای این نظرات نمی بیند، می تواند به همان شکل و بدون تغییر، آنرا تایید نماید تا برای نمایش به سایر کاربران به نمایش گذاشته شود.


این مواقع ممکن است فردی سوالی را در سایتتان از شما بپرسد ولی دیگر به سایت مراجعه نکند.


ولی نگران نباشید وقتی که مدیر پاسخ سوال او را میدهد، ایمیلی به فرد سوال کننده که حاوی اطلاع رسانی در مورد اینکه پاسخ سؤالش داده شده است، ارسال خواهد شد. با این کار وی می تواند به سایت مراجعه کند و پاسخ سوال خود را ببیند.


این افزونه قابلیت مهم دیگری که دارد، دارای فایل چند زبان می باشد.


این افزونه هم با تمامی دستگاه هایی که کاربران برای مشاهده سایت از آن استفاده می‌کنند، سازگار میباشد و هم با انواع مرورگرها.


همانطور که در بقیه افزونه ها هم بیان کردیم ما فقط به بخشی هایی از امکانات افزونه ها اشاره می کنیم در حالی که این افزونه ها امکانات بسیاری دارند.

 


افزونه Migration Pro

 

 

این افزونه برای به روزرسانی سایت شما کاربرد خواهد داشت.


برخی مواقع نیاز دارید که سایت خود را به یک ورژن دیگر از پروستاشاپ انتقال دهید. این نیاز ممکن است به خاطر امکانات جدیدی باشد که در ورژن جدید وجود دارد و یا به هر دلیل دیگری.


می توانید سایت خود را بین دو نسخه متفاوت از پرستاشاپ انتقال دهید.


حال شاید برای شما سوال پیش بیاید که آیا در این انتقال خطری اطلاعات ما را تهدید می‌کند؟ممکن است که اطلاعات ما حذف یا تغییر یابند؟یا احتمال دارد که تمامی اطلاعات ما انتقال نیابد؟در پاسخ به این سوالات، باید بگوییم این افزونه به قدری قدرتمند و حرفه ای در این زمینه کار خود را انجام می دهد که در سریع ترین زمان ممکن بدون هیچ تغییر یا حذف یا آسیب به داده‌ها، داده های شما را انتقال میدهد.با این افزونه هرچه که درباره‌ی محصولات و دسته بندی آنها و توضیحات در مورد آنها را بدون هیچ کم و کاستی می توان  انتقال داد.


هر تنظیماتی که در سایت خود انجام داده اید، از قبیل تنظیماتی که برای حمل محصولات انجام داده اید و یا حتی تنظیمات که برای بهینه سازی سایت خود انجام داده اید، نیز به مکان جدید سایتتان انتقال خواهند یافت.


پس در این انتقال حتی نباید نگران جایگاه رتبه سایت خود در گوگل باشید، چرا که جایگاه شما نیز حفظ خواهد شد.


در این انتقال هیچ تغییری در سفارشات مشتریان تان نیز داده نخواهد شد.


هر سفارشی در هر وضعیتی که بوده است و از همان مرحله ، ادامه مسیر خواهد داد.مثلاً اگر در مرحله آماده سازی سفارش می باشد، از همان مرحله ادامه پیدا خواهد کرد و یا اگر در مرحله صورتحساب هم باشد، از این مرحله ادامه خواهد یافت.


همه اطلاعات در این افزونه امکان انتقال دارند.حال فرق نمی‌کند که این انتقال مربوط به کارکنان فروشگاه اینترنتی باشد و یا مشتریان آنها باشد و یا درباره محصولات و انواع قوانین باشد و حتی طرح های تشویقی و پیام ها و داده های محلی و داده های چند فروشگاه و هر اطلاعات دیگر قابلیت انتقال دارند. با این افزونه امکان انتقال صفحات cms نیز وجود دارد.


به هر دلیلی امکان دارد که از انتقال سایت خود پشیمان شوید، با این افزونه می توانید از همان لحظه ای که تصمیم به عدم انتقال گرفته اید، انتقال سایت را متوقف کنید.با این افزونه می توانید ببینید که چند درصد از سایت شما انتقال یافته و چند درصد از آن هنوز انتقال نیافته است.


کار کردن با این افزونه بسیار راحت می باشد و نصب و راه اندازی آن نیز به افراد متخصص نیاز ندارد و افراد مبتدی هم می‌توانند به این کار اقدام نمایند. امنیت که این افزونه برای داده های شما تامین میکند بالا می باشد و بدون نگرانی درباره امنیت سایت خود می توانید داده های خود را انتقال دهید.

 

 

افزونه Import/Update Bulk Product

 

 

این افزونه به عنوان افزونه درون ریزی و برون ریزی دسته جمعی محصولات کاربرد دارد.


با این افزونه دیگر نیازی نیست که برای تک تک محصولات، به صورت تکی اطلاعات و ویژگی هایشان را مشخص نمایید.با این افزونه برای شما این امکان فراهم می شود که در فایل اکسل محصولات موجود خود را ویرایش نمایید و ویژگی ها و اطلاعات آنها را مشخص نمایید و به صورت دسته جمعی به بارگذاری آنها بپردازید.


با این افزونه، می توانید دسته های جدید و یا تولیدکنندگان جدیدی را نیز ایجاد نمایید.


می توانید انواع فایلهای اکسل را ایجاد و وارد نمایید. همچنین می توان به انواع زبان های مختلف که در این افزونه تعریف شده، اطلاعات مربوطه را وارد نمود.


برخی مواقع که فروشنده قصد دارد تخفیف‌هایی را به کالاهای خاصی ارائه دهد، می‌تواند با این افزونه به صورت گروهی این تخفیف ها را وارد نماید.


میتوان با این افزونه، انواع اطلاعاتی را که برای یک کالا نیاز است، وارد نمود.


در برخی مواقع فروشنده به دلایلی مانند افزایش فروش یک محصول یا به هر دلیل دیگر، به برخی از محصولات خود قیمت ویژه‌ای را اختصاص می‌دهد این قیمت ویژه ممکن است فقط در یک بازی زمانی فعال باشد. با این نرم افزار امکان درج این قیمت های ویژه وجود دارد.


ممکن است این قیمت ویژه برای خرید های چندتایی از یک محصول باشد. مثلا فروشنده تعیین کند که با خرید بیش از دو عددی از یک محصول، قیمت محصول با قیمت ویژه ای محاسبه خواهد شد.


این افزونه می‌تواند از سیستم کش و همچنین سیستم‌ چند فروشگاهی نیز  پشتیبانی نماید و همچنین با انواع دستگاه مختلف استفاده شده توسط کاربران برای مشاهده سایت شما سازگار میباشد.

 

 

افزونه Bull Mass editing Products

 

 

برای دسته جمعی انجام دادن کارها کاربرد دارد.


از این افزونه برای ویرایش محصولات به صورت گروهی استفاده میشود.


این افزونه به شما کمک می‌کند که کالاهایی را که اطلاعات مشابهی دارند را انتخاب کنید و اطلاعاتی از قبیل قیمت آن کالاها، تولیدکننده آن کالاها، تخفیفات ارائه شده به آنها و یا هر آنچه را که نیاز دارید برای مشتریان خود اطلاع رسانی کنید را به صورت گروهی انجام دهید.


اگر بخواهید به تک تک این محصولات، این اطلاعات را اختصاص دهید، مطمئن زمان زیادی را از شما خواهد گرفت.


در واقع با این افزونه می توانید در زمان خود برای درج اطلاعات محصولات خود، صرفه جویی زیادی نمایید.


با این افزونه می توان انواع تنظیمات را برای دسته ای از محصولات انجام داد.


مثلاً به مشتریان خود اجازه خرید از یک محصول را به تعدادی بیشتر از تعداد مشخص شده توسط شما را ندهید.


با این افزونه می توانید این محصول را از دسترس مشتریان خارج نماید و آن را غیر فعال کنید.


برای محصولات خود به خاطر راهنمایی مشتریان خود درباره ظاهر محصول باید تصاویر محصول را نیز در سایت خود برای آن محصول اضافه کنید با این افزونه می توانید این تصاویر را نیز اضافه نمایید.


حتما برخی از فروشگاه‌های اینترنتی مثل دیجی کالا را دیدید که انواع روش های پرداخت را برای رضایت و راحتی مشتریان خود فراهم کرده است روش هایی مثل پرداخت در محل، پرداخت اینترنتی، پرداخت اقساطی و غیره که هر مشتری بسته به شرایط خود  می تواند یکی از آنها را انتخاب نماید.
با این افزونه نیز می‌تواند چنین قابلیت را برای سایتتان فراهم  نمایید.


با این افزونه می توان به انواع زبان ها کار کرد. مثلا می توان توضیحاتی را در مورد محصول خاصی به انواع زبان هایی که این افزونه به آن مجهز می باشد را درج نمود تا کاربرانی با زبان ها مختلف بتوانند از سایت شما استفاده کنند.


برای انواع محصولات ممکن است پیوست‌هایی را داشته باشید، با این افزونه می توانید به تغییر و ویرایش آنها پردازید.


می توانید انواع فیلتر ها را برای محصولات خود داشته باشید. در واقع مشتریانتان می توانند محصولات شما را با انواع فیلترها مثلاً با نام محصول و یا با برند محصول و یا با هر فیلتر دیگر، جستجو نمایند.


اگر برای فروشگاه خود محصولات جدیدی را برای فروش تهیه کرده باشید، می توانید آنها را نیز به محصولات قابل ارائه خود اضافه نمایید.


با این افزونه علاوه بر تغییر و ویرایش و هر آنچه که مربوط به محصولاتشان می باشد، می توانید در مورد url های خود نیز اقداماتی را انجام دهید و آنها را ویرایش و تغییر دهید و همچنین می توانید در مورد برچسب های متا نیز تغییراتی را اعمال نمایید و یا کلا  به حذف آنها اقدام نمایید.
این افزونه نیز مانند دیگر افزونه های پرستاشاپ، بسیار نصب و راه اندازی راحتی دارد و خیلی راحت می‌توانید از آن بهره ببرید.

 

 

افزونه Sitemap Generator for SEO

 

 

همانطور که از نام این افزونه می توان دریافت ،برای ایجاد سایت sitemap می باشد.این sitemap می‌تواند به صورت xml یا html باشد.همانطور که می دانید sitemap یک طرح و نقشه کلی از سایت شما می باشد. سایت هایی که دارای sitemap کاربردی و عالی می باشند، معمولا از دیگر سایت های بدون sitemap، رتبه بالاتری در صفحه نتایج جستجوی گوگل دست می یابند. چراکه موتورهای جستجو به سایت مپ ها علاقه شدیدی دارند. ربات های خزنده این موتورهای جستجو به وسیله این سایت مپ ها می توانند مسیر حرکت خود را پیدا کند.


فرض کنید کسی که نقشه به دست به دنبال مسیر خود در یک شهرناآشنا می باشد،  بهتر می تواند  مسیر خود را پیدا کند و یا کسی که بدون نقشه و با پرس و جو و یا به روش های دیگر به یافتن مسیر خود می پردازد؟سایت مپ هم به عنوان  نقشه سایت های می باشد.


در مور sitemap مقاله ای کامل در سایت خود ارائه کرده ایم. که می توانید با مراجعه به آن در مورد این مطلب مطالعه بیشتری داشته باشید.


این افزونه این کار را به طور خودکار و بدون نیاز به دخالت شما انجام می دهد.


حتی می‌تواند در سایت مپ های ایجاد شده، لینک‌های تصویری را نیز اضافه نماید.


شما می‌توانید زبانی را که می‌خواهید نقشه سایتتان با آن زبان ایجاد شود را انتخاب نمایید.


می توانید صفحه را که قرار است این نقشه در آن به نمایش درآید، را به صورت دلخواه خود سفارشی نمایید.


این افزونه با انواع مرورگرها سازگاراست. یعنی با هر مرورگری که در آن مشغول به کار هستید می توانید از این افزونه استفاده نمایید.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: