جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

رتبه بندی سایت ها در گوگل با استفاده از قوانین و الگوریتم ها ی گوگل بخش 2

رتبه بندی سایت  ها در گوگل با استفاده از قوانین و الگوریتم ها ی گوگل بخش 2

 161    0

در این قسمت دو تا از الگوریتم های پیج رنک و گوگل پاندا را مورد بررسی قرار می دهیم و در انتها به برخی از مشکلاتی که باعث نزول رتبه سایت در صفحه...

 

قبل از مطالعه ی این قسمت بخش 1 را مطالعه فرمایید :

 

حال به بررسی برخی از این الگوریتم ها می پردازیم:

 


الگوریتم پیج رنک Page Rank

 


# می‌توان گفت گوگل با این الگوریتم شروع به کار کرده است و یکی از مهمترین الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها می باشد این الگوریتم بر مبنای توجه به سئوی خارجی صفحات پایه گذاری شده است البته نه اینکه اصلا به سئوی صفحات داخلی توجه نکند ولی میزان توجه به سئوی خارجی صفحات بسیار بیشتر است.


# هر وب سایتی که دارای لینک های خارجی بیشتر باشد رتبه برتری در گوگل خواهد داشت البته به شرط پر محتوا بودن مطالب سایت.


# الگوریتم پیج رنک نتایج متفاوتی برای هر صفحه از یک وبسایت خواهد داشت چرا که برای هر صفحه از وبسایت پیج رنک جداگانه محاسبه میشود.


# این الگوریتم برای محاسبه شدن یک فرمول اختصاصی برای خود دارد که بازه ی نتایج این فرمول از ۰ تا ۱۰ می باشد یک وبسایت که نتیجه ۱۰ را به دست آورد از نظر گوگل بهترین رتبه را دارد و وب سایتی که نتیجه صفر را به دست می آورد بدترین رتبه را دارد.

 

 

گوگل پاندا

 


الگوریتم گوگل پاندا Panda Algorithm:

 


# مبنای پایه گذاری الگوریتم گوگل پاندا ضعف محتوای وب سایت و بی کیفیتی اطلاعات منتقل شده به کاربران بود. قبل از به کارگیری این الگوریتم توسط گوگل،وب سایت ها محتواهای بی ارزشی را به کاربران تحویل می‌دادند. از این‌رو کاربران ناراضی صدای خود را به گوگل رساندند و گوگل به فکر استفاده از این الگوریتم افتاد و پاندا را برای تعیین ارزش محتوای وب سایت ها به کاربرد.


# وب سایت ها برای اینکه از گوگل پاندا رتبه خوبی برای خود دریافت کنند باید اطلاعات مفید ،بروز ،علمی ،مستدل و بدون محتوای نامطلوب به کاربران ارائه دهند.

 


برخی از مشکلاتی که باعث نزول رتبه سایت در صفحه نتایج جستجوی گوگل می شوند عبارتند از:

 


۱)برخی  افراد برای ظاهر وب سایت های خود طراحی های بد و نامناسبی را انجام می دهند که باعث کاهش رتبه سایت خواهد شد.


۲)اگر در وبسایت ای بیش از حد از تبلیغات و آگهی ها استفاده شود باعث آزار کاربران خواهد شد و آزار کاربران مساوی نارضایتی گوگل می باشد و توسط الگوریتم پاندا رتبه چنین وب‌سایتی پایین خواهد آمد .


۳)یکی دیگر از مواردی که باعث ناراحتی و نارضایتی پاندا خواهد شد این است که در محتوای وب سایت از کلمات کلیدی بیش از حد لازم استفاده شود.


۴)برخی مواقع مسئولان تولید محتوای سایت ها فقط به فکر پر کردن صفحات وب سایت می باشند و به نکات نگارشی و ادبی متوجه نمی کنند و این یک بی احترامی به الگوریتم گوگل پاندا می باشد با این بی احترامی الگوریتم پاندا را عصبانی کرده و او هم عکس العمل کاهش رتبه را از خود برای این وب سایت نشان می دهد.


۵)همچنین برخی از  افراد محتواهایی را برای وب سایت خود انتخاب می‌کنند که از اعتبار برخوردار نمی باشند و یا از نظر کیفیت در حد پایینی هستند که این نیز باعث کاهش رتبه وبسایت توسط این الگوریتم خواهد شد.


۶)در متن های تهیه شده برای وب سایت نباید از متن های کوتاه و ناقص استفاده شود چرا که وقتی کاربری به دنبال مطلبی در وبسایت ها  می باشد، به هیچ عنوان نمی تواند از متن های خلاصه شده به نتیجه دلخواه خود برسد بنابراین باعث می شود هم کاربران از این وب سایت ها ناراضی شوند و هم از طرف گوگل حکم نزول رتبه چنین سایت هایی داده خواهد شد.


۷)همچنین نباید از سایتهای دیگر برای تولید محتوای وب سایت ها کپی برداری شود چراکه الگوریتم پاندا از مطالب تکراری بیزار است و اگر سایتی به این قانون پایبند نباشد رتبه خود را از دست خواهد داد. اگر چنان که خواهان استفاده مطالب از دیگر وبسایت ها می باشید حتماً باید خودتان مطلبی را که وجود دارد را خوانده و از یک منظر دیگر به موضوع نگاه کرده و متن های جذاب و بدون تکرار و با قلم خود تولیدمحتوا کنید.


۸)برخی از افراد سعی میکنند برای تولید محتوای وب سایت خود از مطالب مهم دیگر وبسایت ها فقط و فقط به صورت عناوین و یک توضیح مختصر درباره این عناوین استفاده کنند ولی این یک کار بسیار نادرست می باشد چرا که مطمئناً در وب سایت‌های دیگر توضیحات کاملتری درباره این عناوین گلچین شده شان وجود دارد.


۹)همچنین کار دیگری که الگوریتم پاندا به شدت از آن بیزار است،این است که وب سایتی در عنوان خود که در صفحه نتایج گوگل به نمایش گذاشته میشود از یک کلمه کلیدی استفاده کند،ولی وقتی وارد سایت می شویم محتوا  هیچ ارتباطی با این کلمات کلیدی ندارد و این باعث عصبانیت پاندا و همچنین کاربران خواهد شد.

 

بعد از مطالعه این بخش حتما بخش 3 را مطالعه فرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: