جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش هفت

آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش هفت

 163    0

در این مقاله در اKeyword Variants یا مشتقات کلمات کلیدی دامه ی آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش شش اصطلاحات دیگری از...

 

قبل از مطالعه ی این بخش حتما آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش شش را مطالعه بفرمایید :

 

Keyword Density یا چگالی کلمات کلیدی

 

 

 

چگالی کلمات کلیدی

 

 

چگالی کلمات کلیدی یا همان Keyword Density مقایسه تعداد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی در یک محتوا در مقابل تعداد سایر کلمه های متن تکرار شده است.


همانطور که گفته شد برای هر سایتی باید اعمالی انجام شود که بتواند آن سایت را به رتبه‌های بالایی در صفحه نتایج جستجو موتورهای جستجو برساند تا بتواند به اهداف خود برسد که ممکن است آن اهداف، فروش کالا، خدمات و یا هر چیز دیگری باشد.


یکی از اعمالی که به سئوی سایت کمک می‌کند و سایت را به هدف خود نزدیک‌تر می‌کند، این است که از کلمات کلیدی به صورت بهینه در متن و محتوای درج شده در صفحات وب سایت استفاده شود.


در گذشته استفاده گاه و بیگاه از کلمات کلیدی در محتوا باعث می‌شد که سایت‌ها به سئو دست یابند. ولی این مورد با الگوریتم های جدیدی که در گوگل بنا نهاده شده است از این امر جلوگیری می‌کند تا کاربران با محتوای غیر مفید که نویسندگان آن محتوا، فقط به دنبال بهانه‌ای برای درج کلمات کلیدی می باشند روبرو نشوند.


هر سایتی که به درج غیرمنطقی و تکرار بیش از حد کلمات کلیدی اقدام نماید، علاوه بر اینکه به سئو دست نخواهد یافت بلکه از سوی گوگل نیز جریمه خواهد شد.


چگالی کلمات کلیدی نیز به این منظور استفاده می‌شود و با استفاده از این چگالی، می توان درصد کلمات کلیدی را که در یک متن استفاده شده است را به دست آورد و موتورهای جستجو از این درصد استفاده می‌کنند تا بدانند که کلمات کلیدی در این متن به صورت بهینه استفاده شده است یا نه.


برای اینکه این چگالی به دست بیاید باید از فرمول مخصوص به چگالی استفاده شود که در فرمول باید تعداد کلمات کلیدی که در یک متن به کار رفته است را محاسبه کرد و تعداد کل کلمات موجود در متن را نیز محاسبه کرد تا با تقسیم تعداد کلمات کلیدی به کل کلمات و ضرب کردن نتیجه آن در صد، این درصد را به دست آورد. (تعداد کلمات کلیدی/تعداد کل کلمات متن)*۱۰۰

 

 

Keyword Variants یا مشتقات کلمات کلیدی

 

 

مشتقات کلمات کلیدی به کلماتی گفته میشود که به کلمات کلیدی محتوای شما نزدیک و مرتبط باشد.


با استفاده از این مشتقات به هدف افزایش کاربران سایت خواهید رسید.


برای کلمات کلیدی که در متن استفاده می شود، می توان انواع مشتقات را پیدا کرد که ممکن است از طرف کاربران مورد استقبال قرار گیرد.

 


برای مثال اگر می خواهید در سایتتان به فروش دوچرخه اقدام نمایید، برخی از مشتقاتی که برای کلمه کلیدی خرید دوچرخه میتوانید استفاده کنید عبارتند از:

 


خرید دوچرخه اقساطی، خرید دوچرخه ی کودک، خرید دوچرخه بزرگسالان، خرید آنلاین دوچرخه و غیره


ممکن است کاربرانی که به دنبال خرید دوچرخه می باشند، هر یک از این عبارت ها را برای یافتن کالای مورد نظر در موتور جستجو تایپ کند.


اگر هر یک از این واژه ها را در بین محتوای خود به کار ببرید، می توانید این کاربران را نیز به سمت سایت خود جذب نمایید. در واقع با درج این کلمات می توانید موتورهای جستجو را متقاعد کنید که کاربران را می توانند به سمت سایت شما راهنمایی نمایند چراکه مطالب شما نیز مرتبط با جستجوی این کاربران میتواند باشد.

 

 

خوشه بندی کلمات کلیدی یاKeyword Clustering

 

 

خوشه بندی کلمات کلیدی

 

 

کلمات کلیدی دارای بحث مفصلی می باشد که برای اینکه بتوانید از این کلمات به صورت بهینه استفاده نمایید، باید مطالب بسیاری در این مورد بیاموزید. با این همه اهمیتی که کلمات کلیدی می توانند برای سایت ها داشته باشند، ولی بسیاری از نویسندگان و توسعه‌دهندگان اهمیت زیادی به کلمات کلیدی نمی دهند.


خوشه بندی کلمات کلیدی یکی از راههایی می باشد که می توانید به هدف سئو سایت دست یابید.


با استفاده از خوشه بندی کلمات کلیدی می توانید محتوایی را که در سایت خود درج نموده اید، به یک محتوای یکپارچه و بهینه تبدیل نمایید.


برای اینکه بتوانید از کلمات کلیدی مشابه و هم معنای بیشتری در سایت خود استفاده کنید، می توانید با اضافه کردن انواع پسوند ها و پیشوند ها به کلمات کلیدی اصلی می توانید به این مهم دست یابید.


با استفاده از این کلمات کلیدی مشابه در محتوا، می توانید کاربرانی که چنین کلماتی را نیز در موتورهای جستجو، جستجو می‌کنند نیز به سمت صفحه سایت خود جذب نماید.


منظور از خوشه بندی کلمات کلیدی این است که بتواند این کلمات کلیدی را در گروه های مختلف دسته بندی نمایید، که این گروه‌ها، گروه هایی می باشند که از نظر معنایی و مفهومی، مشابه و نزدیک به هم می باشند و با استفاده از این گروه ها در بین محتوای صفحه باعث شوید که تعداد کاربران خود را افزایش دهید.


با استفاده از خوشه بندی کلمات کلیدی و استفاده از این گروه ها در بین مطالب می توانید به بهینه سازی محتوای خود کمک کنید.

 

 

Keyword Stuffing یا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

 

 

 

استفاده بیش از حد کلمات کلیدی

 

 

 

به استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی Keyword Stuffing گفته می شود.


همانطور که بیان شد، استفاده از کلمات کلیدی می تواند شما را به هدف سئوی سایت تان برساند ولی اگر در استفاده از این کلمات کلیدی ناپرهیزی نمایید، به خیال اینکه با استفاده بیش از حد بیشتر میتوانید به سئوی سایت تان برسید، به احتمال زیاد باعث خواهید شد که سایتتان را با خطر کاهش رتبه سایت روبرو نمایید.


این کار از نظر موتورهای جستجوی کار اشتباه می باشد و باعث می شود که موتورهای جستجو چنین سایت هایی را جریمه نمایند، پس باید در استفاده از کلمات کلیدی، حد تعادل را رعایت نمایید.

 

 

ALT tag

 

 

یکی دیگر از روش هایی که می توانید با استفاده از آن به سئوی سایت خود کمک کنید، همین ALT tag می باشد.


استفاده از عکس ها و تصاویر در یک سایت باعث می شود که کاربران با یکنواختی محتوای سایت روبرو نشود و همچنین می توان با استفاده از تصاویر مرتبط با محتوا، کاربران را در فهم مفاهیم مرتبط با محتوا یاری نمود.


همچنین وجود این تصاویر در بین مطالب می تواند، صفحات سایت را جذاب و زیبا نماید ولی باید بدانید که برای اینکه بتوانید صفحات خود را بهینه سازی نمایید می توانید از بهینه سازی تصاویر نیز کمک بگیرید.


با استفاده از ALT tag برای تصاویر می‌توانید در این مسیر قدم بردارید.


در واقع با درج این تگ برای تصاویر، می توانید یک توصیف از موضوع تصاویر خود را داشته باشید تا کاربران بتوانند زمانی که با مشکل بارگذاری تصاویر روبه‌رو می‌شوند، این متن را بخوانند و از موضوع و مفهوم تصویر خبردار شوند.


با این روش می توانید به رضایت کاربران منجر شوید، چرا که آنها به جای روبرو شدن با یک صفحه خطا می توانند، حداقل از موضوع تصویر آگاه شوند.


در واقع می‌توان این متن را به نوعی، احترام به کاربران نیز دانست.


البته این تگ علاوه بر این هدف، هدف بالاتری را نیز دنبال می‌کند و آن این است که به کمک افراد نابینا می‌آید و مرورگرها می‌توانند با ابزار خاصی، این تگ را برای کاربران نابینا بخوانند تا افراد نابینا و کم‌بینا نیز بتوانند از مفهوم مرتبط با تصاویر موجود در بین مطالب آگاه شوند.

 


هدف دیگری را نیز می توان با این تگ دنبال نمود، و آناین است که:


همانطور که قبلا نیز بیان شد، موتورهای جستجو فقط متن ها را می فهمند و درک درستی از تصاویر و بقیه محتوا ندارد. بنابراین با استفاده از این تگ می‌توانید تصاویر خود را نیز برای موتورهای جستجو معرفی نمایید و بگویید که مفهوم این تصاویر چیست تا موتورهای جستجو بتوانند از آنها برای رتبه‌بندی صفحه سایتتان استفاده نماید. در واقع می توانید با استفاده از این تگ به سئوی سایتتان کمک بسیاری نمایید.

 

 

Link popularity یا معیار برای موتورهای جستجو

 

 

این ابزار می تواند به عنوان یک معیار برای موتورهای جستجو باشد تا بتوانید به رتبه بندی سایت ها بپردازند.


با استفاده از این ابزار موتورهای جستجو می توانند تعداد و کیفیت لینک های ورودی یک سایت را تشخیص دهند و از آن برای رتبه بندی سایت ها استفاده نمایند‌.


همانطور که در قسمت معرفی لینک های ورودی بیان شد، هر سایتی که بتواند تعداد لینک های معتبر بیشتری را از سایت های معتبر و با کیفیت دریافت نماید،آن سایت از نظر موتورهای جستجو رتبه بالاتری را دریافت خواهند کرد. چراکه موتورهای جستجو با دیدن این لینک‌ها که از سایت های معتبر گرفته شده اند، سایت مورد نظر را نیز سایت مهم و با کیفیتی به حساب می‌آورند، بنابراین معرفی آنها را برای کاربران مناسب می‌دانند و رتبه بالاتری را به این سایت اختصاص می دهند.


ابزار Link popularity از انواع ابزارهایی می باشد که نشان دهنده تعداد و نام وبسایت هایی می باشد که به سایتی واحد و مشخص لینک داده اند.

 

 

Link Reputation 

 

 

Link Reputation

 

 

معنیReputation اعتبار و شهرت می باشد که در مورد Link Reputation می توان اعتبار لینک را در نظر گرفت.


در واقع این عبارت این مورد را بیان می‌کند که لینکی که سایت‌های دیگر به سایت مشخصی داده اند، بر چه اساسی بوده است و چرا و به چه دلیلی این لینک را در سایت خود گنجانده اند.


در واقع نظرات آنها، در مورد سایت مورد نظر می باشد.

 


برخی از مهمترین مولفه هایی که درLink Reputation بررسی می‌شود عبارتد از:

 


عنوان لینک، متن لینک و کلمات اطراف لینک در سایتی که مقصد لینک می باشد.

 

 

Stop Word

 

Stop Word

 

 

واژه های استپ به کلماتی گفته میشود که موتورهای جستجو این کلمات را نادیده میگیرند.


برخی از واژه ها هستند که، با اینکه در بین مطالب استفاده بسیاری از آن‌ها می‌شود و غالباً در اکثر مطالب آن ها را می بینید ولی ارتباط خاصی با محتوا ندارد.

 

برای مثال در متون فارسی کلماتی مانند:از، در، با، برای و غیره


و در مطالب انگلیسی مانند:at,the,and,...


این کلمات توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته می شوند، چرا که این کلمات اکثراً باعث ایجاد مشکلات زیادی مانند ابهام، مشکلات بار سرور و غیره را باعث می شوند.


این واژه های استپ، اکثرا فاقد اطلاعات معنایی خاصی در خود می باشند که برای اهداف خاصی تعریف می‌شود.


در واقع این کلمات هیچ اطلاعات مفیدی در مورد محتوای یک متن نمی دهند.

 


اگر بخواهیم دسته بندی برای کلمات توقف داشته باشیم، می توانیم آنها را به دو دسته دسته بندی کنیم:

 


دسته اول، مربوط به آن کلماتی می باشد که معنای خاصی ندارند و حروف اضافه و ربط از جمله کلماتی هستند که در این دسته، دسته بندی می شوند.


دسته دوم، مربوط به کلماتی می باشد که تکرار آن در متن بسیار زیاد می باشد و اطلاعات خاصی را به خواننده منتقل نمی‌کند. کلمات فعل نیز می توانند در این دسته جای بگیرند‌.

 

بعد از مطالعه ی این بخش حتما آشنایی با اصطلاحات و واژه های رایج و پرکاربرد در طراحی سایت بخش هشت را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: