جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

ویژگی های ( Asp.net ( MVC در طراحی سایت

  ویژگی های  ( Asp.net  ( MVC در طراحی سایت

 125    0

در این مقاله آنجه در مورد ( Asp.net ( MVC و ویژگی های ( Asp.net ( MVC در طراحی سایت باید بدانیم را توضیح خواهیم داد.

 

Asp.net mvc

 

* الگوی معماری MVC معماری مبتنی بر Asp.netمی باشد.MVC از سه حرف M وVوC تشکیل شده است که M مخفف Model و VمخففViowو C مخفف Controller می باشد.

* اگر بخواهیم آنها را به زبان فارسی معنی کنیمmodel به معنی مدل و viow به معنی نمایشگر و controller به معنی کنترل کننده می باشد.

* با استفاده از الگوی MVC توسعه دهندگان به توسعه برنامه های تحت وب پویا می‌پردازند.

* از این الگوی معماری در طراحی اپلیکیشن هاو وبسایت های ویندوزی و موبایلی که نیاز به پویا شدن دارند استفاده می شود.


* این الگوی معماری برنامه های تحت وب را تقسیم بندی می کند. برای هر قسمت وظیفه خاصی را تعیین میکند برای قسمت model وظیفه دسترسی به اطلاعات داده و همچنین قوانین مربوط به اعتبار و منطق مجتمع سازی را واگذار میکند.


* در واقع مدلها عناصری هستند که وظیفه دارند از دیتابیس اپلیکیشن‌ها داده های خاصی را بیابند و عملیات مخصوص و مشخص شده ای را روی آنها انجام دهند و سپس اطلاعات جدید را در Table مربوط به خود در SQL سرور بازنویسی کنند.


* مدل، وظیفه ارتباط با پایگاه داده را بر عهده دارد و هر آنچه که شما از پایگاه داده نیاز دارید باید از مدل کمک بگیرید.


* بخش دوم این الگو مربوط به حرف V یا همان کلمه Viow میباشد. همانطور که گفتیم معنی این کلمه نمایشگر می باشد پس از این قسمت مربوط به بخش ظاهری مز باشد که توسط کاربران دیده میشود. این قسمت داده های خود را از قسمت قبلی یعنی Model دریافت می‌کند و اعمالی روی آن انجام داده و به صورت چیزی که قابل دیدن برای کاربران باشد،در صفحه نمایش به نمایش می گذارد مانند متون صفحه وبسایت ها. این بخش بر مبنای کدهای html نوشته می شود.

 

* بخش Viow نزدیکترین بخش به کاربران می باشد.


* بخش سوم نیز مربوط به حرف C یا همان کلمه Controller میباشد. این کلمه را نیز کنترل کننده معنی کردیم.


* همانطور که از کلمه کنترل‌کننده پیداست این لایه وظیفه کنترل را بر عهده دارد در واقع این بخش به کاربران و کارهایی که آنها انجام میدهند رسیدگی می‌کند و به کنترل لینک ها می پردازد و در واقع بین دو لایه فوق یعنی model و Viow ارتباط برقرار می کند. مثلاً وقتی کاربری در صفحه وب سایتی فعالیتی را انجام میدهد یا چیزی را از صفحه وب سایت درخواست می کند (مانند این که روی یک دکمه کلیک کند و یا تیک  گزینه ای را بزند) این Controllerهست که وظیفه رسیدگی به این فعالیت ها را دارد.


* این سه بخشی که نام بردیم هر بخش وظیفه خاص خود را دارد و اصلاً در کار بخش های دیگر دخالتی ندارند و برای هیچ بخش مهم نیست که بخش دیگر چه فعالیت هایی را انجام میدهد یا اطلاعات را از کجا و چطور بدست می آورند.


* با توجه به اینکه این ۳ بخش در MVC دسته بندی شده است بنابراین برنامه نویسان رغبت زیادی در استفاده از این الگو در طراحی های خود (هم اپلیکیشن و هم وب سایت) نشان می‌دهند. چرا که در این الگو چندین برنامه نویس می‌توانند در کنار هم و بدون تداخل در کار یکدیگر هر بخش از این الگو را به دست بگیرند و برنامه نویسی کنند و نتیجه کارشان را با هم ترکیب داده و یک پروژه نهایی عالی را ارائه دهند.

 

* الگوی معماری MVC برای خود چهارچوبی دارد و هر برنامه نویس نمی تواند مانند برخی دیگر از الگوها، از روش ها و عادات خود در برنامه نویسی کار را پیش ببرند و می‌توان گفت نتیجه کاری که با MVC طراحی شده است، یک کار تمیز و منظم است که دارای کد هایی کاملاً خوانا می باشد و هر برنامه نویس میتواند کار برنامه نویس دیگر را ادامه دهد و یا ویرایش کند چون که همه کدها طبق قانون نوشته شده اند.


* طراحی سایت با این الگو باعث شده است برنامه نویسان با دقت و سرعت و قدرت بسیار بیشتری به کار خود ادامه دهند.


* مزیتهای مهمی که می توان برای استفاده از این الگوی معماری بیان کرد این است که باعث افزایش انسجام میشود، قابلیت آپدیت شدن دارد و همچنین میتوان کد های نوشته شده توسط این الگو را دوباره استفاده کرد.

 

 

ویژگی های Asp.net

 

 

ویژگی های  Asp.net MVC
 

 

۱) با توجه به اینکه این الگو وظایف برنامه را به سه قسمت تقسیم بندی می کند، باعث میشود که مدیریت و کنترل کد ها و پروژه ها راحت تر شوند و کارها با سرعت هر چه تمام‌تر پیش رود.


۲) برای بهینه تر شدن کدها این الگو از View State استفاده نمی کند تا دست توسعه‌دهندگان برای تسلط هرچه بیشتر نرم افزار توسعه داده شده،بازتر باشد.


۳) همچنین باز هم برای تسلط هرچه تمام‌تر توسعه‌دهندگان بر روی برنامه نوشته شده، در این الگوی معماری از فرم سرورها نیز استفاده نمی شود.


۴) برنامه هایی که تحت الگوی معماریAsp.net MVC نوشته شود، پشتیبانی از آن بسیار راحت تر خواهد بود.


۵) این الگو فیلتر حملاتCSRF را دارا می باشد بنابراین می توان گفت که وبسایت نوشته شده تحت این الگو از امنیت بیشتری برخوردار است.


۶) در Asp.net MVC گزینه غیرفعال کردن اعتبارسنجی نیز وجود دارد و به راحتی می‌توان این مورد را غیرفعال کرد.


۷) با آدرس دهی بهتر در این الگو می توان به وب سایت خود در مسیر سئو کمک کرد چرا که در این الگو از سیستم Routing  برای نمایش URLها استفاده می شود که URL ها بدون پسوند نمایش داده می‌شود و این چنینURL هایی باعث میشود موتورهای جستجو راحتتر وب سایت مربوطه را شناسایی و نمایش دهند.


۸) این الگو در حال توسعه نیست و به تکامل رسیده است و بنابراین در استفاده از آن نگران نباشید چرا که پایداری بالایی نسبت به دیگر الگو ها مانند ASP.net core که هنوز در حال توسعه است،دارد.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: