جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

مفهوم سئوی کلاه سیاه و انواع تکنیک هایی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد

مفهوم سئوی کلاه سیاه و انواع تکنیک هایی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد

 154    0

در این بخش می خواهیم در ادامه ی سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه خاکستری به سئوی کلاه سیاه و انواع تکنیک هایی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد بحث کنیم.

قبل از مطالعه ی این قسمت حتما سئوی کلاه سفید و کلاه خاکستری را در بخش قبل بخوانید:

 

سئوی کلاه سیاه خطرناکترین سئو

 

یکی از اشتباهاتی که افراد انجام می‌دهند و باعث جریمه و یا حتی در برخی موارد باعث پنالتی سایت خود می شوند به کار بردن تکنیک های سئوی کلاه سیاه می باشد.

سئو کلاه سیاه مجموعه روش ها و تکنیک هایی است که وبمستران برای سایت خود انجام می‌دهند تا سایت خود را در رتبه‌های بالای صفحه نتایج (SERP)ببیند با سئوی کلاه سیاه احتمال اینکه رتبه سایت بالا رود وجود دارد ولی بعد از مدتی به طور حتم توسط گوگل و دیگر موتورهای جستجو شناسایی شده و جریمه خواهد شد و کلمات کلیدی آن وب سایت توسط گوگل حذف خواهد شد.

گوگل و دیگر موتورهای جستجو دارای الگوریتم هایی هستند که خواهند توانست این روش و تکنیک های فریبنده را خیلی زود بشناسند و اگر چنین نبود جای تعجب داشت چرا که موتورهای جستجو مثل گوگل به خودی خود به این همه محبوبیت و اعتماد در بین افراد جامعه اینترنت دست نیافته است.
 

اگر هر کس با هر روش مورد دلخواه خود می توانست  وب سایت خود را سئو کند موتورهای جستجو مکانی بی نظم و بدون قاعده می بود همه موتور های جستجو برای خود قانون ها و الگوریتم‌های دارند که باید به آنها احترام گذاشت و با آنها پیش رفت.

 

 

سئوی کلاه سیاه

 

 

تکنیک های سئو کلاه سیاه یا Black hat seo

 

1) وقتی که در اینترنت به دنبال موضوعی هستید حتما به سایت هایی برخورده اید که به جای موضوعاتی که به دنبال آن هستید و در کلمات کلیدی آن سایت به چشم شما میخورد حتی توضیح کوتاهی هم در مورد کلمه کلیدی مدنظر شما داده نشده است، مطلب سایت در مورد موضوع دیگری است.
این یعنی فریب کاربران و گوگل . این سایت ها می خواهند از کلمات کلیدی بی ربط از موضوع سایت خود استفاده کنند تا کلمات کلیدی متفاوتی داشته باشند و باعث افزایش نرخ کلیک و همچنین ترافیک کاربران شوند و با این روش سایت خود را سئو کنند که این هم از نظر اخلاقی کار اشتباهی است و هم گوگل را فریب می دهد وافراد با دیدن چنین سایتی آن را ترک می کنند.این کار با اینکه به سئوی موقت سایت کمک می‌کند ولی در نتیجه ترک سایت به وسیله کاربران نرخ پرش سایت بالا می رود و این باعث پایین آمدن رتبه سایت می‌شود.
 گوگل هم با الگوریتم های خود این سایت ها را شناسایی کرده و باعث کاهش رتبه سایت میشود.

 


2) یکی از مواردی که الان به عنوان تکنیک های سئو کلاه سیاه شناخته می شود، در گذشته به عنوان تکنیک های اصلی سئوی محتوا به شمار می رفت بدین شرح است که افراد در گذشته برای اینکه بتوانند به سئو سایت خود دست یابند باید از کلمات کلیدی استفاده کنند حتی شده به صورت مصنوعی کلمات کلیدی را در مقالات خود تکرار می کرند ولی بعد از مدتی گوگل به این نتیجه رسید که این کار کاملا اشتباه است و آن را از ممنوعات الگوریتم خود اعلام کرد و اگر امروز کسی از این روش برای سئوی سایت خود استفاده کند باعث جریمه و پینالتی سایت از طرف گوگل خواهد شد.

 

3) دیگر تکنیکی که برای سئوی کلاه سیاه می توان بیان کرد این است که به دزدی محتوای دیگر سایت‌ها بروند این کار خیلی خطرناک می باشد و حتما توسط گوگل شناسایی شده و پنالتی خواهند شد.اگر بخواهید از مطالب یک سایت در محتوای خود استفاده کنید حتماً باید منبع آن را ذکر نمایید این کار قانونی است و توسط گوگل جریمه نمی شود.

 

4) برخی مواقع سایت ها برای اینکه برای خود تولید محتوا کنند از ربات های تولید محتوا کمک می‌گیرند این ربات ها به این شکل به تولید محتوا می پردازند که محتوای سایت های دیگر را کپی میکند و در سایت مورد نظر قرار می‌دهند که این کار به راحتی توسط موتورهای جستجو شناخته می‌شود و سایت جریمه میشود ولی وقتی کار سخت می‌شود که ربات ها توانایی کپی کردن مطالب جدید سایت های تازه وارد را به دست می آورند و  به سرعت آنها را کپی میکند و در سایت مورد نظر قرار می‌دهند و سایت خود را سئو می کنند در این صورت به نظر شما چه اتفاقی می‌افتد؟
در این صورت است که سایت مورد نظر هم دزدی محتوا می کند و هم گوگل حق را به او می‌دهد و سایتی راکه مطلب از آن سایت دزدیده شده است به عنوان مجرم شناخته می‌شود و جریمه خواهد شد چون که آن سایت هنوز تازه کار است و سرعت ایندکس پایینی دارد ولی سایت (در واقع مجرم) توسط ربات ها ایندکس شده اند. در واقع گوگل فکر می‌کند که این سایت محتوا را نوشته است و سایتی که مطلب از آن دزدیده شده است آن مطالب را کپی کرده است.

 

5) اگر سایت ها را بیش از حد معمول بهینه کنند رباتهای موتور جستجو به وب سایت مورد نظر مشکوک می‌شوند و نتیجه عکس به دست خواهد آمد. یعنی به جای اینکه سایت سئو شود اعتبار خود را از دست خواهد داد چرا که وبمستر ها با این روش فقط به فکر بهینه سازی سایت خود هستند و رضایت کاربران را فراموش کرده اند .به این مورد Over optimization گفته می شود

 

6) برخی مواقع در تولید محتوا فقط به فکر تهیه محتوا هستند و به ارزشمند بودن یا نبودن آن فکر نمی‌کنند.محتوا زمانی ارزشمند است که برای کاربر مفید واقع شود و باعث رضایت وی شود اگر چنین نباشد و در سایت خود انبوهی از محتوای بی ارزش را قرار دهند توسط موتورهای جستجو جریمه خواهند شد


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: