جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

عنوان:ابزار تست کننده سرچ کنسول یا URL Inspection بخش یک

عنوان:ابزار تست کننده سرچ کنسول یا URL Inspection بخش یک

 160    0

در این مقاله در مورد ابزار تست کننده سرچ کنسول یا URL Inspection و کاربرد URL Inspection یا ابزار تست کننده گوگل و ... بحث و بررسی کرده ایم.

 

 

ابزار تست کننده سرچ کنسول یا URL Inspection چیست؟

 

 

ابزار تست کننده سرچ کنسول

 

اگر در چندین سال اخیر در زمینه طراحی وب سایت کمی کار کرده باشید، حتماً با ابزار تست کننده سرچ کنسول نیز آشنایی دارید و میدانید که این ابزار یکی از بهترین ابزارهای گوگل سرچ کنسول می باشد که به بررسی وضعیت یک صفحه می پردازد. این ابزار در نسخه جدید گوگل سرچ کنسول ایجاد شده است تا بتواند به افراد در زمینه سئوی صفحات کمک نماید.


در برخی مواقع دیده می‌شود که افراد با اینکه تمام تلاش خود را برای سئوی صفحات وب سایت خود انجام می‌دهند و همه اعمالی که نیاز است را روی آن صفحات اعمال می‌کنند ولی باز هم به نتیجه نمی‌رسند و صفحاتشان سئو نمی شود. در این مواقع باید به فکر رفع مشکلی باشند که مانع سئو صفحات می‌شود. اما مشکل از کجا می تواند باشد؟


برای اینکه بدانیم مشکل از کجاست باید صفحات را بررسی کنیم تا ببینیم چه مشکلی وجود دارد اما آیا می توان تمامی صفحات را به صورت دستی بررسی کرد تا مشکل موجود را پیدا کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت برای اینکه بتوانید به صورت دستی تمام صفحات را بررسی نمایید تا مشکل یا مشکلات موجود را پیدا کرده و رفع نمایید، باید مدت زمان بسیاری را برای این کار صرف نمایید. (حتی شاید ماهها این بررسی طول بکشد)


بنابراین گوگل سرچ کنسول به جای کاربران به این امر اندیشیده است و کاربران را از صرف ماه ها زمان رهایی داده است و ابزاری به نام URL Inspection را به کاربران خود، جهت بررسی وضعیت صفحات به‌صورت لحظه‌ای و شبانه روزی و یافتن مشکلات موجود در صفحات معرفی نموده است.
در ادامه مقاله قصد آشنایی بیشتر با این ابزار کاربردی و مفید را داریم.


مطمئنا با گوگل سرچ کنسول آشنایی دارید که به دنبال ابزار تست کننده سرچ کنسول بوده اید و و به دنبال جستجوی خود به این مقاله رسیده اید. همانطور که می دانید ابزار گوگل سرچ کنسول به صورت رایگان در اختیار وبمستران قرار می گیرد تا وبمستران با بهره‌گیری از این ابزار بتوانند در کار سئوی خود به صورت حرفه‌ای عمل نمایند و اطلاعاتی کامل در مورد سایت مورد نظرشان و در مورد وضعیت سئوی سایت بدست آورند و از آن اطلاعات در جهت بهینه سازی سایتشان استفاده نمایند. ابزار گوگل سرچ کنسول برای این که وبمستران را جهت بهینه سازی سایتشان یاری نمایند، ابزارهای گوناگونی را به وبمستران معرفی می‌نمایند که با استفاده از آن می توانند مشکلات و ایرادات موجود در صفحات سایتشان را رفع نمایند و در نتایج اولیه صفحه نتایج جستجوی گوگل (SERP)قرار بگیرند. که یکی از این ابزارهای مهم و کاربردی URL Inspection می باشد.


می توان گفت ابزار URL Inspection به شما کمک می نماید که شما خودتان را به جای گوگل بگذارید و صفحات وب سایت تان را با این ابزار مورد بررسی قرار دهید و اطلاعاتی را که گوگل می خواهد به دست آورد و وضعیت ایندکس شدن یا نشدن صفحات را مورد بررسی قرار دهد، شما با همین ابزار به آن اطلاعات و داده ها دست یابید و جاهایی را که از نظر گوگل ایراد و مشکل شناخته می‌شود، شما به رفع آن ایرادات مشکلات بپردازید. نکته قابل ذکر در مورد ابزار تست کننده گوگل سرچ کنسول این است که این ابزار فقط می‌تواند صفحات یک سایت را بررسی نماید و از بررسی فایل هایی مانند عکس، pdf و غیره ناتوان می باشد.

 

 

چه اطلاعاتی را می توان با استفاده از URL Inspection به دست آورد؟

 

 

می توان با استفاده از این ابزار انواع و اقسام اطلاعات را در مورد خصوصیات کلی یک آدرس به دست آورد. که در ادامه به برخی از مهم‌ترین این اطلاعات اشاره خواهیم داشت.

 


* زمان خزش ربات های گوگل در آدرس صفحه معین شده از طرف وبمستر


* AMP یا NON-AMP بودن صفحه مورد نظر


* INDEX یا NOINDEX بودن صفحه مورد نظر

 

 

* فراخوانی یا عدم فراخوانی ربات های گوگل جهت خزش در صفحه مورد نظر


* ایرادات داده های ساختار یافته یا Strac tured deta errors


* ایرادات مربوط به ایندکس یا Index coverage issue
و غیره

 

 

کاربرد URL Inspection یا ابزار تست کننده گوگل چیست؟

 

 

 

url inspection tool

 

این ابزار کاربردهای متفاوتی دارد و هر کس نسبت به نیاز خود از اطلاعات جمع آوری شده این ابزار استفاده میکند. چند کاربرد مهم ابزار URL Inspection عبارتند از:

 

 

* با استفاده از این ابزار می توان url صفحه مورد نظرتان را مورد بررسی قرار دهید و از وضعیت فعلی صفحه مورد نظرتان اطلاع یابید و بدانید که وضعیت ایندکس صفحه ای که می خواهید بررسی کنید، در زمان فعلی چگونه می باشد. در واقع توسط این ابزار می‌توانید بدانید که صفحه موردنظرتان ایندکس شده است یا نه.

 

* در برخی مواقع شما تلاش خود را برای ایندکس شدن صفحه مورد نظرتان می‌کنید ولی آن را در صفحه نتایج گوگل نمی‌بینید. در این مواقع می‌توانید به این ابزار مراجعه نمایید و دلایل ایندکس نشدن صفحه مورد نظر خود را بیابید و نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

 

* بعد از رفع ایراد گزارش شده توسط این ابزار، این امکان برایتان فراهم می شود که دوباره از گوگل درخواست نمایید که صفحه شما را بررسی و ایندکس نماید و اگر مشکل دیگری در صفحه مورد نظر تان پیدا نشود این بار گوگل می تواند به ایندکس صفحه مورد نظر شما اقدام نماید.

 

* با استفاده از ابزار URL Inspection این امکان برایتان فراهم می‌شود که منابع بارگذاری شده مانند کدهای صفحه مورد نظر و انواع منابع دیگر را مشاهده نمایید.

 

* با استفاده از این ابزار حتی می توانید به بررسی فوری و لحظه ای صفحه مورد نظرتان بپردازید و سریعا به اطلاعات مورد نیاز، در لحظه مورد بررسی دست یابید. احتمال این وجود دارد که قبلا ایرادی در صفحه مورد نظر وجود نداشت، ولی در همان لحظه که شما می‌خواهید وضعیت صفحه مورد نظر را بررسی نمایید، در آن صفحه ایراداتی وجود دارد. بنابراین بهتر است هرازچندگاهی صفحات وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید.

 

* این ابزار این امکان را نیز برایتان فراهم نموده است که بتوانید هنگام آپدیت صفحات قدیمی وب سایتتان، دوباره درخواست بررسی و ایندکس کردن آن صفحات را از گوگل درخواست نمایید تا صفحات به روز شده شما دوباره توسط ربات های گوگل بررسی شده و ایندکس شوند.

 

* گوگل از این ابزار جهت مشاهده نسخه رندر شده صفحات استفاده می کند.

 

* با استفاده از این ابزار می توانید ایرادات صفحاتی از سایتتان را که از دست رفته اند پیدا کنید و نسبت به رفع آن ایرادات اقدام نمایید.

 

 

چه نتایجی ممکن است در هنگام استفاده از ابزار URL Inspection برای صفحه و url مورد نظرتان نمایش داده شود؟

 

 

برای اینکه بتوانید از این ابزار جهت بررسی url موردنظرتان استفاده نمایید، باید قبل از هر اقدامی این ابزار را به وب سایت مورد نظر خودتان متصل کنید و وارد Property مدنظر خود شوید. بعد از اتصال این ابزار به وب سایت خود و تایید آن، احتمال این وجود دارد که با نتایج زیر روبه‌رو شوید، که هر کدام از این نتایج معنای خاصی دارند و شما را از وضعیت url ثبت کرده تان مطلع می نمایند.

 

 

نتیجه URL is on Google 

 

این پیغام زمانی نمایش داده می شود که url ثبت شده شما امکان نمایش در صفحه نتایج گوگل را دارا می باشد و گوگل به ایندکس کردن آن URL اقدام نموده است. ولی باید بدانید که با نمایش این پیغام هیچ تضمینی برای اینکه صفحه شما در صفحه SERP گوگل قرار بگیرد، وجود ندارد. بنابراین حتی شاید با نمایش این نتیجه برایتان باز هم صفحه موردنظرتان در صفحه نتایج گوگل قرار نگیرد، بنابراین در این صفحه باید به دنبال مشکل دیگری باشد که باعث میشود صفحه مورد نظرتان در صفحه SERP به نمایش گذاشته نشود.

 

 

از جمله مشکلاتی که امکان دارد در این مواقع صفحه با آن روبرو باشد که باعث عدم نمایش آن صفحه در صفحه SERP می شود، عبارتند از:

 

 

* ممکن است به حذف موقت صفحه مورد نظر توسط ابزار Remove URLs اقدام نموده اید و بعدا فراموش کرده اید که آن را از حذف موقت خارج نمایید.

 

* در برخی مواقع به دلیل انجام برخی کارها مانند استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه باعث جریمه یا پنالتی شدن وبسایتتان توسط گوگل شده اید. در این صورت امکان نمایش صفحه مورد نظر در صفحه گوگل تا رفع آن خطاها وجود نخواهد داشت.

 

* در برخی مواقع نیز هیچ خطایی از طرف شما وجود ندارد، ولی باز هم صفحه مورد نظرتان در صفحه SERP دیده نمی‌شود. در این مواقع باید به بهبود کیفیت صفحه مورد نظرتان از طریق بهبود محتوا و یا لینک سازی اقدام نمایید تا گوگل صفحه شما را در بین نتایج موجود در صفحه SERP نمایش دهد.

 

 

نتیجه URL is on Google,  but has issues

 

این نتیجه برای زمانی می باشد که خطای وجود دارد ولی صفحه مورد نظر امکان حضور در صفحه نتایج گوگل را دارا می باشد. در واقع وقتی این خطا نمایش داده می شود یعنی فرآیند Crawl allowed و Page fatch دارای مشکل می باشند و باید نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود. چرا که این خطا ممکن است سئوی سایتتان را در زمینه ترافیک سایت با مشکل مواجه نماید. در واقع وقتی این خطا روی می‌دهد هیچ مشکلی از نظر خزیدن و ایندکس شدن توسط ربات های گوگل وجود ندارد و صفحه شما توسط ربات های گوگل بررسی و ایندکس می‌شوند و احتمالاً بدون هیچ مشکلی صفحه مورد نظرتان به نمایش درآید ولی به علت وجود برخی مشکلات که معمولاً این مشکلات مرتبط با AMP یا کد نشانه گذاری اسکیما هست، این پیغام به نمایش گذاشته می‌شود و باید طبق راهنمایی‌های سرچ کنسول نسبت به رفع این مشکلات اقدام نمایید همچنین ممکن است مشکل مورد نظر مربوط به بخش Enhancements  باشد و گوگل موفق به کشف این مشکل شده است، اگرچه این ایراد تاثیری در ایندکس کردن صفحه مورد نظر نداشته است.

 

 

نتیجه URL is not on Google  

 

این پیغام نیز زمانی نمایش داده می شود که صفحه مورد نظرتان علیرغم خزش ربات های گوگل در صفحه مورد نظر، صفحه مربوطه ایندکس نشده است.
این پیغام معمولاً مواقعی نمایش داده می شود که شما خود از ایندکس شدن صفحه مورد نظرتان جلوگیری نموده اید. مثلاً زمانی که صفحه مورد نظر را noindex کرده اید و یا آن را در فایل robots.txt مشخص نموده اید که ربات ها به این صفحات دسترسی نداشته باشند و یا شما آن صفحه را به عنوان صفحه محرمانه انتخاب نموده اید تا ربات ها آن صفحات را ایندکس نکنند.ولی جز این مورد که توسط خود شما برای صفحات ایجاد شده است، ممکن است مشکل دیگری نیز وجود داشته باشد تا این پیغام برایتان نمایان شود و آن این است که به هر دلیلی هنوز ربات های خزنده به این صفحه نرسیده است تا به بررسی و ایندکس کردن آن اقدام نمایند و برای رفع این مشکل باید از گزینه Request indexing استفاده نمایید.

 

 

نتیجه URL is not Google: indexing errors

 

این پیغام زمانی برای کاربران به نمایش گذاشته می شود که صفحه مورد نظر برای ایندکس شدن و خزش ربات های گوگل در آن با مشکلی مواجه می باشند و این ایراد باعث می شود که ربات اجازه خزش و ایندکس شدن در صفحات را نداشته باشند. بنابراین باید با رفع مشکل موجود به خزش ربات ها و ایندکس شدن صفحات کمک کرد. برای رفع آن باید اطلاعاتی را در مورد مشکل مربوطه به دست آورد که معمولاً آن اطلاعات در قسمت Coverage برای کاربران به نمایش گذاشته می شود و تا زمانی که به رفع این مشکل اقدام نشود همچنان صفحه مورد نظر مورد بررسی و ایندکس قرار خواهد گرفت.

 

 

نتیجه URL is an alt version 

 

اکثرا این خطا، خطای دردسرسازی نیست و نیازی به رفع آن دیده نمی شود مگر در مواردی خاص. در واقع این پیغام زمانی برای کاربر به نمایش گذاشته می‌شود که url وارد شده توسط کاربر alternate یک صفحه دیگر می باشد. منظور از alternate یک صفحه دیگر بودن این است که صفحه ای که برای ابزار تست کنندهسرچ کنسول مشخص نموده ایم، صفحه فرعی می باشد و دارای صفحه ای اصلی است که به آن اشاره می کند. (البته نه به معنی ریدایرکت کردن). در واقع این صفحات وارد شده در ابزار، موجود می باشد ولی یا دارای تگ Cononical  است و یا دارای نسخه موبایل یا نسخه دسکتاپ جداگانه و یا دیگر موارد می باشد.

 

بعد از مطالعه ی این مقاله حتما ابزار تست کننده سرچ کنسول یا URL Inspection بخش دو را مطالعه بفرمایید :


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: