جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش ایمپرشن (imperssion) در سئو کردن سایت

آموزش ایمپرشن  (imperssion) در سئو  کردن سایت

 124    0

در این بخش به موضوع ایمپرشن در سئو کردن سایت و نرخ کلیک یا CTR اشاره می کنیم و سپس در مورد آن ها بحث و بررسی و تجزیه و تحلیل می کنیم.

 

ایمپرشن imperssion


یکی از متریک های گزارش صفحه نتایج گوگل کنسول می باشد.


وقتی که کاربران در اینترنت به دنبال کلمات، عبارات و صفحات خاصی می باشند آن را در موتورهای جستجو،سرچ می‌کنند و موتورهای جستجو یک سری url ها را در صفحه نتایج به کاربران نمایش می دهد.هر یک از این url های نمایش داده شده در صفحه اول نتایج بدون در نظر گرفتن ورود کاربر به این url ها، یک ایمپرشن برای خود دریافت خواهند کرد.در این صفحه نمایش اگر یک لینک و یک تصویر مربوط به یک دامنه باشد، برای هر یک از آن ها ایمپرشن جداگانه تعلق میگرد.در واقع دو ایمپرشن دریافت خواهند کرد.همانطور که میدانید صفحه نتایج گوگل شامل چند صفحه می باشد و کاربر با رفتن به صفحات دیگر نتایج جستجو، urlهای موجود در آن صفحه جستجو نیز، ایمپرشن دریافت خواهند کرد. ولی تا زمانی که کاربر در صفحه اول می باشد و به دیگر صفحات مراجعه نکرده است نتایج موجود در صفحات دیگر، ایمپرشن دریافت نخواهند کرد. مثلاً کاربر با ورود به صفحه ۲،به urlهای موجود در صفحه ۲ ایمپرشن تعلق خواهد گرفت.

 

# اگر کاربری با کلیک روی یکی از urlها وارد آن شود و دوباره به صفحه نتایج برگردد دیگر برای urlهای آن صفحه برای دومین بار ایمپرشن تعلق نخواهد گرفت.

# اگر برای یک دامنه دو لینک در صفحه نتایج وجود داشته باشد برای هر لینک ایمپرشن جداگانه تعلق خواهد گرفت.

# برای اینکه یک تعریف کلی برای این imperssion داشته باشیم می توان گفت: این متریک تعداد دیده شدن لینک سایت شما توسط کاربران می باشد و ربطی به ورود کاربران به وب سایت مورد نظر را ندارد.

# مواردی که بیان شد مربوط به جستجوی کامپیوتری میباشد ولی این نحوه تعلق ایمپرشن در جستجوی موبایلی فرق میکند.

# اگر کاربری با موبایل خود به جستجو بپردازد مخصوصا جستجوی image،مسئله اسکرول کردن کاربر برای دریافت ایمپرشن پیش می آید و تا جایی که فرد اسکرول کند و url ها به نمایش درآیند (نتایج نمایش داده شده قبل از دکمه See more results) ایمپرشن به آن ها تعلق خواهد گرفت و برای باقی نتایج ایمپرشن تعلق نمی گیرد.

 

وقتی که در صفحه نتایج با نتایجی روبرو می شویم که یک فیچر اسنیپت هستند و هم دارای عکس می باشند و هم چند لینک متمم در این صورت دو حالت پیش می آید:


۱) زمانی که فیلتری در گوگل سرچ کنسول تعریف نشده باشد، تمامی آن عناصر یکجا به حساب می آیند و فقط یک ایمپرشن دریافت می کنند.


۲) ولی وقتی که در گوگل سرچ کنسول فیلتر page فعال شود، هر یک از عناصر جدا به حساب می آید و برای هر یک، یک ایمپرشن جداگانه دریافت خواهد شد.


یکسری نتایج هم وجود دارند که به صورت کاروسل یا اسلایدی نمایش داده می‌شوند و یاurl هایی وجود دارد که گوگل برای جواب پرسش های کاربران قرار داده است، زمانی به این نتایج ایپرشن تعلق می گیرد که روی آن ها پیمایش انجام شود.

 


کاربرد ایمپرشن چیست؟

 


* برای مشخص کردن اینکه چه تعداد افراد url ما را دیده اند به ایمپرشن نیاز است و از این تعداد چند نفر روی آن کلیک کرده‌اند به نرخ کلیک نیاز می باشد.


* هرچقدر ایمپرشن url ما زیاد باشد شانس ما برای اینکه نرخ کلیک url مان بالا رود بیشتر خواهد بود.

 


اگر ایمپرشن url بالا باشد ولی نرخ کلیک پایین به چه معنایی می باشد؟

 


# در این مواقع باید به این موضوع پی ببریم که موضوعات صفحه سایت ما مورد نیاز کاربران می باشد ولی آنقدر جذاب نیست که کاربران روی آن کلیک کنند.

 

# در این مواقع باید روی اشکالات موجود تمرکز کنیم و برای رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهیم و روش های سئو را نیز به کار ببریم تا بتوانیم نرخ کلیک خود را نیز افزایش دهیم.

 

 

چگونه می توان از ایمپرشن در سئوی سایت بهره برد؟

 


به دنبال عبارات و کلمات و صفحاتی باشید که ایمپرشن بالایی دارند و با پیدا کردن آنها روی آنها تکنیک های سئو را سوار کنید و با بهره گیری از آنها رتبه خود را افزایش دهید.

 

 

چگونه می توان به ایمپرشن و تجزیه تحلیل آن دست یافت؟

 

 

# با استفاده از ابزار گوگل سرچ کنسول میتوان گزارش ایمپرشن وب سایت خود را دریافت کرد و با استفاده از گزینه های مختلفی که در این ابزار قدرتمند سرچ کنسول وجود دارد به تجزیه و تحلیل ایمپرشن وب سایت خود پرداخت.


# برای مشاهده این آمار از بخش performance گزینه  Search reasults را انتخاب کنید.


# دربخش performance چندین گزینه وجود دارد که هرکدام گزارشات مختلفی را برای ما تهیه خواهند کرد.


# گزینه QUERLES:گزارش مربوط به تعداد ایمپرشن های کلمات جستجو شده را ارائه می دهد.


# گزینهPAGES: گزارش مربوط به تعداد ایمپرشن های صفحات سایت مربوطه را ارائه می دهد.


# گزینه DEVICES: گزارش مربوط به تعداد ایمپرشن های دستگاه های مختلف را ارائه می دهد.


# گزینه DATES: گزارش مربوط به تعداد ایمپرشن ها در تاریخ مشخص را ارائه می دهد.

 


اگر می خواهید ایمپرشن وبسایت خود را بالا ببرید باید به چند نکته توجه نمایید:

 


۱) باید برای سایت خود محتوای با کیفیت و عالی تهیه کنید که خارج از استانداردهای سئوی محتوا نباشد و تمام قوانین آن را رعایت کرده باشد.


۲) به صورت منظم و مداوم برای سایت خود محتوا تهیه کنید و در تهیه آن وقفه بلندمدت نداشته باشید.


۳) حتماً از موضوعات جذاب و قابل استفاده کاربران و موضوعات مهم استفاده نمایید.


۴) برای وبسایت خود از برند مشخصی استفاده کنید و برای آشنا کردن کاربران با برند خود، تکنیک های مربوط به آن را انجام دهید.


۵) برای اینکه هم سایت خود را سئو کنید و هم ایمپرشن دریافتی خود را افزایش دهید نکات سئو را رعایت نمایید.

 

 

 نرخ کلیک یا CTR یا Click Through Rate

 

 

 CTr : درصد کاربرانی است که در صفحه نتایج بر روی لینک وب سایت شما کلیک کرده و وارد آن شده اند.

 


در واقع فرمول ها CTR را می توان به این شکل بیان کرد:

 

CTR=تعداد کلیک کاربران بر روی وب‌سایت موردنظر/Impression


# در یک وبسایت ممکن است هر کلمه یا عبارت یا صفحه برای خود، CTR متفاوتی داشته باشد مثلا اگر کاربری یک کلمه از کلمات کلیدی وب سایت شما را جستجو کند و در صفحه نتایج به‌دست‌آمده روی وب‌سایت شما کلیک کند CTR برای آن کلمه جستجو شده محسوب خواهد شد.

 

# نرخ کلیک یکی از معیارهای مهم برای نظارت و رسیدگی بر عملکرد وب‌سایت به حساب می‌آید چراکه با درصد نرخ کلیک یا CTR می توانیم دریابیم که چه میزان توانستیم در راه جذب کاربران موفق باشیم.


# اگر این درصد کم باشد، باید به فکر انجام تکنیک های سئو سایت باشیم تا بتوانیم نرخ کلیک مان را افزایش دهیم و هر چه قدر نرخ کلیک ما بالا باشد، به آن میزان موفقیت وب سایت ما بیشتر خواهد بود.


# آمار CTR را می توان از ابزار گوگل سرچ کنسول به دست آورد.

 

 

تفاوت CTRو Impression

 

همانطور که بیان شد ایمپرشن، فقط با دیده شدن لینک وب سایت توسط کاربران در صفحه نتایج جستجوی گوگل، محاسبه میشود و نیازی به کلیک روی لینک و ورود به وب سایت ندارد. ولی CTR، میزان کلیک کاربران روی لینک وبسایت نسبت به ایمپرشن وب‌سایت می‌باشد و بدون کلیک کردن روی لینک،نرخ کلیک برای وبسایت  به حساب نمی آید.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: