جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش سیستم مدیریت محتوای آمبراکو Umbraco

آموزش سیستم مدیریت محتوای آمبراکو Umbraco

 403    0

در این مقاله در باره ی سیستم مدیریت محتوای آمبراکو Umbraco به طور مفصل توضیح داده می شود و مزایا و معایب استفاده از آن در طراحی سایت بیان خواهد شد.

 

 

سیستم مدیریت محتوای آمبراکو Umbraco

 

 

در مقاله های قبلی در مورد سیستم مدیریت محتوا و انواع آن با شما صحبت کردیم و از بین انواع سیستم مدیریت محتوا، به معرفی بیشتر در مورد سیستم مدیریت محتوای وردپرس و افزونه های وردپرس و سیستم مدیریت محتوای دروپال و افزونه‌های دروپال و سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ و افزونه های پرستاشاپ و سیستم مدیریت محتوای جوملا و افزونه های جوملا پرداختیم.


در این مقاله قصد آن را داریم که سراغ یکی دیگر از انواع سیستم های مدیریت محتوا با نام آمبراکو Umbraco بپردازیم. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید واقع شود.

سیستم مدیریت نیز مانند ۴ سیستم مدیریتی که معرفی کردیم رایگان می باشد و از آن در طراحی سایت های بسیاری استفاده شده است.


با این سیستم مدیریت می توان انواع سایت ها را در زمینه های متفاوت طراحی و ایجاد نمود. حال فرقی نمی‌کند که این سایت ها دولتی باشد یا شخصی، تجاری باشد یا غیر تجاری، آموزشی باشد یا خبری، در هر زمینه ای می توان از این cms استفاده نمود.


برخلاف چهار سیستم مدیریتی که به شما معرفی شد و دارای زبان برنامه نویسی php بودند، زبان برنامه نویسی اینnet )، cms.) میباشد. ولی مثل بقیه سیستم‌های مدیریت، منبع باز می باشد.


سیستم مدیریت این cms، به گونه ای می باشد که می توان به صورت همه جانبه مدیریت لازم را اعمال نمود، این سیستم مدیریت محتوا بر استانداردهای وب، بسیار اهمیت می دهد و تمرکز خود را بر روی استانداردهای وب قرار داده است، تا بتواند سایت هایی را ایجاد کند که از این استانداردها پیروی کنند.


 کار کردن با این سیستم مدیریت محتوا به راحتی کار کردن با سیستم های مدیریت معرفی شده قبلی نمی باشد چرا که نمی توانید برای آن تمپلنتو تم یا قالب خاصی را پیدا کنید که از آنها در طراحی سایت های خود استفاده نمایید و این خود شما هستید که باید دست به کار شوید و از صفر تا صد طراحی سایت تان را به دست بگیرید.


در واقع سیستم پیچیده و تخصصی به شمار می آید.


ولی درعوض سایت هایی که با این سیستم مدیریت طراحی می شوند منحصر به فرد و تخصصی می باشند.


در این سیستم مدیریت کاربران می‌توانند آزادانه محتوای خود را شخصی سازی نمایند.


از آنجایی که cms بر پایه ASP.net نوشته شده است، در نتیجه امنیت بالایی را نسبت به سیستم های مدیریت محتوای نوشته شده بر پایه php برخوردار می باشد.


سایت هایی که با این سیستم مدیریت ایجاد می شوند از انواع حملات بدافزارها در امان می باشند.


همانطور که در سیستم مدیریت محتوای وردپرس بیان شد، برای اینکه بتوانید به صورت کارآمد از وردپرس استفاده کنید، لازم است که در زمان های مناسب به آپدیت آن اقدام نمایید. فاصله زمانی که برای آپدیت وردپرس نیاز است، خیلی کوتاه می باشد.


در واقع وردپرس را باید مکررا آپدیت نماید.


ولی سیستم مدیریت محتوای آمبراکو چنین نمی باشد و به آپدیت زیادی نیاز ندارد.


با استفاده از این سیستم مدیریت می توان به ایجاد انواع سایت های یکپارچه اقدام نمود که این سایت ها امکان تغذیه از سایر پلتفرم های دیجیتال را داشته باشد.


تکنولوژی های استفاده شده در این سیستم مدیریت، تکنولوژی های مایکروسافت می باشد و از سرورهای ویندوز استفاده میکند.


ناگفته نماند که برای استفاده از سیستم مدیریت نیازی نیست که کدنویسی زیادی داشته باشید.


با این سیستم مدیریت محتوا می توانید به مدیریت انواع سایت ها اقدام نمایید و در آن سایت ها، انواع فایل ها را آپلود نمایید و فرم های متفاوتی را در آن سایت ها قرار دهید.


با Flash و Silverlight سازگار می باشد و امکان این را دارد که از محتوای سایت هایی که با آنها مدیریت می شوند را در سایتهای طراحی شده با این سیستم مدیریت محتوا استفاده نماید.


این سیستم مدیریت امکان ارائه گزارش های مدیریتی را به صورت نمودار درختی دارد و مدیرسایت می‌تواند با این نمودار های درختی به صورت طبقه بندی شده و جمع وجور اطلاعات مورد نیاز خود را برای مدیریت هرچه بهتر به دست آورد.


این cms  امکان این را دارد که از نسخه های متعدد پشتیبانی نماید و همچنین می تواند صفحات سایت های ایجاد شده را قبل از انتشار به صورت پیش نمایش به نمایش گذارد تا در صورت نیاز به ویرایش و تغییر، نسبت به این امور اقدام نمایید.


همچنین امکان این را برای مدیران فراهم نموده است که بتوانند برای نمایش صفحات زمان تعیین کنند تا آن صفحات در زمان های تعیین شده به نمایش کاربران در آیند.


این سامانه از word نیز پشتیبانی دارد و میتوان فایل های ایجاد شده با word را در سایت های ایجاد شده با این cms استفاده نمود و این مورد می تواند امر بسیار مهمی باشد.


افراد زیادی هستند که با برنامه های آفیس، که word نیز یکی از آنها میباشد، استفاده می‌کنند و علاقه شدیدی دارند که فایل های خود را در برنامه‌ها آفیس ایجاد نمایند و به از آنجاییکه این cms از word پشتیبانی می‌کند، طرفداران برنامه های آفیس به این سیستم مدیریت علاقه زیادی دارند.


این سیستم مدیریت، اپلیکیشن های سفارشی شده و پلتفرم متن باز API را برای طراحان و برنامه نویسان فراهم کرده است تا از طریق آنها بتوانند به مدیریت سمت ادمین بپردازند.


برای اینکه بتوانید کار کردن با این سیستم مدیریت محتوا را یاد بگیرید، اسناد و منابع آموزشی بسیاری را می توانید به صورت رایگان در اختیار داشته باشید، که این ویژگی یکی از مزایای ویژه این سیستم مدیریت به شمار می آید.


در واقع در یادگیری این سیستم مدیریت هنگام مواجه با مشکلی می توانید از انواع منابع موجود در اینترنت کمک بگیرید‌.


همانطور که گفته شد برای طراحی سایت ها، محدودیتی برای استفاده از این سیستم مدیریت ندارید و میتوانید سایت ها را در انواع زمینه ها و انواع وسعت ها، با این سیستم مدیریت طراحی نمایید.


بسیاری از شرکت‌های بزرگ هستند که این سیستم مدیریت محتوا را برای طراحی سایت های خود استفاده نموده اند.


برای مثال می‌توان به خود شرکت ASP اشاره نمود که سایت خود را با این cms طراحی نموده است.

 


مثال های دیگری که از این سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت خود استفاده کرده اند عبارتند از:


مایکروسافت، مک دونالد، مرسدس بنز،Heinz، ABBA

 

برای این cms جامعه بزرگی از طراحان وجود دارد و همانطور که قبلا بیان شده است، سیستم مدیریتی که دارای طراحان بسیار زیادی باشد، مشکلات آن cms سریعتر نمایان می‌شود و نسبت به رفع آن اقدام می شود. از نظر امنیت، امنیت بالایی را تامین می کند و مزایای بسیاری را می تواند برای کاربران خود داشته باشد.


بنابراین امنیت و پایداری که این cms برای کاربران خود فراهم می‌کند، درجه بسیار بالایی دارد.


رابط کاربری که این cms برای کاربران فراهم می کند، بسیار مورد پسند کاربران می باشد و سایت هایی که از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند، معمولاً رتبه های بالایی را از نظر سئو دریافت می کنند، چرا که این cms به استانداردهای وب بسیار توجه و تمرکز دارد.
از این سیستم مدیریت به راحتی می‌توان برای مدیریت چندین وب سایت استفاده نمود.


پشتیبانی که cms برای کاربران خود فراهم کرده است، به دو صورت رایگان و غیر رایگان می باشد. مطمئنا در پشتیبانی غیررایگان خدمات تکمیلی تری برای کاربران در نظر گرفته شده است.


حال کاربران بسته به نیاز به هر کدام از این پشتیبانی ها، خود تصمیم میگرند که از پشتیبانی رایگان استفاده کنند یا از پشتیبانی غیر رایگان.


این cms در طراحی سایت ها، از قدرت بالایی برخوردار می باشد و انعطاف بسیار را در طراحی انواع وب سایت‌ها و شبکه‌های داخلی دارد.


پلتفرم این cms به صورت متن باز API میباشد.

 


در مقابل مزایا و قابلیت های که سیستم مدیریت محتوای آمبراکو برای کاربران خود فراهم می کند، دارای معایبی نیز می باشد که برخی از آنها عبارتند از:

 


* برای این سیستم مدیریت محتوا افزونه های اولیه رایگان فراهم نشده است و همه آنها غیر رایگان می باشد و برای استفاده از آن ها باید هزینه آن را پرداخت نمود.


* نمی توان سیستم مدیریت محتوا را قبل از اینکه تهیه نمود، آنرا امتحان نمود تا درباره، مورد پسند بودن یا نبودن آن نظر داد. در واقع این سیستم مدیریت دمو ندارد و نمی‌توان آن را جهت استفاده، ارزیابی نمود.


* استفاده از این cms نسبت به دیگری cms ها کمی سخت تر و پیچیده تر می باشد و نیاز است که قبل از شروع به کار با این سیستم مدیریت محتوا، به آموزش‌های اولیه در مورد استفاده از آن پرداخت.


* در برخی مواقع با خطای Publishing روبرو می شود.


* حتی تعداد افزونه های غیر رایگان ای که برای این cms وجود دارد، زیاد نمی باشد.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: