جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

گوگل ادسنس یا Google Adsense بخش سه

گوگل ادسنس یا Google Adsense بخش سه

 185    0

در این مقاله درادامه ی گوگل ادسنس یا Google Adsense بخش دو در مورد اینکه کدام سایت ها و با چه محتوایی در گوگل ادسنس مفیدتر و کاربردی تر میباشند و...

 

قبل از مطالعه ی این مقاله حتما گوگل ادسنس یا Google Adsense بخش دو را مطالعه بفرمایید :

 

بعد از آشنایی با گوگل ادسنس، قوانین آن و هر چیزی که به آن ربط داشت و مهم بود، در این بخش از مقاله نیز می خواهیم بدانیم که کدام سایت ها و با چه محتوایی در گوگل ادسنس مفیدتر و کاربردی تر میباشند.

 

 

آیا همه وبسایت ها می توانند در گوگل ادسنس عضو شوند و به موفقیت برسند؟

 

 

 

گوگل ادسنس

 

همه وب سایت ها اجازه دارند که در گوگل ادسنس شانس خود را امتحان نمایند ولی اینکه از طرف گوگل ادسنس تایید یا رد شوند، به شرایطی بستگی دارد. در واقع همه وبسایت ها نمی‌توانند در گوگل ادسنس حساب کاربری ایجاد نمایند بنابراین می‌خواهیم آن دلایلی که می‌تواند باعث شود که عضویت یک وبسایت از طرف گوگل ادسنس رد شود را بررسی نماییم تا وبسایت ها با رعایت این دلایل و قوانین، بتوانند برای خود در گوگل ادسنس حساب کاربری ایجاد نمایند و از این طریق به کسب درآمد بپردازند.


* اولین دلیلی که گوگل ادسنس می تواند به خاطر آن، وبسایتی را از ایجاد حساب کاربری منع نماید، این است که آن وب سایت قوانین مرتبط با گوگل ادسنس را رعایت نکرده باشد.


* احتمال این وجود دارد که وبسایتی با اینکه قوانین مربوطه را رعایت نموده است، ولی به قدری محتوای موجود در این وب سایت کوتاه و کم می باشد، که گوگل ادسنس تشخیص می‌دهد که این وب سایت به درد کاربران نخواهد خورد و از این رو آن وب‌سایت را نیز از عضویت رد می‌کند.


* اگر گوگل ادسنس ببیند با اینکه محتوا از نظر حجم زیاد میباشد، ولی از نظر تازگی و نوین بودن مطالب در حد پایینی می باشد، به چنین وب‌سایت‌های نیز اجازه عضویت را نخواهد داد و در مرحله تایید ثبت نام این وبسایت، آن را نیز رد خواهد نمود.


* ممکن است سایتی هم محتوای زیادی داشته باشد و هم مطالبش به روز باشد و هم آن مطالبی را دارا باشد که کاربران به دنبال آن مطالب می باشند، ولی باز هم عضویتش در گوگل ادسنس رد می شود. آیا می دانید چرا؟ به احتمال زیاد این سایت به جای مطالب دست اول از مطالب کپی شده از دیگر وبسایت ها استفاده نموده است و این یعنی رعایت نکردن قانون کپی رایت.

 

* برخی وبسایت ها هم با رعایت همه موارد فوق باز هم نمیتوانند موفق به ایجاد حساب کاربری در گوگل ادسنس شوند. بنابراین باید به دنبال دلیلی برای عدم تایید عضویت چنین وب‌سایت‌های بود. یکی از عمده‌ترین دلایلی که اکثر وب سایت در چتین مواردی با آن روبرو هستند، این است که ثبت دامنه این وب‌سایت‌ها به تازگی انجام شده است.

 

 

قوانین گوگل ادسنس جهت پذیرش وب سایت ها برای ایجاد حساب کاربری در گوگل ادسنس

 

 

همانطور که بیان شد یکی از مهمترین چیزی که گوگل ادسنس به آن توجه دارد این است که باید وب سایت هایی برای تبلیغات انتخاب شوند که کاربران از این وب سایت ها رضایت داشته باشد و وب‌سایت‌ها بتواند برای افراد مفید واقع شوند.

 

 

بنابراین قوانینی را برای ایجاد حساب کاربری در گوگل ادسنش مشخص نموده است که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

 

 

* وب سایت هایی که حجم محتوای قابل قبولی دارند و توانسته اند توسط گوگل صفحات زیادی از اطلاعات خود را در صفحه نتایج جستجو در معرض دید کاربران قراردهند (ایندکس شوند) و کاربران از این صفحات به طور مکرر استفاده کنند و برای آنها این صفحات مفید واقع شده باشد، می تواند در گوگل ادسنس برای خود حساب کاربری ایجاد نمایند.


* آن وب سایت هایی که قانون کپی رایت گوگل رعایت نمودند و به جای اینکه از دیگر وب سایت ها مطالب را همانطور که هست، کپی و در سایت خود درج نمایند، به ایجاد مطالب جدید پرداخته‌اند. منظورمان از مطالب جدید این نیست که حتما موضوعاتی باشد که از در مورد آن موضوعات مطالبی در وبسایت وجود نداشته باشد،بلکه هر وب سایت به یک موضوع واحد باید از دید خود نگاه کند و موضوع واحدی را از منظرهای مختلف بررسی نمایند تا مطالب جدیدی در مورد همان موضوع واحد در سایت خود درج نمایند. البته اگر موضوعات نیز ناب و دست اول باشد که دیگر جای بحثی نخواهد بود.

 


* برخی از وب سایت هستند که فقط از یک نوع محتوا در وبسایت خود استفاده می‌کنند، ولی معمولا وب سایت هایی می توانند موفق شوند که ترکیبی از انواع محتوا را در وبسایت خود استفاده نمایند.

 

 

قبلا نیز بیان شد که انواع محتوایی که می‌توان در وبسایت ها استفاده نمود، عبارتند از:

محتوای صوتی


محتوای متنی، محتوای تصویری، محتوای ویدیویی، محتوای صوتی، محتوای چندرسانه‌ای و غیره


 که در بین این محتوا، محتوای متنی را می توان پادشاه و عضو جدایی ناپذیر محتواهای ترکیبی استفاده شده در وب سایت ها بیان نمود. البته نه اینکه نمی توان بدون محتوای متنی، سایتی را راه اندازی نمود. ولی معمولا آن وب سایت هایی مفید واقع می شوند که در کنار هر محتوایی، از محتوای متنی نیز استفاده نمایند. گوگل ادسنس نیز یکی از قوانین خود را استفاده از محتوای متنی در کنار سایر محتوای قرارداد است.


* قبلا گفته شد که بعد از اینکه توانستید حساب کاربری خود را در گوگل ادسنس ایجاد نمایید، برای شما یک کد جاوا اسکریپت (کد تست ادسنس) ارسال خواهد شد. باید این کد ادسنس را در همه صفحات وب سایتتان قرار داده باشید و واحدهای تبلیغاتی را در قسمت بالای صفحاتتان درج نمایید.


* دلایل رد عضویت وب سایت ها در گوگل ادسنس بیان شد که یکی از دلایل رد، تازگی ثبت دامنه وب سایت می باشد. معمولا گوگل (البته نه به صورت حجمی و قانونی) از ایجاد حساب کاربری برای وب سایت هایی که دامنه خود را به تازگی ثبت نموده اند و هنوز تقریباً شش ماه از ثبت نام این دامنه نگذشته است، جلوگیری می‌نماید. بنابراین تا زمانی که تقریباً ۶ ماه از ثبت دامنه شما نگذشته باشد، درخواست عضویت در گوگل ادسنس را ندهید، چرا که به احتمال زیاد رد خواهد شد.

 

 

حال اگر وب سایتی همه این قوانین را رعایت کرده باشد، می‌تواند در گوگل ادسنس به موفقیت برسد؟

 

 

این سوالی است که صاحبان اکثر وب سایت هایی که در نظر دارند به ایجاد حساب کاربری در گوگل ادسنس اقدام نمایند، می پرسند.


در جواب این افراد باید گفته شود که معمولا وب سایت‌هایی که محتوای تخصصی تر دارند از وب سایت های عمومی، در این زمینه موفق تر می باشند چرا که اکثر تبلیغ دهنده ها سعی دارند که وب سایت های تخصصی مرتبط با تبلیغ خود را برای قرار دادن تبلیغ خود انتخاب نمایند، به خاطر اینکه در این صورت بازدهی تبلیغات درج شده آنها خیلی بیشتر از درج تبلیغات در وب سایت های عمومی خواهد بود. چرا که وقتی در وب سایت های تخصصی تبلیغات خود را درج می نمایند، اکثراً به کاربران هدف خود دست می‌یابد.

 

 

با قرار دادن چه محتوایی و با چه موضوعاتی در وبسایتمان، می توانیم با گوگل ادسنس به فعالیت بپردازید و موفق شویم؟ 

 

 

محتوا

 

 

همانطور که بیان شد گوگل بیشتر از هر چیزی به فکر رضایت کاربران می باشد، بنابراین از وب سایت ها هم می خواهند که محتوای خود را از موضوعاتی انتخاب نمایند که برای کاربران مفید واقع شود و  کاربران بتوانند با استفاده از محتوای وب سایتشان به یک موفقیت برسند و اگر گوگل ببیند که محتوایی باعث میشود که ضرری به کاربرانشان وارد شود، مطمئنا از انتشار آن محتوا برای کاربران جلوگیری خواهد نمود. برای مثال گوگل ۳ موضوع را برای وب سایت تعیین نموده است و بیان کرده است هر وبسایتی در مورد این ۳ موضوع محتوایی تولید کند، از انتشار آن محتوا جلوگیری خواهد نمود و آن موضوع، موضوعات مربوط به ترویج برهنگی و ناهنجاری ها در جامعه، خرید و فروش انواع سلاح که باعث ایجاد هرج و مرج و ناامنی در جامعه خواهد شد، خرید و فروش مشروبات الکلی که باعث ایجاد صدمه به سلامتی افراد و در برخی موارد ایجاد ناهنجاری جامعه خواهد شد، می باشد. در واقع هر وب سایتی که در مورد این ۳ موضوع محتوایی تولید نماید به هیچ عنوان گوگل آن محتوا را تعیین نخواهد کرد ولی اگر می‌خواهید محتوایی تولید نماید که هم بتوانید از طرف گوگل مورد تایید واقع شوید و هم بتوانید به درآمد بالایی دست یابید،

 

 

گوگل برای آن هم پیشنهاداتی دارد و خودش هم برای آن موضوعات هزینه های زیادی را پرداخت کرده است. آن موضوعات عبارتند از:

 

 

*سه موضوع اقتصادی، بیمه و پزشکی بهترین و پر سود ترین موضوعات می باشد که گوگل به تایید آنها می‌پردازد و وب سایت ها می توانند از طریق تولید و انتشار محتوا در چنین حوزه هایی به درآمد و سود بالایی دست یابند ولی به غیر از این سه موضوع، موضوعات دیگری نیز وجود دارند که می‌توان با ایجاد محتوا در این زمینه ها نیز به موفقیت دست یافت. همانطور که بیان شد، وب سایت های تخصصی با ارائه محتوای تخصصی می توانند تبلیغات بیشتری را به خود اختصاص دهند و از این طریق می‌تواند به درآمد بالایی دست یابند. در ادامه می خواهیم چند مورد از این موضوعات تخصصی را برایتان معرفی نماییم.

 

* حیوانات خانگی: از آنجایی که گوگل ادسنس سایت هایی با زبان فارسی را پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین اکثر مخاطبان این وب سایت ها، غیر ایرانی خواهند بود. در کشورهای دیگر اکثراً به حیوانات خانگی علاقه بسیار زیادی دارند و به آنها اهمیت زیادی قائل هستند (البته در ایران هم در چند سال اخیر کمی رواج پیدا کرده است)، بنابراین به موضوعاتی که در مورد حیوانات خانگی باشد، علاقه شدیدی دارند، بنابراین وب‌سایت‌هایی که به تولید محتوا در این زمینه می پردازند، می توانند کاربران زیادی را به سمت خود جذب نماید. در نتیجه ترافیک سایتشان بالا میرود و رتبه های بالاتری در صفحه نتایج جستجوی گوگل کسب می‌نمایند. از این رو تبلیغ دهنده هایی که تبلیغ مرتبط با این موضوع دارند، مثلاً فروش تجهیزات نگهداری این حیوانات در خانه، سعی می کنند تبلیغ خود را در چنین وب‌سایت‌هایی به کاربران نمایش دهند.


* ارزهای دیجیتال :ارز های دیجیتال نیز از موضوعات به روز و پربحثی می باشد و مخاطبان خاصی به دنبال چنین سایت هایی می باشند، اگر محتوایتان مفید و دست اول باشد به احتمال زیاد خواهید توانست ترافیک سایت خود را بسیار بالا ببرید.


* سفر: یکی دیگر از مواردی که کاربران به آن بسیار اهمیت می‌دهند، گشتو گذار میباشد در ذات همه انسان ها وجود دارد که به گشت و گذار روند و از طبیعت و جاهای بکر دیدن نمایند، بنابراین با تهیه محتوا در این زمینه و شناساندن مکان هایی که برای سفر و گشت و گذار مناسب می باشند و اغلب برای افراد ناشناخته مانده‌اند و یا دیگر مباحث در این زمینه، می توانید کاربران پروپاقرصی برای وبسایت خودتان جمع آوری نمایید.


ورزش: اکثرا افراد به سلامتی بدن خود اهمیت می دهند. با وجود مشکلات و گرفتاری هایی که امروزه وجود دارد، اکثر افراد برای رسیدن به هدف سلامتی خود، سعی می‌کنند در اینترنت به دنبال راهکاری مفید و مناسب بگردند تا در زمان هرچه کوتاهتر به هدف خود برسند. پس اگر در این زمینه نیز بتوانید مطالب مفید و به روزی محتوا تولید نمایید و اگر در بین محتوایتان از ویدئوها و تصاویر نیز استفاده کنید به احتمال بسیار قوی، ترافیک و رتبه سایت خود را بالا خواهید برد.

 

البته فقط این موضوعات نیستند که می‌توانند صاحبان وب سایت ها را به کسب درآمد برسانند، بلکه موضوعات ناب و پر طرفدار بسیاری نیز وجود دارد که کاربران در جستجوی آن موضوعات می باشند و می توانید با شناسایی این موضوعات به هدف خود برسید.

 


در هر موضوعی که می خواهید محتوا ایجاد نمایید، باید یکسری اصول را در تولید محتوا رعایت نمایید که برخی از آنها عبارتند از:

 

 

 

تولید محتوا

 

 


* محتوای تولید شده باید با ارزش و تخصصی باشد تا کاربرانی که اکثراً به جستجوی مباحث تخصصی می باشند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند و به سایت شما هم بالا رود.


* اگر محتوای تولید شده شما از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، نمی توانید به هدف سئوی سایت خود دست یابید.


* از ایجاد محتوای تکراری خودداری نمایید، چرا که استفاده از این نوع محتوا، وب سایت شما را تا پنالتی شدن از طرف گوگل هم می تواند برساند.


* به هیچ عنوان از تکنیک های سئوی کلاه سیاه استفاده نکنید.


* از افراد تخصصی برای تولید محتوای وب سایتتان استفاده نمایید.


* و غیره


همه موارد بیان شده باعث می‌شود وبسایتتان مورد قبول گوگل ادسنس و در نتیجه تبلیغ دهنده شود و بتوانید تبلیغاتی را در سایت خود قرار داده و از این طریق درآمد کسب کنید.

 

بعد از مطالعه ی این مقاله حتما گوگل ادسنس یا Google Adsense بخش چهار را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: