جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

الگوریتم های موتور جستجوی بینگ Bing و مقایسه دو موتورجستجوی بینگ و گوگل بخش یک

الگوریتم های موتور جستجوی بینگ Bing و مقایسه دو موتورجستجوی بینگ و گوگل بخش یک

 304    0

در این مقاله در مورد الگوریتم های موتور جستجوی بینگ Bingو ابزار و منابع رایگان موتور جستجوی بینگ Bing و وبلاگ کیفیت جستجو در بینگ یا Search Quality...

 

 

الگوریتم های موتور جستجوی بینگ Bing

 

 

در مقاله هایی که مختص معرفی موتورهای جستجو بود، انواع موتورهای جستجو را معرفی نمودیم و در مورد موتور جستجوی بینگ هم مباحثی را بیان کردیم. در این مقاله قصد این را داریم که بینگ را بیشتر و کامل تر معرفی کنیم و الگوریتم هایی که مختص این موتور جستجوی می باشد را برایتان معرفی نماییم.


از آنجایی که موتور جستجوی گوگل بیشتر از همه موتور های جستجو در بین کاربران شناخته شده می باشد، بنابراین الگوریتم‌های این موتور جستجو نیز بسیار معروف و شناخته شده است ولی موتورهای جستجوی دیگری نیز هستند که طرفداران مختص به خود را دارند و می‌خواهند با موتورهای جستجوی گوگل به رقابت بپردازند. 


بنابراین این موتورهای جستجو نیز برای خود الگوریتم‌هایی را تعریف نموده اند که برای موفق شدن در به دست آوردن رتبه در صفحه نتایج چنین مرورگرهای باید این الگوریتم‌ها را نیز در سایت خود اعمال نماییم.


اگر بخواهید یک راه حل خوب برای موفق شدن در رقابت بین سایت ها که برای سئو انجام می پذیرد، پیدا کنید، ما رعایت الگوریتم‌های Bing را به شما پیشنهاد می دهیم.


چرا که هر وقت که در بین طراحان سایت و سئو کاران بحث رتبه بندی سایت ها پیش می آید، اکثراً آنها به گوگل و الگوریتم های مربوط به آن اشاره دارند و در مورد اینکه سایت مورد نظر را در صفحه نتایج اولیه گوگل بالا بیاورند و در واقع آن سایت را در این موتور جستجو سئو نمایند، بحث می‌کنند و تبعیت از الگوریتم ها این موتور جستجو را در اولویت کار خود قرار می‌دهند و کمتر کسی هست که به دیگر موتورهای جستجو و سئوی سایت مدنظر خود در صفحه نتایج دیگر موتورهای جستجو به بحث و گفتگو می پردازد و الگوریتم‌های که این موتورهای جستجو تبعیت از آنها را برای سئوی سایت های ضروری می‌دانند اشاره ای ندارد.


پس اگر شما بتوانید سایت خود را در برابر این الگوریتم‌ها قوی نمایید و به رعایت این الگوریتم ها در سایت مد نظرتان اقدام نمایید، می توانید در بین دیگر رقبا، شما به موفقیت بیشتری دست یابید.


همانطور که می دانید به همراه ویندوز، اینترنت اکسپلورر هست که بر روی کامپیوتر کاربران نصب می‌شود و در صفحه پیش فرض اینترنت اکسپلورر نیز، از موتور جستجوی بینگ استفاده می شود و از این جهت Bing یکی از موتورهای جستجوی می‌باشد که می‌تواند کاربران بسیاری را، به کاربرانی که از طریق موتور جستجوی گوگل جذب کرده اید، اضافه نماید.


بعد از موتور جستجوی گوگل این موتور جستجوی بینگ می باشد که توانسته است در بین افرادی که در اینترنت به گشت و گذار می پردازند و به دنبال کارهای خود می‌باشند، محبوبیت پیدا کند.


این موتور جستجو به علت اینکه الگوریتم های پیچیده ای ندارد، توانسته است کاربران بیشتری را نسبت به سایر موتورهای جستجو البته به جز گوگل، جذب نماید.


همانطور که می دانید هر موتور جستجوی برای خود الگوریتم های خاصی دارد که به وسیله آن می تواند رتبه سایت ها را در صفحه نتایج خود تعیین کند و هیچ دو موتور جستجوی وجود ندارد که از قانون و فرمول واحدی برای تعیین رتبه استفاده نماید.


یکی از الگوریتم های که در موتور جستجوی بینگ بسیار شناخته شده می باشد، الگوریتم whole page یا همان تمام صفحه می باشد. بینگ با استفاده از الگوریتم می‌تواند به سازماندهی صفحه نتایج جستجو کاربران بپردازد و در واقع با این الگوریتم می تواند بهترین و نزدیکترین نتایج مربوط به جستجوی کاربران را برای آنها به نمایش بگذارد.


برای اینکه Bing بتواند بهترین نتایج را برای کاربران خود به نمایش بگذارد، چندین مرحله را باید پشت سر بگذارد. اولین مرحله این است که سایت ها را توسط تیم های مخصوصی مورد بررسی قرار می‌دهد و سایتی که بهترین نمره را از این تیم بتواند دریافت کند به عنوان سایت انتخاب می شود که می تواند وارد مرحله بعدی بررسی‌ها شود.


این تیم، سایت ها را بر اساس ارزش محتوایی عناصر یا صفحات، مورد بررسی قرار می‌دهند و سایتی که از نظر گرافهای دانش، تصاویر موجود در بین محتوا و ویدیوهای مرتبط درج شده در سایت و غیره، بتواند رتبه بالاتری را دریافت نماید، توسط این تیم برگزیده میشود.


سپس آن سایت وارد مرحله بررسی توسط الگوریتمwhole page می‌شود و توسط این الگوریتم مورد بررسی قرار می‌گیرد و رتبه بندی سایت هایی که وارد این مرحله شده اند، توسط این الگوریتم صورت می پذیرد.


موتور جستجوی بینگ، دارای ویژگی هایی می باشد که می توانید آن ویژگی‌ها را نقاط برجسته این موتور جستجو بدانید.


بنابراین سئوی سایت خود را در این موتور جستجو مهم تلقی نمایید و بدانید که کاربران زیادی هستند که از این موتور جستجو برای جستجوی خود در اینترنت استفاده میکنند.

 


* موتور جستجوی بینگ مجهز به ویژگی  Auto-Suggest می باشد.

 

اگر کاربر موتور جستجوی گوگل کروم باشید، مطمئنا با این ویژگی آشنایی دارید و میدانید که موتور جستجویی که به این ویژگی مجهز می باشد، می‌تواند عبارات مشابه با عبارت مورد جستجوی کاربر را به وی پیشنهاد دهد تا کاربر با جستجوی آن عبارات مشابه به نتایج بهتری برای جستجوهای خود برسد. ولی برای اینکه موتور جستجوی Bing، کاربر را مجبور به دیدن این پیشنهادات نکند، در تنظیماتش گزینه ای را برای غیرفعال کردن آن گذاشته است که کاربر با توجه به سلیقه خود می تواند این ویژگی را غیرفعال و یا فعال نماید. ولی چه کسی بدش می‌آید که ابزاری باشد که بتواند در جستجوی هایش وی را راهنمایی نمایند تا بتوانند به نتایج بهتر و کاملتری برسد‌.


* اگر از کاربرانی می باشید که بیشتر به دنبال تصاویر هست، می توان گفت این موتور جستجو در این زمینه ویژگی های برتری دارد که می‌تواند به‌شدت برای کاربر مهم تلقی شود.این ویژگی Infinite Scroll یا همان اسکرول بی نهایت است که کاربر را در بین صفحات نتایج سردرگم نمی کند و برای اینکه وی در بین صفحات نتایج به دنبال نتیجه برتر در حرکت نباشد، این ویژگی را در این موتور جستجو فعال نموده اند.


* دیدن یک خلاصه از نتایج به دست آمده در صفحه نتایج می تواند باعث شود که کاربر به طور مکرر وارد سایت هایی نشود. چرا که همه سایت ها دارای مطالب مهم و مرتبط با جستجوی که وی در نظر دارد را ندارند و کاربر می تواند با دیدن خلاصه اطلاعات از سایت ها، سایت هایی که برای ورود انتخاب کند که به نظرش بهترین نتایج به شمار می آیند. این قابلیت در این موتور جستجو وجود دارد و نام آن Quick View می باشد.


* یکی دیگر از ویژگی هایی که این موتور جستجو دارد، این است که می تواند تاریخچه جستجو های شما را داشته باشد که این ویژگی معمولا در دیگر موتورهای جستجو از جمله گوگل نیز وجود دارد. چیزی که توانسته است آن را برجسته تر نماید این است که این موتور جستجو تاریخچه ها را همراه با جزئیات زمان و تاریخ نگهداری می کند و شما اگر به دنبال جستجوی خاصی در زمان و تاریخ معین باشید، می توانید با ورود به تاریخچه جستجو هایتان به آن جستجویی که در زمان و تاریخ مشخص به جستجو پرداخته اید، دستیابید و با کلیک روی آن جستجو دوباره به آن صفحه انتقال یابید. البته اگر نیازی به این ویژگی نداشته باشید، می توانید آن را غیر فعال نمایید.


* بینگ برای کاربرانی که به دنبال ویدیوها می باشند نیز اندیشیده است و برای اینکه با انتخار نتایج نادرست روبرو نشوند و ویدیویی را که مرتبط با جستجوی خودشان نیست پخش نکنند، ویژگی به نام Smart video preview را فعال نموده است که با استفاده از این ویژگی کاربر می‌تواند بدون ورود و پخش ویدیو و با نگه داشتن فلش موس روی ویدیو موردنظر و بدون نیاز به کلیک کردن  ۳۰ ثانیه اول ویدیو را ببیند و اگر آن ویدیو را مناسب جستجوی خود تشخیص دهد، اقدام به پخش یا دانلود آن ویدیو نماید.این چندین مورد از ویژگی های موتور های جستجو می باشد که می تواند تجربه کاربری را بالا ببرد و کاربران زیادی را برای استفاده از این موتور جستجو ترغیب نماید.پس همانطور که می‌ بینید، بهتر است که سایت خود را در این موتور جستجو نیز سئو نمایید.موتور جستجوی بینگ به شدت به سئو علاقه دارد و به همین خاطر هم ابزارها و منابع رایگان بسیاری را در اختیار کاربران قرار داده است تا کاربران با استفاده از این ابزارها بتوانند سایت های خود را سئو نمایند.

 


برخی از ابزار و منابع رایگان موتور جستجوی بینگ عبارتند از:

 

 

* موتور جستجوی بینگ برای اهمیت دادن به کاربران خود یک راهنمای را برای آنها فراهم نموده است تا کاربران بتوانند با مطالعه آن راهنما، سایت های خود را به هدف سئو سایتشان برسانند. بنابراین کاربران برای اینکه بتوانند در این مسیر گام بردارد باید قبل از هر اقدامی این راهنمای سئو را مطالعه کرده و از نکات موجود در این راهنما استفاده نمایند.


* بینگ نیز مانند گوگل، وبمستر تولز دارد و با استفاده از این ابزار، امکانات زیادی را برای کاربران خود فراهم می کند تا بتوانند با اطلاعات و جایگاه سایت خود را در موتور جستجوی بینگ آشنا شوند و همچنین مشکلات مربوط به سایت خود را به دست آورند تا در صورت وجود مشکل، به رفع آنها اقدام نمایند.


* همچنین Bing دارای آنالیز گری می باشد که با استفاده از این آنالیز گر که به نام  Bing Website Analyzer می باشد، می توان به تجزیه و تحلیل صفحات سایت ها پرداخت تا با استفاده از نتایج به دست آمده، تشخیص داد که همه صفحات توانستند از سئوی بینگ پیروی کنند و یا نه.
این ابزار می تواند مدیر سایت را در رتبه بندی سایت ها در این موتور جستجو یاری نماید.استفاده از این ابزار بدین صورت می باشد که بعد از اینکه مدیر سایت آدرس سایت خود را به این ابزار می دهد، این ابزار پیشنهاداتی را به مدیر ارائه می دهد که در صورت استفاده از این پیشنهادات می تواند رتبه سایت خود را بالا ببرد.

 

* همانطور که بیان شد این موتور جستجو ابزارهای رایگان بسیاری برای سئوی سایت ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد، یکی از آنها ابزارها، ابزار Microsoft SEO Toolkit می باشد.این ابزار در شناسایی مشکلات سئو بسیار قدرتمند می باشد و می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن های دسکتاپی به بررسی سایت ها برای یافتن این مشکلات اقدام نماید.


* بینگ برای اینکه بتواند کاربران خود را سرگرم نماید و پست هایی را در اختیار آنها قرار دهد و از وبلاگ و مستر بینگ استفاده می نماید که برای استفاده از پست های ارائه شده در این وبلاگ فقط کافی است که کاررر آن وبلاگ را بخواند و اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایند و در آن وبلاگ عضو شود.

 

* وبلاگ کیفیت جستجو در بینگ یا Search Quality Bing 


بینگ وبلاگی به نام Search Quality Bing را در اختیار کاربران قرار داده است تا در آن وبلاگ اطلاعات مورد نیاز کاربران را در مورد کارهایی که اعضای تیم ضد اسپم به انجام و بررسی آن ها می پردازند را برای کاربران منتشر کند.

 


* پشتیبانی بینگ


بینگ به کاربران خود بسیار ارزش قائل است و این ارزشمند بودن کاربران از طریق همراهی کردن با آنها با پشتیبانی خود، به آنها اعلام میدارد. کاربران در هنگام کار کردن با این موتور جستجو، اگر سایتشان با مشکلی روبرو شود و یا به هر دلیلی دیگر نیاز داشته باشند که با تیم پشتیبانی این موتور جستجو ارتباط داشته باشند، می توانند از ابزار تماس با تیم وبمستر های بینگ استفاده کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند و به حل مشکل خود اقدام نمایند.

 


* اکثر کاربران و مدیران سایت ها فکر میکنند که اگر بتواند سایت خود را در موتور جستجوی گوگل به سئو برسانند، حتماً در موتورهای جستجوی دیگر نیز رتبه خوبی را خواهند داشت، ولی باید بگوییم که چنین افکاری کاملا نادرست می باشد. چرا که هیچ دو موتور جستجویی وجود ندارد که از الگوریتم و ویژگی‌های واحدی برای رتبه بندی سایت ها استفاده نمایند. درست است که برخی از ویژگی ها و الگوریتم ها هستند که در اکثر موتورهای جستجو اهمیت ویژه‌ای دارند ولی باز هم این درجه اهمیت در همه موتورهای جستجو یکی نیست.

 


در این قسمت از مقاله قصد این را داریم که دو موتور جستجوی بینگ ( Bing )و گوگل ( Google) را در مورد استفاده از ویژگی ها و الگوریتم ها برای رتبه بندی سایت ها مقایسه نماییم. البته فقط به چندین مورد مهم این مقایسه در این مقاله اشاره خواهیم داشت.

 

 

* بینگ به تعامل کاربران با سایت اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و از طریق  Pogosticking به اندازه گیری این تعامل می پردازد.

 

بینگ دو حالت را برای تعامل کاربران با سایت ها در نظر می‌گیرد و اعتقاد دارد که کاربران وقتی با سایتی در صفحه نتایج جستجو روبرو می شوند دو عکس العمل را از خود نشان خواهند داد که این دو عکس العمل به صورت دو حالت زیر می باشد:

 


حالت اول:

 


د این حالت کاربر، سایت مورد نظر را متناسب با جستجوی خود می‌بیند و آن را برای مطالعه انتخاب می‌کند و با کلیک کردن روی آن لینک، وارد آن صفحه از سایت میشود. ولی وقتی وارد صفحه شد آنرا مرتبط با جستجوی خود نمی بیند و یا از آن سایت خوشش نمی آید و در این حالت آن سایت را ترک می کند و دوباره به صفحه نتایج جستجو برمی گردد تا سایت دیگری را برای ورود و مطالعه خود انتخاب نماید.


این یعنی یک نمره منفی برای سایت مورد نظر. بینگ وقتی می‌بیند که کاربری از سایت مورد نظر راضی نبوده است و این سایت را ترک کرده است برای آن سایت یک نمره منفی در نظر می‌گیرد تا در زمان رتبه بندی سایت ها، آن نمره منفی را اعمال نماید و اگر افراد زیادی چنین عکس العملی را در مورد این سایت داشته باشند، Bing این سایت از نظر تعامل با کاربران قوی به شمار نمی آورد و این یک سیگنال منفی در مورد این سایت برای موتورهای جستجو به حساب می آید که نقش بسیاری در رتبه بندی سایت ها خواهد داشت و کاهش رتبه این چنین سایت هایی را به همراه خواهد داشت.

 


حالت دوم:

 


زمانی که کاربران وارد سایتی می شوند و این سایت را در مسیر رسیدن به اهداف و جستجوهای خود مفید می‌دانند و در آن سایت می ماند و آن را ترک نمی کنند و دوباره به صفحه نتایج جستجو برنمی گردند، بینگ برای چنین سایت هایی نمرات مثبتی در نظر می‌گیرد و با دریافت سیگنال‌های مثبت زیادی از طرف اکثر کاربران، درمی‌یابند که این سایت که سایت مفید می‌باشد و می‌تواند با کاربران تعامل خوبی را برقرار نماید. در نتیجه چنین سیگنال‌هایی می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی را در رتبه‌بندی سایت‌ها داشته باشد و این سایت‌ها رتبه های بالاتر در صفحه نتایج جستجو به دست خواهند آورد.

 


* دومین موردی که از نظر موتور جستجوی Bing بسیار اهمیت دارد، نرخ کلیک یا CTR می باشد. گوگل نیز اهمیت زیادی به CTR می دهد و آن را یکی از الگوریتم های خود برای رتبه بندی سایت ها معرفی می کند.

 


در الگوریتم های گوگل نیز این مورد برایتان معرفی شده است، ولی در این مقاله نیز در مورد آن توضیحاتی خواهیم داد.نرخ کلیک یا CTR  به این معنی میباشد که چه تعداد از کاربران روی لینک سایت هایی که در صفحه نتایج جستجو برای آنها به نمایش گذاشته می‌شود، کلیک می کنند. فرقی نمیکند که بعد از کلیک کردن و ورود به آن سایت آن کاربر سایت را ترک می نماید و یا تصمیم می گیرد که زمان بیشتری را در آن سایت سپری کن.در واقع CTR فقط به این مسئله می پردازد که چند نفر از کاربران روی لینک سایت کلیک می نمایند تا وارد آن سایت شوند و هر سایتی که بتواند CTR بالایی را به دست آورد، می تواند به نمرات بیشتری در رتبه بندی سایت ها به دست آورد.

 


* مورد دیگری که Bing به آن اهمیت بیشتری نسبت به گوگل می دهد، سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی میباشد.

 


گوگل نیز به این موضوع تأکید دارد ولی بینگ اهمیت زیادی به این مسئله می دهد و تاثیر این سیگنال بر روی رتبه بندی Bing بسیار بیشتر می باشد.برای اینکه بتوانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجوی بینگ و گوگل بالا ببرید، بهتر است که به سیگنال های شبکه اجتماعی اهمیت ویژه‌ای دهید و آن را یکی از استراتژی های سئوی سایت خود قرار دهید.بینگ یک امکان ویژه‌ای در این مورد دارد که می تواند پست های موجود در شبکه های اجتماعی فیسبوک و توییتر را به طور مستقیم در صفحه نتایج خود به نمایش کاربران در بیاورد. ولی این نتایج را با نتایج معمولی متفاوت نمایش می‌دهد تا برای کاربران تمایز آنها قابل درک باشد.

 


* همانطور که می‌دانید گل اهمیت بسیار بالایی برای بک لینک ها ( همان لینک هایی که در سایت های دیگر  قرار داده می شود و کاربران با کلیک کردن روی آن لینک ها و در آن سایت ها وارد سایت ما می شوند) و یا (همان لینک های ورودی )، قائل است.در حالی که موتورهای جستجوی بینگ چنین نیست و اهمیت این بک لینک ها در موتورهای جستجوی بینگ بسیار پایین‌تر از گوگل می باشد.البته این موتور جستجو نیز از بک لینک های Editorial که در داخل محتوا به ایجاد این لینک ها پرداخته می شود و همچنین بک لینک های طبیعی برای رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده می‌کند.

 

 بعد از مطالعه ی این مقاله حتماالگوریتم های موتور جستجوی بینگ Bing و مقایسه دو موتورجستجوی بینگ و گوگل بخش دو را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: