جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

الگوریتم های موتور جستجوی بینگ Bing و مقایسه دو موتورجستجوی بینگ و گوگل بخش دو

الگوریتم های موتور جستجوی بینگ Bing و مقایسه دو موتورجستجوی بینگ و گوگل بخش دو

 158    0

در این مقاله در ادامه ی الگوریتم های موتور جستجوی بینگ Bing و مقایسه دو موتورجستجوی بینگ و گوگل بخش یک مالکیت فکری بینگ Bing و انکر تکست های داخلی...

 

قبل از مطالعه ی این مقاله حتماالگوریتم های موتور جستجوی بینگ Bing و مقایسه دو موتورجستجوی بینگ و گوگل بخش یک را مطالعه بفرمایید :

 

مالکیت فکری بینگ Bing

 

 

گوگل‌ و بینگ دو موتور جستجویی می باشند که به مالکیت فکری بسیار ارزش قائل هستند و سایت هایی که ناقض مالکیت فکری می باشند به شدت توسط این دو موتور جستجو جریمه می‌شوند و رتبه آن سایت ها در نزد این دو موتور جستجو کاهش می یابد.

 

 

حال شاید این سوال برایتان پیش آید که مالکیت فکری چیست؟

 

 

مالکیت فکری به حقوقی تعلق میگیرد که به صاحبان آن حق بهره وری از فعالیت های فکری و ابتکاری انسان را می دهد. اگر بخواهیم به زبان ساده حق مالکیت را برایتان توضیح دهیم می‌توانیم با مثال های آن را بیان نماییم.


فرض کنید فردی به اختراع یک چیزی می پردازد و یا مطلبی نوین و دست اول در مورد یک موضوع در سایت خود منتشر می کند. در واقع حق مالکیت این وسیله اختراع شده و یا مطلب منتشر شده با آن فرد خواهد بود و کسی که بخواهد از آنها به نفع خود استفاده نماید، بدون آنکه به اختراع کننده و منتشر کننده آن ها اشاره ای داشته باشد، در واقع قانون حق مالکیت را نقض کرده است و فرد مشمول جریمه خواهد شد.


البته این موارد فقط دو مورد از موارد متنوعی می باشد که برای حق مالکیت می توان نام برد.در واقع حق مالکیت دارای بحث بسیار گسترده ای میباشد و شامل انواع اختراعات، آثار ادبی و هنری، نمادها، تصاویر، نام ها و برند های استفاده شده در تجارت و بسیاری از مطالب دیگر را شامل میشود.

 

 

انکر تکست های داخلی

 

 

 

انکرتکست

 

 

آیا میدانید انکرتکست چیست و به چه منظور ایجاد و استفاده می شود؟  برای مطالعه در مورد انکرتکست می توانید به مقاله مربوطه در سایتمان مراجعه نمایید.


می‌توان گفت که Bing به انکرتکست های داخلی که در سایت ها قرار داده می‌شود، اهمیت بسیار بالاتری نسبت به Google می دهد. برای اینکه بتوانید در موتور جستجوی بینگ رتبه بالایی را به دست آورید، بهتر است از انواع انکرتکست ها و البته به صورت بهینه استفاده نمایید تا این موتور جستجو را در درک محتوای خود یاری نمایید و سعی کنید صفحاتی که لینک‌های انکرتکست ها، کاربران را به آن صفحات ارجاع می‌دهند، از اعتبار بالایی برخوردار باشند تا بتوانید از این موتور جستجو برای درج این انکرتکست های معتبر، رتبه بگیرید.

 

 

درج کلمات کلیدی در دامنه سایت ها

 

 

یکی دیگر از روش هایی که میتوان از آن برای سایت ها استفاده نمود، قرار دادن کلمات کلیدی در دامنه سایت مورد نظر می باشد. گوگل در گذشته به درج کلمات کلیدی در دامنه سایت ها اهمیت بسیار زیادی می داد که این مورد باعث سوء استفاده برخی از سایت‌ها و همچنین رتبه بندی غیر متناسب سایت ها توسط این موتور جستجو گردید. بنابراین گوگل تصمیم گرفت که تاثیر استفاده از این کلمات کلیدی را در دامنه سایت ها از حد نگذراند و به اندازه مناسب به این کلمات کلیدی موجود در دامنه ها امتیاز بدهد. در نتیجه امروزه تاثیر این کلمات کلیدی در دامنه سایت ها در موتور جستجوی گوگل به اندازه تاثیر آنها در زمان های گذشته نیست. حتی این موتور جستجو آن سایت هایی را که از کلمات کلیدی در دامنه های خود به صورت بیش از اندازه استفاده می کنند، جریمه هم می کند و رتبه آن سایت ها را به جای اینکه افزایش دهد، کاهش میدهد.


موتور جستجوی Bing نیز به درج این کلمات کلیدی در نام دامنه سایت ها اهمیت زیادی می دهد و می توانید با این روش رتبه ی بالایی را در این موتور جستجو به دست آورید.  ولی از به کار بردن بیش از حد کلمات کلیدی در نام دامنه هایتان بپرهیز و حد تعادل را رعایت نمایید.

 

 

اعتبار صفحه یا Page Authority

 

 

اعتبار صفحه برای رتبه بندی سایت ها در هر دو موتور جستجوی گوگل و بینگ از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و در گوگل برای اینکه بتوانید اعتبار یک صفحه را به صفحه ی دیگری با دامنه جدید انتقال دهید، می توانید از بک لینک ها استفاده نمایید و از آنجایی که گوگل به این بک لینک ها هم ارزش زیادی می دهد، بنابراین افزایش اعتبار یک صفحه جدید با دامنه جدید با درج بک‌لینک ها و انتقال کاربران و موتورهای جستجو و از صفحات با اعتبار بالا به این صفحات جدید، باعث انتقال اعتبار صفحه معتبر به صفحه جدید می شود.


ولی این مبحث در موتور جستجوی بینگ متفاوت می باشد، چرا که موتور جستجوی بینگ به بک لینک ها ارزش زیادی قائل نیست و نمی توان اعتبار صفحات معتبر را به صفحات جدید انتقال داد. بنابراین باید برای خود صفحه های جدید با دامنه جدید اعتبار کسب کرد. بنابراین افزایش اعتبار صفحه های جدید در موتور جستجوی بینگ از موتور جستجوی گوگل سخت‌تر میباشد.

 

 

پیج رنک در بینگ Page Rank

 

 

پیج رنک در بینگ

 

پیج رنک به معنای رتبه صفحات سایت ها می باشد. در معیار محاسبه پیج رنک به جای اینکه به سئوی داخلی سایت ها اهمیت دهند، به سئوی خارجی آنها ارزش می دهند.


در واقع در محاسبه Page Rank یک صفحه به لینک هایی که از صفحات مرتبط دیگر گرفته می‌شود، اهمیت ویژه ای قائل می‌شوند و رتبه بالاتری نسیب آن صفحه می شود که دارای لینک های معتبر و با کیفیت ورودی بیشتری باشد. 


پیج رنک یکی از الگوریتم های مهم و اولیه گوگل می باشد ولی این الگوریتم در موتور جستجوی بینگ هیچ نقشی ندارد و این موتور جستجو به الگوریتم پیج رنک گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها در صفحه نتایج خود، اصلا توجهی نمی‌کند.

 

 

استفاده از کلمات کلیدی و محتواها در بینگ Bing

 

 

بینگ نیز مانند گوگل در مورد استفاده از محتوای تکراری در سایت ها، با آن سایت هابرخورد می‌کند و سایت هایی که از محتوای تکراری استفاده می کنند شامل جریمه خواهند شد و به رتبه چنین سایت‌هایی کاهش خواهد یافت و به آن سایت هایی که محتوای غیر تکراری و مفید و ویژه‌ای را در خود دارند، رتبه بالاتری را اختصاص خواهد داد و هر دو موتور جستجو به چنین سایت هایی علاقه زیادی دارد.


همچنین سایتهای که به تعامل با کاربران خود توجه ویژه ای می‌کند، نیز امتیاز بالاتری را می دهد و رتبه چنین سایت ها را افزایش می دهد.


اگر می خواهید که سایت خود را پیش موتورهای جستجوی بینگ محبوب نمایید، می توانید از کلمات کلیدی خاص در بین محتوایی خود استفاده نمایید و سعی کنید در صفحات سایتتان کلمات کلیدی را برای بینگ و کاربرانتان برجسته نمایید و به آنها تمرکز داشته باشید.

 

 

اهمیت ساختار سایت در بینگ Bing

 

 

ساختار سایت به نحوه طراحی انواع صفحات موجود در سایت و اینکه این صفحات به چه طریقی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و چگونه بین صفحات لینک داده شود و بین آنها ارتباط برقرار شود، گفته می شود‌.


ساختار سایت یکی از مهمترین مواردی می باشد که موتورهای جستجویی مثل گوگل و بینگ به آن اهمیت می دهند.


وب سایت ها برای بالا بردن رتبه خود باید به این مورد نیز توجه ویژه نمایند. اگر سایتی از یک ساختار مناسب برای صفحات خود برخوردار نباشد، نمی تواند به سئو  دست یابد.


موتورهای جستجو از مدیران سایت ها انتظار دارند که ساختاری را که برای صفحات خود طراحی می کنند به گونه ای باشد که بتواند هزینه های کرول و بررسی صفحات سایت ها را کاهش دهد و با این کار، سایت را برای رسیدن به سئو بهینه سازی نماید.


در این بین موتور جستجوی بینگ پیشنهادات خاصی در مورد این ساختار و کدهای به کار رفته در سایت ها دارد که یکی از آنها این است که کاربر برای اینکه بتواند به محتوای مورد نیاز خود در یک سایت دسترسی پیدا کند، نباید بیشتر از سه کلیک انجام دهد. در واقع این پیشنهاد چنین می‌گوید که هر وقت کاربران وارد صفحه اصلی سایت می‌شوند و می‌خواهند که به محتوا هایی که در صفحه اصلی به آن اشاره شده است و از کاربران برای مطالعه آن محتوا خواسته شده است که به صفحات دیگر سایت ها مراجعه نمایند، نباید آنها برای رسیدن به آن صفحات بیشتر از سه کلیک انجام دهند.

 

 

بهینه سازی داخلی

 

 

 

بهینه سازی داخلی

 

 

بهینه سازی داخلی On Page SEO به اقداماتی گفته می شود که بر روی صفحات داخلی سایت انجام می گیرد و به وسیله این بهینه سازی می توان موتورهای جستجو را در درک بهتر از صفحات یاری نمود‌.


بنابراین موتورهای جستجوی مثل بینگ و گوگل به بهینه‌سازی داخلی علاقه شدیدی دارند و می‌توان با استفاده از این بهینه‌سازی رتبه سایت ها را بالا برد.


استفاده از تگ های هدینگ و متا دیسکریپشن در موتور جستجوی بینگ نیز مانند موتور جستجوی گوگل اهمیت بالایی دارند. بنابراین سعی کنید در استفاده از این تگ ها به صورت بهینه عمل نماید و کلمات کلیدی را در آنها استفاده نمایید. همه این موارد یعنی بهینه سازی داخلی سایت.


بینگ نیز مانند گوگل یک تگ ‏h۱ را برای صفحات سایت ها قبول می کند و ارزش این تگ برایش بسیار بالا است. ولی از تگ های ‏h۲ و ‏h۳ همانند گوگل می توان به صورت نامحدود در صفحات استفاده نمود.


می توان گفت رفتار موتور جستجوی گوگل و بینگ در مورد بهینه سازی داخلی، تقریباً مشابه هم می باشد و رفتار غیر مشابه خاصی بین این دو موتور جستجو در این زمینه دیده نمی شود.

 

 

پروتکل https

 

 

پروتکل https خلاصه شده Hyper Text Transfer  Protocol Secure می باشد و مربوط به ارتباطات ایمن در بین صفحات وب سایت ها میشود.


گوگل به تازگی به سایت هایی که از این پرتکل در سایت های خود بهره می برند، امتیاز بالاتری را برای سئوشان می دهد و البته ناگفته نماند که گوگل اهمیتی که به وجود این پروتکل می دهد آن قدر قوی نیست که بگوییم به شدت روی سئوی سایت ها تاثیرگذار خواهد بود. ولی بینگ اصلا به این مورد اهمیت نمی‌دهد و هیچ برتری برای سایت هایی که از این پروتکل بهره می‌برند، قائل نیست و در رتبه بندی این موتور جستجو پروتکل http هیچ جایگاهی ندارد.

 

 

چه سایت هایی در موتور جستجوی بینگ جریمه می شوند؟ 

 

 

اگر بخواهیم دو موتور جستجوی بینگ و گوگل را از نظر جریمه کردن سایت ها در صورت بروز خطا از سوی آنها مقایسه کنیم، باید بگوییم که گوگل در این مورد بسیار مصمم تر می باشد و خشن تر رفتار می کند، در حالی که بینگ چنین رفتار سخت گیرانه ای را در مورد بروز خطا از سوی سایت ها ندارد.


ولی بینگ به صورت واضح در مورد اینکه چه خطاهایی باعث خواهد شد که سایت ها را جریمه کند، توضیح نداده است.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: