جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

انواع ابزارهای سئو بخش 1

انواع ابزارهای سئو بخش 1

 133    0

در اینجا به انواع ابزارهای سئو و ویژگی های مهم هریک از این ابزارها می پردازیم.

ابزارهای سئو

 

همانطور که می دانید برای قرار گرفتن در نتایج اولیه صفحه نتایج گوگل باید تلاش بسیاری کرد که در قسمت سئوی سایت به شما توضیح داده شده است ولی روش بسیار ارزشمندی نیز وجود دارد (این روش استفاده از ابزارهای سئو می باشد)که شما می توانید با استفاده از ابزارهای سئو بتوانید با رقیبان خود رقابت کنید و  بتوانید سایت خود را برای موتورهای جستجویی مثل گوگل سئو کنید.
امروزه بیشتر افراد با جستجو در اینترنت در مورد محصول یا خدمتی آشنایی پیدا می‌کند و در مورد آن محصول و خدمت اطلاعات کسب می‌کند اگر در نتایج اول موتورهای جستجو قرار بگیرید به طور حتم کسب وکارتان رونق پیدا خواهد کرد و خواهد توانست به بازاریابی و فروش بیشتر کسب و کار خود کمک کنید.

 

انواع ابزارهای سئو

 

انواع ابزار سئو

 

 

۱) گوگل آنالیتکس

 

این ابزار که توسط گوگل به بازار عرضه شده است به صورت رایگان می باشد البته نسخه پولی آن هم وجود دارد این ابزار به تجزیه و تحلیل سایت می پردازد و یکی از ابزارهای بسیار مهم و کارآمد و دقیق می باشد که از وضعیت سایت شما به شما گزارش می دهد

 

با این ابزار کاملا میتوانید سایت خود را تحت نظر بگیرید و بر آن کنترل کامل داشته باشید و بدین وسیله عملکرد سایت خود را بهبود بخشید .نرخ پرش ،ترافیک سایت ،مدت حضور کاربران در سایت، نرخ تبدیل و غیره از مهم‌ترین گزارشاتی است که گوگل آنالیتکس در اختیار وبمستر قرار می‌دهد

 

۲) گوگل سرچ کنسول

 

این ابزار نیز از سرویس های رایگان گوگل می باشد نام دیگر این ابزار وبمستر تو لز میباشد .این ابزار براحتی می‌توانید آمار و اطلاعات سایت خود را به صورت منظم به دست آورید.با این ابزار نیز گزارشاتی مثل مجموع کلیک ها ،impression ها، میانگین نرخ کلیک سایت و میانگین جایگاه در گوگل صفحات سایت را می توان به دست آورد. 

 

با این ابزار می توان لینک هایی که به سایت ما داده شده است را پیگیری کرد. قسمت search result  عملکرد سایت را در گوگل گزارش می دهد و یکی از مهمترین و پرکاربردترین قسمت‌های این ابزار می باشد.

 

Google speed insight (3

 

این ابزار برای بررسی سرعت صفحه ای از سایت به کار میرود. سرعت بارگذاری صفحه یکی از موثرترین عوامل برای افزایش رتبه بندی سایت می باشد این ابزار دلیل و راهکار تعمیر وب سایت را برای بارگذاری سریعتر وبسایتتان در اختیار شما قرار می دهد .

 

این ابزار با بررسی صفحه سایت برای عملکرد صفحه نمره ارائه می دهد اگر نمره دریافتی بالای ۹۰ باشد سرعت سایت خوب است، اگر بین ۵۰ تا ۹۰ باشد باید سرعت سایت خود را بهبود بخشید و نمره زیر ۵۰ نشان می دهد که سایت شما ضعیف است .

 

برای اینکه بتوانید تجربه کاربری بهتری را ایجاد کنید باید حالت نمایش صفحه وب سایتتان را در هر دو مورد ،نمایش روی موبایل و دسکتاپ را بررسی کنید. وقتی از این ابزار برای افزایش سرعت سایتتانن بهره میگیرد نرخ پرش شما کاهش پیدا می‌کند و رتبه شما در صفحه رتبه بندی گوگل افزایش می یابد.

 

Spy Fu (4

 

این ابزار برای بررسی و پیگیری رقیبانتان به کار میرود به وسیله Spy Fu می توانید ببینید که رقیب های شما چه کارهایی را انجام می دهند و با بررسی رقیبان تا می توانید کلمات کلیدی جدید را پیدا کنید تا با استفاده از آن کلمات کلیدی، رتبه گیری هرچه بیشتر خود کمک کنید و یا با در نظر گرفتن کلمه کلیدی خاصی خود و رقیبانتان را در میزان موفقیت در بکارگیری آن کلمه خاص بررسی کنید و همچنین می توانید در مورد پروفایل لینک بیلدینگ رقیبانتان اطلاعات بیشتری به دست آورید

 

این ابزار نیز کاملا رایگان می باشد و از زبان فارسی پشتیبانی خوبی می کند این ابزار همچنین می‌تواند گزارش کاملی از رتبه سایت مورد نظر شما( که می تواند سایت خود شما یا سایت رقیبانتان باشد) بر اساس کلمه کلیدی به شما بدهد.

 

۵ ) گوگل ترندز یا Google trends ‏

 

این ابزار می تواند محبوب ترین موضوعات  مربوط به یک کلید واژه خاصی را در یک بازه زمانی به ما اعلام کند و همچنین با استفاده از این ابزار می توانیم کلمات کلیدی را در یک بازه زمانی یک کشور ویا شهر خاص یا زبان خاص بررسی کنیم و کلمات کلیدی که بیشترین بازدید را داشته اند را به دست آوریم و همچنین به ما کمک می‌کند تا اطلاعات مربوط به مکان کاربران، انواع محصولات، موضوعات و غیره را فیلتر کنیم تا بتوانیم آنالیزهایمان را عمیق تر ببینیم و به تجزیه و تحلیل آنها بپردازیم.

 

مهمترین قابلیتی که در این ابزار وجود دارد و در دیگر ابزارهای رایگان گوگل نمی‌توان به طور کامل به آن دست یافت  این است که این ابزار به مقایسه شکل های مختلف نوشتاری یک کلمه می پردازد.

 

کیبورد پلنتر و کوفیندر، سرویس های پولی و مشابه این ابزار میباشند که امکانات بهترو کاملتری دارند ولی وقتی که ما سرمایه کافی نداشته باشیم که از این ابزارهای پولی استفاده کنیم گوگل ترندز را می توانیم به عنوان بهترین جایگزین آنها استفاده کنیم

 

۶) نوار ابزار MOZ یا MOZ Bar

 

این ابزار توسط سایت MOZ.com در اختیار افراد قرار گرفته است. این ابزار اطلاعات مفیدی مثل قدرت صفحه ،دامنه و تعداد بک لینک ها به ما ارائه می‌دهد. این ابزار یکی از پرکاربردترین ابزارها برای متخصصان سئو به حساب می آید.

 

بعد از مطالعه ی این قسمت ادامه ی بحث را در بخش2 بخوانید:


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: