جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

رتبه بندی سایت ها در گوگل با استفاده از قوانین و الگوریتم ها ی گوگل بخش 3

رتبه بندی سایت  ها در گوگل با استفاده از قوانین و الگوریتم ها ی گوگل بخش 3

 164    0

در این بخش به معرفی دو الگوریتم رقص گوگل (google dance) و سند باکس یا جعبه شنی (sand box) می پردازیم .

 

قبل از مطالعه ی این مقاله بخش 2 را حتما بخوانید :


الگوریتم رقص گوگل

 


@این الگوریتم جزء الگوریتم های اصلی گوگل به شمار نمی‌آید و از نظر اهمیت نسبت به دیگر الگوریتم های گوگل ،زیاد مهم نیست.


@این الگوریتم به نرخ کلیک، نرخ پرش، مدت زمان حضور کاربران در سایت و دیگر اعمالی که از طرف کاربران نسبت به سایت مورد نظر انجام می پذیرد، حساس است.

 


این الگوریتم بعد از بررسی میزان رضایت کاربران نسبت به وبسایت ،چندین عکس العمل را نسبت به رتبه‌های سایت ها نشان می دهد:

 


۱) اگر مورد استقبال کاربران قرار بگیرید و این استقبال از حد مورد قبول الگوریتم رقص گوگل بیشتر باشد وبسایت را از رتبه کنونی اش به رتبه های بالاتر صعود می دهد.


۲) اگر میزان رضایت کاربران از وبسایت متوسط باشد ،وب سایت را در رنک قبلی خود ثابت نگه میدارد.


۳) ولی اگر میزان رضایت کاربران نسبت به وب سایت مورد نظر در حد ضعیفی باشد، وب سایت رتبه اش پایین‌تر می‌رود.


بعضی مواقع چندین وب سایت از نظر گوگل در یک رتبه در صفحه نتایج جستجو می توانند قرار بگیرند ولی از آنجا که هر رتبه فقط برای یک وبسایت میتواند باشد، اینجاست که الگوریتم رقص گوگل به یاری خواهد آمد و نظر کاربران در مورد وبسایت خواهد سنجید و هر کدام از وب سایت هایی که بیشتر مورد رضایت کاربران باشد آن وبسایت افزایش رتبه بالاتری را به خود اختصاص خواهد داد.


دقیقا مثل برخی از مسابقات که هر وقت چند شرکت کننده یک امتیاز را دریافت می‌کنند و در جایگاه یکسان قرار می گیرند، داوران مسابقه از تماشاگران کمک می‌خواهند و نظر آنها را مبنای رتبه گیری شرکت کنندگان( با یک امتیاز یکسان) قرار می دهند .در اینجا هم الگوریتم رقص گوگل به عنوان داور چنین کاری را در مورد وب سایت انجام میدهد.

 


چرا به این الگوریتم رقص گوگل گفته می شود؟

 


به خاطر اینکه سایت ها با توجه به نظرات کاربران دائماً در حال تغییر رتبه میباشد و جایگاهشان عوض میشود این الگوریتم به نام رقص گوگل نامیده شده است.

می‌توان نتیجه گرفت که رفتار و رضایت کاربران در رتبه گیری سایت ها بسیار،بسیار مهم است و حتی سایت هایی که جایگاه خاصی در گوگل ندارند می توانند با شیوه‌های خاص ،نظر کاربران را به خود جلب کنند و رضایت آنها را به دست آورد تا بتواند به رتبه‌های برتر دست یابد .پس هیچ وقت کاربران خود را فراموش نکنید و همیشه به دنبال جلب رضایت آنان باشید.مطمئناً این ضرب المثل را شنیده اید که رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.این ضرب المثل در مورد سئو وب سایت ها هم کاربرد دارد. چرا که اگر سایتی به طور ناگهانی و غیر عادی سئو شود گوگل به این سایت مشکوک می‌شود و الگوریتم‌ رقص خود را سراغ این وب سایت ها میفرستد و این الگوریتم هم وب سایت را مورد کنکاش قرار می‌دهند تا بداند که این وبسایت مرتکب تخلف شده است یا نه.

 


نتیجه گیری

 


با توجه به مطالب عنوان شده چنین بر گرفته می‌شود که نوسانات وب‌سایت‌ها در رتبه گیری درزمان اولیه تولید محتوا در یک وب سایت کاملا عادی است و جای نگرانی نیست و نیاز به تغییرات اساسی در سایت نمی باشد ولی اگر بعد از سپری شدن مدت زمانی که رقص گوگل روی سایت به اتمام رسید و نتیجه به دست آمده وبمستران راضی نکرد ،می توان تلاش های دیگری برای سئوی سایت انجام داد.

 


مدت زمان مورد نیاز برای دنس گوگل وب سایت ها:

 


نمی توان زمان مشخصی را برای دنس گوگل سایت ها در نظر گرفت و هر سایتی نسبت به شرایط خاص خود می تواند در یک بازه زمانی متفاوتی رقص گوگل خود را پشت سر بگذارد.

 


الگوریتم سندباکس یا جعبه شنی

 

سند باکس

 

 


این الگوریتم یکی از الگوریتم های کاربردی شرکت گوگل میباشد:


@ سندباکس وب سایت هایی را که تازه ایجاد شده اند از وب سایت هایی که دارای تجربه می باشند و بارها مورد امتحان گوگل  قرار گرفته اند و در واقع از پیشکسوتان میباشند ،جدا می‌کند.حتماً دیده اید که برخی از  شرکت ها وقتی نیروی کار جدید استخدام می کنند با آنها توافق می‌کنند که یک یا دو ماه اول استخدام و در بعضی مواقع حتی بیشتر( بستگی به توافق صورت گرفته بین آنها)او را بیمه نمی کنند تا از ادامه فعالیت نیروی کار جدید مطمئن شوند و بعد از سپری شدن مدت زمان تعیین شده ،شروع به پرداخت حق بیمه برای وی کنند.(البته این یک کار غیر قانونی می‌باشد ولی بیشتر شرکت‌ها چنین کاری را انجام میدهند)در اینجا هم گوگل سایت تازه تاسیس را که از ادامه فعالیت آنها مطمئن نیست برای بررسی ادامه فعالیت سایت تازه کار و اطمینان از ادامه فعالیت آن،آن را در جعبه سندباکس قرار می‌دهد و پیش بقیه وب‌سایت‌هایی که چنین مرحله‌ای را گذرانده اند و چند مدت است که به فعالیت خود ادامه می‌دهند نمی فرستد.


@ دلیل این کار گوگل این است که روزانه چندین هزار سایت نوپا به دنیای گوگل پا می گذارند و اگر همه سایت ها یک جا جمع شوند، بررسی گوگل سخت خواهد شد و شاید نتواند بهترین سایت ها را در اختیار کاربران قرار دهد. ولی وقتی سایت های نوپا در سند باکس قرار میگیرن ۱تا۴ ماه مورد آزمایش قرار می گیرند و اگر به فعالیت خود ادامه دهند و همچنین محتوای باکیفیتی داشته باشند از send box خارج میشوند .برای اینکه زودتر از این جعبه شنی خارج شوید باید روی سایتتان بیشتر کار کنید و کیفیت محتوای خود را بالا ببرید و همچنین تمام فعالیت هایی که در راستای سئو سایت می باشد را باید انجام دهید تا جعبه شنی گوگل گزارش های خوبی را در مورد وبسایت شما به گوگل ارائه دهد و گوگل نیز از وبسایت شما مطمئن شده و شروع به سئو سایت موردنظر می‌کند.در چند ماه اول ممکن است یک وبمستر هر چقدر تلاش کند سایتش سئو نشود ولی نباید نگران باشد چرا که این مورد مربوط به ویژگی های الگوریتم سندباکس می باشد.مطمئنا اگر یک سایت پر محتوا باشد و همچنین اقدامات سئو برای وبسایت موردنظر انجام گرفته باشد، وبمستر نتیجه خواهد گرفت و وبسایت وی در صفحات اول  نتایج جستجوی گوگل دیده خواهد شد.

 

@ البته یک نقطه وجود دارد که باید به آن توجه شود و آن این است که سندباکس گوگل برای همه وب سایت ها فعال نمی باشد.برای اینکه بفهمید که وبسایتتان در جعبه شنی قرار گرفته است که سئو نمی‌شود یا سایت شامل جریمه شده و یا کلا ایندکس نشده است، میتوانید از سرچ گوگل برای این کار کمک بگیرید وقتی که برخی از صفحات وب سایت سئو شده باشد و فقط در کلمات کلیدی و کاربردی شما،سایت‌تان سئو نشده باشد یعنی وب سایت در جعبه شنی قرار گرفته ولی اگر کلاً هیچ یک از صفحات ایندکس نشده باشد این یعنی مشکل دیگری در سایت شما وجود دارد و باید آن را پیگیری کنید و نسبت به رفع آن اقدام کنید.

بعد از این قسمت حتما بخش 4 را ببینید و بخوانید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: