جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

تفاوت بین وبلاگ و وب سایت در چیست؟

تفاوت بین وبلاگ و وب سایت در چیست؟

 157    0

در این مقاله تفاوت های بین وبلاگ و وب سایت و شباهت های بین وبلاگ و وب سایت را بررسی می کنیم .

 

 

تفاوت بین وبلاگ و وب سایت در چیست؟

 

 

 

تفاوت وبلاگ و وب سایت

 

 

 

بین وبلاگ و وبسایت تفاوت های عمده ای وجود دارد.


با توجه به شباهت های موجود بین ظاهر و نحوه عملکرد وبلاگ و وبسایت، اکثر افراد آن ها را با هم یکی می‌دانند و تفاوتی بین آنها قائل نمی‌شوند.


ولی هر کدام از این دو مشخصات ویژه و عملکردهای منحصر به فرد مربوط به خودشان را دارند.


وب سایت ها بسیار گسترده تر و پیچیده تر از وبلاگ ها می باشند و برای طراحی و ایجاد آنها به سطح دانش بالاتری نیاز است و باید دارای مهارت ها و تخصص های ویژه ای در این زمینه بود ولی طراحی وبلاگ ها بسیار آسان‌تر از وب سایت ها می باشد و معمولاً همه افرادی که کمی در این زمینه آشنایی داشته باشند، می‌تواند به طراحی و ایجاد وبلاگ اقدام نماید و نیاز به مهارت و تکنیک خاصی برای طراحی وبلاگ ها نمی باشد.


وب سایت ها دارای صفحات وب متعددی می‌باشد که دارای محتوای چندرسانه‌ای هستند و تحت دامنه خاصی در وب انتشار می‌یابند.


از آنجایی که وب‌سایت‌ها منعطف پذیر می‌باشند، بنابراین می‌توان انواع  صفحات را با ظاهر و ویژگی های متنوعی طراحی و ایجاد نمود و ویرایش های خاصی را روی آنها اعمال نمود.


ولی وبلاگ های دارای انعطاف نمی باشند و برای طراحی آنها باید از قالب های از پیش طراحی شده ای، استفاده نموده و هر فردی نمی تواند تغییر و ویرایشی روی این قالب‌ها اعمال نماید. برای اینکار نیاز به افراد متخصص میباشد.


همانطور که گفته شد برای طراحی سایت ها افراد باید دانش حداقل ابتدایی در مورد زبان های برنامه نویسی و تکنولوژی های مربوط به برنامه نویسی داشته باشند. اگرچه برای طراحی سایت ها نیز می‌توان از انواع افزونه ها و قالب ها استفاده نمود ولی اگر فردی به طراحی سایت بپردازد که هیچگونه دانشی در مورد زبان های برنامه نویسی و مهارت های دانش فنی در این مورد نداشته باشد، در مواقع مواجهه با مشکل، می تواند به رفع آنها اقدام نماید. ولی از آنجایی که ایجاد وبلاگ بسیار ساده تر و ابتدایی تر می باشد پس اکثر افراد می‌توانند به این کار بپردازند.


رسمیت طراحی وب سایت از طراحی وبلاگ بسیار بالا می باشد و هدفی که در طراحی وب سایت ها در پیش گرفته می‌شود، به مراتب از درجه بالاتری نسبت به اهداف طراحی وبلاگ ها برخوردار می باشند.


وب سایت ها معمولا برای کسب و کارهای اینترنتی و ارائه خدمات اینترنتی و همچنین بازاریابی اینترنتی و راه اندازی فروشگاه های اینترنتی و انواع و اقسام اهداف طراحی می‌شوند، ولی وبلاگ ها چنین نیستند و اکثرا وبلاگ ها به صورت اهداف شخصی و در سطح بسیار کوچکتر طراحی می شوند.
اگرچه امروزه با وبلاگ ها هم به کسب درآمد پرداخته می‌شود، ولی باز هم به وسعت وبسایت ها نمی باشد.


اکثرا وبلاگ ها شخصی می باشند و یا به صورت یک مجله آنلاین اینترنتی هستند ولی وب‌سایت‌ها هدف‌های بزرگ‌تری را دنبال می‌کنند و برای شرکت‌ها و ارگان‌ها و سازمان‌ها طراحی می شوند.


هزینه ای که برای طراحی سایت ها باید در نظر گرفت بسیار بیشتر از هزینه طراحی وبلاگ ها می باشد و حتی در مراحل ابتدایی و ساده طراحی وبلاگ ها، افراد می‌توانند هزینه ای برای طراحی وبلاگ ها نکنند و از سایتهای وبلاگ ساز رایگان ایرانی و خارجی، که در این زمینه ارائه خدمات می کنند، استفاده نمایند.


برای اینکه بتوانید وبلاگ خوبی داشته باشید، باید به صورت دائمی به بروز رسانی محتوا و مطالب خود بپردازید. در حالی که در وبسایت ها چنین نیست و کار بروز رسانی وبلاگ ها بسیار ساده تر از کار بروز رسانی وب سایت ها می باشد.


یکی از روش هایی که با آن می توانید به کسب درآمد بپردازید، قراردادن تبلیغات در وبلاگ ها و نمایش آنها برای کاربران می باشد.


همه سایتهای وبلاگ ساز مورد اعتماد نمی باشند و ممکن است سایت وبلاگ سازی بعد از مدتی تصمیم بگیرد که دیگر خدماتی به شما ارائه ندهد و به حذف وبلاگتان اقدام نماید و وبلاگتان از بین رود. ولی وب سایت ها بر روی هاست و سرور خریداری شده خودتان پیاده سازی می شود و تا زمانی که شما بخواهید می توانید وب سایت تان را داشته باشید.


وبلاگ می تواند توسط هکرها، هک شود و امنیت زیادی ندارد ولی وب سایت ها می توانند با استفاده از افزونه ها و دیگر روش ها امنیت بالایی را برای کاربران خود فراهم نمایند.


برای اینکه بتوانید به وبسایت ها را به روز رسانی نمایید، باید از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید و وقت زیادی را صرف آن کنید ولی بروز رسانی وبلاگ ها را افراد معمولی نیز می‌توانند در زمان کوتاهی انجام دهند.


معمولا موضوعات وبسایت ها حول یک موضوع می باشند در حالیکه موضوعات وبلاگ می تواند متفاوت باشد و درباره انواع موضوعات به بحث و بررسی بپردازند.


بحث هایی که در یک وبسایت صورت می گیرد، بحث هایی رسمی می باشد ولی بحث های موجود در یک وبلاگ معمولا بحث هایی غیر رسمی میباشد و میتواند در انواع زمینه ها صورت بگیرد.


معمولا در وب سایت ها به ارائه اطلاعات و مباحث پرداخته می‌شود و ارتباطش با کاربران به صورت یک سویه می باشد و در موارد خاصی ارتباط دوسویه برقرار می‌کنند ولی وبلاگ ها عمدتاً ارتباط های دوسویه دارند.


معمولا وب سایت ها محیطی منظم دارند و اطلاعاتشان از نظم و پایداری خاصی برخوردار می باشد ولی وبلاگ‌ها چنین نیستند.


وبلاگ ها را میتوان در زمان خیلی کوتاهی طراحی و ایجاد نمود ولی وب‌سایت‌ها چنین نیستند و برای طراحی و ایجاد به زمان بیشتری نیاز دارند.


معمولا در وبلاگ ها به تشکیل گروه ها و اجتماعات پرداخته می‌شود، در حالی که در وبسایت ها این چنین نیست.


مالکان وب سایت ها می توانند بر روی وبسایت هایشان کنترل داشته باشند در حالی که در وبلاگ چنین نیست و وبلاگرها کنترل زیادی بر وبلاگ خود ندارند.


برای اینکه در وب سایت به روز رسانی اقدام نمایید معمولا باید به ایجاد صفات جدید بپردازید ولی در بروز رسانی وبلاگ ها با تولید محتوا می توانید به این کار اقدام نمایید.


برخی از تفاوت های مربوط به وب سایت ها و وبلاگ ها در این مقاله بیان شده. البته تفاوت های بسیاری برای این دو مورد می‌توان بیان کرد و ما در این مقاله فقط به بیان برخی از آنها پرداختیم.

 


در ادامه مقاله قصد داریم که برخی از شباهت های این دو مورد را بررسی نماییم.

 

 

شباهت های وبلاگ ها و وب سایت ها

 

 

 

 

شباهت وبلاگ و وب سایت

 

 

وب سایت و وبلاگ هر دو دارای آدرس هایی می باشند که با آن آدرس ها url گفته می‌شود و کاربران برای ورود به وب سایت ها و وبلاگ ها باید از url ها استفاده نمایند.


هر دو وب سایت و وبلاگ جایگاهی در فضای سایبری هستند و اطلاعات و داده‌ها را در این فضا منتشر می‌کنند.


وب سایت ها و وبلاگ ها هر دو دارای اطلاعاتی می باشند و قصد انتشار آن اطلاعات را برای کاربران خود دارند.


میتوان وبلاگ را به نوعی یک وب‌سایت به شمار آورد.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: