جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

وبلاگ چیست و چگونه وبلاگ بسازیم

وبلاگ چیست و چگونه وبلاگ بسازیم

 752    0

در این مقاله در مورد وبلاگ و انواع آن شامل وبلاگ شخصی و وبلاگ گروهی وسایت های وبلاگ ساز ایرانی رایگان و سایت های وبلاگ ساز خارجی رایگان بحث و بررسی...

 

 

وبلاگ چیست و چگونه آن را بسازیم

 

 

وبلاگ ایرانی

 

 

وقتی از وبلاگ سخن به میان می آید، معمولا اکثر افراد آن را با وب سایت اشتباه می‌گیرند. ولی باید بدانند که این دو مقوله کاملا جدا از هم می باشند. البته شباهت‌هایی هم دارند که در ادامه مقاله به تفاوت ها و شباهت های این دو بحث خواهیم پرداخت.


امروزه افراد زیادی در دنیای مجازی به ایجاد وبلاگ ها اقدام می نمایند، چرا که دنیای امروزی حول محور دنیای مجازی می چرخد و اکثر افراد جامعه با اینترنت و ارتباط های اینترنتی سروکار دارند. برای این ارتباطات انواع روش ها و ابزار ها وجود دارد که باید از آنها استفاده نمود تا توانست با دیگر افراد ارتباط برقرار کرد.


در دنیای اینترنت فاصله مکانی معنا ندارد و می‌توان از یک سر دنیا با نقطهای دوردست در آن سر دنیا، دسترسی پیدا کرد.


یکی از ابزارهایی که میتوان در اینترنت برای داشتن ارتباط با دیگر افراد، حال به صورت داخلی و یا بین المللی که بستگی تنظیمات و امکانات شما دارد، استفاده نمود.


سال تاسیس رونمایی از وبلاگ به سال ۱۹۹۴ می رسد و weblog واژه ای انگلیسی می باشد که از دو واژه web و log تشکیل شده است.


واژه Web به معنی شبکه جهانی وب میباشد و معنی log، گزارشاتی به صورت روزانه میباشد.


وبلاگ ها به صورت شخصی و گروهی تشکیل می شوند. در واقع افرادی که قصد دارند برای خود، صفحه ای شخصی داشته باشند تا به صورت روزانه مطالبی را در آن قرار دهند و برای کاربرانشان منتشر کنند، می توانند از وبلاگ های شخصی استفاده کنند.


می توان وبلاگ را به عنوان مجلات و روزنامه های روزانه دانست که به صورت آنلاین تهیه و منتشر می شوند.


وبلاگ ها می توانند موضوعات متفاوت و گسترده‌ای را در بر بگیرد، ولی مطالب آن باید به طور مکرر حتی در برخی مواقع به صورت روزانه بروز رسانی شود تا بتواند یک وبلاگ خوب و کاربر پسند واقع شود.


وبلاگ ها معمولاً دارای مطالبی به صورت طبقه بندی شده بر اساس زمان انتشار می باشند.


کاربرد وبلاگ برای اطلاع رسانی برای کاربران می باشد.


اگر بخواهیم به صورت یک جمله ساده وبلاگ را بیان کنیم، می‌توانیم بگوییم که وبلاگ ها با ارائه انواع محتوا برای رسیدن به اهداف متنوع که به طور مکرر به آپدیت محتوای خود می‌پردازند.

 


برخی از محتوایی که در وبلاگ ها ارائه می شود عبارتند از:

 


شعر و ادبیات، عکس، فایل های صوتی، نرم‌افزارها و برنامه های کامپیوتری، انواع اخبار در هر زمینه، مسائل روز دنیا، انواع اطلاع‌رسانی در مورد فردی خاص یا شرکتی خاص و انواع اقسام محتواها می‌تواند در این وبلاگ ها برای کاربران ارائه شود.

 

 

 

 

 

بلاگر Blogger کیست؟

 

به فردی که به تهیه وبلاگ ها می پردازد، بلاگر گفته می‌شود. بلاگر برای وبلاگ های خود محتواها را تهیه می‌کند و به انتشار آنها می‌پردازد.

 

 

انواع وبلاگ ها

 

وبلاگ‌های شخصی و وبلاگهای گروهی

 

 

وبلاگ شخصی: 

 

توسط یک فرد ایجاد می‌شود. افراد برای اینکه بتوانند نظرات و تفکرات شخصی خود را اعلام دارند و آنچه که در ذهنشان می باشد و زاده ذهن آنها است، را در دنیای اینترنت برای کاربران منتشر نمایند، می توانند بر روی وبلاگ خود آنها را پیاده سازی نمایید و وبلاگ شخصی خود را تهیه کنند.

 

وبلاگ گروهی:

 

  توسط گروهی از افراد که تعداد افراد آن می‌تواند متفاوت باشد و با اهداف جمعی ایجاد می‌شوند و معمولاً افراد سلایق و علایق نزدیک به هم دارند و برای یک موضوع دارای نظرات مشابهی میباشند. این افراد با راه اندازی وبلاگ های گروهی اقدام می‌نمایند. اهدافی که در این وبلاگ ها دنبال می شوند، متفاوت است. از بازی و سرگرمی گرفته تا علمی و پژوهشی را می توانند در بر بگیرند.


با استفاده از وبلاگ ها افراد می توانند با هم در ارتباط باشند و از نظرات و پیشنهادات همدیگر استفاده نمایند.


مثلاً برای اینکه افراد یک خانواده بتوانند با هم در ارتباط باشند و در مورد موضوعی بحث و گفتگو نمایند، می توانند به ایجاد وبلاگ گروهی خانوادگی بپردازند.


ساخت وبلاگ بسیار آسان می باشد و اگر فردی به اینترنت دسترسی داشته باشد به راحتی می تواند با استفاده از سایتهای وبلاگ ساز به تهیه وبلاگ ها بپردازد.


برای ایجاد وبلاگ هم می‌توان به صورت رایگان اقدام نمود و هم می توان با پرداخت هزینه به تهیه وبلاگ اقدام نمود.

 

 

حال باید بدانیم چگونه می توان وبلاگ ها را ساخت؟

 

برای این کار انواع روش ها وجود دارد.


همانطور که گفتیم میتوانید از سرویسهای رایگان برای این کار استفاده نمایید و هزینه ای را برای آن صرف نکنید و هم میتوان با پرداخت هزینه ای به ایجاد وبلاگ ها اقدام نمایید. برای اینکار باید با خرید فضا و دامین اختصاصی برای خود، وبلاگ خود را روی سایت های اختصاصی خود ایجاد و راه اندازی نمایید.

 

وبلاگ

 

 

برخی از سایت های وبلاگ ساز رایگان ایرانی

 

سایت بلاگفا، سایت بلاگ، سایت بلاگ اسکای، سایت رزبلاگ، سایت لوکس بلاگ، سایت نینی وبلاگ، سایت پارس بلاگ، سایت نیلو بلاگ، سایت لاگر، سایت کوثر بلاگ، سایت رویا بلاگ، سایت پرشین بلاگ، سایت بلاگیکس، سایت بلاگتز، سایت رومفا

 

برای تهیه و ایجاد وبلاگ انواع اقسام سایت ها وجود دارند که در این مسیر به یاری شما می آیند و چند مورد بیان شده در بالا فقط نمونه هایی از این وبلاگ ساز ها می باشد.


برای اینکه بتوانید برای خود وبلاگ تهیه نمایید، می توانید سایت وبلاگ ساز مناسبی را برای خودتان انتخاب نمایید. از آنجا که این سایت ها نام رایگان را بر روی خود گذاشته اند، افراد بر این باورند که کلاً استفاده از همه خدمات این وب سایت به صورت رایگان می باشد، در حالی که برخی از آنها فقط برای ارائه خدمات محدود و حتی در برخی مواقع برای زمان محدودی رایگان می باشند پس حتما قبل از انتخاب وبلگ ساز خود در مورد آنها تحقیقات لازم را انجام دهید تا انتخاب صحیح و مناسبی را داشته باشید.


پس از اینکه وبلاگ ساز خود را انتخاب کردید، وارد آن شوید و در آن ثبت نام نمایید.


در این مرحله ثبت نام حتماً از شما نام کاربری درخواست خواهد شد تا با آن نام کاربری امکان ورود به بخش مدیریت وبلاگ را داشته باشید. حتما در انتخاب نام کاربری خود دقت لازم را داشته باشید و از نام کاربری غیر تکراری و منحصربه‌فردی استفاده نمایید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که نام کاربری انتخاب شده شما در آدرس وبلاگتان به کار خواهد رفت، پس حتماً از نام کاربری مناسبی استفاده نمایید. همچنین کلمه عبور مناسبی را برای خود انتخاب نمایید و از آن محافظت نمایید، چرا که این کلمه عبور کلید ورود شما به بخش مدیریت وبلاگ شما خواهد بود و هرکس کلمه عبور شما را در دست داشته باشد، میتواند در وبلاگ شما هر تغییری را که می خواهد، انجام دهد.


بعد از اینکه این مراحل را طی نموده اید، می توانید به مرحله بعدی که تکمیل مشخصات شخصی می باشد برسید. در این مرحله ایمیل و شماره تماس خود را حتماً به صورت درست وارد نمایید. در برخی از وبلاگ ساز ها برخی دیگر از اطلاعات شخصی بلاگر ها را از آنها درخواست می کنند و شما را مجبور به تکمیل آنها میکنند. ولی ایمیل و شماره تلفن از ضروریات این مرحله می باشد که تقریباً در همه سایتهای وبلاگ ساز از شما خواسته خواهد شد. در مرحله بعدی باید نوع فعالیت خود را مشخص نمایید و به سایت وبلاگ ساز اعلام کنید که میخواهید در چه حوزه ای فعالیت نمایید. در واقع این مرحله مربوط به مشخصات وبلاگ می باشد که شامل نام عنوان، نام نویسنده و شرح وبلاگ میشود.


برای عنوان وبلاگ خود می توانید هر نامی که می خواهید را انتخاب نمایید. حتی نام های تکراری نیز امکان انتخاب شدن در این عنوان را دارند، ولی به خاطر اینکه این نام در وبلاگ شما دیده خواهد شد، بنابراین بهتر است نامی را انتخاب نمایید که بتواند برای کاربران جلب نظر کننده و منحصر به فرد باشد.


نام نویسنده که در این قسمت انتخاب می کنید، نیز می تواند نامی مشخص باشد. ولی نیازی نیست که در این قسمت از نام های واقعی استفاده شود و استفاده از نام های غیر واقعی نیز در این قسمت امکان پذیر می باشد.


شرح وبلاگ مربوط به قسمتی است که باید در مورد وبلاگ خود توضیح دهید و در مورد وبلاگ هر آنچه که نیاز میبینید کار برانتان از وبلاگ شما بدانند را می توانید در ای قسمت بنویسید.


مرحله بعدی که باید آن را نیز پشت سر بگذارید، مربوط به بخش تنظیمات پنل مدیریت می باشد.


با استفاده از این بخش می توانید تنظیمات وبلاگ خود را شخصی سازی نمایید و انواع تغییراتی را که قصد اعمال آنها را روی وبلاگتان را دارید را انجام دهید.


برای مثال می‌توانید زبان وبلاگتان را مشخص نمایید و یا  قالبتان را متناسب با سلیقیتان شخصی سازی نمایید.


مرحله ای که مرحله آخر از مراحل وبلاگ نویسی می باشد، مربوط به قوانین وبلاگ میباشد.


هر سایت وبلاگ سازی برای خود قوانین دارد و هر وبلاگر باید آن را مطالعه نماید و به تایید آن اقدام نماید و بعد از تاییدقوانین، چنانچه بلاگر به آن قوانین پایبند نباشد و آنها را رعایت نکند، وب سایت وبلاگ ساز، می تواند با وبلاگ متخلف، برخورد قانونی نمایند و وبلاگر حق هیچگونه اعتراضی را ندارد.

 

 

ورود به وبلاگ شخصی چگونه است؟

 

بعد از همه این مراحل باید وارد صفحه مدیریت وبلاگ شوید و کار طراحی وبلاگ خود را آغاز نمایید. برای اینکار ابتدا لازم است وارد سایت وبلاگ ساز خود شوید و از آن سایت وارد وبلاگ خودتان شوید.


همه مراحلی که گفته شد، تقریباً در همه سایتهای وبلاگ ساز، چه ایرانی و چه خارجی تقریباً مشابه می باشد و شاید تغییرات جزئی در آنها باشد ولی در حالت کلی همه آنها این مراحل را برای کاربران خود قرار داده اند و کاربران برای ایجاد وبلاگ خودشان باید این مراحل را پشت سر بگذارند.

 

 

 

وبلاگ خارجی

 

 

معرفی برخی از سایت های وبلاگ ساز خارجی رایگان

 

سایت Wix، سایت Square space، سایت Solutions، سایت Network Solutions، سایت Suare Online، سایت Web.com، سایت WordPress.com، سایت Site123، سایت Tumblr، سایت blogocial

 

 

انتخاب سایتهای وبلاگ ساز ایرانی بهتر است یا سایت های وبلاگ ساز خارجی؟

 

از آنجا که ایران در شرایط تحریم می باشد و بسیاری از کشورها قادر به ارائه خدمات به ایران نیستند و یا اصلا اجازه نمی‌دهند که کاربران ایرانی از خدمات آنها بهره ببرند، بنابراین در شرایط کنونی بهتر است که از سایتهای وبلاگ ساز ایرانی استفاده کنید.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: