جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

ابزار تست کننده سرچ کنسول یا URL Inspection بخش دو

ابزار تست کننده سرچ کنسول یا URL Inspection بخش دو

 182    0

در این مقاله در ادامه ی مقاله ی ابزار تست کننده سرچ کنسول یا URL Inspection بخش یک در مورد تب Coverage و FAQ و AMP بحث و بررسی شده است.

 

قبل از مطالعه ی این مقاله حتما ابزار تست کننده سرچ کنسول یا URL Inspection بخش یک را مطالعه بفرمایید :

 

همانطور که بیان شد مهمترین و پرکاربردترین وظایف ابزار URL Inspection این است که ایندکس شدن یا نشدن یک صفحه را مورد بررسی قرار می‌دهد و وبمستران برای اینکه از وضعیت صفحه موردنظرشان درباره ایندکس شدن یا نشدن آن اطلاعاتی به دست آورند، URL آن صفحه را به این ابزار می دهند و از وضعیت آن باخبر می‌شود. یکی از بخش‌های جذاب و منحصر به فردی که این ابزار در خود دارا می‌باشد بخش Test Live URL می باشد. این بخش به ما این امکان را می‌دهد که از دید ربات های گوگل به بررسی صفحه مورد نظر مان بپردازیم. با این بخش می‌توان به‌صورت لحظه‌ای صفحه مورد نظر را بررسی نمود و از وجود یا عدم وجود مشکلی در آن اطلاع پیدا کرد. این بخش بهترین گزینه برای بررسی سایت ها، در مواقعی می باشد که هکرها به هک کردن سایتی اقدام نموده اند و از کدهای مخرب استفاده می کنند. البته کدهای مخربی که در ظاهر صفحه باعث ایجاد تغییری شوند قابل بررسی با این بخش از ابزار URL Inspection می باشد، نه آن کدهایی که به صورت پنهانی در بین کد های عادی صفحه وارد می شوند، چرا که این کد ها قابل شناسایی نیستند.

 

 

مهم ترین اطلاعات دریافتی از این بخش عبارتند از:


* کدهای html موجود در صفحه


* منابع استفاده شده در صفحه


* نوع محتوای موجود در صفحه


* HTTP Response 

 

 

در این بخش با دو حالت روبرو میشویم و این دو حالت به شرح زیر می باشد :

 


مواقعی که صفحه ایندکس شده باشد در کنار عبارت url is on Google علامت تیک سبز رنگ دیده شود ولی اگر در کنار این عبارت علامت (¡)  باشد، یعنی صفحه برای ایندکس شدن موفق نشده است.


پایین صفحه که این اطلاعات را به شما نمایش می دهد، عبارت REQUEST INDEXING نمایش داده می شود، که این گزینه به خاطر این موجود می باشد که شما بتوانید از گوگل درخواست اینکس کردن صفحات را بدهید. این مورد بیشتر زمانی به کار برده می شود که آپدیتی در صفحه ایجاد کرده باشید و یا صفحه ای را تازه ایجاد و منتشر کرده باشید. که در این صورت با انتخاب این گزینه از گوگل میخواهید که صفحه شما را هم در صف انتظار برای بررسی توسط خزنده‌هایش قرار دهد‌‌.

 

 

استفاده از REQUEST INDEXING در چه مواقعی پیشنهاد می شود؟

 

 

* زمانی که صفحه ای را جدیدا منتشر نموده اید و می خواهید که صفحه تان ایندکس شود.


* زمانی که در صفحه شما هیچ خطایی جهت عدم نمایش صفحه مورد نظر تان در صفحه نتایج گوگل وجود ندارد، (مانند ایرادات ساختاری و تگ های نوایندکس یا مشابه آن) ولی باز هم با خطای URL is not on Google مواجه می شوید.


* زمانی که صفحه مورد نظرتان دارای خطاها و ایراداتی بوده و شما نسبت به رفع آن اقدام نموده اید و پس از رفع آن دوباره می خواهید از گوگل درخواست ایندکس شدن آن صفحه را بدهید.


* صفحه ای را به هر دلیلی مثل قدیمی بودن محتوای آن، به روز رسانی نموده اید و می خواهید با بروزرسانی جدید، گوگل دوباره صفحه مورد نظرتان را ایندکس نماید.

 

نکته که باید در مورد استفاده از REQUEST INDEXING باید به آن توجه کنید، این است که نمی توانید روزانه به صورت نامحدود از این گزینه استفاده کنید و ابزار URL INSPECTION برای استفاده از این بخش محدودیت روزانه اعمال نموده است. همچنین استفاده از این بخش به صورت مکرر توصیه نمی‌شود، چرا که اگر برای یک صفحه به صورت مکرر از این بخش استفاده نمایید، تاثیر مثبتی در سریعترین ایندکس شدن صفحه موردنظرتان نخواهد داشت.

 

 

تب Coverage چیست و چه اطلاعاتی را در اختیار استفاده کنندگان از ابزار URL INSPECTION می گذارد؟

 

 

تبی به نام Coverage در ابزار URL INSPECTION وجود دارد که وبمستران جهت دریافت اطلاعاتی در مورد صفحه مورد نظرشان می توانند از آن استفاده نماید. در واقع با Coverage می توانید هر آنچه را که در مورد صفحه مورد نظرتان می خواهید و مهم است را به دست آورید ولی خود Coverage دارای زیرمنوی می باشد که با علامت فلش کنار این تب می توانید این زیر منو را جهت مشاهده و استفاده باز کنید. وقتی که زیر منو را باز می‌کنید با سه گزینه به نام های Discovery,  Crawl, indexing روبرو می شوید که هر کدام از این گزینه ها جهت ارائه اطلاعات خاصی تعبیه شده است. که در ادامه می خواهیم به بررسی این سه گزینه بپردازیم و بدانیم که چه اطلاعاتی را می توانیم از آنها دریافت نمایید.

 

 

Discovery ●

 

در داخل این بخش دو نوع اطلاعات sitemap , Referrig page آورده شده است.

 

 

referring page

در واقع از بخش Discovery می‌خواهیم بدانیم که صفحه مورد نظر ما از چه طریقی توسط گوگل شناسایی شده است یا به عبارتی می‌خواهیم بدانیم که url ما از طریق sitemap توسط گوگل شناسایی شده است یا از طریقReferrig page (صفحه ارجاع)

 


زمانی تعیین می شود که گوگل توسط Referrig page صفحه ما را شناسی کرده که لینک صفحه ما در صفحه ای دیگر نیز آورده شده است و ربات های گوگل آن لینک را دیده اند و می شناسند. در واقع لینک صفحه مورد نظرمان قبلاً توسط ربات های گوگل در صفحه دیگر مشاهده شده است.
حال اگر گوگل از طریق این دو نوع روش به url صفحه ما دست پیدا نکرده باشد، در انتهای این بخش با جمله"URL might be known from other sources that are currently not reported" روبرو خواهیم شد. در واقع گوگل در این حالت از راه دیگری به جز این دو راه به url صفحه ما دست پیدا کرده است.زمانی که عبارت N/A در این صفحه مشاهده می شود به این معنی می باشد که اطلاعاتی در دسترس نمی باشد، ولی در صورت مشاهده عبارت Submitted یعنی گوگل به صفحه شما در نقشه سایت تان رسیده است.

 

 

Crawel ●

 

بخش دومی که در Coverage برایتان به نمایش گذاشته می‌شود، بخشCrawel می باشد. این بخش درباره خزش روبات‌ها اطلاعاتی را در دسترس افراد قرار می دهد. از این قسمت می توانید بدانید که چه نوع رباتی به بررسی صفحه شما پرداخته است و زمان آخرین بررسی صفحه شده توسط این ربات چه موقع می باشد. به جز این موارد می توانید اطلاعاتی را در مورد فتچ شدن، ایندکس شدن یا نشدن صفحه مورد نظرتان به دست آورید. در این بخش گزینه های برای شما به نمایش گذاشته می‌شود که ما می‌خواهیم معنی هر کدام از این گزینه ها را برایتان توضیح دهیم.

 

 

Lasted crawel *

 

آخرین زمان خزش ربات را در صفحه مورد نظر شما به نمایش می‌گذارد.

 


Crawled as *

 

این قسمت مربوط به نمایش نوع ربات خزنده در صفحه شما می باشد. برای مثال ربات Googlebot desktop یا ربات Googlebot mobile 

 

 

Crawl allowed *

 

این عبارت وجود یا عدم وجود محدودیت در مورد خزش ربات گوگل را در صفحه مدنظرتان به شما نشان می دهد‌. در واقع نشان می دهد که آیا ربات ها اجازه خزش در آن صفحه را دارند تا آن را بررسی و ایندکس کند یا نه؟

 

 

Page fetch *

 

در این گزینه هم اطلاعاتی در مورد اینکه آیا ربات گوگلی که هیچ محدودیتی از نظر خزش نداشته است، آیا می تواند اطلاعات صفحه مورد نظر را از سرور دریافت کند یا نه؟ که در صورت اینکه توانایی دریافت اطلاعات از سرور  را داشته باشد برای شما عبارت successful نمایش داده می شود ولی اگر این توانایی را نداشته باشد عبارت failure نمایش داده می شود. همچنین علت ناتوانی را نیز به صورت خیلی خلاصه برای تان نمایش داده می دهد.

 

 

Indexing allowed *

 

در این قسمت نیز اجازه داشتن یا نداشتن جهت ایندکس شدن صفحه توسط ربات ها تعیین می‌شود.

 

 

Indexing ●

 

بخش سوم بخش Coverage مربوط به وضعیت تگ کونیکال و آدرسی که صفحه مورد نظر با آن آدرس ایندکس شده است می باشد. که به دو بخش تقسیم می شود، بخش اول مربوط به User-declared canonical می باشد در این بخش URL که شما برای این صفحه به عنوان کنونیکال معرفی کرده اید، نمایش داده می شود.


حال اگر شمابرای صفحه مورد نظرتان URL خاصی را به صورت کونیکال معرفی نکرده باشید، گوگل خود دست به کار می شود. در این صورت سراغ بخش دوم میرویم که عنوان این Google -selected canonical می باشد.


زمانی که گوگل با توجه به اطلاعاتی که از سایت شما به دست می آورد یک url را برای url موردنظر شما کنونیکال میکند، این بخش برایتان تکمیل شده نشان داده می شود.

 

 

Enhancement

 

یکی دیگر از بخش های مهمی که در ابزار url می توان مشاهده نمود، بخش Enhancement(بررسی نشانه گذاری های استاندارد) می باشد، که در این بخش خطاهای مرتبط با ورود اطلاعات یا اسکیمای صفحه مورد نظر را می توانیم به دست آوریم. با اطلاعات دریافتی از این بخش می توانیم بفهمیم که صفحه مورد نظر مان در صفحه نتایج گوگل به چه نحوی نمایش داده می‌شود. در واقع با استفاده از این بخش می توانیم بفهمیم که در نسخه موبایل، صفحه مورد نظر مشکلی دارد یا نه؟ نوع اسکیماهای استفاده شده در صفحه مورد نظر چیست؟ و اطلاعاتی در همین حوزه ها.

 

 

اطلاعاتی که از این بخش به دست می آوریم عبارتند از:

 

Site links Search Box, FAQ,AMP,Bredcrumbs,Mobile Usability,Videos, Page is mobile friendly,Review Snippets

 

 

معنای برخی از این عبارات به شرح زیر می باشد:

 

 Page is mobile friendly

 

اطلاعات این بخش به ما می‌گوید که صفحه مورد نظر ما در دستگاه موبایل نیز قابل استفاده میباشد یا نه. برای اینکه قابل استفاده بودن یا نبودن صفحه مشخص شود، باید ببینیم از قوانین گوگل در این زمینه استفاده نموده است یا نه؟

 

 

FAQ

 

 

FAQ

این قسمت مربوط به بخش سوالات متداول در صفحه مورد نظر می باشد که در صورت وجود این بخش در صفحه مورد نظر، در این قسمت تایید آن برای شما نمایش داده می شود.

 

 

Review Snippets

 

اطلاعاتی را در مورد صفحه مربوطه در صفحه نتایج جستجوی گوگل همراه با ستاره های زرد رنگ، در کنار سایت مورد نظر در صفحه نتایج به کاربر نمایش داده می شود. وقتی چنین امکانی برای صفحه مورد نظر فعال باشد و از آن در صفحه مورد نظر استفاده شده باشد در این قسمت تایید آن نشان داده میشود.

 

 

Site links Search Box

 

همان جعبه جستجوی لینک در نتایج گوگل می باشد و زمانی که این مورد برای صفحه مورد نظرتان استفاده شده باشد، کاربر می‌تواند در صفحه نتایج گوگل از داخل سایت مورد نظر جستجوی خود را انجام دهد و نتایج نشان داده شده، فقط از داخل آن سایت باشد. در این صورت جلوی این عبارت نیز تایید استفاده از این امکانات در صفحه مورد نظر نمایش داده می شود.

 

 

Mobile Usability

 

در این صفحه اطلاعاتی در مورد واکنش گرا بودن یا نبودن صفحه موردنظر، بهینه سازی شدن یا عدم بهینه سازی برای موبایل، ریسپانسیو بودن برای نسخه موبایل و یا عدم رسپانسیو بودن و غیره را به شما نمایش میدهد.

 

 

AMP

AMP

هر موقع شما از صفحات AMP استفاده نمایید، تایید استفاده از این صفحات در این گزینه برای شما نمایش داده می شود.


بخش دیگر مربوط به بخش View Crawled page می باشد. در این بخش نیز می توان اطلاعاتی مانند بررسی تگ ها، نوع صفحات و غیره را به دست آورد.

 

البته این بخش به سه تب دسته بندی شده است که هر تب اطلاعات مخصوص به خود را دارا میباشد. تب های Screenshot, HTML, More info ۳ تب موجود در این بخش می باشد.

 

تب Screenshot

 

این تب شامل پیغامی همیشگی با عنوان" Screenshot is available only in live test" 


و همچنین لینک Test Live URL می باشد که به محض اینکه شما به بررسی لحظه‌ای صفحه موردنظرتان در Test Live URL می‌پردازید، میتوانید اسکرین شات صفحه مورد بررسی تان را ببینید.

 

 

تب HTML

 

تب html نیز شامل بررسی کدهای html موجود در صفحه تان می باشد. با این تب می توانید به بررسی انواع تگ های صفحه مورد نظر تان بپردازید. برای مثال تگ‌های ایندکس، نوایندکس و غیره.

 

 

تب More info

 

در این تب نیز می‌توان به انواع اطلاعات مانند نوع صفحات تست شده توسط شما که این اطلاعات مربوط به بخش (page type) می‌باشد و اطلاعات مربوط به کد وضعیت برگردانده شده html صفحه مورد نظر که مربوط به بخش ( HTTP response) می باشد و همچنین منابع بارگذاری شده در صفحه مورد نظر که مربوط به بخش (page response) می‌باشد و اطلاعاتی در مورد کنسول جاوا اسکریپت، که وقتی تست صفحه مورد نظر شما به اتمام برسد برایتان به نمایش گذاشته می‌شود که این اطلاعات نیز مربوط به بخش (Javascript console messages) می باشد.

 


پس همانطور که میبینید تب HTML شامل چهار بخش به شرح زیر می باشد :

 


* page type


* HTTP response


* page response


* Javascript console messages

 

 

چه مدت زمان طول میکشد تا یک سایت به وسیله ابزار URL Inspection ایندکس شود؟

 

 

سرعت ایندکس شدن یک سایت با این ابزار به عوامل زیادی بستگی دارد و بسیار متغیر می‌باشد. سریعترین زمانی که می‌توان برای آن بیان نمود یک دقیقه می باشد، ولی برخی مواقع حدود ۲۴ ساعت هم زمان برای ایندکس شدن در این ابزار نیاز می باشد.

 

 

دقت ابزار URL Inspection در چه حدی می باشد؟

 

دقت این ابزار بسته به شرایط می تواند متغیر باشد. در برخی مواقع این ابزار دقت بسیار پایینی دارد، به طوری که حتی پیام های اشتباهی نیز برای شما نمایش می دهد.

 

 

چند بار میتوان از ‏URL Inspection استفاده نمود؟

 

محدودیتی برای استفاده از این ابزار وجود ندارد و امکان ایندکس کردن یک صفحه با این ابزار به تعداد نامحدود امکان پذیر می باشد.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: