جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

انواع ابزارهای سئو بخش 2

انواع ابزارهای سئو بخش 2

 166    0

در این بخش از مقاله به ادامه ی ابزارهای سئو در بخش اول می پردازیم.

قبل از مطالعه این قسمت به ابزارهای سئو بخش 1 مراجعه کنید:

 

ادامه ابزارهای سئو:

 

 

انواع ابزار سئو

 


Kw finder(7

 

این ابزار برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی می باشد با این ابزار می توان کلمات کلیدی long-tail یا همان دم دراز را با سختی پایین و جستجوی بالا پیدا کرد

 

این بزار یک اکانت آموزشی داره که افراد می‌توانند از این اکانت به مدت ۱۰ روز به صورت رایگان استفاده کنند اما نسخه پولی این ابزار بسیار گسترده تر و با امکانات خیلی عالی تر می باشد که می توان از آن بهره برد.

 

Yeast SEO(8

 

این ابزار ،ابزار تجزیه و تحلیل محتوا می باشد.همچنین وظیفه ارزیابی جنبه های اساسی متن پست و صفحات اضافه شده به وب سایت را برعهده دارد و به بررسی سادگی و خوانایی محتوای سایت در جستجوگرها می‌پردازد در واقع به شما کمک میکند که متن های خود را ساده و خوانا کنید.

 

این ابزار یکی از بهترین افزونه های سئو برای وردپرس می باشد همانطور که میدانید خوانایی و سادگی محتوا یکی از مهمترین فاکتورها در افزایش ترافیک سایت می باشد چرا که کاربران به محتوا هایی که ساده و خوانا باشد علاقه زیادی دارند و نرخ پرش در چنین سایت هایی نسبت به سایت هایی با محتوای پیچیده کمتر است.

 

Ahrefs(9

 

این ابزار یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو می باشد که به بررسی کیفیت سئوی داخلی و خارجی سایت می‌پردازد و همچنین قابلیت آنالیز سایت های رقیبان را نیز دارد تا با پیدا کردن نقاط قوت وب‌سایت‌های رقباوگزارش آن به شما به افزایش کیفیت سایت شماکمک کند .

 

این ابزار می تواند بک لینک های مفید را از غیر مفید (قدیمی و بدون استفاده) جدا کند و تعداد بک لینک ها را در سایت بررسی کند ونیز این توانایی را دارد که کلمات کلیدی را بر اساس میزان ترافیک جستجو کند و در مورد آنها تحقیق نماید همچنین می‌تواند کلید واژه های مناسب را پیشنهاد دهد و تعداد جستجو در مورد کلمات مورد نظر را نشان دهد و نرخ کلیک را در مورد کلید واژه‌های موردنظر ،به نمایش گذارد

 

و دیگر توانایی که این ابزار  دارد این است که میتواند فعالیت رقیبان را روزانه تحلیل کند و گزارش نماید و یکی دیگر از قابلیت‌های Ahrefs، آنالیز محتوا می باشد .یعنی می‌تواند بهترین محتوا را برای یک کلید واژه جستجو کند و به نمایش گذارد و دیگر ویژگی مهمی که این ابزار دارد این است که می‌تواند رتبه وب سایت مورد نظر را بررسی کند و به صورت نمودار به نمایش گذارد و همچنین رفتار و عملکرد سایت را در بازه های زمانی مختلف گزارش نماید و به تحلیل آنها بپردازد.

 

 این ابزار از ابزارهای پولی می باشد ولی برخی از امکانات اولیه آن را می‌توان به صورت  رایگان استفاده کرد .با این همه امکاناتی که این ابزار دارد مطمئنا پرداخت هزینه بابت آن ارزشش را خواهد داشت و هزینه اضافی به حساب نخواهد آمد.

 

۱۰) ابزار SEMRUSH

 

این ابزار نیز وظیفه جستجو و انتخاب کلمات کلیدی تجزیه و تحلیل سایت های رقبا و بهینه سازی کمپین Google Ad می باشد.

 

برای سئو سایت ابزارهای مختلف با وظایف متفاوت وجود دارد ولی برخی از امکانات در چندین ابزار مشترک است و همچنین دقت این ابزارها در یک کاربرد مشابه، متفاوت است .پس برای اینکه بتوانیم بهتر سایت خود را سئو کنیم صلاح بر این است که به جای یک ابزار از ابزار های متفاوت استفاده کنیم تا همه نتایج این ابزارها را بررسی کنیم و به یک نتیجه کلی (که بهترین نتیجه میباشد) برسیم.

SEMRUSH جستجوی طبیعی یاOrganic Research دارد این قابلیت باعث شده که این ابزار معروف شود و بسیار عالی کار کند.

 

Majestic SEO(11

 

این ابزار نیز از ابزارهای رایگان می باشد.

 این ابزار روی لینک سازی سایت و اینکه لینک های داخلی و خارجی سایت چه کیفیتی دارد متمرکز شده است با استفاده از این ابزار می توان لینکهای مخرب را شناسایی و حذف کرد .

 

مهمترین قابلیت هایی که میتوان برای این ابزار برشمرد عبارتند از:

 

*بررسی انکر تکست ها

*تعداد لینک های دامنه

*ارائه لیست بیشترین صفحات لینک شده

 

۱۲)  ابزار  Similar Web

 

این ابزار نیز وظیفه دارد سایت شما را آنالیز کند و کیفیت سئو سایت شما را بررسی کند. و همچنین توانایی بررسی سایت های رقیبان را دارد و آنها را آنالیز می کند تا گزارشی در مورد فعالیت آنها به شما ارائه دهد .

 

از دیگر توانایی های این ابزار که می توان نام برد عبارتنداز:

 

 میزان ترافیک تعداد کاربران بازدید کرده از سایت، میزان فعالیت کاربران، پاسخ به سوال، کاربران از چه منابعی وارد سایت شما می شوند،تحقیق کلمات کلیدی و ...

 

این ابزار می تواند از سایت رقبا کلمات کلیدی و لینک های مفید را پیدا کند و به شما گزارش دهد همچنین قابلیت نمایش بزرگترین فعالان حوزه فعالیت شما را دارد. با Similar Web قادر خواهیدبود مهمترین منابع ارجاع دربین رقیبانتان را بشناسید.

 

Brocken link checker(13

این ابزار با بررسی سایت ،لینک های شکسته را پیدا کرده و برای شما به نمایش می‌گذارد. وجود لینک های شکسته در سایت باعث کاهش قدرت سئوسایت خواهد شد.

 

ادامه ابزارهای سئو را در بخش 3 مطالعه فرمایید:


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: