جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

مفهوم سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه خاکستری و انواع روش ها و تکنیک های هر کدام از آن ها

مفهوم سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه خاکستری و انواع روش ها و تکنیک های هر کدام از آن ها

 157    0

در این بخش سئوی کلاه سفید و کلاه خاکستری مورد بررسی قرار می گیرد و انواع روش ها و تکنیک های هر کدام جداگانه آموزش داده می شود.

 

سئوی کلاه سفید یا White Hat

 

سئوی کلاه سفید، همان تکنیک هایی می باشد که موتورهای جستجو از جمله گوگل آنها را مورد تحقیق قرار داده اند و با آنها می توان به طور قانونی به رتبه های برتر نتایج گوگل دست یافت. این روش ، روشی است که کمی برای به نتیجه رسیدن زمان میخواهد ولی اگر به نتیجه برسد به صورت طولانی مدت می توان رتبه سایت را حفظ کرد.


در واقع سئوی کلاه سفید،همان سئوی داخلی و سئوی خارجی و سئوی تکنیکال میباشد.

 


برخی از روش‌های سئوی کلاه سفید عبارتند از:

 


*تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند


*فعالیت در شبکه های اجتماعی


*دریافت بک لینک های معتبر


*لینک دهی داخلی


*بهینه سازی url

 

*به کار بردن سیستم مدیریت محتوای معتبر

 

سئوی خاکستری Gray Hat

 

اگر بخواهیم از نظر موتورهای جستجو به خصوص گوگل تکنیک های سئو را دسته بندی کنیم می‌توانیم آنها را در دو سطح قانونی و غیرقانونی جای بدهیم.


تکنیک های قانونی همان تکنیک های سئو کلاه سفید می باشد و تکنیک های غیرقانونی را می‌توان در دو دسته، تکنیک های سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری جای داد.


سئوی کلاه خاکستری ،تکنیک هایی است که اگر توسط گوگل شناسایی شود به طور حتم جریمه خواهد شد ولی اگر این تکنیک ها به صورت کاملا حرفه ای به کار گرفته شود، می تواند به سئوی سایت کمک بکند ولی اگر کسی به طور کامل به این کار آشنا نباشد باید به هیچ عنوان ریسک این کار را قبول نکند و از این تکنیک ها استفاده نکند چرا که  این تکنیک ها مرز بین موفقیت و نابودی می باشد.

 

 

سئو سفید

 

تکنیک های سئوی کلاه خاکستری


۱)ایجاد لینک معتبر


در این روش نسبت به خرید دامنه های منقضی شده اقدام می‌کنند و البته آن دامنه هایی که کلمات کلیدی نزدیک به کلمات کلیدی سایت جدیدشان را دارد خریداری میکنند .بعد از خرید دامنه قدیمی کیفیت صفحات آن را بالا می‌برند و سپس به وبسایت خودشان لینک می دهند. برخی مواقع محتوای آن دامنه قدیمی به قدری با کیفیت است که آن محتوا را در سایت جدید شان استفاده می کنند.

 

 

۲) یکی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری این است که از شبکه های اجتماعی برای سایت خود بک لینک بگیرید.بک لینک گرفته شدن از شبکه اجتماعی برای گوگل مهم نیست و به این مسئله توجه زیادی نمی کند بنابراین این روش شامل جریمه گوگل نمی شود .در این روش با قرار دادن مطالب و محتوای مرتبط به سایت در شبکه‌های اجتماعی و لینک دهی به سایت اصلی خودشان، کاربران شبکه اجتماعی را ترغیب می کنند که از سایت اصلی دیدن فرمایند .البته این روش موقعی در لیست سیاه خاکستری قرار می‌گیرد که از چندین صفحه در یک شبکه اجتماعی استفاده شود ولی اگر از یک صفحه اجتماعی استفاده شود این مورد در لیست کلاه سفید قرار می گیرد.

 


۳) در برخی مواقع که سایت ها نمی توانند تولید محتوا کنند برای اینکه گوگل را فریب دهند و بگویند سایتشان به روز شده است فقط به تغییر ظاهری متن و محتوای سایت و کد ها و دستورات می پردازند تا گوگل فکر کند که محتوایشان  آن را تغییر دادند و گوگل دوباره شروع به ایندکس کردن آن سایت می‌کند.

 


۴) وبمسترها برای اینکه ترافیک ورودی های سایت خود را افزایش دهند یک تکنیک کلاه خاکستری وجود دارد بدین صورت که می توان با آی پی های متفاوت از شبکه های اجتماعی وارد سایت خود شوند

 


۵) در متن های کوتاه می توانند کلمات کلیدی را در عنوان سایت به کار ببرند ولی در متن اصلی از آن کلمات کلیدی هیچ استفاده ای نکنند این متن سایت هیچ ربطی به کلمه کلیدی به کار برده شده در عنوان سایت نداشته باشد. این نیز یکی از روش‌های سئوی کلاه خاکستری می باشد.این روش فقط وقتی موثر است که متن کوتاه باشد ولی در متن های بلند خیلی زود توسط گوگل شناخته شده و جریمه می شود.

 


۶)استفاده از تکنیک های سئوی کلاه سیاه تا حدی که از مرز خط قرمز عبور نکند می‌تواند به عنوان تکنیک های سئو کلاه خاکستری شناخته شود.

 


تفاوت سئوی کلاه سیاه و خاکستری

 


مهمترین تفاوتی که برای این دو سئو می‌توان نام برد این است که سئوی کلاه سیاه کاملا خطرناک می باشد در صورت استفاده از آن توسط موتورهای جستجو شناسایی و جریمه میشود ولی تکنیک‌ کلاه خاکستری اگر به درستی استفاده شود توسط گوگل شناسایی نمی شود و می تواند در رتبه گیری سایت موثر واقع شود.

 

در ادامه با سئوی کلاه سیاه آشنا خواهیم شد:


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: