جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش دو

آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش دو

 157    0

در این مقاله در ادامه آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش یک دیگر واژگان رایج در طراحی سایت از جمله Wire frame و SEO و...

 

قبل از مطالعه ی این بخش حتما آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش یک را مطالعه بفرمایید :

 

Wire frame

 

وایر فریم یا همان نمونه سازی یک بخش مهم برای طراحی سایت ها به شمار می آید که غالباً طراحان سایت آن را نادیده می‌گیرند.


با استفاده از نمونه سازی می توان یک طرح کلی از بخش ها و عناصر مختلفی که قرار است در یک سایت وجود داشته باشد را نمایش داد.


با استفاده از وایر فریم می توان به مشتری که کار طراحی سایت خود را به طراح میسپارد، یک تصویر کلی از سایتی که قرار است برای وی طراحی شود را نمایش داد، تا به صورت کلی حضور ذهنی از سایت خود داشته باشد و اگر به بخش‌های بیشتری نیاز دارد را برای طراح توضیح دهد و در صورت وجود بخش های اضافه، به حذف آن بخش ها تاکید داشته باشد.


حتی این وایر فریم ها می توانند علاوه بر مشتریان، برای خود طراحان نیز کمک فراوانی نماید.


اگر بخواهیم یک تعریف کلی از وایر فریم ها داشته باشیم باید بگوییم:


‏وایر فریم ها را میتوان یک راهنمای تصویری کامل از رابط کاربری که قرار است طراحی شود، معرفی نمود که قبل از اینکه به طراحی سایت اقدام شود، روی کاغذ یا هر چیز دیگری پیاده سازی می شود تا چارچوب بندی کلی سایت را نمایش دهد.

 

 

‏html

 

 

 

HTML

 

 

زبان نشانه گذاری ابرمتن می باشد که مخفف عبارت Hyper Text Markup Language می باشد.


برخی مواقع افراد HTML را با زبان برنامه نویسی اشتباه می‌گیرند ولی باید بدانید که html زبان نشانه‌گذاری می باشد نه برنامه نویسی.


در گذشته اکثر طراحان سایت ها با مشکل عدم نمایش یکسان سایت های طراحی شده در انواع کامپیوترهای مخاطبان روبه‌رو بودند. برای رفع این مشکل به اختراع زبان نشانه‌گذاری html دست زدند تا بتوانند آن طوری که سایت را طراحی می‌کنند، همانطور برای مخاطبان خود قابل نمایش نمایند. در واقع با استفاده از html از یک چارچوب و ساختار مشخص استفاده می شود تا در همه جا یکسان و به یک شکل قابل نمایش شود.


اگر با این زبان آشنایی داشته باشید و بتوانید به صورت صحیح از آن برای کدنویسی سایت استفاده کنید، مطمئن باشید که سایتتان در انواع مرورگر را به شکل یکسان نمایش داده خواهد شد و مشکل خاصی برای نمایش سایت نخواهید داشت.

 

 

Header

 

 

هدر سایت یکی از بخش‌های می باشد که در بین طراحان سایت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدر سایت به بخشی از سایت گفته می‌شود که اگر کاربر به هریک از صفحات سایت مراجعه نماید، در تمامی آن صفحات با آن بخش در بالای صفحه مواجه خواهد شد.


معمولا در این بخش از سایت منو ها و لوگوهای سایت قرار داده می‌شود تا این منوها و لوگوهای سایت در همه صفحات در جلوی چشم کاربران باشد.


هدر سایت بسیار برای موتورهای جستجو اهمیت دارد و اگر این قسمت به صورت نامناسب طراحی و ایجاد شود، می‌تواند تأثیر مستقیم مثبت زیادی بر سئوی سایت داشته باشد.

 

 

Css

 

 

 

CSS

 

 

 

یکی از زبان های طراحی وب سایت میباشد و مخفف عبارت Cascading Style Sheet می باشد. از این زبان در طراحی سایت ها بسیار استفاده می شود و با استفاده از آن می توان صفحاتی را ایجاد کرد که پویا باشند و امکان تغییر در فرمت صفحات را داشته باشند.


در واقع با زبان css می توان به طراحی صفحات وب و ایجاد مشخصات ظاهری اسناد و اطلاعات وب سایت اقدام نمود.


در واقع سایتی که با زبان htm ,xhtml ساخته می شوند، با استفاده از زبان css به آنها زیبایی و جلوه داده می‌شود و می‌توان آن صفحات را به صفات پویایی تبدیل نمود.


با استفاده از این زبان می توان کنترل ویژگی ظاهری مانند صفحه بندی، رنگ، سایز و نوع فونت صفحات اقدام نمود.


با استفاده از این زبان می توان صفحات سایت را از یکنواختی ها نجات داد.

 

 

Widget

 

 

ویجت ها همان ابزارک های کوچک می باشد که در قالب‌های استفاده شما در سایت ها اضافه می شوند و امکانات و ویژگی های آن قالب را افزایش میدهند.


برای اینکه بتوانید ویجت هایی را در قالب خود اضافه نمایید، باید از ویجت های مخصوص به خود آن قالب استفاده کنید و همچنین باید به این نکته توجه کنید که قالب تان فضای لازم برای اضافه کردن ویجت ها را داشته باشد.


برای اینکه بتوانید این ویجت ها را در سایت خود اضافه نمایید، نیازی ندارید که با کد نویسی آشنایی داشته باشید، چرا که اصلا نیازی به کدنویسی ندارند.


معمولا این ابزارها در ستون های کناری سایت اضافه می شوند.

 

 

ASP

 

 

یکی از زبان های برنامه نویسی می باشد که با استفاده از آن می توانید به تولید محتوای پویا اقدام نمایید. این زبان برنامه نویسی مبتنی به زبان‌های اسکریپت میباشد.


با استفاده از این زبان برنامه نویسی می توانید به طراحی ظاهر و ایجاد رابطه با کاربر اقدام نمایید. این زبان برنامه نویسی از نسخه های قدیمی میباشدکه نسخه های جدید آن ASP.net میباشد.

 

 

 Navigation bar

 

 

این نوار که به نام نوار ناوبری میباشد معمولاً در وبسایت ها بکار برده می شوند و از آن برای جستجوی سریع و راحت کاربران استفاده می‌شود و با استفاده از امکاناتی که دارد باعث میشود تا کاربران در رسیدن به آنچه که مورد نیازشان می باشد، سرعت بیشتری داشته باشد و استفاده از این نوار می‌تواند رابط کاربری را بالا برد.


در این نوار ناوبری می توان از لینک هایی که کاربران را به انواع صفحات مهم سایت ارجاع می دهد،استفاده نمود.


این نوار به شکل نواری افقی یا به صورت منویی در بالای صفحات وب سایت نمایش داده می شود و اکثرا در همه صفحات قابل نمایش می باشد. البته شکل قرارگیری نوار در سایت ها متفاوت می باشد و امکان دارد به صورت عمودی و یا به شکل های دیگر در سایت به نمایش درآیند.

 


Java Script

 

 

 

JS

 

 

یکی دیگر از زبان های کد نویسی در طراحی سایت ها زبان جاوا اسکریپت میباشد. این زبان برنامه نویسی یکی از زبان های برنامه نویسی محبوب در بین طراحان سایت می باشد. این زبان برنامه نویسی برخلاف زبان های برنامه نویسی دیگری که غالباً تحت وب و سمت سرور می باشند، یکی از زبان های برنامه نویسی می باشد که توسط مرورگر کاربر اجرا و پردازش می شود ولی می توان از آن برای برنامه نویسی سمت سرور نیز استفاده نمود.


از این زبان برنامه نویسی برای طراحی صفحات سایت پویا استفاده می شود و حتی می توانید صفحات استاتیک را پویا سازی نمایید.


این زبان یکی از زبان های شی گرا میباشد.


از این زبان برنامه نویسی می توانید در طراحی اپلیکیشن های موبایلی نیز استفاده کنید.

 

 

SEO

 

 

 

SEO

 

 

 

یکی از مهمترین و رایج ترین مسائل که امروزه در طراحی سایت ها استفاده می شود، سئوی سایت می باشد.


وقتی از سئوی سایت صحبت می‌کنیم یعنی باید رتبه سایتتان را به قدری بالا ببرید که بتوانید سایتتان را در صفحات اول صفحه نتایج مرورگرها به نمایش بگذارید که بتوانید به سئوی سایت دست یابید.


سئوی سایت به عوامل متعددی بستگی دارد که مهمترین آن ها رعایت الگوریتم های موتورهای جستجو می باشد.


سئو یا همان بهینه سازی سایت مربوط به فعالیتهای میباشد که در طراحی و کدنویسی سایت باید انجام دهید تا بتوانید جایگاه بالایی را در نتایج جستجوی کاربران در مرورگر هایشان به دست آورید.


هرچقدر هم بتوانید سایت های خوبی ایجاد نمایید ولی برای سئوی سایتتان کاری نکنید و نتوانید سایتتان را در مقابل چشم کاربران در نتیجه جستجوی هایشان قرار بدهید، نمی توانید به موفقیت دست یابید.


واژه SEO مخفف عبارت Search Engine optimization می باشد.


موتورهای جستجو همیشه به فکر رضایت کاربران می باشند و اگر سایتی بتواند رضایت کاربران خود را به دست بیاورد، مطمئناً به سئوی سایت نیز دست خواهد یافت.


در هر زمینه ای که فعالیت کنید، رقیبان زیادی در همان زمینه پیش روی شما خواهند بود، بنابراین باید سعی کنید که رتبه سایت خود را بالا ببرید تا بتوانید کاربران را متقاعد کنید که شما از رقیبانتان برتر هستید تا آنها سایت شما را برای استفاده و مطالعه انتخاب نمایند.

 

بعد از مطالعه ی این بخش حتما آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش سه را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: