جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

مرورگر چیست و هر آنچه که بهتر است در مورد مرورگرها بدانید بخش 2

مرورگر چیست و هر آنچه که بهتر است در مورد مرورگرها بدانید بخش 2

 268    0

در این قسمت به معرفی انواع مرورگرها و مزیت ها و کاربرد آنها و همچنین بیان بعضی از معایب آنها می پردازیم.

 

قبل از مطالعه ی این قسمت مرورگر چیست و هر آنچه که باید در مورد آن بدانیم بخش 1 را مطالعه بفرمایید :

 

معرفی انواع مرورگر ها

 


مرورگر اینترنت اکسپلورر Internet Explorer

 

مرورگر کرومیوم مایکروسافت اج Microsoft Edge Chromium


مرورگر اپرا Opera Broser


مرورگر فایرفاکس موزیلا Mozilla Firefox


مرورگر ویوالدی Vivaldi 


مرورگر گوگل کروم Google Chrome


مرورگر سافاری اپل AppleSafari


مرورگر کرومیوم Chromium


مرورگر بریو Brave Browser 


مرورگر آونت Avant Browser


مرورگر Spware iron


مرورگر نت اسکیپ Net Scape


در این بخش میخواهیم به بحث در مورد مرورگرهایی که در بالا ذکر شد بپردازیم.

 

 

مرورگر اینترنت اکسپلورر Internet Explorer

 

سازنده این مرورگر شرکت مایکروسافت می باشد. همانطور که در بخش قبل بیان شد، این مرورگر همراه ویندوز، در سیستم های کاربران نصب می‌شود و کاربران نیازی به تهیه مرورگر دیگری برای خود ندارند و میتواند از همین مرورگر استفاده نمایند.تاریخ تولد این مرورگر سال ۱۹۹۵ میباشد.اولین نسخه این مرورگر بر روی ویندوز ۹۵ وارد بازار مرورگرها شد. این مرورگر از مرورگرهای قدیمی به شمار می‌آید و از قدیم تا به امروز پابه پای کاربران آمده است. ولی در سال های اخیر این مرورگر کمی قدیمی و پیر و سالخورده شده بود و ضعف هایی در آن دیده می شد. ولی به دلیل اینکه این مرورگر بین مردم بسیار شناخته شده بود، شرکت مایکروسافت به هیچ عنوان نمی خواست آن را از دست بدهد، به همین دلیل با سعی و تلاش خود به جوانسازی این مرورگر پرداخت تا اینکه توانست در نسخه های جدید این مرورگر ضعف ها و ناتوانی های آن را رفع نموده و آنرا به یک مرورگر، مطابق با استانداردهای وب تبدیل نمایند.


این مرورگر از لحاظ امنیت از درجه بسیار پایین تری نسبت به دیگر مرورگر های موجود در بازار مرورگرها برخوردار می باشد.

 

 

مرورگر مایکروسافت اج Microsoft Edge 

 

این مرورگر نیز توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده است. وقتی که اینترنت اکسپلورر نتوانست محبوبیت قبلی خود را در بین کاربران به دست آورد، و مرورگر های بسیار پر کاربرد و قدرتمند دیگری با این مرورگر به رقابت پرداختند، مایکروسافت تصمیم گرفت در نسخه ویندوز ۱۰ خود یک مرورگر دیگر با نام مایکروسافت اج را در سیستم‌های کاربران نصب نماید. در واقع این مرورگر نیز به صورت پیش فرض همراه ویندوز ۱۰ در سیستم‌های کاربران نصب می شود.


در ساخت این مرورگر از کرومیوم استفاده شده است. در واقع این مرورگر متن باز می باشد.


وقتی با این مرورگر کار می کنید، به طور پیش فرض وارد موتور جستجوگر Bing می‌شوید. مایکروسافت برای توسعه این مرورگر انواع افزودنی ها را ارائه کرده است.


با توجه به اینکه این مرورگر با مرورگر گوگل کروم به خاطر استفاده هر دو از کرومیوم شباهت های زیادی به هم دارند، کرومیوم مایکروسافت می تواند از افزودنی های گوگل کروم نیز برای توسعه خود بهره بگیرد.


نسخه های جدیدتر این مرورگر با امکانات و ویژگی های جدید خود، مورد توجه کاربران قرار گرفته اند.


در حالی که نسخه های قدیمی چندان بین کاربران محبوبیت خاصی نداشت.


این مرورگر در نسخه های جدید خود توانسته است تا حدی امنیتی که در اینترنت اکسپلورر بسیار ضعیف بود را تامین نمایند.


این مرورگر می تواند روی ویندوز ۱۰،۸.۱،۸،۷و مک او اس و آیفون و آیپد و اندروید نصب شود.

 

 

مرورگر اپرا Opera Broser

 

این مرورگر از نظر سرعت از بقیه مرورگرها جلوتر میباشد. یکی از عوامل این سرعت بالا، نحوه لود صفحات وب می باشد. این مرورگر به جای اینکه همه محتوای سایت را یکجا لود کند، اول به بارگذاری محتوای متنی می‌پردازد و سپس به بارگذاری عکس ها.


این مرورگر در سال ۱۹۹۶ متولد شد، ولی آن طور که باید به دل کاربران ننشسته بود. چندین نسخه متفاوت از این مرورگر ارائه شد و در هر کدام سعی در رفع ایرادات نسخه‌های قبلی به عمل آمد. که در سال ۲۰۱۶ آخرین نسخه از این مرورگر ارائه شد. این مرورگر می تواند انواع سیستم عامل های اندروید و ویندوز و مک ios و لینوس را پشتیبانی نماید.


موتور مفسر این مرورگر Blink می باشد. از نسخه های متفاوت این مرورگر، می توان در انواع سیستم های PC و موبایلی استفاده نمود.


برخی مرورگرها محدودیت هایی مثل عدم اجازه برای راست کلیک کردن، عدم ارائه منبع صفحه و یا عدم اجازه برای انتخاب متن و غیره را دارند. ولی این محدودیت ها در مرورگر اپرا رفع شده است.


برای اینکه بتوانید از امکانات و قابلیت های بیشتری در اپرا استفاده نمایید، نیاز است که دائما آن را به روز رسانی نمایید.


سادگی استفاده از این مرورگر یکی از دیگر دلایل محبوبیت این مرورگر به شمار می‌آید. البته ناگفته نماند که این مرورگر در حین سادگی از ظاهر بسیار زیبا و جذاب تری نسبت به دیگر مرورگرها برخوردار می باشد.


امنیت این مرورگر نیز از درجه بالایی برخوردار است، در حالی که اینترنت اکسپلورر از امنیت بسیار پایین تری برخوردار می باشد.

 


انواع نسخه های این مرورگر عبارتند از:


Opera Mini


مرورگر وب Opera


 Opera Max


 Opera coast


که هر کدام از این نسخه ها در دستگاه ها و سیستم عامل های متفاوتی کاربرد دارند.


هرچند که قابلیت‌های این مرورگر بسیار زیاد می باشد، ولی بنا به دلایلی کاربران آن نسبت به برخی از مرورگرها کمتر می باشد. برای مثال می‌توان اینترنت اکسپلورر را برای نمونه بیان نمود، این مرورگر با اینکه خیلی ضعیف تر از مرورگر می باشد از تعداد کاربران بالاتری نسبت به اپرا برخوردار می باشد. شاید یکی از دلایل آن، این مورد باشد که افراد مبتدی و کسانی که به صورت غیر حرفه ای کار میکنند، از امنیت و ویژگی های پایین مرورگر اینترنت اکسپلورر خبر ندارند و به دلیل نصب پیش فرض آن بر روی سیستم شان، ترجیح می‌دهند از همین مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نمایند.

 

 

برخی از قابلیت های مرورگر اپرا

 

* این مرورگر به دلایل استفاده کمتر از منابع رایانه ای و اینترنتی باعث کند شدن رایانه شما خواهند شد.


* می توانید تنظیمات مربوط به عدم دریافت تبلیغات داخلی را فعال نمایید تا بتوانید سرعت بارگذاری صفحات را بالا ببرید.


* این مرورگر حتی می‌تواند با توقف برخی برنامه های بلا استفاده و کاهش انجام برخی کارها در مصرف باطری لپ تاپ هایی که از این مرورگر استفاده می‌کنند، صرفه جویی نمایند.


* در تنظیمات این مرورگر امکان فعال کردن VPN رایگان داخلی وجود دارد.

 

* به خاطر یکسان بودن پلتفرم کروم و اپرا، این مرورگر می تواند از افزونه‌های کروم نیز استفاده نماید.


* سرعت بارگذاری در این مرورگر بسیار زیاد است، یکی از دلایل آن فشرده سازی داده های داخلی در وب‌سایت‌های رمزگذاری نشده می باشد.


و انواع اقسام قابلیت های دیگر در این مرورگر وجود دارد که توانسته اند این مرورگر را به یکی از محبوب ترین مرورگر ها در بین افراد حرفه‌ای تبدیل نماید، ولی متاسفانه کاربران عادی خود را از داشتن چنین مرورگر قدرتمند محروم ساخته اند و هنوز از مرورگر های رایجی مثل اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس استفاده می کنند.

 

 

مرورگر فایرفاکس موزیلا Mozilla Firefox

 

این مرورگر توسط شرکت موزیلا ساخته شده است. این مرورگر نیز از مرورگر های اپن سورس می باشد که کاربران بسیار زیادی را جذب خود کرده است. این مرورگر برای ویندوز ۷ به بالا کاربرد دارد. همچنین از این مرورگر می توان در مک او اس و لینوکس و اندروید و ios نیز استفاده نمود.
این مرورگر را میتوان سفارشی سازی نمود، به همین دلیل توانسته است بسیاری از کاربران اینترنت اکسپلورر را جذب خود نماید.


سرعت و امنیت این مرورگر خیلی بالا بالاتر از اینترنت اکسپلورر میباشد، افزونه های بسیاری برای این مرورگر وجود دارد که با استفاده از این افزونه ها می توانید مرورگر خودتان را توسعه دهید. یکی از این افزونه ها، افزونه مسدود سازی تبلیغات می باشد.


این مرورگر قابلیت های بسیاری دارد که از جمله این قابلیت را می‌توان به همگام سازی اطلاعات بین انواع دستگاه ها و یا نشان گذاری صفحات وب برای استفاده مجدد از آنها و سرعت و امنیت بالای آن، ذخیره سازی نام کاربری و پسورد وب سایت ها و ایجاد و مدیریت انواع تب ها اشاره نمود.
ایجاد و مدیریت انواع تب ها بسیار بین کاربران طرفدار دارد، چرا که معمولاً کاربران نیاز دارند که چندین تب را به طور همزمان داشته باشند تا بتوانند از اطلاعات همه آنها کمک بگیرند. با این مرورگر می توانید همه تب ها را به طور همزمان و یکجا ببندید.

 

 

برخی از ویژگی های مرورگر فایرفاکس

 

* این مرورگر با تنظیمات خاص خود می تواند، سرعت خود را از آن چیزی که شما تصورش را می کنید بالاتر ببرد.


* شخصی سازی مرورگر از دیگر ویژگی‌های آن محسوب می شود.


* ویژگی اسکرین شات به طور پیش فرض در این مرورگر وجود دارد و برای عکس گرفتن از قسمتهای مختلف آن نیاز به برنامه جداگانه ندارید.


* با داشتن سرویس پاکت، شما می توانید هر آنچه از محتوای وب سایت ها را که نیاز دارید در آن ذخیره نمایید تا در فرصت های بعدی از آنها استفاده کنید.


* پشتیبانی کامل از html۵


* این مرورگر یک سوپرایز ویژه برای طراحان وب سایت ها دارد و آن هم داشتن ابزارهای پیشرفته که کار آنها را در طراحی وب سایت ها، بسیار راحت تر می کند.


* این مرورگر در نسخه های جدید خود توانسته است رابط کاربری خود را ارتقا دهد و جذاب تر نماید.


و بسیاری از امکانات دیگر

 

 

مرورگر ویوالدی Vivaldi

 

یکی دیگر از محصولات شرکت سازنده اپرا، این مرورگر می باشد.


این مرورگر در سال ۲۰۱۵ متولد شد و توانست یک مرورگر خودمانی برای کاربران ایجاد نماید. قابلیت سفارشی سازی در این مرورگر یک ویژگی خاص به شمار می آید و هر کاربر نسبت به نیاز خود می تواند مرورگر خود را سفارشی نماید و تنظیمات خاصی را در آن فعال یا غیرفعال نماید.
این مورد از مرورگرهای به نسبت جوان به شمار می‌آید ولی توانسته است با کاهش محدودیت هایی که در دیگر مرورگر ها وجود دارد، خود را در بین کاربران محبوب نماید.


از نظر سادگی طراحی استفاده شده در این مرورگر می توان آن را رقیب گوگل کروم دانست.


این مرورگر برای خود ابزارهای زیادی دارد که باهمین ابزارها و بدون نیاز به افزودنی های دیگر، میتوان به سفارشی نمودن این مرورگر پرداخت.


رابط کاربری این مرورگر بسیار جذاب و ساده می باشد. سرعت جستجو در این مرورگر بالا می باشد و این مرورگر فعلاً در بین کاربران حرفه‌ای بیشتر شناخته شده است و در بین کاربران مبتدی زیاد نام آشنا نمی باشد، ولی با قابلیت ها و امکانات بسیاری که دارد مطمئنا در آینده ای نه چندان دور خواهد توانست کاربران بسیاری را به سمت خود جذب نماید.

 

 

برخی از قابلیت های مهم مرورگر ویوالدی

 

* امکان تغییر رنگ هریک از تب های باز شده در مرورگر


* امکان مشاهده صفحه تبلت ها به صورت کوچک شده زمانی که ماوس روی تب ها قرار می گیرد.


* با داشتن امکان یادداشت برداری سریع، به کاربران در یادداشت برداری از محتوای صفحات کمک می کند. این یادداشت ها امکان ذخیره شدن و مدیریت را دارند.


* در این مرورگر می توان با توجه به سلیقه و نیاز به هر کاربر، محل قرارگیری آدرس بار، پنل تنظیمات و یا نوار تب ها را تغییر داد.


* می‌توانید صفحاتی را که در این مرورگر باز می‌کنید را گروه بندی نمایید تا در بین صفحات باز شده سردرگم نشوید.


* محتویات صفحه نمایشی که در این مرورگر برای کاربران به نمایش گذاشته می‌شود را میتوان تغییر سایز داد.


* می توان انواع کلید های میانبر را در این مرورگر فعال و غیرفعال نمود.


و بسیاری از انواع امکانات دیگر

 

 

مرورگر گوگل کروم Google Chrome

 

همانطور که از نام این مرورگر می توان دریافت، شرکت سازنده این مرورگر، شرکت گوگل میباشد. این مرورگر با آمدن خود توانست تعداد کاربران اینترنت اکسپلورر را کمی کاهش دهد. این مرورگر را می توان به صورت رایگان دریافت و استفاده نمود.


موتور مفسر این مرورگر Webkit میباشد. سادگی آن در ظاهرش باعث شده است کاربران از این مرورگر راحت‌تر استفاده نمایند. تعداد کاربران این مرورگر بسیار زیاد می باشد و حتی می توان گفت تقریباً ۵۰ درصد از کاربران را به خود اختصاص داده است.


از این مرورگر می‌توان هم در رایانه های شخصی استفاده نمود و هم در دستگاه های موبایل.


این مرورگر در سال ۲۰۰۸ وارد بازار مرورگرها شد و توانست با امکانات ویژه خود جایگاه ویژه ای در بین کاربران برای خود کسب نماید.

 

 

برخی از ویژگی‌های مرورگر Google Chrome

 

* از امنیت بالایی نسبت به برخی از مرورگرها مثل اینترنت اکسپلورر دارد.


* سرعت بارگذاری صفحات در این مرورگر بالا می باشد.


* یک مرورگر قدرتمند می باشد.


* می‌تواند از بسیاری از زبان‌های دنیا علی الخصوص زبان فارسی پشتیبانی نماید.


* دارای قابلیت Translater می‌باشد، که می‌تواند صفحات را ترجمه نماید. سرعت ترجمه در این مرورگر بسیار بالا می‌باشد. البته ترجمه‌ای که در این مرورگر به زبان فارسی ارائه می‌شود روان و سلیس نمی باشد و به صورت کلمه به کلمه ترجمه شده است ولی درکل می‌توان از آن استفاده نمود.
* دارای انواع افزونه ها برای توسعه خود می باشد.


* دارای قابلیت Bookmark می باشد. با این ویژگی می توان صفحات مورد نیاز خود را نشانه گذاری نمایید تا در مراجعات بعدی به راحتی و سریع بتوانید به آن صفحات دسترسی پیدا کنید.


* اگر در این مرورگر اطلاعات حساب کاربری خود را فراموش نمایید، می توانید از طریق Gmail خود نسبت به بازگردانی این اطلاعات اقدام نمایید.


* در این مرورگر می توان از پیشنهادات ویژه این مرورگر برای جستجو های مشابه به جستجوی خود استفاده نمایید.


سرعت عملکرد این مرورگر بسیار بالا می باشد.

 

و انواع امکانات و مزیت های دیگر

 

 

در مقابل این مزایا، مطمئنا معایبی نیز وجود خواهد داشت که در ادامه می خواهیم به برخی از آنها اشاره نماییم.

 


* این مرورگر عملکرد رایانه میزبان خود را کند می‌کند چرا که از حافظه و CPU زیادی استفاده می کند.


* اگر در لپ تاپ مشغول به کار هستید، استفاده از این مرورگر توصیه نمی‌شود. چرا که باتری لپ تاپ را خیلی سریع تر از دیگر مرورگرها خالی میکند.


* در این مرورگر حریم خصوصی شما رعایت نمی شود و این می‌تواند نگرانی های زیادی را برای کاربران ایجاد نماید.البته مسیرهای برای دور زدن این مرورگر وجود دارد تا بتوانید حریم خصوصی خود را حفظ نمایید.


* در این مرورگر فعالیت های شما در تاریخچه آن ذخیره می شود و شما می توانید برآن تاریخچه دسترسی داشته باشید و فعالیت‌های خود را مرور کنید و به هر کدام از آنها نیاز داشته باشید، می توانید آن صفحات را دوباره باز نمایید.


* در این مرورگر می توان با فعال کردن گزینه مسدود سازی تبلیغات از نمایش تبلیغات جلوگیری نمایید.


* نسخه موبایلی این مرورگر می تواند وب سایت ها را در دستگاه های موبایل به صورت واکنشگرا نمایش دهد. 

 

* این مرورگر دارای تعداد بالایی اکستنشن‌ برای خود می باشد.


* این مرورگر می تواند محتوای ویدیویی را با کیفیت بالایی برای کاربران به نمایش گذارد.

 

بعد از مطالعه ی این قسمت مرورگر چیست و هر آنچه که باید در مورد آن بدانیم بخش 3 را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: