جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید
طراحی سایت وسئو

گام های طراحی سایت

گام های طراحی سایت

 151    0

در این مقاله در مورد طراحی سایت و مراحل گام های مهم طراحی سایت توضیح داده شده است .

 

 

گام های مهم طراحی سایت

 

 

طراحی سایت نیز مانند هر کار حرفه‌ای و تخصصی، برای خود گام مراحلی دارد :

 

برای این که بتوانید سایتی طراحی نمایید باید بتوانید این سایت ها را به مرحله سئو برسانید وباید همه آن گام ها را رعایت نمایید .

 

این گامها عبارتند از:

 

 

* در اولین گام باید پلتفرم سایت ساز و فروشگاه ساز مناسب را انتخاب نماییم.


* به ایجاد site map مناسب سایت و هدفی که به دنبال آن هستیم، بپردازیم.


* دامنه مناسب با سایت و کسب و کاری که به دنبال راه اندازی آن هستیم را انتخاب کنیم.


* به انتخاب قالب یا طراحی مناسب خود بپردازیم.

 

* قالب یا طرحی را که برای سایت خود انتخاب نموده ایم را سفارشی سازی نماییم و مطابق سلیقه خودمان آن را ویرایش کنیم.


* به آماده سازی محتوای مناسب برای سایت مان بپردازیم.


* نسخه نهایی سایت طراحی شده را مشاهده کنیم و به آن بپردازیم.


* به انتشار وب سایت تهیه شده خود در اینترنت اقدام نماییم.


* استراتژی مارکتینگ.

 

 

 

طراحی سایت

 

البته این گام ها را می توان به صورت کلی تعریف کرد و به تعداد گامهای کمتری رسید و یا به جزئیات بیشتری پرداخت و گام‌های جزئی‌تر بیشتری را برای این گام‌ها اضافه نمود و تعداد گام های بیشتری را به دست آورد.

 

اگر فردی بخواهد که به طراحی سایت خود اقدام نماید و به شرکت های طراحی سایت مراجعه نکند، باید از پلتفرم ها برای این منظور کمک بگیرد. استفاده از پلتفرم ها بدون نیاز به کدنویسی خاصی امکان ایجاد طراحی سایت را برای افراد فراهم می کند همانطور که قبلا نیز بیان شد، معمولاً سایت هایی که با این پلتفرم‌ها طراحی و ایجاد می‌شوند معمولاً منحصر به فرد نمی باشند. چرا که اکثر افراد نیز از همین پلتفرم ها برای طراحی سایت های خود استفاده نموده اند و اگر نیاز به طراحی سایت به صورت منحصر به فرد داشته باشید، باید به شرکت های طراحی سایت مراجعه نمایید تا به برنامه نویسی از صفر تا صد طراحی یک سایت را خودشان انجام دهند. این پلتفرم ها به دو نوع سایت ساز و فروشگاه ساز تقسیم می شوند که برای ایجاد فروشگاه های آنلاین بهتر است از پلتفرم هایی که مختص ایجاد فروشگاه های آنلاین می باشد و به نام پلتفرم های فروشگاه ساز شناخته می‌شوند، استفاده نمود.
در دومین گام طراحی سایت ایجاد sitemap مناسب مد نظر قرار گرفته است.

 


برای اینکه بتوانیم نقشه سایت خود را به صورت درست و مناسب تهیه نمایید باید ابتدا بدانید که می‌خواهید چه اطلاعاتی را به کاربرانتان برسانید و می‌خواهید چه امکاناتی را برای آنها فراهم نمایید و با ایجاد سایت مپ مناسبت می توانید کاربران را به صفحات مربوط به اطلاعات انتشار داده شده برای رسیدن به هدفتان راهنمایی نمایید.


صفحات سایت شما باید به صورت مرتب و منظم در کنار هم قرار بگیرند تا کاربران در رسیدن به اهداف خودشان دچار سردرگمی نشوند و بتوانند به راحتی به هدف و آنچه که به دنبال آن هستند برسند. در واقع در سایت ها باید قوانین ux رعایت شود.


نوبت به سومین مرحله یعنی انتخاب دامنه می رسد. همانطور که می‌دانید دامنه، همان آدرس سایت شما می باشد. برای اینکه کاربران به سایت شما دست یابیند، باید دامنه سایت شما را در دست داشته باشند. برای اینکه بتوانید در این راه موفق شوید باید به انتخاب یک دامنه مناسب و خوب بپردازید.


بیشترین پسوند هایی که برای دامنه ها به کار گرفته می شود،com. می باشد که برای دامنه بین المللی می باشد و  ir. برای دامنه داخلی کاربرد دارد.


بهتر است برای اینکه بتوانید شرکت خود را به کاربران معرفی نماید از دامنه ای استفاده کنید که شامل نام شرکت باشد ولی در سایت های شخصی می توانید از نام خودتان نیز در تعریف دامنه خود استفاده نمایید.


نباید از دامنه های تکراری استفاده کنید، البته در خرید دامنه اصلا نام دامنه تکراری برای شما قابل خرید نمی شود و در صورتی که نام دامنه ای را انتخاب کنید که قبلا از این نام دامنه شخص دیگری استفاده کرده است، برای شما هشدار تکراری بودن داده خواهد شد تا با تغییرات جزئی بتوانید به نام دامنه مورد علاقه خود دست یابید.


خرید هاست نیز یکی دیگر از مراحلی میباشد که بعد از خرید دامنه باید انجام دهید. هاست فضایی است که از یک سرور برای خود خریداری میکنید.

 


بعد از اینکه پلتفرم خود را انتخاب کردید و نقشه سایت خود را ایجاد نموده اید و دامنه و هاست سایتتان را خریداری کردید نوبت به طراحی ظاهر سایت می‌رسد. برای اینکه بتوانید سایت خود را برای بینندگان جذاب نمایید، باید سایت خود را سفارشی کنید، برای این کار نیاز به قالب ها و طراحی ها دارید شما باید قالبی را برای طراحی سایت خود انتخاب نمایید ولی چون اگر از قالب ها بدون تغییر استفاده نمایید، سایتی با ظاهر تکراری خواهید داشت و بهتر است با افزونه هایی نسبت به ویرایش قسمت های مختلف این قالب ها بپردازید و انواع و اقسام امکانات و ویژگی‌ها را در قالب انتخابی خود اضافه نمایید.

 


برای هر پلتفرم انواع قالب ها و افزودنی های متفاوت وجود دارد که از هر پلتفرمی که استفاده کنید باید از قالب ها و افزونه های مختص آن پلتفرم نیز استفاده کنید.


با استفاده از انتخاب قالب مناسب برای سایت خود می‌توانید ویرایش های متنوعی را روی سایت خود داشته باشید و انواع مدیریت ها را روی سایت خود داشته باشید.


برای سفارش سازی قالب ها می توانید اقدامات متنوعی را روی قالب ها اعمال نمایید. برای مثال می‌توانید به ویرایش صفحات و منوها بپردازید و یا قابلیت ها و امکانات فراوان را از طریق افزونه ها به این قالب ها اضافه نمایید تا هر آنچه را که می خواهید در سایتتان داشته باشید، را بتوانید به سایتتان اضافه نمایید.


حتی در صورت تسلط به کدنویسی امکان این وجود دارد که از طریق ویرایش یا اضافه کردن انواع کدها، این قالب ها را ویرایش نمایید و حتی ماژول های جدیدی را برای قالب خود ایجاد نمایید.


مرحله بعدی مرحله تولید محتوا می باشد، که این مرحله یکی از مراحل بسیار بسیار مهم برای سایت ها به شمار می آید، یعنی اگر سایتی بسیار جذاب باشد و انواع امکانات را برای کاربران تامین نماید ولی نتواند محتوای خوب و هدف داری را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد در رسیدن به هدف خود دچار مشکل خواهد شد، چرا که کاربران در سایت ها دنبال محتوای کاربردی می باشند.


هر سایتی متناسب با هدف خود باید برای خود را به دنبال تولید محتوا باشد. حال اگر سایتی به صورت سایت خبری باشد باید محتوای مربوط به خبرنامه ها و اطلاع رسانی ها و غیره را داشته باشد.


و همچنین اگر سایتی بصورت سایت فروشگاهی باشد، باید درباره محصولات خود، نحوه فروش و قیمت و اطلاعاتی در همین زمینه ها محتوا تهیه کند.


برای تهیه محتوا، باید هم به شناسایی کاربران اقدام نمود و هم به شناسایی رقیبان.


وهر آنچه را که مورد نیاز کاربران خود می باشد در محتوای خود جای دهد و رقیبانش را تجزیه و تحلیل نماید تا در قسمت‌های ضعف آن ها، این سایت بیشتر تلاش کند تا بتواند از آنها جلوتر رود و نکات موفقیت آنها را بررسی نماید تا به نکته هایی برای موفقیت خود دست یابد.


همه قوانین تولید محتوا را برای داشتن محتوای عالی باید رعایت نمود. برای مثال باید عنوان های مناسب را برای محتوا انتخاب نمود، از تصاویر و ویدیوهای مرتبط استفاده نمود و غیره


بعد از اینکه محتوا را نیز برای سایتتان انتخاب نمودید تقریباً سایتتان آماده می باشد.


برای اینکه سایتتان را به مرحله نهایی و انتشار در اینترنت برسانید، باید آن را امتحان نمایید و خودتان به عنوان کاربر سایت جای دهید تا آن را بررسی نمایید و در صورت نیاز به تغییرات و ویرایش، نسبت به این اعمال اقدام نمایید.


دیگر وقت آن رسیده است که سایت خود را در اینترنت بر روی دامنه خریداری شده در مراحل ابتدایی بارگذاری نمایید وسایتتان را برای همه کاربران قابل مشاهده کنید.


نکته ای که در این قسمت باید به آن توجه کنید، این مورد است که این امکان برایتان فراهم است که چندین دامنه متفاوت را برای سایت خود داشته باشید و با ریدایرکت کردن همه آنها به دامنه اصلی، بتوانید کاربران را از ورودی های متفاوت دامنه هایتان به دامنه اصلی خود هدایت نمایید.


با این کار طراحی سایت در این مرحله به اتمام می‌رسد و با انجام این مراحل، شما سایت خود را طراحی نموده ولی برای اینکه بتوانید به هدف خود برسید باید روی سئو سایت خود نیز کار کنید، چرا که بعد از انتشار سایت در اینترنت معمولاً سایتتان در صفحات اول قرار نخواهد گرفت که کاربران بتوانند در هنگام جستجو در اینترنت به وب سایت شما برسند و این کار سئو است که می تواند سایتتان را به صفحه اول نتایج گوگل برساند و سایتتان را برای کاربران به نمایش گذارد.


برای سئوی سایت انواع اقدامات لازم است که باید انجام دهید. البته ناگفته نماند که سئو سایت در یک روز به نتیجه نمی‌رسد و معمولا حداقل ۶ ماه زمان نیاز است که به سئوی سایت خود دست یابید. آن هم اگر بتوانید قوانین سئو را به درستی رعایت نمایید.


ولی شرکت های طراحی سایتی می توانند این مسیر را برای شما کوتاه تر نمایند و شما بتوانید خیلی سریع تر از آنچه فکر میکنید به سئوی سایت خود دست یابید.


به نقل از:
جهت طراحی وب سایت خود در این زمینه با ما تماس بگیرید                        

با رزومه بسیار بالا در سطح کشور

                                 

طراحی سایت فروشگاهی آگهی ساخت بازی آنلاین


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: