جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

آموزش طراحی سایت داینامیک یا پویا و مزایای طراحی سایت اختصاصی داینامیک و مزایای طراحی با CMS

آموزش طراحی سایت داینامیک یا پویا و مزایای طراحی سایت اختصاصی داینامیک  و مزایای طراحی با CMS

 172    0

در این بخش به مفهوم سایت داینامیک و انواع آن که شامل طراحی سایت اختصاصی و طراحی سایت با CMS می باشد و همچنین به مزایا و معایب هر دو نوع طراحی با...

 

مفهوم سایت داینامیک

 

سایت داینامیک همانطور که از اسمش پیداست ،سایتی پویا می باشد. معمولا امروزه بیشتر سایت هایی که وجود دارند، از نوع سایت داینامیک می باشند. چون این سایت ها مدام در حال تغییر و به روز رسانی هستند و عدم ثبات دارند به نام داینامیک خوانده می شود.

 

دو نوع طراحی سایت داینامیک داریم :

 

۱. طراحی سایت به صورت اختصاصی 


۲.طراحی سایت با استفاده از Cms

 

 

سایت داینامیک

 

 طراحی سایت به صورت اختصاصی:

 

#  در این نوع سایت ها حتماً برنامه نویسی پنل مدیریتی برای صاحب وب سایت طراحی خواهد کرد تا مدیر وبسایت توانایی ویرایش و به روزرسانی سایت خود را داشته باشد. در این نوع طراحی سایت هیچ چیز آماده ای از قبل وجود ندارد و برنامه نویس خود از صفر شروع به کدنویسی می‌کند.

#  در این نوع طراحی باید مدیر سایت هر آنچه را که نیاز دارد که در سایت خود داشته باشد باید به طور دقیق به برنامه نویس توضیح دهد تا آنها با برنامه‌ریزی دقیق بتوانند کار طراحی سایت را با دقت و با سرعت بالایی پیش ببرند.

 

مزایای طراحی سایت به صورت اختصاصی:

۱.هر آنچه کارفرما در نظر دارد برای وب‌سایت خود اضافه کند( با هر امکانات و قابلیتی ) برنامه‌نویس می‌تواند طبق آن به طراحی وبسایت بپرداز.


۲. چون برنامه نویس خود برای این طراحی وب سایت کد نویسی می کند پس به راحتی می‌تواند روی هر بخش از سایت که نیاز باشد تغییرات لازم را انجام دهد ۳.این نوع وبسایت ها کاملاً شخصی سازی می شوند بنابراین  تمام مطالب اضافه در این وبسایت وجود حذف می شوند و به همین دلیل این سایت ها بسیار بهینه هستند و سرعت لود بالایی دارند و به خوبی سئو می شوند.

 

معایب طراحی وب سایت به صورت اختصاصی:

 

۱.طراحی وبسایت دینامیک به صورت اختصاصی زمان بر می باشد چونکه برای اضافه کردن یک قابلیت جدید به وبسایت نیازمند طراح و برنامه نویس حرفه ای خواهیم بود.

۲.چون در این نوع طراحی برنامه نویس حرفه ای عهده دار نوشتن کد ها می باشد( از اولین تا آخرین کد) معمولا طراحی این سایت بسیار گران خواهد بود.

۳.اگر مدیر بخواهد امکانات دیگری به سایت خود اضافه کند باید از تیم برنامه نویسی و فردی که دانش فنی لازم را دارد کمک  بگیرد.

۴. همانطور که می دانید وقتی برای یک پروژه برنامه نویسی می شود بخشی از آن به صورت استاندارد و طبق اصول استاندارد نوشته میشود ولی بخشی از آن را برنامه نویس برحسب تجربهو نوع برنامه نویسی خود می‌نویسد.در طراحی سایت به صورت اختصاصی مدیر وب سایت کاملا وابسته به برنامه نویس وب سایت می باشد چون اگر برنامه نویس به هر علتی عدم همکاری خود را  با مدیر وبسایت اعلام کند ،مدیر با مشکل بزرگی روبرو خواهد شد.چونکه خواندن و ویرایش کدهای نوشته شده برنامه نویس قبلی توسط برنامه نویس جدید کار سختی خواهد بود.

 

طراحی سایت با استفاده از Cms یا مدیریت محتوا:

 

# در این نوع طراحی وب سایت مدیر وب سایت بدون نیاز به برنامه نویس می‌تواند به تولید محتوا، ویرایش و دیگر تغییرات بپردازد

# برنامه های مدیریت محتوا انواع مختلفی مثل جوملا ، وردپرس پرستاشاپ و غیره دارد. که یکی از بهترین مدیریت‌ها وردپرس می باشد.

# در مدیریت محتوا با وردپرس بیشتر مواردی که برایمان نیاز است قبلا توسط برنامه نویسان تهیه شده است( چونکه این نیاز ها قبلا توسط افراد دیگری هم مطرح شده است) و به صورت آماده می توانی م از آنها استفاده کنیم.

# برنامه نویسان حرفه ای این برنامه‌ها را تهیه می‌کنند و هر چند ماه و یا در مواقع نیاز ،به آپدیت آنها می‌پردازد و اگر مشکل یا باگی هم وجود داشته باشد، به رفع آنها می پردازند. به این برنامه‌ها که بر روی وبسایت ها اضافه می شود در اصطلاح پلاگین و افزونه گفته می شود.

# پلاگین های مشابه زیادی وجود دارد که حتی اگر  در استفاده از یکی از آنها مشکل داشته باشیم  و نتوانیم از آن به آسانی استفاده کنیم می توانیم پلاگین های مشابه با آن را جایگزین کنیم.

# یکی از بهترین طراحی های وب که می توان به آن اشاره کرد،  طراحی وب سایت های وردپرسی با قالب اختصاصی  می باشد.با این نوع طراحی هم از نظر سرعت مشکلی نداشته خواهید داشت و هم هزینه کمتری را متحمل خواهید شد و همچنین وابستگی به برنامه نویس نخواهید داشت.

 

درطراحی وب سایت با استفاده از CMS با توجه به نیازها و درخواست های مدیریت سایت  بهترین نوع برنامه مدیریت محتوا یا CMS توسط برنامه نویسان  برای طراحی انتخاب می شود و CMS مربوطه طبق نیاز مدیر سایت توسعه داده می شود چون در این نوع طراحی همه چیز از صفر نوشته نمی‌شود و بیشتر امکانات از قبل آماده است، طراحان سایت به اندازه طراحی به صورت اختصاصی دستشان برای توسعه باز نخواهد بود. ولی این مورد زیاد در مورد سایت های معمولی به چشم نمی‌آید و فقط درمورد سایت های خیلی پیچیده صادق است و تا ۹۰ درصد بالا نیازهای مدیر سایت ها با هم این نوع طراحی رفع خواهد شد. و چون طراحان زمان کمتری برای طراحی سایت می گذرانند هم از نظر زمان و هم از نظر هزینه به صرفه تر خواهد بود.

 

مزایای استفاده از طراحی با CMS:

۱.بالا بودن سرعت طراحی سایت

۲.پایین بودن هزینه طراحی سایت

۳.آسانی طراحی این نوع سایت ها

۴.دربیشتر موارد استفاده از cms ها رایگان است

۵.برای استفاده از این قالب‌ها و نمونه‌های متعددی که در بازار وجود دارد آموزش های زیادی وجود دارد که در مواقع برخورد به مشکل می توانیم از آنها کمک بگیریم

 

معایب استفاده از طراحی با CMS:

 

۱.نسبت به طراحی اختصاصی محدود تر می باشد

۲.تیم طراحی برای ویرایش سایت با محدودیت‌هایی روبرو هستند

۳.امنیت پایینی نسبت به طراحی سایت به صورت اختصاصی دارد. هکرها به راحتی می توانند با طراحی یک افزونه اختصاصی می توانند دورک(اختلال) در سایت هایی که با cms ها ساخته شدند ایجاد کنند و توسط باگی که توسط افزونه ساخته شده وارد سایت شوند.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: